PDA

View Full Version : fame cs60c=?



xeentje
4 april 2010, 21:18
Hoi,

bij gebrek aan 2dehands labogas (de rad II of III zijn precies niet meer nieuw verkrijgbaar), of musicstore equivalent (de studio 84/ rad III staat wel nog in de lijst maar is uitverkocht), was ik nog wat aan het rondkijken en kwam dit goedkoop dingetje tegen.

Ik zie dat de buizencombos van fame tegenwoordig marshall valvestates en fender champs zijn, maar de CS60c kan ik niet thuis brengen. Iemand enig idee?


Groetjes,
Xenia

RoelSmoel
4 april 2010, 21:28
Ik zie dat de buizencombos van fame tegenwoordig marshall valvestates en fender champs zijn, maar de CS60c kan ik niet thuis brengen. Iemand enig idee?


???

Fame is het huismerk/eigen merk van Musicstore in Keulen..

guitarkid
4 april 2010, 21:42
???

Fame is het huismerk/eigen merk van Musicstore in Keulen..

Hee Roel.

Ik denk dat er bedoelt wordt waarop deze amp is gebaseerd.
Ik moet zeggen dat ik het ook niet weet. Ziet er wel compleet uit voor 366 euro, maar ik heb geen idee of en hoe hij klinkt....

Gr. C.

RoelSmoel
4 april 2010, 21:50
Fame zal net zoiets als Harley Benton zijn, ik heb het nog nooit in handen gehad, misschien iemand anders wel? Ik hoor mensen dan wel niet klagen over Harley Benton..

guitarkid
4 april 2010, 23:29
Fame zal net zoiets als Harley Benton zijn, ik heb het nog nooit in handen gehad, misschien iemand anders wel? Ik hoor mensen dan wel niet klagen over Harley Benton..

Fame maakt aanmerkelijk serieuzere amps, m.n. in de wat hogere prijsklasse. Is, met alle respect, dan niet te vergelijken met HB.
Een overeenkomst is wel dat het beide huismerken zijn.
Zoek anders maar eens op Fame op dit forum. Er zijn wel de nodige tevreden gebruikers.
Of kijk eens op de site van Music Store.

Gr. C.

caliban
5 april 2010, 12:38
Veel mensen zijn heel tevreden over de Harley Benton V30-cabs, geen idee of de versterkers te vergelijken zijn.

guitarkid
5 april 2010, 12:55
Veel mensen zijn heel tevreden over de Harley Benton V30-cabs, geen idee of de versterkers te vergelijken zijn.

Hallo Caliban.

Ik denk dat dat op zich terecht is: veel waar voor je geld. De speakers klinken echter toch wel beter in een wat duurdere behuizing.
Ik heb overigens zo'n HB Vintage 12 cab (dus niet met Celestion speaker) voor iets van 70 euro gekocht om een Cube-60 mee te pimpen. Dat ding klonk op zich ook zeker niet slecht en ziet er gelikt uit. Hoe ze het kunnen maken voor dat geld is mij een raadsel....
BTW: je zoekt een luide, maar betaalbare bass-amp. Dan is zo'n Harley Benton combo misschien serieus wat voor je.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_cb110x.htm

Of:
http://www.thomann.de/nl/behringer_bx_1800.htm

En over Fame gesproken:
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Bassen/Bassen-Versterkers-cabinets/Fame-BS3-125-Combo-/art-BAS0002654-000

Gr. C.

caliban
5 april 2010, 12:59
Die behringer ziet er naar prijs gezien echt prima uit, maar geen idee of dat ding enigszins klinkt en ergens bovenuit geraakt (drum enzoverder).

Geen idee welke speakers HB zelf gebruikt als het geen celestion is, maar de bugera speakers schijnen toch prima mee te vallen. Zouden dat dezelfde speakers zijn als behringer gebruikt...

guitarkid
5 april 2010, 14:01
Die behringer ziet er naar prijs gezien echt prima uit, maar geen idee of dat ding enigszins klinkt en ergens bovenuit geraakt (drum enzoverder).

Geen idee welke speakers HB zelf gebruikt als het geen celestion is, maar de bugera speakers schijnen toch prima mee te vallen. Zouden dat dezelfde speakers zijn als behringer gebruikt...

Beetje OT misschien, maar ik heb zelf een Behringer 60 watt basscombo in de studio als er eens wat gerepeteerd wordt en dat ding is echt verrassend hard en klinkt ook niet verkeerd... Daar zit een Bugera speaker in. Ik weet niet welk merk speakers er in de HB cabs en combo's zitten (er staat geen merk op, alleen wattage en ohmage), maar ze klinken in ieder geval niet gek. Tikje agressief, misschien.
In sommige 4x12 Fame-cabs zitten in elk geval wel V30's. Kost 440 euro. Dat ben je al bijna kwijt aan 4 losse V30's....

