PDA

View Full Version : HNAD! Mesa!!



Ibanez666
5 april 2010, 22:13
Ook, vandaag geruild en niet gehuild:

Een Mesa DC-3 met te grote flightcase en een 1 button footswitch. Vintage 30 speaker (klinkt beter dan ik dacht). Zeer mooi clean en lekker crunch, van bluesy tot metal, dus precies wat ik hoopte.

http://img213.imageshack.us/img213/9518/mesadc3.jpg

Ibanez666
5 april 2010, 22:15
Een zeer degelijke en onbeschadigde filghtcase van RD&RD AV Support. Deze is wel een stuk te hoog. Ben ook geen flightcase type dus die zal wel weer verkocht worden.

http://img547.imageshack.us/img547/5677/rdrdavsupport.jpg

macwilliams
5 april 2010, 22:16
En nu lekker blues spelen. :ok:

allochthomas
5 april 2010, 22:16
gefeliciteerd! iedereen gaat aan de mesa lijkt het wel.

Ibanez666
5 april 2010, 22:16
Nou nog ff uitvogelen hoe het met die footswicth zit. je hebt achter en voor een ingang en ik ben benieuwd hoe ik niet alleen channel kan switchen, maar ook eq/reverb, want achterop heb je diverse keuze mogelijkheden. Ik ga eerst maar eens de manual downloaden. Als iemand hier meer over weet graag!

JeroenP
5 april 2010, 22:16
Cool ding! Wat is er voor weggegaan? Die eq is trouwens erg prakisch lijkt me!

Ibanez666
5 april 2010, 22:17
En nu lekker blues spelen. :ok:

meer van dittum, met mn vrouw: http://www.myspace.com/saintjudemusic

Ibanez666
5 april 2010, 22:20
Cool ding! Wat is er voor weggegaan? Die eq is trouwens erg prakisch lijkt me!

Mn Little Willie (huil) die ik gekocht had voor 125 en een Roland workstation synth die ik gekocht had voor 100 euro. Dus 225 in totaal. En mocht ik de flightcase verkopen voor zeg maar 50 euro, heeft de mesa me 175 gekost :)

Ibanez666
5 april 2010, 22:21
gefeliciteerd! iedereen gaat aan de mesa lijkt het wel.

Thnx, was een deal die ik niet kon laten schieten en ik was nog op zoek naar een combo die gelijkwaardig was qua klasse/sound aan mn palmer top. Ze lijken best veel op elkaar. Maar Palmer had toendertijd ook Mesa als grote voorbeeld, dus zo gek is dat niet.

Midwolda
5 april 2010, 22:23
Gefeliciteerd! Het blijven fijne amps hoor, met een waanzinnig mooi clean er in.
Ben benieuwd of zo'n V30 echt veel verschil maakt met de originele Black Shadow,
is misschien iets wat ik ook nog kan proberen...
Footswitch voorkant is voor je channel en EQ, footswitch achterkant is voor de reverb.


Mn Little Willie (huil) die ik gekocht had voor 125 en een Roland workstation synth die ik gekocht had voor 100 euro. Dus 225 in totaal. En mocht ik de flightcase verkopen voor zeg maar 50 euro, heeft de mesa me 175 gekost :)

Damn dude... da's haast voor niets! :ok:

Ibanez666
5 april 2010, 22:31
Gefeliciteerd! Het blijven fijne amps hoor, met een waanzinnig mooi clean er in.
Ben benieuwd of zo'n V30 echt veel verschil maakt met de originele Black Shadow,
is misschien iets wat ik ook nog kan proberen...
Footswitch voorkant is voor je channel en EQ, footswitch achterkant is voor de reverb.



ok:

Ok, maar hoe ga ik het instellen als ik en de amp wil switchen en de eq/reverb wil switchen? Heb ik dan twee footswitches nodig? Ik heb nu maar 1 one-button footswitch

tis inderdaad bijna voor niets ja :)

allochthomas
5 april 2010, 22:33
Mn Little Willie (huil) die ik gekocht had voor 125 en een Roland workstation synth die ik gekocht had voor 100 euro. Dus 225 in totaal. En mocht ik de flightcase verkopen voor zeg maar 50 euro, heeft de mesa me 175 gekost :)
wtf, dan doe ik toch echt iets verkeerds bij het aanschaffen van versterkers:???:

Ibanez666
5 april 2010, 22:36
wtf, dan doe ik toch echt iets verkeerds bij het aanschaffen van versterkers:???:

Nah ik had mazzel+de tijd om marktplaats te surfen :)

minoin
5 april 2010, 22:42
Gefeliciteerd met je amp, geweldig ding!

Ibanez666
5 april 2010, 22:45
thnx, zo eerst ff tv kijken en morgen weer verder kletsen, laters!

