PDA

View Full Version : Opname: Venus slagpartij. graag jullie mening



SRV2000
4 april 2010, 17:04
Hallo Lezen/Juryleden ;)

Naast mijn andere band ( metal band ) zit ik nu ook in een andere band waar ik het op muziek gebied tamelijk rustiger aan ga doen.
Mijn nieuw band heet : Highway en we willen ons bezig houden met country/blues/classicrock, maar ook rock n roll en oude pop nummers komen voorbij. kortom ik kan mijn randall stack wel thuis laten :seriousf:

Nu is dit allemaal nieuw voor mij en ook ben ik niet een stergitarist dus alles moet even wennen en leren.

ook doen wij het nummer: Venus van shocking Blue.
Ik heb even een klein stukje opgenomen en graag zou ik jullie mening hier over willen. zodat ik mijzelf kan afvragen of ik wel geschikt ben in het maken van dit soort muziek. Niet dat ik straks op het podium sta en het publiek begint met rotte tomaten te smijten !!!

De drum is helaas een standaard drum computertje :makeup:

Ook heb ik geprobeerd om zo dicht mogelijk bij het oude geluid te komen ( ik gebruik hiervoor trouwens een stratocaster met customshop 69 elementen met een blues de ville amp )

Ook lijkt verse 1 erg lang dit komt doordat er geen zang bij zit. maar we hebben een goede zangeres die het op kan vullen ;)
http://nolimit-recordings.webs.com/

Alvast bedankt

Acdc
4 april 2010, 17:13
Mja ik ken deze band niet ik houd me meer bezig met hardrock en metal.
Maar toen ik het nummer ging luisteren wist ik wel meteen om welk nummer het ging. en ik heb het orgineel even opgezocht en de gitarist speelt op een telecaster ( die uit hun zelf al redelijk schel zijn ) dus daar zie ik het probleem ook niet in. alleen heeft die van jou wat een rauw randje in het geluid. maar daardoor word het meer je eigen sound en komt het nummer beter tot z`n recht. anders klinkt ie ook maar zo saai:hippie:

Ik vind dat het er wel mee door kan.:ok:

Mitch
4 april 2010, 17:24
Ik zou die Bm7 (of wat was 't, ik weet 't niet meer uit mijn hoofd) bij de 7e fret barré pakken én laten uitklinken, dat klinkt wat pittiger en is volgens mij ook wat authentieker.

hendrix2
4 april 2010, 18:07
Ik zou die Bm7 (of wat was 't, ik weet 't niet meer uit mijn hoofd) bij de 7e fret barré pakken én laten uitklinken, dat klinkt wat pittiger en is volgens mij ook wat authentieker.

B7sus4. Inderdaad op de 7de fret pakken. 7979777

SRV2000
4 april 2010, 19:25
B7sus4. Inderdaad op de 7de fret pakken. 7979777

Klopt dat was de bm7 aangezien ik de open E en A pak, was die dichter in de buurt.

Maar ik heb natuurlijk wel wat met jullie advies gedaan dus ben ik weer even bezig geweest. de B7sus4 was voor mij een geheel nieuw akkoord en ik heb moeite op de akkoord naar de open akkoorden te pakken, ( dus het moet even wennen en dat is ook te horen )

Als jullie weer op de bovenstaande link klinken staat de versie met de B7sus4 versie er op.

zie je maar weer dat dit toch wel een goed idee was om het te posten anders had ik hem waarschijnlijk elke keer fout gespeeld.
Ook heb ik hem wat laten doorklinken zoals hier boven word aangegeven.


dank daarvoor.

is het nu beter ???
http://nolimit-recordings.webs.com/


nu ga ik het akkoord maar een oefenen want die overgang van E, A naar B7sus4 is best lastig nog.

Mitch
4 april 2010, 19:36
Wat een heerlijk 1-2tje! Wat ka het forum toch soms leuk zijn :)
klinkt een stuk beter zo. Timing in de tweede maat van de B7s4 moet je nog een beetje aan werken, maar de herkenbaarheid zit er 100% in. Cool!

bass blom
4 april 2010, 19:51
lekker sappig slagsoundje