Gr. C.

xeentje
5 april 2010, 14:11
Het enige wat ik zelf kon terugvinden was via een youtubefilmpje en dan zou het om een fender gaan, maar dit lijkt me sterk. (hoewel die tube5 ook al gewoon een champion is)

Overigens weet ik dat fame goede amps rebadget, althans de duurdere... En ik vroeg me dus af of deze cs60 daar ook toe behoort.

Verder staat het trouwens los van de HB die Isabelle op het oog had.... Das gewoon wat voor thuis. Voor op jamsessies ed. zoek ik wel iets meer vermogen met een mooie clean en distortion (geen high-gain ding). Dieze viel me gewoon op omwille van zijn prijs (ook nog naar AC15c1 gekeken) omdat gitaar voor mij niet bovenaan staat (zit meer achter mijn drum)

caliban
5 april 2010, 22:08
Beetje OT misschien, maar ik heb zelf een Behringer 60 watt basscombo in de studio als er eens wat gerepeteerd wordt en dat ding is echt verrassend hard en klinkt ook niet verkeerd... Daar zit een Bugera speaker in. Ik weet niet welk merk speakers er in de HB cabs en combo's zitten (er staat geen merk op, alleen wattage en ohmage), maar ze klinken in ieder geval niet gek. Tikje agressief, misschien.
In sommige 4x12 Fame-cabs zitten in elk geval wel V30's. Kost 440 euro. Dat ben je al bijna kwijt aan 4 losse V30's....

Gr. C.

Bedankt voor de info over de behringer :)

muziekschuur
5 april 2010, 22:34
Dat is een SMARVO buizencombo.

Eden heeft nu een 300T buizentop voor bas. Die wordt daar gemaakt. Fame heeft de BVH300 en dat is bijna dezelfde amp met wat modificaties in de pre.

De Fame BVH300 is goed ontvangen door de enkeling die hem heeft. De Smarvo buizencombo die jij nu hebt gekozen onderscheidt zich door zijn 4 kanalen en een heel mooie vloerpedaal. http://www.smarvo.com.tw

Op dit moment komt er een sloot aan nieuwe buizencombo's uit. O.a. van Blackstar.
M.a.w. ik zou een paar honderd euro extra uitgeven en je verdient op je resale value.
Maar de Marshall MA50C is 569 euro en de top 499 geloof ik en dan heb je een Marshall 2 kanaals head. De prijzen liggen dus niet zover meer uit elkaar.

Ook Soldano komt met de Jet city 50 watt head lekker uit de hoek.

De CS60C is met name bijzonder vanwege de 4 buizen in de preamp. En de 4 modes waarin je hem kan schakelen. Een zeer veelzijdige amp die je niet kan vinden bij andere versterkers. Zeker niet in die prijsklasse.

De FAME GTA40 is dan weer een no nonsense combo speciaal voor pedaaltjes. Het is het grotere combo van de GTA15 wat een kloon is van de Fender Blues Junior. De Fame GTA40 en GTA15 zijn russische amps van een andere fabriek dan de taiwanese SMARVO.

Beiden zijn heel interessante versterkers. Koop je ze voor jezelf dan koop je iets heel moois. Maar tweede hands is het maar de vraag of je het weer kwijtraakt.

De 22 watt Bugera's en de 40 watt Bugera's zijn ook interessante versterkers uit die klasse.

Het meest interessante combo uit het middensegment is de Blackstar HT STAGE 60 maar die is weer bijna het dubbele van jouw combo. Maar dan koop je wel iets heel goed klinkends (799 euro).

guitarkid
6 april 2010, 00:30
Bedankt voor de info over de behringer :)

Graag gedaan !!

@muziekschuur: grappige site van Smarvo. Zo leer je nog eens wat.
Smarvo: klinkt wel als een stoeltje of zo van Ikea... ;)

Gr. C.

a.c.
6 april 2010, 07:01
die fame gta 15 is shokkerend goed voor roots stijlen! Als ik die als eerste amp had gekocht had ik alle tweed deluxes, vibroluxes, vibroverbs, hot rods, marshalls, voxes etc kunnen overslaan.

caliban
6 april 2010, 19:51
Extreme uitspraak wel :)

xeentje
6 april 2010, 20:43
En dus ben ik nog geen stap verder.... Ik dacht misschien 1 van de nieuwe labogas, maar de layout verschilt hier en daar toch....


Kan er opzich veel mis zijn met de versterker zelf?

Een speaker kan je altjd vervangen (V30 lijkt me wel wat), en ook lampen kunnen veel doen... Maar de vraag is of de versterker opzich ook veel doet aan de sonic signature, of is dit puur met de lampen (en speaker) in de juiste richting te duwen?