Midwolda
5 april 2010, 22:46
Ik denk dat je nog zo èèn nodig bent:
http://img204.imageshack.us/img204/1964/p3060027.jpg
maar je kunt de channels ook schakelen met de switch op de voorkant.

crapton
5 april 2010, 22:52
Nah ik had mazzel+de tijd om marktplaats te surfen :)

Als ik goed tel was ie dus 450 €. Ik kijk ook al een tijdje een Mesa combo maar ook voor de eenvoudige versies schieten de prijzen al snel richting 600-700 €.

Dus zeker wel mazzel...

Ibanez666
6 april 2010, 09:23
Als ik goed tel was ie dus 450 €. Ik ...

Hoe heb je dat berekent? Klopt totaal niet namelijk :)

Ibanez666
6 april 2010, 09:24
Ik denk dat je nog zo èèn nodig bent:
http://img204.imageshack.us/img204/1964/p3060027.jpg
maar je kunt de channels ook schakelen met de switch op de voorkant.

Ik wil eigenlijk de channel, eq en reverb kunnen schakelen. Kan dat en hoe
?

bass blom
6 april 2010, 09:38
gefeli, mazzelpik!

Ibanez666
6 april 2010, 09:43
gefeli, mazzelpik!

Dank u, ben er erg blij mee. Het is een mooie aanvulling op mn Palmer top die ik voor grotere optredens wil gebruiken en dan deze mesa in de kroeg :)

Squier4ever
6 april 2010, 10:48
Stereo spelen en gas erop man!

Ibanez666
6 april 2010, 10:53
Stereo spelen en gas erop man!

Haha nee joh. Das toch alleen leuk als je delay of zoiets gebruikt?

JeroenSchaaf
6 april 2010, 10:57
Nou hoeft niet persee, je kan ook de ene delay geven en de andere juist strak houden :) Krijg je een vrij breed geluid ala Joe Bonamassa.

Ene gefeliciteerd! Hij staat al onder ctrl c + ctrl v:D

Ibanez666
6 april 2010, 11:01
Nou hoeft niet persee, je kan ook de ene delay geven en de andere juist strak houden :) Krijg je een vrij breed geluid ala Joe Bonamassa.

Ene gefeliciteerd! Hij staat al onder ctrl c + ctrl v:D

Ik voel me nou nog dommer, hoe bedoel je hij staat onder ctrl C.. ?

Ik heb trouwens geen delay :)

JeroenSchaaf
6 april 2010, 11:28
Knip en plak toch?

oke werk je wel met reverb? dan zou je dat op de ene aan kunnen zetten en de andere droog laten.

Thiez
6 april 2010, 11:34
meer van dittum, met mn vrouw: http://www.myspace.com/saintjudemusic

Klinkt zeker niet verkeerd. Lekkere stem heeft die meid. goede easy listening muziek. thanx

Henri H
6 april 2010, 11:38
Lekkere muziek, dat Saint Jude!
Goeie stem heeft je vrouw. :ok:
Heb jij het gitaarwerk ingespeeld?
Of zit je er sinds kort bij o.i.d.
Gitaarwerk klinkt ook lekker hoor.

Ennuh, nog gefeliciteerd met je Mesa, eindelijk weer 's een goeie aankoop. ;)

Ibanez666
6 april 2010, 11:49
Lekkere muziek, dat Saint Jude!
Goeie stem heeft je vrouw. :ok:
Heb jij het gitaarwerk ingespeeld?
Of zit je er sinds kort bij o.i.d.
Gitaarwerk klinkt ook lekker hoor.

Ennuh, nog gefeliciteerd met je Mesa, eindelijk weer 's een goeie aankoop. ;)

Is niet mn vrouw en mijn band, maar die band is een referentie voor het project dat ik zelf wil beginnen (misschien een beetje onduidelijk gepost)...
Maar ik ga er vanuit dat het qua zang in ieder geval zeker niet minder gaat worden :)

Ibanez666
6 april 2010, 11:51
Knip en plak toch?

oke werk je wel met reverb? dan zou je dat op de ene aan kunnen zetten en de andere droog laten.

