PDA

View Full Version : headphone uitgang op buizencombo



jahallozeg
5 april 2010, 13:11
Ik ben erg gecharmeerd van de fender vibro champ xd, hij heeft echter geen headpone aansluiting. Is dat normaal bij een buizen amp?

allochthomas
5 april 2010, 13:22
Dat is inderdaad normaal voor een buizenversterker. Als je perse met een koptelefoon wil spelen dan kan je beter iets anders kiezen.

jahallozeg
5 april 2010, 21:32
en daar is niets aan te verbouwen of zo?

Midwolda
5 april 2010, 22:06
:???: ik weet niet veel van buizenversterkers af...
maar ik weet wel dat mijn Mesa Boogie een headphone out heeft.

Edit: je kunt de Line Out van de SCXD wel naar een PC of een stereo doorstekkeren
en daarvandaan de koptelefoon gebruiken... da's beter als niets, toch?

allochthomas
5 april 2010, 22:14
Mijn mesa rectifier heeft er geen. Heb wel idd sommige mesa's met koptelefoon uitgangen gezien

Telecarel
5 mei 2010, 22:13
Als je een leuke kleine Fender buizenamp wilt mét koptelefoonaansluiting kijk dan eens naar de Champ 12. Erg ondergewaardeerd .. Toegegeven, het tweede kanaal is niet echt super maar voor de rest zal de amp je beslist niet teleurstellen.

cluseau
5 mei 2010, 23:03
en daar is niets aan te verbouwen of zo?

ja hoor, als je bereid bent een gaatje erbij te maken of een jack op te offeren. Anders nog een extern kastje mogelijk. Plenty mogelijkheden.

Frans.

iWishmaster
6 mei 2010, 00:02
Koch Studiotone heeft ook een headphone output.

Er zijn weinig buizenamps met headphone output, omdat het lastiger te maken is als bij een transistor (of andere) versterker. Modificeren kan wel, maar kost een paar tientjes gok ik zo.

denis.hermans
6 mei 2010, 08:28
Blackstar ht 5 combo heeft ook een hoofdtelefoonaansluiting.