Op de foto"s heb ik trouwens willen zien dat de versterker 3 vv buisjes heeft (geen 4 zoals in de beschrijving).... De vraag is dus of er nog foutieve info op de site staat:dontgeti:


Groetjes,
Xenia

xeentje
7 april 2010, 00:14
Ik moet leren minder verticaal lezen.... Ik had intussen dus gevonden dat het een smarvo is..... (blijkbaar nog 1 van jullie voor mij:soinnocent:)

Doorsparen.... K weet ni. Wilde eigenlijk een laboga of fame derivaat ervan, maar weet niet of dat eigenlijk wel zo verstandig is voor de keren datie zal geruikt worden...:sssh:

Wat kan ik van die smarvo combo verwachten? (zoek vooral een sprankelend clean.... De distortion moet maar uit een pedaaltje als de amp het niet in zich heeft)..... En zeg nou niet "koop een fender":crazyhappy:


Mijn drum gaat gewoon voor.... Gitaar is voor erbij, als ze eens ergens (in een bepaald café) een gitariste zoeken (omdat de eigenlijke gitarist te diep in de meerdere glazen heeft gekeken).

crapton
16 april 2010, 07:27
De Smarvo buizencombo die jij nu hebt gekozen onderscheidt zich door zijn 4 kanalen en een heel mooie vloerpedaal. http://www.smarvo.com.tw

M.a.w. ik zou een paar honderd euro extra uitgeven en je verdient op je resale value.

De CS60C is met name bijzonder vanwege de 4 buizen in de preamp. En de 4 modes waarin je hem kan schakelen. Een zeer veelzijdige amp die je niet kan vinden bij andere versterkers. Zeker niet in die prijsklasse.

Maar tweede hands is het maar de vraag of je het weer kwijtraakt.

Het meest interessante combo uit het middensegment is de Blackstar HT STAGE 60 maar die is weer bijna het dubbele van jouw combo. Maar dan koop je wel iets heel goed klinkends (799 euro).

Ik heb de gok gewaagd en een Fame CS60C besteld. Bij Musicstore heb je 30 dagen retour recht en 3 jaar garantie. Klinkt het ding voor geen meter dan gaat ie terug. Het ziet er niet uit met die lelijke Marshall frontplate (gedver ik vind Marshall's zo'n beetje de lelijkste amps die er zijn) maar inderdaad die flexibiliteit en instelbaarheid is uitstekend. Ik hoop dat die speaker een beetje redelijk is.

Ik heb er op internet weinig over kunnen vinden, op HC dit (http://www.harmonycentral.com/products/113306) en een paar comments op een Duits forum.

Tja die prijs is zo laag dat mijn waardeverlies altijd beperkt zal zijn. Zelfs al verlies ik 50% dan kost het me nog maar 183 €. Als ik een Blackstar neem (idd een hele mooie amp!) kost 799 € maar kan ik die weer kwijt voor 799-183 = 616 € 2e hands?? Dat denk ik dus niet.

Ik hou jullie op de hoogte... ofwel het grootste fiasco ever lately, ofwel bruikbaar... voor de oefenruimte.

crapton
17 april 2010, 19:38
Geloven jullie dat dit (http://www.youtube.com/watch?v=nVjPKVN0S60) uit dat versterkertje komt?

xeentje
18 april 2010, 23:36
Ik heb de gok gewaagd en een Fame CS60C besteld. Bij Musicstore heb je 30 dagen retour recht en 3 jaar garantie. Klinkt het ding voor geen meter dan gaat ie terug. Het ziet er niet uit met die lelijke Marshall frontplate (gedver ik vind Marshall's zo'n beetje de lelijkste amps die er zijn) maar inderdaad die flexibiliteit en instelbaarheid is uitstekend. Ik hoop dat die speaker een beetje redelijk is.

Ik heb er op internet weinig over kunnen vinden, op HC dit (http://www.harmonycentral.com/products/113306) en een paar comments op een Duits forum.

Tja die prijs is zo laag dat mijn waardeverlies altijd beperkt zal zijn. Zelfs al verlies ik 50% dan kost het me nog maar 183 €. Als ik een Blackstar neem (idd een hele mooie amp!) kost 799 € maar kan ik die weer kwijt voor 799-183 = 616 € 2e hands?? Dat denk ik dus niet.

Ik hou jullie op de hoogte... ofwel het grootste fiasco ever lately, ofwel bruikbaar... voor de oefenruimte.

Laat zeker wat weten!

