PDA

View Full Version : Welke top + cab?



Oceanborn
4 april 2010, 01:45
Hiya all,

Ik speel nu al jarenlang in bands, maar ben tot nu toe bij optredens en opnames altijd weggekomen met geleende stacks / stacks die er al stonden.

Totdat ik recentelijk (bij gebrek aan beter) toch een opname heb gemaakt met mijn eigen amp: Marschall VS102. Resultaat: gitaargeluid waar ik me echt voor rotschaam... Misschien dat het tijd wordt hier iets aan te gaan doen dus...

Dan nu dus de vraag: welke top + cab zouden jullie me aanraden.

Ik speel m.n. metal (D tuning). Setup: gitaar --> GT8 --> amp. Ik gebruik de GT8 puur als een multi effect, dus al die amp simulators laat ik links liggen. Verder hoeft mijn distortion dus niet uit de versterker te komen, aangezien de GT8 m.i. dat prima doet.

Het budget dat ik in gedachten heb ligt rond de 600 - 800 voor top + cab (2e hands) dus het hoeft allemaal niet top of the line te zijn...

Alvast bedankt!

toneblo
4 april 2010, 07:56
zoek een london city op, prima strakke amp met ballen genoeg.
Voor cab zie sig.

Baker
4 april 2010, 16:00
Totdat ik recentelijk (bij gebrek aan beter) toch een opname heb gemaakt met mijn eigen amp: Marschall VS102. Resultaat: gitaargeluid waar ik me echt voor rotschaam...



Verder hoeft mijn distortion dus niet uit de versterker te komen, aangezien de GT8 m.i. dat prima doet.

Hoe heb je die opname gemaakt? Ook met je GT8?
Want als dat zo is rijmt bovenstaande toch niet met elkaar?

Misschien moet je juist gaan overwegen om wél de distortion van een goede buizen amp te gaan gebruiken......

Oceanborn
4 april 2010, 16:52
Thanks voor jullie reacties!


Hoe heb je die opname gemaakt? Ook met je GT8?
Want als dat zo is rijmt bovenstaande toch niet met elkaar?

Mijn setup daar was: Guitar --> GT8 --> Marshall VS102.


Misschien moet je juist gaan overwegen om wél de distortion van een goede buizen amp te gaan gebruiken......

Ik werk met de GT8 om significant verschillende sounds onder verschillende patches te hebben, die ik met één voetbeweging kan wisselen. Als ik de distortion van een tube amp zou gaan gebruiken, dan moet ik dus OF de 4 kabel methode gaan gebruiken (wat echt doffe ellende is) OF mijn effect chain staat niet meer in de juiste volgorde. Dit dus nog los, van dat ik van clean naar distortion overmoet schakelen met twee voetbewegingen ipv twee (één voor channel switch, één voor effect switch). Als ik hier omheen kan werken heeft dat mijn voorkeur.

Probleem met de opnames was dan overigens voornamelijk dat de low-mids en lows echt totaal niet doorkwamen op de opname. Dit viel met alle EQ helaas niet op te lossen.

Ik ben dus op zoek naar een krachtige amp + speaker met een mooie clean, waar je een hoop effecten VOOR kunt zetten (vanuit de GT8 ).

5150II
4 april 2010, 16:59
Je kan wel een aardig geluid krijgen met een tweedehands cab en valveking head wat wel moet lukken voor dit budget.
Maar een vet metal geluid krijg je niet/nimmer/nooit met zo'n multi-effect als bron van vervorming. Je kan dan beter diezelfde valveking boosten met een ts en de vervorming van de versterker gebruiken.
Met distortion uit pedalen krijg je ook een gigantisch ongedefinieerd geluid, ik heb het zo vaak gehoord en 't is elke keer hetzelfde verhaal.