PDA

View Full Version : Marshall 410H probleem



Ben jtm
4 april 2010, 22:39
Beste allen,

Ik heb een probleempje met mijn nieuwe marshall jvm 410h
Als ik mijn gitaar om hoog beweeg, dan hoor ik soms een snerpende kraak uit de versterker komen. Met de Les Paul is het geluid harder dan met de Fender maar ik ben bang dat het wel met de versterker te maken heeft, andere kabel geeft geen verschil, met of zonder pedalen ook niet, op mijn jcm800 heb ik er geen last van. Iemand ervaring of misschien ook meegemaakt.
En dan de ham vrag wat doe ik er aan ?

cluseau
4 april 2010, 23:02
Beste allen,

Ik heb een probleempje met mijn nieuwe marshall jvm 410h
Als ik mijn gitaar om hoog beweeg, dan hoor ik soms een snerpende kraak uit de versterker komen. Met de Les Paul is het geluid harder dan met de Fender maar ik ben bang dat het wel met de versterker te maken heeft, andere kabel geeft geen verschil, met of zonder pedalen ook niet, op mijn jcm800 heb ik er geen last van. Iemand ervaring of misschien ook meegemaakt.
En dan de ham vrag wat doe ik er aan ?


Even sample uploaden?

Frans.

Ben jtm
4 april 2010, 23:10
Hoi Frans,

Dat zou ik wel willen maar ik heb niet de mogelijkheid om het geluid op te nemen, het lijkt een beetje op het geluid wat je krijgt als je de plug uit je gitaar trekt zonder de versterker op stand by te zetten, het is alleen hoger, zeg maar snerpender. Maar net zo kort, zeg maar een korte snerpende kraak.

cluseau
4 april 2010, 23:19
... het lijkt een beetje op het geluid wat je krijgt als je de plug uit je gitaar trekt zonder de versterker op stand by te zetten, ....

Zou het kunnen dat de massa verbinding van je jackplug een beetje ruim zit en daardoor overgangsweerstand heeft bij beweging? Dit kun je trouwens uitsluiten door even je jackplug met een vast punt op je amp te verbinden met een stevig elastiek, paardemiddel maar wel leuk om even te testen. Ik zat ook nog te denken aan statische ontlading maar heb dat met een gitaarversterker niet eerder meegemaakt. Wel met consumenten apparatuur! Sta je soms op rubber zolen?

Frans.

Henri H
4 april 2010, 23:32
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn JVM.
Bij mij was het trouwens niet als bij jou, bij het omhoog bewegen v.d. gitaar, maar als de amp een bepaalde trilling te verduren kreeg.
Het bleek uiteindelijk aan één v.d. preamp buisjes te liggen.
Ik heb de V1 buis toen vervangen door een buisje uit m'n JCM800, en het probleem was gevonden/opgelost.
Ik had nog wat preamp buisjes liggen, dus ik heb er uiteindelijk één van die buisjes in gezet.
'k Vind het wel vaag dat het bij jou gebeurt als je je gitaar omhoog beweegt. :dontgeti:

Fireburst
5 april 2010, 00:18
Lijkt mij ook iets met de input jack te maken te hebben, los contact of zo.

Ben jtm
5 april 2010, 08:42
Hoi allen,

De jack plug dat was ook het eerste waar ik zelf aan dacht, ga vandaag even proberen of het verschil maakt als ik ze fixeer, op de versterker en mijn gitaar.

Een buisje voor in de preamp heb ik ook nog wel dus dat proberen we ook gelijk. Bedankt zo ver.

Henri H
5 april 2010, 11:58
Als je een buisje gaat vervangen, zou ik er één uit de JCM 800 pakken.
Daarvan weet je zeker dat ie goed is....

Ben jtm
5 april 2010, 19:21
Nou, vanmiddag e.e.a. uitgeprobeerd maar het is nog niet opgelost.
Iemand nog een handige tip ?