Ik ben nog niet in Duitsland geraakt om 'm te gaan testen (is niet echt bij de deur als je op de Franse grens woont), dus ik ben zeer benieuwd.

caliban
18 april 2010, 23:41
Geloven jullie dat dit (http://www.youtube.com/watch?v=nVjPKVN0S60) uit dat versterkertje komt?

Ja hoor, klinkt niet slecht hè, maar closed back zou heel waarschijnlijk leuker zijn

crapton
19 april 2010, 21:44
Voor de Frans sprekenden onder u... klikkerdeklik (http://www.guitariste.com/forums/amplification,ampli-a-lampes-fame-pas-cher,44393,50.html).

Zo te zien komen bepaalde Randall produkten ook uit de Smarvo fabriek in Taiwan, afgezien van de speaker want Smarvo's hebben geen Celestions.

Dan kan je ineens meer reviews vinden o.a. op Harmony Central - voor wat het waard is want er staat af en toe giga bagger tussen. De head komt er vrij goed af, de 50W combo minder. Hier nog een stapel slechte Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=6L-xtceS3Ds) filmpjes... en Francais... Haut-parleur is speaker, level is level, bass is bass dus dat wijst zich vanzelf.

Ik denk dat het amp design behoorlijk standaard is met 4 pre-amp buizen en ofwel 2 ofwel 4x EL34's. Dus de 100 W head/combo en 50W zijn afgezien van de eindtrap waarschijnlijk identiek. Of het dan 60W of 50W is vraag ik mij af, marketing bs?

caliban
19 april 2010, 21:50
Laatst in musicstore zei een verkoper me ook dat veel uit de Randall-factory komt. In ieder geval alle amps met het blok letter logo.

RoelSmoel
19 april 2010, 22:28
Laatst in musicstore zei een verkoper me ook dat veel uit de Randall-factory komt. In ieder geval alle amps met het blok letter logo.

Mesa dus ook?;)

caliban
19 april 2010, 22:36
Mesa dus ook?;)

Nee die komen uit de staggfabriek hè


:seriousf:

crapton
19 april 2010, 22:44
Guess what: Madison (http://www.madisonamps.com/2007/enter.htm), whatever that is. En ze vragen 1099$ hahahaha...

The mystery unravels... wie vindt de meeste Smarvo klonen?

caliban
19 april 2010, 22:47
London city is toch ook Smarvo dacht ik..

RoelSmoel
19 april 2010, 22:48
Nee die komen uit de staggfabriek hè


:seriousf:

Let vooral op de ;)..

crapton
19 april 2010, 22:53
Let vooral op de ;)..

Ehhh niet gezien :soinnocent:

Wie weet waar Harley Benton vandaan komt? hiero (http://chinasuppliers.alibaba.com/search/products/Guitar_Amplifier.html)? En die Chineesjes :blast: steeds harderder...

caliban
19 april 2010, 22:54
Let vooral op de ;)..

En bij mij op de ':seriousf:'

caliban
19 april 2010, 22:58
Ehhh niet gezien :soinnocent:

Wie weet waar Harley Benton vandaan komt? hiero (http://chinasuppliers.alibaba.com/search/products/Guitar_Amplifier.html)?

Ik heb me ook al heel vaak afgevraagd in hoeverre huismerken overeenstemmen. HB en Fame kunnen goed dezelfde producten bevatten, de microfoons van Fame vind ik trouwens prima. De clipjes die ik ermee opgenomen heb in het Fireball topic zijn superamateuristisch gedaan. De micro in een mengpaneel om te versterken, en daarna aan de computer in langs line6 toneport GX, en ik vind ze de amps goed benaderen. Overlaatst op repetitie ook door de micro gezongen, klonk ook niet verkeerd. Ik heb de fame ms 57, de eigenlijke zanger heeft een shure sm 58, ik geloof niet dat ik echt in een AB-test veel verschil zou kunnen gewaarworden...

schwalbe
20 april 2010, 22:47
Die Fame GTA versterkers komen bij yerasov vandaan:
http://www.yerasov.ru/combo_eng.htm
Zijn gewoon rechtstreeks kopieen van de Fender blues junior/ pro junior

caliban
21 april 2010, 10:50
Die Yerasov stuff zelf ziet ook vet uit. En de pedalen klinken van wat ik al gehoord heb heel cool.

crapton
21 april 2010, 18:26
To whoever cares... Fame CS60C is in da house. Incl. footswitch.

Eerste indruk:
1. Iha netjes afgewerkt, heel klein putje beschadigd aan de Tolex. Tolex zit er strak op, hoeken idem.
2. Knoppen zijn van die kleine chickenheads, voelt robuust aan ik denk dat de pots in de voorplaat zijn vastgemaakt.
3. Schakelaars power & stdby zijn metalen switches, grote rode jewelhead.
4. Led's ed prima, kan je ook niet anders verwachten
5. Mooi-lelijk - tja ik hou niet van gouden frontplates maar gooi er een doek over en daar gaat t om...
6. Ik heb er even snel een koelertje onder gegooid, wordt zoals al dit soort combo's warm. Is ook retestom design om die buizen onderste boven te hangen zonder koeling, maar daar is Fame zeker niet de enige.

