PDA

View Full Version : Welke top + cab?



Oceanborn
4 april 2010, 01:45
Hiya all,

Ik speel nu al jarenlang in bands, maar ben tot nu toe bij optredens en opnames altijd weggekomen met geleende stacks / stacks die er al stonden.

Totdat ik recentelijk (bij gebrek aan beter) toch een opname heb gemaakt met mijn eigen amp: Marschall VS102. Resultaat: gitaargeluid waar ik me echt voor rotschaam... Misschien dat het tijd wordt hier iets aan te gaan doen dus...

Dan nu dus de vraag: welke top + cab zouden jullie me aanraden.

Ik speel m.n. metal (D tuning). Setup: gitaar --> GT8 --> amp. Ik gebruik de GT8 puur als een multi effect, dus al die amp simulators laat ik links liggen. Verder hoeft mijn distortion dus niet uit de versterker te komen, aangezien de GT8 m.i. dat prima doet.

Het budget dat ik in gedachten heb ligt rond de 600 - 800 voor top + cab (2e hands) dus het hoeft allemaal niet top of the line te zijn...

Alvast bedankt!

toneblo
4 april 2010, 07:56
zoek een london city op, prima strakke amp met ballen genoeg.
Voor cab zie sig.

Baker
4 april 2010, 16:00
Totdat ik recentelijk (bij gebrek aan beter) toch een opname heb gemaakt met mijn eigen amp: Marschall VS102. Resultaat: gitaargeluid waar ik me echt voor rotschaam...



Verder hoeft mijn distortion dus niet uit de versterker te komen, aangezien de GT8 m.i. dat prima doet.

Hoe heb je die opname gemaakt? Ook met je GT8?
Want als dat zo is rijmt bovenstaande toch niet met elkaar?

Misschien moet je juist gaan overwegen om wél de distortion van een goede buizen amp te gaan gebruiken......

Oceanborn
4 april 2010, 16:52
Thanks voor jullie reacties!


Hoe heb je die opname gemaakt? Ook met je GT8?
Want als dat zo is rijmt bovenstaande toch niet met elkaar?

Mijn setup daar was: Guitar --> GT8 --> Marshall VS102.


Misschien moet je juist gaan overwegen om wél de distortion van een goede buizen amp te gaan gebruiken......