Rutger Molenberghs
5 april 2010, 21:56
Het is toch niet de wrijving van je strap die je hoort? Ik heb soms ook gekraak door mijn amp en dan blijkt het het wrijven van de strap te zijn dat ik hoor. Geen idee hoe dat geluid uit je versterker moet kan komen...

bass blom
5 april 2010, 22:02
Het is toch niet de wrijving van je strap die je hoort? Ik heb soms ook gekraak door mijn amp en dan blijkt het het wrijven van de strap te zijn dat ik hoor. Geen idee hoe dat geluid uit je versterker moet kan komen...

dan is je kabel microfonisch

Rutger Molenberghs
5 april 2010, 22:11
Het zou wel straf zijn als alle 10 kabels hier microfonisch zijn. Om de één of andere manier wordt het geluid van het wrijven van het nepleren deel tegen de body opgevangen door de pickups.

cluseau
6 april 2010, 07:55
Om de één of andere manier wordt het geluid van het wrijven van het nepleren deel tegen de body opgevangen door de pickups.

Dat riekt toch naar statische ontlading vandaar mij opmerking over rubber zolen. Zonder het geluid te hebben gehoort is het moeilijk te beoordelen.

Frans.

big dooley
6 april 2010, 08:36
Dat riekt toch naar statische ontlading vandaar mij opmerking over rubber zolen. Zonder het geluid te hebben gehoort is het moeilijk te beoordelen.

Frans.

+1,
ik heb zelf een JVM, maar absoluut geen idee wat er bedoeld wordt... heb er ook nog nooit van gehoord, dat dergelijke actie's zo'n gevolg kunnen hebben

Ben jtm
6 april 2010, 18:42
Vanavond kunnen we e.e.a. uitsluiten de tweede gitarist van de tweede band in de oefenruimte speelt vanavond, en die heeft ook een jvm, wellis waar een combo, maar dat lijkt me geen wezenlijk verschil te maken. hij speelt ook op een les paul dus kunnen we mooi even kort e.e.a.uitsluiten. Die gitaar band, daar dacht ik ook aan maar ik kan geen logische verklaring beredeneren. Gek is wel dat als ik de gitaar niet om heb, de versterker ook niet kraakt als ik de gitaar heen en weer beweeg, welke richting ik ook probeer. De kraak ontstaat alleen als ik de gitaar om heb hangen, en hem van me afdruk. Vreemd, maar goed word vervolgt.

cluseau
6 april 2010, 18:50
De kraak ontstaat alleen als ik de gitaar om heb hangen, en hem van me afdruk. Vreemd, maar goed word vervolgt.

Toch weer een bevestiging richting het statisch verhaal.

Frans.

Rutger Molenberghs
6 april 2010, 19:49
Zou het iets speciaals zijn tussen de JVM en de gitaarband aan een Les Paul? Mijn JVM doet dat ook maar alleen als ik mijn Epi Les Paul gebruik.
Guitaramps work in mysterious ways...

Ben jtm
19 april 2010, 21:18
Beste allen.

Ik denk dat het toch iets met de draagband te maken heeft gehad.
Vorige week heb ik een andere, een lederen draagriem aangeschaft, en sinds ik deze riem gebruik heb ik het kraken niet meer kunnen reproduceren.
Geen idee hoe het kan en of het kan, maar ik ben wel blij dat het nu weg is.
Bedankt.

cluseau
19 april 2010, 21:27
Beste allen.

Ik denk dat het toch iets met de draagband te maken heeft gehad.
Vorige week heb ik een andere, een lederen draagriem aangeschaft, en sinds ik deze riem gebruik heb ik het kraken niet meer kunnen reproduceren.
Geen idee hoe het kan en of het kan, maar ik ben wel blij dat het nu weg is.
Bedankt.

Tja, toch statische ontlading dus. Zei t al in post 4. Tis wel voor het eerst dat ik het van een gitaarband hoor. Vroegah had je dit verschijnsel vaak met platenspelers (*1). ondanks goede aarding.

Frans.

(*1) een soort CD maar dan groter en hartstike zwart.

Henri H
19 april 2010, 21:57
En alleen de JVM had er last van?

Toch wel apart.... maar ach, ik heb ook al de raarste dingen meegemaakt, kabouters in m'n FX-loop bijvoorbeeld. :satisfie:

caliban
19 april 2010, 22:06
En alleen de JVM had er last van?

Toch wel apart.... maar ach, ik heb ook al de raarste dingen meegemaakt, kabouters in m'n FX-loop bijvoorbeeld. :satisfie:

:seriousf::seriousf: