PDA

View Full Version : WTF gebeurt er met mijn snaar !?



davidof
4 april 2010, 22:58
Hoi
'k Was gitaar aan het spelen tot ik ineens mijn snaar precies in slowmotion zag bewegen ..

http://www.youtube.com/watch?v=MCN3FB6LxVs

iemand een verklaring ? :D

grts
David

Heynis
4 april 2010, 23:06
Je antieke monitor knippert heel snel en werkt daarmee in feite als een stroboscoop. Je ziet dus steeds de volgende trilling, maar dan met de fase verschoven. Omdat je scherm ook nog van boven naar beneden knippert wordt je golfvorm samengedrukt en zie je een soort sinus.

Orbis
4 april 2010, 23:10
Je antieke monitor knippert heel snel en werkt daarmee in feite als een stroboscoop. Je ziet dus steeds de volgende trilling, maar dan met de fase verschoven. Omdat je scherm ook nog van boven naar beneden knippert wordt je golfvorm samengedrukt en zie je een soort sinus.

Damn you, science! Soms is het jammer als het mysterie weg is, ik vond dit er in ieder geval heerlijk bizar uitzien. En dan is er weer zo'n 'alledaagse' verklaring voor :p .

Tim..
4 april 2010, 23:11
wat heynis zegt:D

rozh
4 april 2010, 23:12
lopende golven?

nickofzo
4 april 2010, 23:27
trillingen geluid frequentie golven..en al t bovenstaande

toch mooi om het eens zo te zien.. ben gelijk gaan gitaar spelen voor de oude tv op men kamer

Exi
4 april 2010, 23:28
Nou? vondt ie het leuk?:chicken:

nickofzo
4 april 2010, 23:38
Nou? vondt ie het leuk?:chicken:

welke ie?

de gitaar juichte toen ik ging spelen
de tv zei: wat de fak doe je?
de snaar dacht.. "pff niet weer mij in trilling brengen"

Exi
4 april 2010, 23:41
Hmm. Als mijn gitaar tegen mij zou gaan praten zou ik gillend wegrennen. Laat staan een vloekende TV en een hardop denkende snaar:stop:...

bass blom
4 april 2010, 23:53
je hebt de strobe tuner opnieuw uitgevonden :seriousf:

nickofzo
5 april 2010, 00:08
Hmm. Als mijn gitaar tegen mij zou gaan praten zou ik gillend wegrennen. Laat staan een vloekende TV en een hardop denkende snaar:stop:...

:seriousf:ik heb altijd goede gesprekken met men gitaren:grouphug:

over 22 dagen is er 1 jarig.. jouw gitaren zijn ook uitgenodigd (neem zwemspullen mee) ik zeg niet wat we gaan doen:soinnocent:

_ on topic
http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=3169 dit niks voor de TS?

Exi
5 april 2010, 00:16
Nee, sorry dan hebben ze net een tuinfeestje. Misschien volgend jaar beter.

davidof
5 april 2010, 00:20
pff :D hoopte ik eens iets nieuw uitgevonden te hebben :p
nice spul die ebow, jammer van de prijs

nickofzo
5 april 2010, 00:27
op tjoeptjoep staan van die filmpjes .. akoestisch ook.. krijg je echt waanzinnige dingen mee..

alleen de prijs weerhoud me er inderdaad van:P

Gothra
5 april 2010, 11:41
Kijk is wat er gebeurt als je dat doet terwijl je je snaar losser/strakker draait :crazyhappy: