PDA

View Full Version : gt-10



Jelle6
4 april 2010, 14:53
Hoi,

Hebben hier mensen ervaring met de gt-10?
Is het een mooi ding, en is het geluid beter dan de andere versies van boss gt serie?



thanks,
Jelle

ketja
4 april 2010, 16:00
GT-10 en GT-8 klinken eender. De GT-10 heeft alleen een verbeterde user interface en is gestoken in een nieuwe jas.

Jelle6
4 april 2010, 16:01
ja dat weet ik.
maar daar gaat het mij niet heel over.
Volgens mij is de gt-8 niet heel goed hoor.
Er word gezegd dat de distortions heel slechts zijn.
Heeft de gt-10 dan wel goeie distortions?

RoelSmoel
4 april 2010, 16:04
Ga 'm zelf testen zou ik zeggen, kom je er gauw genoeg achter;)

Mitch
4 april 2010, 16:07
Gezien de open houding in eerdere topics lijkt dat inderdaad de beste oplossing.

dml
4 april 2010, 16:11
ja dat weet ik.
maar daar gaat het mij niet heel over.
Volgens mij is de gt-8 niet heel goed hoor.
Er word gezegd dat de distortions heel slechts zijn.
Heeft de gt-10 dan wel goeie distortions?

Waarom vraag je dan of het geluid beter is dan van eerdere versies?
En als volgens jou de GT-8 niet heel goed is (heb je waarschijnlijk van horen zeggen) en je weet dat de GT-10 precies hetzelfde klinkt, waarom stel je dan überhaupt de vraag? Je gaat blijkbaar vooral af op wat wordt gezegd zonder eerst zelf wat te proberen. Ik voorspel dat, als je de GT-10 gaat proberen, je het niets vindt.
Ik kon overigens hele goede distortions (en andere geluiden) uit al mijn GT's halen. Maar daar heb je weinig aan.......

Swan
5 april 2010, 00:05
begint het nou alweer?!? :stop:

Rongear
5 april 2010, 15:53
Eh, wordt hier nou geroepen dat de gt-8 en de gt-10 hetzelfde klinken....

Ik heb de gt-8 gehad en heb nu de gt-10, maar ik vindt ze echt anders klinken hoor. De speakersims van de 10 vindt ik beter klinken en ook de overdrive en distortions vindt ik beter klinken. Nou kan het komen door de betere UI dat ik mijn geluiden beter kan tweaken met de gt-10, maar ook uit de gt-8 geimporteerde patches klinken anders op de gt-10. Wat mij betreft dus wel verschillende klank. Maar zelf luisteren blijft gewoon het belangrijkste, wat ik mooi vindt kan jij wel bagger vinden. Ik vindt het een heel veelzijdig goedklinkend en zeer bruikbaar apparaat. Ik vindt hem zelf het best klinken rechtstreeks in de mengtafel, dus zonder versterker. In m'n in-ear krijg ik m dan lekker strereo terug....:strat:

dml
5 april 2010, 18:05
Eh, wordt hier nou geroepen dat de gt-8 en de gt-10 hetzelfde klinken....

Ik heb de gt-8 gehad en heb nu de gt-10, maar ik vindt ze echt anders klinken hoor. De speakersims van de 10 vindt ik beter klinken en ook de overdrive en distortions vindt ik beter klinken. Nou kan het komen door de betere UI dat ik mijn geluiden beter kan tweaken met de gt-10, maar ook uit de gt-8 geimporteerde patches klinken anders op de gt-10. Wat mij betreft dus wel verschillende klank. Maar zelf luisteren blijft gewoon het belangrijkste, wat ik mooi vindt kan jij wel bagger vinden. Ik vindt het een heel veelzijdig goedklinkend en zeer bruikbaar apparaat. Ik vindt hem zelf het best klinken rechtstreeks in de mengtafel, dus zonder versterker. In m'n in-ear krijg ik m dan lekker strereo terug....:strat:

Ja, dat was ik. Ik heb beide apparaten naast elkaar geprobeerd, met als uitgangspunt de GT-10. Met de GT-8 kon ik echt exact dezelfde geluiden maken, inderdaad met wat tweakwerk. Het is een feit dat de UI van de GT-10 absoluut beter is dan van al zijn voorgangers waardoor ook sneller "betere" geluiden te maken zijn.

