PDA

View Full Version : Termination



Barret Wallace
22 april 2003, 14:13
zo ik ben es gaan schrijven en ik heb eindelijk een eigen nr af (er moeten nog wat aanpassingen komen maargoed)

de laatste solo is overigens in 1 take gedaan en geimproviseerd, hij klinkt een beetje slordig op het einde..

here it is:
http://members.lycos.nl/shakeel2001/Termination.mp3

Laat me weten wat jullie ervan vinden :smile:

Swan
22 april 2003, 15:06
fluitjes :lol:
nee klinkt erg goed dude!
erg mooie leadtoon....de rythmtoon is beetje muddy

SiNiSTRaL
22 april 2003, 20:30
cool hoor....heb je die Cubase zooi gtebruikt voor die fluitjes (je kan er ook coole nintendomuziekjes mee maken)

Barret Wallace
22 april 2003, 21:03
Thanks voor de complimenten dudes


@sinis ik heb samples van een jazz fluit gebruikt :wink:

Mithrandir
22 april 2003, 21:09
Begin is cool, ik vind dat lesly effect (stereo panning, of wat is het) wel gaaf, dat stuk is ook echt gaaf gespeeld. Als de drums erin komen en je de main riff begint te spelen vind ik het echter meteen een stuk minder worden. Beetje onsamenhangend en saai eigenlijk?

Dat 2e stuk (3e stuk?), waar die 2e gitaar erbij komt is dan wel weer leuk, alleen duurt het wat lang. Dat snelle stuk is ook te rommelig (net voor dat de fluitjes erweer in komen).

Ik vind het net 3 aparte stukken aan elkaar geplakt, het vormt nog niet echt een geheel. Maar je bent wel op de goede weg hoor :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-04-22 21:10 ]</font>

Barret Wallace
22 april 2003, 21:20
Hey dude thanks voor je comment,
dat laatste stukje is idd rommelig maar dat zei ik al in men post, ik vind je kritiek goed, ik zal proberen het wat samenhangender te maken

overigens dat effect is geen leslie,

ik heb de whammy bar herhaaldelijk ''gepulled'' op elke noot en delay toegevoegd

Mithrandir
22 april 2003, 21:27
Verrek ja, dat van dat rommelig had je idd zelf al gezegd, mithrandir las weer niet goed.

Negative K3 fan
22 april 2003, 21:57
negatieve dingen moet je er jusit nog even flink instampen mith!

MikeDirnt
22 april 2003, 22:31
klinkt zeker goed! complimenten. Vraagje over de drums is dit een drumloop programma ? zoja welke gebruik je, het klinkt goed

FNaRK
22 april 2003, 23:06
heheheh, wat een episch stuk, ik mis alleen de samenhang een beetje. Probeer ook de mix tussen je sporen wat evenwichtiger te maken: nu komen je dubs er wel erg hard inzetten.
Voor de rest: leuk gemaakt / bedacht en goed gespeeld !!! Ben benieuwd naar een wat betere mix. Je hebt toch een band (met Swan ???) Probeer het eens met de hele band op te nemen.

FNaRK
22 april 2003, 23:07
By the way: waanzinnige fluit, speel je toevallig ook nog doedelzak :lol:

Barret Wallace
23 april 2003, 09:32
Op 2003-04-22 22:31, schreef MikeDirnt:
klinkt zeker goed! complimenten. Vraagje over de drums is dit een drumloop programma ? zoja welke gebruik je, het klinkt goed

thanks voor de complimenten dude
ik gebruik steinberg b.box, heb samples gedownload en dan zelf een ''bank'' samengesteld

Barret Wallace
23 april 2003, 09:36
Op 2003-04-22 23:06, schreef roadkill:
heheheh, wat een episch stuk, ik mis alleen de samenhang een beetje. Probeer ook de mix tussen je sporen wat evenwichtiger te maken: nu komen je dubs er wel erg hard inzetten.
Voor de rest: leuk gemaakt / bedacht en goed gespeeld !!! Ben benieuwd naar een wat betere mix. Je hebt toch een band (met Swan ???) Probeer het eens met de hele band op te nemen.