Geluid:
1. Gaat hard. Vanavond in de bandsituatie proberen, kijken of ie erover komt.
2. Lijkt flexibel: 2x hi-gain met verschillende voicings, gain apart in te stellen
3. Clean heeft boost functie voor crunch. Mi niet helemaal zo mooi als de Statesman, maar kan aan de buizen liggen. Ik denk wel bruikbaar. In bandsituatie wordt het toch anders...
4. Speaker lijkt niet eens zo slecht, clean klinkt best aardig.
5. Is behoorlijk stil, vol max open op clean, reverb aan geeft een heel lichte brom.
6. Schakelaars geven geen plop.

Conclusie: als je een instappertje zoekt geschikt voor thuis en band dan heb je voor 366 € een leuk ding. Inruil weet ik niet maar moet je toch wel 180-200 € voor kunnen krijgen, dus verlies ca. 170 € lijkt me te overzien.

Will keep ya-all posted...

ps. niet zeur'n om fotoz, doe ik pas als de bandtest geslaagd is en ik zin en tijd heb.

xeentje
21 april 2010, 18:37
Ik moet dus echt eens naar MS zo te horen. Kan ik een fender-achtige sparkle verwachten of heeft ie een licht randje? (of toch maar doorsparen voor een hotrod deluxe?)

crapton
21 april 2010, 18:47
Ik moet dus echt eens naar MS zo te horen. Kan ik een fender-achtige sparkle verwachten of heeft ie een licht randje? (of toch maar doorsparen voor een hotrod deluxe?)

Het is volgens mij geen Fender achtige sound, dat is zo speciaal & specifiek.
Nou ben ik geen Fender kenner en bovendien heb ik die Fame nog maar net dus ken m onvoldoende, dus mijn oordeel is niet 100% betrouwbaar.

Randje kan mbv de boost functie. Je hebt ahw een kanaal wat zowel crunch als clean kan, instelbaar door de gain regelaar + boost button.

Overigens heeft het ding geen presence of resonance. De gain2 channel klinkt wel donkerder, vind ik mooier als gain1.

Wat kost een HR de luxe? 675€ dus het dubbele, bovendien zijn dat 6L6 buizen, geeft toch andere sound.

caliban
21 april 2010, 19:23
Lijkt mij echt een leuke koop..

xeentje
21 april 2010, 19:35
Eens ik snap hoe het exact zit met de 30day money back warranty van MS denk ik dat ik maar eens eentje ga bestellen (naar MS rijden wordt lastig gezien ik tegen het Franse woon... letterlijk de overkant van de straat).

Spijtig dat de 12AT7 niet uitwisselbaar is met een 6L6.... Een wat donkerdere gain vind ik ook altjd leuk, maar het sprankelende clean primeert wel....

GAS!!! :crazyhappy:

crapton
21 april 2010, 23:31
The story continues... the CS60C has passed the test! :makeup:

1. Volume zat, half open en dan nog headroom. Niet zoveel als de Bugera 6262 combo die ik had, dat was echt een beest met headroom tot China. Deze komt tot zal ik zeggen het Midden Oosten of zo... (beeldspraak).

2. Clean hele mooie volle sound, treble & bas iets extra en dat klinkt dus heel goed. Licht randje, vind ik mooi. Speaker is dus niet al te slecht. Kreeg complimenten in de band over de sound.

3. Hi-gain green = meer Marshall is toch het kanaal dat beter klinkt. Iha een beetje 'boxy' maar dat heb je snel met dit soort 1x12 combo's. Volgens mij een heel stuk beter dan eeb Valveking 1x12 of een Marshall MA50C. Toonregeling op de mid stand, lo-gain input, gain control tussen 9-12 uur. Moet zeggen dat ie snel volloopt met gain.

4. Hi-gain red = mid scooped, vond ik wat modderig klinken Zo strak en gedefineerd als die Bugera 6262 zijn beide kanalen niet.

5. De sound is een stevige rocksound. Bijzonder? Nou dat ook weer niet. Bruikbaar, nuttig enz dat wel. Komt goed door de band heen. Klinkt niet als een k-combo (k= kartonnen dozen).

6. Ik ga een extra speakerkastje maken, gesloten, eens proberen hoe dat klinkt.

7. Zou m wel eens willen proberen met een paar andere pre-amp buisjes (heb ik nog liggen dus gaat gebeuren) en evt een andere speaker (zoals die Jensen Tornado) hoewel dat niet echt meteen nodig is. Wie heeft de Jensen Tornado en wat zijn de ervaringen?

