PDA

View Full Version : Vox Tonelab ST



josan
6 april 2010, 00:01
Sinds kort de Vox Tonelab ST in mijn bezit. Ik heb er nu een weekje mee kunnen spelen en ik moet zeggen, erg OK.
Qua effecten kies ik graag voor: goed geluid, stevige constructie, eenvoudige bediening, niet te groot, draaiknoppen ipv menu's. Verder ben ik wel een fan geworden van versterkermodeling. Dus ik zocht iets dat modeling en effecten combineerde met alle bovengenoemde eigenschappen. Ik denk dat ik die gevonden heb in de Vox Tonelab ST. Naast 33 versterkermodellen en de nodige cabinet-opties heeft dit ding alle gangbare effecten, die op eenvoudige manier zijn te configureren. Expressiepedaal, USB-uitgang voor beheer van patches en DAW-recording. Uitgangssignaal te configureren voor Vox-, Fender-, en Marschall-type amps en line-niveau uitgang, met aparte uitgangssignaal regelknop.
Belangrijkste natuurlijk: goede, warme, niet digitaal klinkende sound.
Meer forumleden met ervaringen?

josan
7 april 2010, 11:41
Ha..ha... blijkbaar erg populair dit apparaat.

Di Stefano
7 april 2010, 11:45
Ik gebruik al een tijdje de Tonelab LE. Heel blij mee, al mijn buizenamps zijn de deur uitgegaan.

josan
7 april 2010, 22:37
Ik gebruik al een tijdje de Tonelab LE. Heel blij mee, al mijn buizenamps zijn de deur uitgegaan.

Je hebt volgens mij inderdaad alleen een amp nodig die een goede, neutrale clean-weergave heeft. Ik sluit hem aan op het clean-kanaal van mijn Super Champ XD of, als ik de line uitgang van de Tonelab gebruik, op de zelfgemaakte line-in van die versterker. In dat laatste geval gebruik ik alleen de buizeneindtrap van de versterker en omzeil ik de hele voorversterker van de SCXD.

Di Stefano
8 april 2010, 00:57
Ik gebruik een actieve monitor live en op repetities. Klinkt wat minder dan een echte gitaaramp maar ik heb daardoor wel een goede controle over hoe mijn gitaar over de PA klinkt.

Thuis speel ik over studiomonitors of met koptelefoon.

Cos
17 september 2011, 12:34
hallo

heeft er iemand problemen gehad met de sub midi driver?
bij mij werkt het namelijk niet.
hij geeft bij het installeren steeds een foutmelding.

petervr
25 augustus 2014, 14:54
bij de vox site moet je de driver downloaden, groeten peter