PDA

View Full Version : Te grote handen



Simone Toet
4 april 2010, 15:49
Wat is het beste wat je kan doen, als je graag gitaar wilt spelen, maar je handen/vingers te groot zijn om de grepen te kunnen pakken?

Iemand advies?

Arjan12
4 april 2010, 16:03
Koop een gitaar met een dikke hals.

lcvanderhelm
4 april 2010, 16:09
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een vrouw te grote handen kan hebben m.b.t. gitaarspelen.Het A-akkoord in eerste positie kan problemen geven,als je vingers dik zijn.Kijk eens naar de enorme handen van bijv. Steve Vai.Over het algemeen is het juist een groot voordeel om grote handen en lange vingers te hebben,vanwege het grotere bereik op de hals.

wietse
4 april 2010, 16:16
kijk maar eens naar de koleschoppen van bb king, groot en enorm dikke vingers, te groot kan bijna niet, erg kleine handen is veel lastiger.
alles valt en staat bij het oefenen.

ellisvertellis
4 april 2010, 16:19
Ik wou dat ik grote handen had... :(

Simone Toet
4 april 2010, 16:22
Het is inderdaad ook niet mijn probleem, haha. Ik vraag het voor iemand anders!

remmiedepemmie
4 april 2010, 19:54
Als Israel het kan (kon)...

http://www.pica-org.org/IZ/AfterGlow/IZ1.jpg

toneblo
4 april 2010, 19:57
...of popa chubby;)

toneblo
4 april 2010, 19:58
Ga vooral veel Hendrix zien, die had ook van die onwijze kolenschoppen!
Zou in je voordel kunnen werken.:)

Eko
4 april 2010, 21:33
( Te) Grote handen is alleen maar een excuus om je best niet te doen. Hier zijn al een paar gitaristen voorbij gekomen met grote handen en ze spelen ( of speelden ) allemaal.
Grote hals en dikke snaren en raggen maar.

Muzieknono
4 april 2010, 21:42
Gewoon oefenen, ik heb ook kolenschoppen maar het lukt allemaal prima, bij akkoorden zoals A alternatieve grepen gebruiken, wijs en middelvinger waarbij de wijsvinger twee snaren indrukt.
|De aanhouder wint.
Mvgr. Dirk Jan :B

aaronstonebeat
4 april 2010, 21:48
Hoe groot dan? Zoiets maakt me altijd nieuwgierig ;)

http://img.ibtimes.com/www/data/contents/full/2009/09/17/4018.jpg

Simone Toet
5 april 2010, 01:32
Aha, nouja, ik speel zelf al 10 jaar gitaar, maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om bijvoorbeeld een open A te spelen en alle 3 de vingers tussen 2 frets moet proppen.. Maar in het begin, als je het moet leren, zal alles nog lastig zijn. En oefening baart kunst he! :)

aaronstonebeat
5 april 2010, 01:40
Je kunt een A ook met één of twee vingers spelen; ik sta er ook wel eens van te kijken. Maar als ik dan weer eens op mijn ukele speel ...

Deze man heeft ook grote handen, ik kan me voorstellen dat hij een wat grotere gitaar zou willen hebben:

http://www.handresearch.com/news/Menu_bestanden/leonid-stadnik-world-largest-hand.jpg

Git Aar
5 april 2010, 11:31
Gewoon oefenen, ik heb ook kolenschoppen maar het lukt allemaal prima, bij akkoorden zoals A alternatieve grepen gebruiken, wijs en middelvinger waarbij de wijsvinger twee snaren indrukt.
|De aanhouder wint.
Mvgr. Dirk Jan :B

Met de A gerelateerde barre akoorden gebruik ik alleen mn pink voor de 3 snaren, en dicht bij de nek mn ringvinger. Nooit (meer) een misser.

Jedeel
5 april 2010, 12:16
Koop een gitaar met een dikke hals.

Liever gezegt; een bredere hals. ;)
Er zijn wel gitaarmerken die een wat bredere hals hebben.