8. Dat lelijke Fame logo gaat er snel af... morgen of zo.

9. Hij is (nog) niet stukgegaan.

10. Effecten in effects loop, werkt prima. Reageert goed op Tubescreamer, is niet echt nodig want gain zat. Moet ik nog tweaken of 12AT7 buisje ipv 12AX7.

11. Reverb: er zit een spring reverb tank onderin. Kan je zo een andere instoppen, dit is volgens mij een goedkope Taiwan Belton of zoiets. Maar wel effectief, reverb half open prima maar verder onopvallend.

12. O ja, ik had achterop een kleine 12V silent PC fan gehangen, en alles bleef gewoon helemaal koel. Nu nog truukje bedenken voor permanente montage. Ik ga er ook een midi-switcher aanhangen zodat ik m met de GT-8 kan schakelen. Dat gaat dus prima doordat dit ding 2x jack switch ingangen heeft aan de achterzijde.

Anyway... ter lering ende vermaeck... voorlopig geen miskoop vd maand...



Even terzijde: ik heb een Yamaha RGX-A2. Die kost dus net als deze amp geen drol, nl 370 €. En neem van mij aan dat is een heeeeeel goed gitaartje. Ga maar eens proberen, of zoek op Youtube naar Dennis Hormes en Fabio Casale. Ik vind het wel kicken dat je met zorgvuldig kiezen, kopen en afstellen voor een vrij laag bedrag toch een zeer bruikbaar ampje en gitaartje kan kopen. Heb nu nog gas voor de Bugera Magician, maar daar ga ik nu dus rustig op wachten en niet gehaast...

xeentje
21 april 2010, 23:37
Ik heb zelf ook nog wat opzoekingswerk verricht.... Hier komt er ook eentje..... MAAR dan een CS120h (mede door t vouwtje dat dat beter zag zitten vanwege de hitteproblemen met de omgedraaide buizen).... Dus wil ze mij een cab cadeau doen voor erbij. Ik ben er nog niet uit welke.... De HB G212 schijnt klankmatig op een G12T75 te trekken.... Ofwel de V30cab..... Hmmmmm

guitarkid
22 april 2010, 07:29
The story continues... the CS60C has passed the test! :makeup:


Goed verhaal, Eroosch! 't Is dat ik net een Bugera V22 heb gekocht voor "kleine klusjes" en dat die zeer goed bevalt, maar anders had ik er nu één laten komen.
@Xeentje: die 30 dagen teruggave-garantie van Music Store is toch niet zo moeilijk te begrijpen..?

Gr. C.

crapton
22 april 2010, 20:34
Ik heb zelf ook nog wat opzoekingswerk verricht.... Hier komt er ook eentje..... MAAR dan een CS120h (mede door t vouwtje dat dat beter zag zitten vanwege de hitteproblemen met de omgedraaide buizen).... Dus wil ze mij een cab cadeau doen voor erbij. Ik ben er nog niet uit welke.... De HB G212 schijnt klankmatig op een G12T75 te trekken.... Ofwel de V30cab..... Hmmmmm

Hey hou ons op de hoogte? Volgens mij heb jij een leuk vouwtje!

Ik heb ondertussen de Nobels midi-switcher ertussen en ja als verwacht dat werkt dus ook prima. Is trouwens een erg makkelijk ding, zouden fabrikanten standaard in moeten bouwen, kost in grote aantallen zonder kastje bijna niets maar o zo praktisch.

xeentje
22 april 2010, 21:12
Hey hou ons op de hoogte? Volgens mij heb jij een leuk vouwtje!

Ik heb ondertussen de Nobels midi-switcher ertussen en ja als verwacht dat werkt dus ook prima. Is trouwens een erg makkelijk ding, zouden fabrikanten standaard in moeten bouwen, kost in grote aantallen zonder kastje bijna niets maar o zo praktisch.

Kan nog effies duren. Komt morgen misschien een 2de volvo voor de deur te staan (vandaag toevallig langs de straat gezien, morgen testrit en dus misschien kopen) en dan staan hier even een 2.3benzine, 2.4diesel en 2.5diesel voor de deur.... dus daar moet eentje van weg voor ik de amp koop.

muziekschuur
23 april 2010, 15:06
Laat nog even weten hoe het combo speelt nadat het een beetje is ingespeeld. Ik heb nu denk ik 4 maanden een Peavey Windsor Studio en die begint nu een beetje te klinken. De speaker was ontzettend stijf en moest duidelijk worden ingespeeld. Ook de lampjes moesten inroken.