Ik probeer zo min mogelijk reverb te gebruiken eigenlijk. Maar ik hou het toch zoals ik in gedachte had: Mesa combo: kroeg, Palmer top: grotere tenten

Henri H
6 april 2010, 14:59
Is niet mn vrouw en mijn band, maar die band is een referentie voor het project dat ik zelf wil beginnen (misschien een beetje onduidelijk gepost)...
Maar ik ga er vanuit dat het qua zang in ieder geval zeker niet minder gaat worden :)Ah, op die fiets. :)

Gitaarwerk moet met de nieuwe amp ook wel goed komen neem ik aan. :speed:

Ibanez666
6 april 2010, 15:10
Ah, op die fiets. :)

Gitaarwerk moet met de nieuwe amp ook wel goed komen neem ik aan. :speed:

Daar ga ik wel vanuit :) Ik vind de gitarist van die band een goede slaggitarist, maar z'n solo's zijn helaas niet om over naar huis te schrijven, dus dat moet ik toch op zn minst kunnen evenaren. Het slaggitaarwerk zal een grotere uitdaging voor me worden aangezien ik 75% van mn gitaarleven metal heb gespeeld.

minoin
6 april 2010, 15:56
Cool, ben benieuwd hoe je hem in combinatie met een andere gitarist gaat vinden. Ik vind Mesa over het algemeen erg eerlijk, dus crappy spel blijft crappy spel. Dus je techniek gaat ook nog eens groeien als je de tijd neemt :)

Ibanez666
6 april 2010, 15:59
Cool, ben benieuwd hoe je hem in combinatie met een andere gitarist gaat vinden. Ik vind Mesa over het algemeen erg eerlijk, dus crappy spel blijft crappy spel. Dus je techniek gaat ook nog eens groeien als je de tijd neemt :)

Het gaat waarschijnlijk een combi worden met toetsenist ipv gitarist. Mn techniek wordt hoe dan ook wel beter, oefen nu al 24 jaar waarvan de laatste paar jaar bijna elke dag en ben nog lang niet uitgeoefend. :)

Ibanez666
8 april 2010, 13:35
Heb hem helaas nog steeds niet hard kunnen testen, maar dat clean...magistraal! En het crunchkanaal vind ik het lekkerste met de gain even voor 4. Hij heeft ontzettend veel harmonics niet normaal. Ik kan gewoon moeiljk stoppen met spelen! Ga hem dit weekend even over mn twee 2x12 cabinets proberen :)

En dat voor 165 euro :ok:

Chocola
8 april 2010, 16:55
Ibanez... je koopt echt vaak nieuwe gear, geld teveel ofzo? :D.

Er staan ook nog altijd 2 Mesa's op mijn verlanglijstje, zijn alleen toch aardig prijzig :(.

Midwolda
9 april 2010, 10:03
Ik wil eigenlijk de channel, eq en reverb kunnen schakelen. Kan dat en hoe?
Volgens mij schakel je kanaal en EQ via de FootSwitch In aan de voorkant
en Reverb apart via de FtSw Rev aan de achterkant.
Twee pedaaltjes met totaal drie knoppen dus.

Ibanez666
9 april 2010, 10:08
Ibanez... je koopt echt vaak nieuwe gear, geld teveel ofzo? :D.

Er staan ook nog altijd 2 Mesa's op mijn verlanglijstje, zijn alleen toch aardig prijzig :(.

en dat vraag je vlak na mijn post over wat het me gekost heeft? :)

Ibanez666
9 april 2010, 10:09
Volgens mij schakel je kanaal en EQ via de FootSwitch In aan de voorkant
en Reverb apart via de FtSw Rev aan de achterkant.
Twee pedaaltjes met totaal drie knoppen dus.

Tis channel voor en reverb eq achter. Weer een versterker waar ik op zoek moet naar een footswitch...dus bij elke amp zo'n beetje tot nu toe..

bass blom
9 april 2010, 10:18
Tis channel voor en reverb eq achter. Weer een versterker waar ik op zoek moet naar een footswitch...dus bij elke amp zo'n beetje tot nu toe..

agossie, arme man :D
doe mij hem maar dan voor een heel acht prijsje :sssh:

Ibanez666
9 april 2010, 10:24
agossie, arme man :D
doe mij hem maar dan voor een heel acht prijsje :sssh:

hehehe, voorlopig nog ff niet. Heb nu mn voorlopig ideale setje: combo en top.
voorlopig dus :)

Henri H
9 april 2010, 11:22
.... Weer een versterker waar ik op zoek moet naar een footswitch....Welke plug gaat erin?
Waarschijnlijk zo'n standaard pedaaltje met dubbele footswitch en een stereo jack, die je overal wel kan kopen.
Zelf maken is ook appeltje eitje....

Ibanez666
9 april 2010, 11:27
Welke plug gaat erin?
Waarschijnlijk zo'n standaard pedaaltje met dubbele footswitch en een stereo jack, die je overal wel kan kopen.
Zelf maken is ook appeltje eitje....

dubbele switch met leds en stereo jack ja

ik kan helemaal niks zelf maken...nou ja op mn kids na dan

Midwolda
9 april 2010, 19:34
Simpeler kan het echt niet hoor:
http://img339.imageshack.us/img339/5600/p3060008.jpg