hey thanks voor je complimenten
toen ik het nr over men comp boxjes luisterde kwam die overdub wat zachter naar boven, maar ik heb em net is over men ''normale'' boxen beluisterd je hebt gelijk die dubs komen hard naar boven

dit nr is overigens van mezelf, niet met de band van swan

owja en de jazz fluitjes :razz:

moretel
23 april 2003, 12:30
Klinkt leuk, goed gespeeld, ik ben nog bezig met Peace en weet ondertussen hoe moeilijk het is om iets goed op te nemen.
die fluitjes zijn inderdaad erg cool.
Volgens mij speel je phrygrisch, klopt dat ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-04-23 12:31 ]</font>

Barret Wallace
23 april 2003, 12:34
Hey thanks voor je complimenten Moretel

het probleem is ik weet niet welke ladder ik speel... :mad:

moretel
23 april 2003, 12:37
Maar je hebt toch les ?
De lader klinkt een beetje als spaans phrygrisch, moet je YYZ van Rush maar eens beluisteren, in de solo speelt ie spaans phrygisch.

Barret Wallace
23 april 2003, 12:41
Ja ik heb les, maar deze ladder heb ik op gehoor gedaan, gewoon voelen welke noten goed zijn ik heb dus geen idee welke het is, zal misschien ook wel iets van harmonisch mineur kunnen zijn

ik zal es naar YYZ luistern

Bouke
23 april 2003, 12:51
ik gebruik steinberg b.box, heb samples gedownload en dan zelf een ''bank'' samengesteld


Hey,

waar heb je je drumsamples gedownload? Ik ben ook altijd op zoek naar goede drumsamples. En B.box, is dat een VST/DXi plugin of een standalone proggie?

Thanx.

Bouke

moretel
23 april 2003, 12:53
maar deze ladder heb ik op gehoor gedaan, gewoon voelen welke noten goed zijn ik heb dus geen idee welke het is, zal misschien ook wel iets van harmonisch mineur kunnen zijn


Hier vertelt Steve Vai wat voor gevoel een bepaalde mode oproept.

http://home.wanadoo.nl/marjolein.g/artikels/vai.jpg

Barret Wallace
23 april 2003, 13:01
Leuk artikel!

Hmm hij denkt aan egyptenaren bij de phrygische ladder

ik had een bedoeling om dit nr een midden-oosterlijk soundje te geven, het zou dus heel goed kunnen dat het phrygian is

heb je toevallig meer van dit soort artikeltjes van Vai of andere virtuosen moretel?

SiNiSTRaL
23 april 2003, 16:43
Op 2003-04-23 13:01, schreef Barret Wallace:
Leuk artikel!

Hmm hij denkt aan egyptenaren bij de phrygische ladder

ik had een bedoeling om dit nr een midden-oosterlijk soundje te geven, het zou dus heel goed kunnen dat het phrygian is




1 woord: 'Wherever I May Roam Solo'
:lol:

Negative K3 fan
23 april 2003, 16:54
ik vind die uitleg eigelijk wel handig, ik dednk zelf vaak aan het midden oosten enzo bij een melodische toonladder met zon verhoogde 7, melodisch mineur enzo.

SiNiSTRaL
23 april 2003, 17:11
halve noten afwisselen met grotere afstanden, krijg je vaak ook wel een sinister (jaja)/ook weer beetje blijer feeling bij, beetje oosters

Barret Wallace
23 april 2003, 17:30
Op 2003-04-23 12:51, schreef Bouke:


ik gebruik steinberg b.box, heb samples gedownload en dan zelf een ''bank'' samengesteld


Hey,

waar heb je je drumsamples gedownload? Ik ben ook altijd op zoek naar goede drumsamples. En B.box, is dat een VST/DXi plugin of een standalone proggie?

Thanx.

