PDA

View Full Version : O O... Wat nu???



Nocki
22 april 2003, 17:44
Hoi. ik heb wat stoms... Ehhh STOMS!!! gedaan

Ik heb een klein crate combotje gehad waar ik het versteker gedeelte uit had gehaalt en daar een topje van gemaakt.
nu dacht ik eens te kijken of dat ik het handschakel gedeelte voor het switchen van kanalen niet kon vermaken door er een footswitch jack naar toe te maken. met eenbeetje soldeer was dat gauw gedaan dacht ik.
tot dat door een kabel die aangesloten was het chassis omviel op tafel en het printplaatje sluiting maakte met het chassis.

En hier komt het stomme... ehhh het STOMME!
ik had dit al eens gehad en toen was de zekering door gebrand dus had ik er een draadje tussen gestoken. tja ik wist toen ook al dat het stom was maar ik dacht voortaan slimmer te zijn...

dus hij valt maakt sluiting en floeps! lichten uit.

dus alles weer aan en gekeken naar het zwart geblakerde printje. even gekeken en ja hoor
ik kan dat gedeelte van het printplaatje uit schakelen.dus direct van de wand naar de aan/uit switch inplaats van via een zekering... en de versterker doet het nog.

enigste probleem. mocht ik er ooit mee gaan oefenen en ik blijf er aan hangen door sluiting en er komnt stroom op mn snaren of iemand anders buizen amp gaat kapot door mijn sluitinkje is niet zo leuk... maar hoe groot de kans hierop is weet ik niet...

wat zal ik doen. goed maken of gewoon maar een nieuwe amp kopen en die slopen. qua geld is tie het niet waard maar toch wel een leuk geluid. leuke clean en een hele leuke scheur zit er in als ik de amp aansluit op mn mesa kastje...

wat nu???

Nocki

wietse
22 april 2003, 18:26
zet je er toch een zogeheten zweefzekering tussen .
zit in elke auto die soldeer je dan tussen die punten waar normaal de print van de zekering zit.
je zet het zekeringshuis effe vast met bv een bindstripje en klaar is kees.

Nocki
22 april 2003, 18:27
hee. Super man. had ik niet aan gedacht...

merci!

Nocki

Nocki
22 april 2003, 18:27
Waar is mn auto... ahh daar staat ie...

wietse
22 april 2003, 18:30
uh, als je die uit je auto haalt heb je geen muziek meer onder het rijden hoor.
zitten bij de radio namelijk.

Nocki
22 april 2003, 18:37
geeft niet. muziek maak ik zelf wel. als mn auto rijdt om me naar het oefenhoek te brengen is het genoeg...

Nocki