Waarschijnlijk heeft jouw combo ook even nodig om "los" te komen. Ik ben blij te horen dat het dingetje bevalt....

crapton
23 april 2010, 19:35
Yep, inspelen dat duurt even. Is ook nog wennen aan dat ding.

Er zitten bij Ruby Tubes in. Zijn dat goede of slechte buizen? Ik heb de V1 (de eerste AX7 buis) nu vervangen door een TAD NOS (dacht ik), en de tweede door een Sovtek 5751. Had ik beide nog liggen. Dat klinkt al stuk milder, minder snel verzadiging.

Inspectie binnenzijde lijkt multiplex. De buizen zitten op een soort subframe, daarin zie ik een bias meet aansluiting en volgens mij ook bias pots. Alleen nix nergens over hoe je dat moet doen of gebruiken. Ik kan tzt Musicstore eens mailen, die moeten het zeker weten.

Extra speaker 10" heb ik eraan gehangen bij gebrek aan een 1x12" kast, helpt om er wat meer body aan te geven. Ik laat de stock speaker voorlopig lekker zitten. Bouw mezelf een 1x12 (bijna) dichte kast om meer laag te genereren.

guitarkid
23 april 2010, 21:02
Yep, inspelen dat duurt even. Is ook nog wennen aan dat ding.

Er zitten bij Ruby Tubes in. Zijn dat goede of slechte buizen? Ik heb de V1 (de eerste AX7 buis) nu vervangen door een TAD NOS (dacht ik), en de tweede door een Sovtek 5751. Had ik beide nog liggen. Dat klinkt al stuk milder, minder snel verzadiging.


Die Ruby-tubes zitten ook in Peavey (VK100 bijv.) Ik weet weinig van buizen op zich, maar heb begrepen dat die Ruby's niet verkeerd zijn.
Dat inspelen is zeker aan de orde: ik heb het ook gemerkt bij de beide tube-amps die ik heb en inderdaad ook bij de speakers.
Een (verre) kennis van me ging daarin zover dat hij een cd-speler met rechtstreeks opgenomen gitaarriffs op repeat zette, aansloot op zijn amp en die 's nacht fors door de studio liet knallen, om zo zijn versterker sneller "in te spelen". Ook een manier en 't kost je minder moeite en hoofdpijn....
OT: zo ken ik een klassiek gitarist die zijn handgebouwde gitaar ook 's nachts voor een speaker met muziek zette om zo het bovenblad sneller te laten inspelen of te laten "ademen" of hoe je dat ook noemt.

Gr. C.

crapton
24 april 2010, 16:14
Nou nou ik ben er zoooo trots op ik moet ff wat fotoz posten, haha. Alle gekheid er is nergens wat over te vinden op Internet, dan maar hier...

Let wel dit is zeker geen Uberklasse amp, maar wel OK en bruikbaar. Kan ook niet voor dat geld. Geluid is nog een beetje direct, speaker moet nog inspelen en ik de settings vinden. Mijn Statesman is wel ingespeeld en geeft een ander, op lager volume toch wel een mooier geluid.


http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5946.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5947.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5950.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5956.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5958.jpg

Deze foto geeft aan zelf gefabriekte achterplaat met koeler en Nobels Midi switcher. Werkt prima. Ben nog niet achter of deze 'half gesloten' achterkant nou beter of slechter klinkt, nog niet op vol volume geprobeerd. Daarom is deze achterplaat een prototype om te proberen. Warm wordt ie in elk geval niet.
http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5960.jpg

caliban
24 april 2010, 17:16
Toch wel mooi hoor. Kan zijn dat als ik terug wat geld op overschot heb ik toch ook wel eens voor een cheapo-amp ga

crapton
26 april 2010, 20:54
Ik heb de V1 (de eerste AX7 buis) nu vervangen door een TAD NOS (dacht ik), en de tweede door een Sovtek 5751.

Beste lezertjes... die Sovtek 5751 is geen (!) goed idee. Speelt gewoon stroef, geen power enz, komt door de lagere versterkingsfactor (70 ipv 100). Wel goed in Fenders om bv de reverb aan te sturen.

De semi-dichte achterkant nog niet helemaal te beoordelen, volgt. Combinatie met de GT8 werkt (zoals verwacht) prima.

Midi-switcher is erg makkelijk apparaat, altijd juiste channel en deze Fame heeft er dus 4. Evt kan je op de GT8 nog EQ instellen voor of na de loop, immers signaalpad is flexibel. Zolang je bij een GT8 die COSM sims niet gebruikt is het een uitstekend ding, maar COSM sucks...

crapton
30 april 2010, 10:37
Ik kon t niet laten...

