PDA

View Full Version : welke gitaar uitversterken?



MD
5 april 2010, 14:12
Ik ben in het (gelukkige) bezit van een aantal akoestische gitaren en heb me voorgenomen om er in eentje een element in te laten bouwen. Vraag is alleen welke hier het meest geschikt voor is qua klank. Ik heb de keuze tussen een Seagull mini jumbo, een Blueridge BR 160 en een Martin DM. Dit zijn de gitaren die ik het meest gebruik.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat voor systeem is het beste om te laten plaatsen?

Eko
5 april 2010, 17:21
Ligt er aan of het alleen maar versterken is , of dat er een zo hoog mogelijke kwaliteit aan geluid moet komen. Een piezo onder de brug is het makkelijkst. Die zijn er te kust en te keur vanaf enkele tientjes tot wat meer. Mooier wordt het in combinatie met een microfoon. Als die twee ook nog te blenden zijn naar behoeven dan wordt al nog beter.
Taylor biedt een service aan om het Taylor expressionsystem ook in vreemde merken in te bouwen. Kost ca. 500,- maar dan heb je ook wat.
Gaat het via een goede versterker of via een p.a. uitversterkt worden?

peter_heijnen
6 april 2010, 08:40
Ik kan je als systeem B-Band (http://www.b-band.com/uploads/downloads/pdf/B-Band_guitar_retail_usa.pdf) van harte aanbevelen, maar ik heb geen idee in welke gitaar je het het best zou kunnen inbouwen. Stuur anders bband een mailtje, naast kwaliteit leveren ze ook goede service en willen ze je mogelijk graag helpen met je vraag.