Wiellem
5 april 2010, 18:23
GT-8 met four cable methode blijft het best :)

Gearjunkie
5 april 2010, 20:44
Hoi,

Hebben hier mensen ervaring met de gt-10?
Is het een mooi ding, en is het geluid beter dan de andere versies van boss gt serie?



thanks,
Jelle

Mooi en beter zijn nogal subjectieve begrippen Jelle. Maar ik denk dat het voor een multi-effect een prachtig ding is.

Tankman
5 april 2010, 21:22
Joh...Als je niet blij was met je GT-3 en nu ook niet met je GT-6, gaat er nogsteeds niet een kwartje vallen dat het misschien eerder ligt aan het feit dat jij blijkbaar boss helemaal niet mooi vindt klinken? Probeer eens iets van een ander merk. Er zal een hele nieuwe wereld voor je open gaan.

Swan
5 april 2010, 22:15
Ik zou beginnen met een multieffect, en daarna naar pedaaltjes.

maar dit geldt niet voor jezelf?

MegaDrive
6 april 2010, 08:53
Joh...Als je niet blij was met je GT-3 en nu ook niet met je GT-6, gaat er nogsteeds niet een kwartje vallen dat het misschien eerder ligt aan het feit dat jij blijkbaar boss helemaal niet mooi vindt klinken? Probeer eens iets van een ander merk. Er zal een hele nieuwe wereld voor je open gaan.

Ik dank u, dat is exact mijn verhaal. Ik gebruik nu een XT Live voor mijn thuis/recording stuff en dat werkt voor mij beter dan de boss bakken die ik had. Waarvan de distortions inderdaad tegenvielen.

Jelle6
6 april 2010, 19:35
maar dit geldt niet voor jezelf?

Hoezo?
Ik begon met multi-effect en ik kocht er steeds pedaaltjes bij.
(altijd heeft iedereen iets tegen mij, altijd gaat iedereen weer zeuren :S)

Jelle6
6 april 2010, 19:36
Joh...Als je niet blij was met je GT-3 en nu ook niet met je GT-6, gaat er nogsteeds niet een kwartje vallen dat het misschien eerder ligt aan het feit dat jij blijkbaar boss helemaal niet mooi vindt klinken? Probeer eens iets van een ander merk. Er zal een hele nieuwe wereld voor je open gaan.

Heb ik al gedaan met digitech en er ging geen wereld open, die wereld ging dicht.
Ik houd er gewoon van om steeds nieuwe dingen te kopen, en ik vraag alleen maar of de gt-10 goed is.
Ga nou niet gelijk zeuren dat ik een nieuw merk moet proberen

HvV
6 april 2010, 22:08
Heb zelf een GT-10 gehad en er behoorlijk veel lol mee gehad. Vond het heel behoorlijk klinken voor digitale simulatie en ook overtuigend genoeg voor opnames thuis. De wah is echter k.. Wees er wel op voorbereid dat als je kritisch ten opzichte van je sound bent er behoorlijk veel tijd in kunt/gaat steken. Dat was tegelijkertijd de reden dat ik hem uiteindelijk heb weggedaan. Te vaak verdwaald in een eindeloze reeks van mogelijkheden en een oerwoud van parameters. Goeie resultaten behaald (vind ik zelf dan) maar het kostte zoveel tijd. Als je op zoek bent naar een eigen sound, doe het dan niet. Nu dan weer terug naar wat losse pedalen. Een wah, overdrive en echo. Dat is eigenlijk alles wat ik nodig heb.