Bouke

Drumsamples heb ik via DC++ gevonden, b.box is gewoon een standaard proggie

moretel
23 april 2003, 20:48
heb je toevallig meer van dit soort artikeltjes van Vai of andere virtuosen moretel?


Zal eens gaan bladeren, en wat virtuosen op mijn site zetten

Barret Wallace
23 april 2003, 20:57
ok dan, cool van je :smile:

Predator
24 april 2003, 09:37
Hehe, phrygisch of harmonische mineur... 1 Van de 2 moet het zijn... Maar zonder praktijk is je theorie niks, dus het doet er niet zo toe man :wink: speel op gevoel.. Ik heb je mijn 0.02€ al gegeven op JEMForum!

moretel
24 april 2003, 10:56
Jaja gevoel, mijn mede gitarist doet dat ook maar bij jammen raakt ie constant de verkeerde noten om er dan achter te komen dat ze niet kloppen, voelt ie goed aan maar mijn oren vinden het wat minder.
Theoretische kennis voorkomt dat en laat uiteindelijk het gevoel naar boven komen.

sash
24 april 2003, 18:51
Op 2003-04-23 16:43, schreef SiNiSTRaL:


Op 2003-04-23 13:01, schreef Barret Wallace:
Leuk artikel!

Hmm hij denkt aan egyptenaren bij de phrygische ladder

ik had een bedoeling om dit nr een midden-oosterlijk soundje te geven, het zou dus heel goed kunnen dat het phrygian is




1 woord: 'Wherever I May Roam Solo'
:lol:


Wat een humor

Predator
24 april 2003, 23:07
Op 2003-04-24 10:56, schreef moretel:
Jaja gevoel, mijn mede gitarist doet dat ook maar bij jammen raakt ie constant de verkeerde noten om er dan achter te komen dat ze niet kloppen, voelt ie goed aan maar mijn oren vinden het wat minder.
Theoretische kennis voorkomt dat en laat uiteindelijk het gevoel naar boven komen.


Volgens mij snap je niet wat ik bedoel Moretel..

Wat jij zegt is correct, je moet basis theoretische kennis hebben om het gevoel goed te uiten. Maar het is niet de bedoeling om van je gitaarspel voor jezelf een enorme rekensom te maken zodat je alleenmaar in de war raakt. Als je lang genoeg oefent op iets, maak je theoretische kennis aan. Als je iets opneemt en je speelt iets fout, doe je het opnieuw totdat het goed klinkt.

Je schrijft muziek vanuit gevoel, niet vanuit theorie. Uiteindelijk heb je zovaak geoefend op iets, dat je het met gevoel kan spelen, zonder erbij na te denken, zodat je één bent met de muziek. DAT is wat ik bedoel.

Gevoel dude, daar gaat het om! :wink:

moretel
25 april 2003, 10:11
I agree,

maar dat gevoelverhaal komt zovaak terug.
Ik speel en ga pas echt goed spelen als de sfeer goed is, dan kan je helemaal wegdromen zeg maar en al het geoefende in praktijk brengen inclusief die supersnelle licks en als dat lukt geeft dat een echte kick en een lekker gevoel, dan speel je ook met veel gevoel zonder te denken aan toonladders etc. , maar daar moet je wel wat voor doen.
Hoe de luisteraar gevoel ervaart is weer heel anders, krijg je weer de klassieke tegenstelling van blues is gevoel en wat die snelle jongens doen niet.
Een goeie bend, of een razendsnelle legato lick zijn in mijn ogen gelijk op dat gebied.
Voor beide heb je een goede techniek nodig.

Swan
25 april 2003, 12:38
damn ik schrijf altijd nummers vanuit wiskundige formules
ik heb bijvoorbeeld deze formule ontwikkeld:

x=((12-y³)×2z)² waarbij x de fret is en y de stijl en z de snelheid

volg mijn publicaties in de wetenschappelijke bladen voor meer info

Barret Wallace
25 april 2003, 13:15
:lol: :lol: :lol:

moretel
25 april 2003, 13:28
Ik hou meer van het Random principe,
voor een indruk moet je eens naar het Schonberg ensemble luisteren.

