PDA

View Full Version : Compressor/Limiter ?



Frako
5 april 2010, 22:29
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in gitaarland dus meteen maar met een misschien wel domme vraag.
Ik heb momenteel de Boss GX700 die naar twee (combo) versterkers gaat.
Aangezien het twee verschillende amps zijn, is mijn vraag, kan ik het signaal wat uit de GX700 komt via een b.v. Behringer MDX 2100 Compressor sturen om het toch enigszins in balans te houden?

Alvast bedankt!:strat:

Nocki
6 april 2010, 13:52
Wat bedoel je met "in balans"? Je bent nu niet tevreden maar wat wil je veranderen en hoe is het aangesloten?
Ik verwacht dat de GX700 stereo naar de beide fx returns gaan van beide combo's?
Of gebruik je de input van de combo's??

Groetjes

Nocki

Frako
6 april 2010, 16:54
Momenteel gaan de output's (L+R) van de GX700 respectievelijk naar de "inputs" van mijn 2 versterkers.
Nu dacht ik, omdat het twee verschillende amps zijn, qua grootte en vermogen dat ik de signalen onafhankelijk kan regelen met zo'n apparaat.
Dus vanaf mijn GX700 naar die compressor/limiter en dan naar mijn versterkers.
Is dit mogelijk?

Ik hoor 't wel.

Han S
6 april 2010, 17:39
De ingang van een goede versterker is hoogohmig, wat inhoudt dat hij weinig weerstand biedt aan het inkomende signaal. Daarom kun je met een splttter het signaal wel naar 10 versterkers sturen zonder dat je het verlies zult merken en uit alle tien versterkers komt geluid.

Een compressor/limiter is een apparaat met een heel klein mannetje er in die heel snel aan een volumeknopje draait, wat hard is maakt hij zachter en wat zacht is maakt hij harder, het geluid wordt ahw gladgestreken en dat moet je wel mooi vinden. Het is in ieder geval wel een ander geluid.

Frako
6 april 2010, 18:58
Thnx,

Misschien ga ik het eens proberen, die dingen zijn volgens mij niet zo duur.......althans wat ik op marktplaats zie staan.
Is het niks dan verkoop ik 'm weer.

TimS
6 april 2010, 19:32