Maar toch, als je een goedkope manier zoekt om zelf op te nemen, niet al te kritisch bent ga hem dan eens uitproberen (vraag om een factory reset). Als je eens wilt luisteren naar mijn clips met de GT-10 zie mijn youtube channel (zie mijn sig). Eigenlijk mis ik hem niet, behalve dan voor die Santana clip.

Henri H
6 april 2010, 23:42
GT-X + 4CM = oerwoud van parameters idd, maar als je bij nul begint, en je weet welke sound je wil, haal je die eruit.
Bij de één gaat dat sneller dan bij de ander, en als je een GT-3 en een GT-6 hebt gehad, snap je de GT-10 en/of GT-8 ook snel.
Ik ben nu aan het kijken of ik ook niet m'n multi-effect (Replifex) er langzaam uit kan werken met een paar pedalen, (o.a. chorus, phaser, delay, TS en wah).
Ik heb al een mooie chorus gevonden, TS en wah had ik al, phaser wordt aan gewerkt, en wat delay betreft, daar denk ik nog over na. ;)

In vorige topics heb je trouwens aangetoond dat je niet goed luisterde naar het advies wat je hier vrijwillig kreeg.
Vervolgens roep je in verschillende topics wel hele domme dingen. Daar worden sommige mensen een beetje moe, van.
Ik vind dat best begrijpelijk.

Ga gewoon 's gaan kijken of zo'n GT-10 wat voor je is, koop er desnoods één, evt. 2e hands, om hem te leren kennen, en te experimenteren.
Het ding is absoluut goed, maar als je kritischer wordt, zoals eerder aangegeven, kom je uiteindelijk toch bij losse pedaaltjes terecht.

Jelle6
7 april 2010, 07:35
GT-X + 4CM = oerwoud van parameters idd, maar als je bij nul begint, en je weet welke sound je wil, haal je die eruit.
Bij de één gaat dat sneller dan bij de ander, en als je een GT-3 en een GT-6 hebt gehad, snap je de GT-10 en/of GT-8 ook snel.
Ik ben nu aan het kijken of ik ook niet m'n multi-effect (Replifex) er langzaam uit kan werken met een paar pedalen, (o.a. chorus, phaser, delay, TS en wah).
Ik heb al een mooie chorus gevonden, TS en wah had ik al, phaser wordt aan gewerkt, en wat delay betreft, daar denk ik nog over na. ;)

In vorige topics heb je trouwens aangetoond dat je niet goed luisterde naar het advies wat je hier vrijwillig kreeg.
Vervolgens roep je in verschillende topics wel hele domme dingen. Daar worden sommige mensen een beetje moe, van.
Ik vind dat best begrijpelijk.

Ga gewoon 's gaan kijken of zo'n GT-10 wat voor je is, koop er desnoods één, evt. 2e hands, om hem te leren kennen, en te experimenteren.
Het ding is absoluut goed, maar als je kritischer wordt, zoals eerder aangegeven, kom je uiteindelijk toch bij losse pedaaltjes terecht.

thanks! Ik combineer liever pedalen en multieffect, aangezien ik al die gesimuleerde versterkers daar wel fijn vind om te gebruiken, als is de sound niet 100%.

Henri H
7 april 2010, 08:47
Als je de GT-X niet i.c.m. een gitaarversterker gebruikt, en/of alleen een eindversterker, dan zijn de versterker simulaties best goed bruikbaar, maar het is niet de "real thing".
De modulatie-effecten (delay, chorus e.d.) zijn prima effecten, maar ook hiervoor geldt: als je kritischer wordt kom je op losse pedaaltjes of een goeie 19"-unit (TC-Electronic/Lexicon/Rocktron/Yamaha(?)) uit.

Edit: het kan trouwens heel goed het geval zijn dat jij de GT-X wel te gek vindt.
Het hangt erg van je smaak en doeleinde af.
Bovendien, als je niet beter gewend bent, zou het best kunnen dat het helemaal je ding is.

Welke versterkers heb je tot nu toe gehad?