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5968.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5969.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5970.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5971.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5976.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5977.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/100_5982.jpg

Bouwkwaliteit lijkt goed, zorgvuldig in elkaar gezet. Beter of slechter dan andere merken? Wie zal het zeggen? Zonder fan wordt ie trouwens wel degelijk loeiheet, achterkant schat ik ca. 40-50 C, nog net vast te houden.

Tijdens repetitie met GT-8 & Nobels gewerkt, maar is niet helemaal goed bevallen. Op een of andere manier toch 'tone' verlies en een heel gedoe met aansluiten - ik voel me net een electicien... Daarna ingeplugd direct zonder effects loop en ja hoor daar was ie weer: instant 'tone', echt een lekkere rocksound.

Nu dus terug op mijn pedalboardje die ik de voorlaatste keer ook had gebruikt. Eigenlijk vreemd want de Bugera 6262 werkte heel goed samen met de GT-8. Ik gebruik overigens altijd de 4 kabel methode, dwz delay & chorus in de loop, de rest ervoor, volume pedaal in de loop.

Dus dat weten we dan ook weer... blijvend op zoek naar de Holy Grail of Tone...

crapton
15 mei 2010, 17:29
Voor de geinteresseerden in de sectie budget amps: een test gevonden over de Fame VS 5012 - je moet wel Duits kunnen lezen. Men is er zeker voor t geld behoorlijk positief over.

De VS5012 is in basis dezelfde amp als de CS60C en ook als bv de VS100H. Als al gezegd de pre-amp sectie is volgens mij gewoon hetzelfde, daarbij de variatie om 2x EL34 (50-60W) of 4x EL34 (100-120W) te kunnen leveren. Of er werkelijk een verschil van 10W in zit weet ik niet, vraag me af hoe dat te bereiken, misschien iets andere trafo & voedingsspanning?

Heb nog 2 mods aangebracht:
1. Speaker vervangen door een Peavey Scorpion Plus (die ik nog had liggen) - geluid krijgt net iets meer definitie, iets meer hifi en wordt op hogere volumes minder snel schel als de standaard speaker. De Peavey kan 150-200 W continu aan dus dat is erg veel, veel reserve. Vervangen is zeer makkelijk, 10 min werk. De Peavey documentatie suggereert 103 dB/1W/1m maar elders zie ik ca. 98-99 dB/1W/1m, hij lijkt in ieder geval niet zachter te gaan als de orginele speaker. In de test wordt ook gesproken over gebruik van een Eminence speaker waardoor meer warmte wordt toegevoegd, dit heb ik op een ander forum ook gelezen (een Eminence Legend 12" - tamelijk standaard en niet dure Eminence speaker).

2. Op hi-gain kanaal 2 een weerstandje overbrugd mbv een draadbruggetje, zorg ervoor dat er iets meer hoog overblijft. Dit kanaal voegde mn iets teveel laag toe, nu meer in balans en toch net iets voller als hi-gain kanaal 1. Ik heb overigens het schema, identiek aan de Randall RG50TC. Deze is waarschijnlijk wat meer verkocht, dus ook meer mods en meer freaks :-) die hun versterker willen modden.


http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/FameVS5012pg1.jpg

http://i300.photobucket.com/albums/nn20/eroosch/Fame/FameVS5012pg2.jpg

fyll
7 maart 2014, 21:57
Op de foto"s heb ik trouwens willen zien dat de versterker 3 vv buisjes heeft (geen 4 zoals in de beschrijving).... De vraag is dus of er nog foutieve info op de site staat:dontgeti:


Groetjes,
Xenia

Er zitten wel 4 in, er staat dus geen foutieve info. Duidelijk te zien op de foto dat er 4 inzitten hoor.

zeppo
16 maart 2014, 20:18
Binnenkomen met zo'n bump, +10

muziekschuur
18 juli 2014, 13:22
De cs60 is een SMARVO...

http://www.smarvo.com.tw/index.html

Fame versterkers zijn tegenwoordig Yerasov of Smarvo. De Laboga amps zie ik niet meer.... Die hebben inmiddels een eigen groep met fans waardoor ze niet meer via Musicstore of dergelijke leveren...

Smarvo is dacht ik chinees, Yerasov russisch en Laboga was pools of tsjechish... (zoiets)...

De mensen in dit draadje die in 2010/2012 zo'n amp aanschaften.... Hoe doen ze het nu? EN wat heb je er nog mee gedaan?

mrweird
18 juli 2014, 14:47
Ik heb al jaren de VSH2-100 buizentop. Sinds 2008. Ik heb 'm sinds het begin dit jaar niet zoveel meer gebruikt, want bandje uitelkaar. :-( maar hij doet 't nog uitstekend. Ik moet wel zeggen dat ik enkel de eindversterker gebruik tegenwoordig als ik 'm gebruik. De preamp is dan een Vox Soundlab.