Schonberg meets Metal lijkt me wel wat.

Philip Glass en Steve Reich maken ook van die mathematische muziek, ik ben niet zo wiskundig maar als je mij de formules daarvan kan geven, moet niet moeilijk zijn met je contacten, dan ben ik je eeuwig dankbaar.
:smile:

Swan
25 april 2003, 20:18
laatst bij de koffie zei phillip nog dat hij aan n formule aan t werken was...

Negative K3 fan
25 april 2003, 20:21
ik deenk dat je ook een computer programma wel random muziek kunt laten maken, vast niet zo heel moeilijk. Je geeft op dat hij uit noten van 1 tel, een halve tel, een kwart tel, een achtste tel, een 16e etc kan kiezen, je laat ded cmputer rnadom een tempo bepalen tussen 100 en 250 bpm, dan zeg je dat hij alle westerse tonen mag gebruiken (12 per octaaf) en dat het hele stuk precies zoveel tellen moet duren.

Ik vraag me af wat er uit komt.

Swan
25 april 2003, 20:29
iets TE randoms denk ik

SiNiSTRaL
25 april 2003, 21:27
zoiets las ik wel laatst, over dat ze computers de stijl van bepaalde muzikanten hadden laten bepalen (nootsafstanden ritmes e.d die karakteristiek voor die artiest zijn) en de computer nieuwe back muziek en zo lieten schrijven, het schijnt zelfs nog redelijk geklonken te hebben...

zZoRgO
27 april 2003, 14:44
ik vroeg me ff af wat de basis is voor je lead sound...? is dat met je V-amp gedaan, of één van je stompboxjes?

Predator
28 april 2003, 14:28
Dat was zijn V-Amp 2.

Nu we het toch over Barrett hebben, waar de FUCK is hij? Ik heb al sinds Woensdag niets van hem vernomen dudes... Dat is ongewoon.. Hij is namelijk ALTIJD online! :S

maisy
28 april 2003, 14:33
Op 2003-04-28 14:28, schreef Predator:
Nu we het toch over Barrett hebben, waar de FUCK is hij? Ik heb al sinds Woensdag niets van hem vernomen dudes... Dat is ongewoon.. Hij is namelijk ALTIJD online! :S


Hij heeft vrijdag nog gepost... kun je niet 2 dagen zonder hem???? :razz:

Swan
28 april 2003, 14:40
hij oefent tegenwoordig 24 uur per dag :lol:

Predator
28 april 2003, 18:20
Damn dudes.. Ik dacht echt dat hij dood was, maar ik heb hem nu te pakken.

Normaal laat hij altijd wel wat van zichzelf horen dus daarom dacht ik echt dat er iets aan de hand was, wilde bijna langfietsen om te kijken of zijn flat weer eens in de fik was gestoken! HIJ MAG NIET DOOOOOOOD! :'(

Swan
29 april 2003, 00:03
waarom niet je hebt toch nix aan hem &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
wtf is dit dat ik niet meer kan replyen op dit topic

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Swan op 2003-05-01 11:43 ]</font>

SiNiSTRaL
29 april 2003, 11:38
Op 2003-04-29 00:03, schreef Swan:
waarom niet je hebt toch nix aan hem :grin:


i second that :lol:

Predator
3 mei 2003, 16:10
Voor technical difficulties, kom je naar Barrett.

Swan
3 mei 2003, 17:33
toch niet tech. difficulties met gitaren heh? :grin:

Barret Wallace
4 mei 2003, 00:10
Hey predator ik leef nog man, je weet toch 12 uur per dag oefenen :wink:

check binnenkort het sounds forum voor een paar covers:

steve vai - tender surrender
steve vai - die to live

m@zl

Predator
4 mei 2003, 08:19
Speaking of which... Ik moet maar eens verder met Tender Surrender oefenen!!! Ben nu MM Rock aan het tracken dude, hij gaat DOPE worden! :wink:

Barret Wallace
4 mei 2003, 11:02
Hehe ok dan