Tankman
7 april 2010, 12:35
Heb ik al gedaan met digitech en er ging geen wereld open, die wereld ging dicht.
Ik houd er gewoon van om steeds nieuwe dingen te kopen, en ik vraag alleen maar of de gt-10 goed is.
Ga nou niet gelijk zeuren dat ik een nieuw merk moet proberen

Vind je het gek dat er een wereld dicht ging. Het is DIGIPECH! Ga eens op knappe spullen spelen....

MarkS
7 april 2010, 23:46
Op het Boss forum wordt stevig geklaagd over het "cocked Wah Syndrome" waar de GT-10 last van zou hebben. Over de GT-8 heb ik deze klacht niet gelezen. Ik heb zelf tot 2x toe een GT-8 gehad, de eerste keer als modeling machine, de 2e x als effectenbak met de 4CM. Ik vond met name de fat wah echt heel erg goed, en de delay en de chorus, van de drives gebruikte ik alleen de booster functie om de pre-amp een schop te geven (met de GT-8 in 4CM vond ik die toch minder klinken dan zonder GT-8 ).... de rest van de effecten kon mij niet echt bekoren (te leip of niet echt overtuigend klinken). Ik ga nu zelf maar weer op zoek naar losse pedaaltjes voor wah (wordt een lastige), delay en een drive als boost.

Henri H
8 april 2010, 09:58
.... (met de GT-8 in 4CM vond ik die toch minder klinken dan zonder GT-8 ).....[bijdehand-mode]Zonder GT-8 heb je ook geen boost, dus kan ie ook niet goed/slecht klinken[/bijdehand-mode] :???:

M Kactus
8 april 2010, 10:18
1. Wat ben je ermee van plan ? Thuis opnemen, thuis spelen, oefenen, optreden...

2. Wat heb je al getest ? De Boss die je hebt en "een digitech" ? Hoe kun je dan al roepen dat Boss het enige is wat je ligt ? Want het ligt je blijkbaar niet. En als het instapmodelletje van Digitech je niet ligt, dan misschien wel een beter model (de GT10 is ook geen instapper). Of misschien een van de andere merken (Zoom, Line6, Korg, Rocktron, TC Electronic, Fractal;))

Maar twee dingen weet ik nu al: De Boss GT10 kan ik je afraden. Er is niks mis met dat apparaat, maar als je de GT3 en de 6 al gehad hebt, en je bent nog niet tevreden: Zoek dan verder dan je neus lang is.
En: Laat je niet opjutten door een forum vol mensen die de waarheid in pacht hebben. Speel gewoon op de spullen die je hebt. Koop het allerbeste wat er is op de markt en er is altijd wel een groep die beweert dat je een miskoop hebt begaan en veel beter "hun" merk gekocht had.

Henri H
8 april 2010, 10:32
....
En: Laat je niet opjutten door een forum vol mensen die de waarheid in pacht hebben. Speel gewoon op de spullen die je hebt. Koop het allerbeste wat er is op de markt en er is altijd wel een groep die beweert dat je een miskoop hebt begaan en veel beter "hun" merk gekocht had.Beetje tegenstrijdige adviezen toch? :dontgeti:

tomdiedom
8 april 2010, 11:33
goed lezen.

M Kactus
8 april 2010, 12:07
Beetje tegenstrijdige adviezen toch? :dontgeti:

Helemaal niet tegenstrijdig... Laat je niet opjutten en speel op de spullen die je hebt. Als je het allerbeste op de markt koopt.... Begrijpend lezen ;)

Ik bedoel alleen dat zodra je oké spullen hebt, je het daarmee kunt stellen. De rest is bijzaak. Als de nood er dan is voor meer, kun je best beginnen rondkijken. Maar je iets laten aanpraten wat zogezegd beter is, is nooit goed.

Mitch
8 april 2010, 12:11
Het zal allemaal wel. Topic starter is alweer een fase verder en alles is nu wel gezegd, slotje.