PDA

View Full Version : toneregeling squier strat



wim59
3 april 2010, 22:42
Hallo gitaarmensen, een vraagje. Ik wil op mijn squier strat de toonregeling omzetten van de midden pickup omzetten naar de brug pickup. De midden pickup gebruik ik toch nooit. Ik zie veel draadjes en weet eigenlijk niet welke ik moet omsolderen. Iemand ervaring hiermee??

Exi
3 april 2010, 22:46
Ik heb het zelf een keer gedaan op mijn Squier Classic Vibe.
Een draadje moest van de ene plaats op de pickup selector naar een andere plaats gesoldeerd worden (op de pickup selector).
Ik zal nog eens kijken of ik een schema kan vinden.

EDIT:
http://img195.imageshack.us/img195/718/bridgetone.png
draadje dat van de tweede tonepot komt los-solderen en vast solderen op het ongebruikte lipje op je pickup selector.

EDIT2: je kan de toneregeling ook veranderen zodat de 2e tone pot beide pickups aanstuurt.
In dat geval moet je een klein extra draadje solderen van het ene lipje (waar de draad nu vast zit) naar het ongebruikte lipje.

wim59
3 april 2010, 22:58
thanks very much. Groetjes, Wim

SRV2000
3 april 2010, 23:10
thanks very much. Groetjes, Wim

Niet toevalig de WIM die een SQ body aanbied op MP???

Exi
3 april 2010, 23:10
Geen probleem.
Het is in ieder geval een handige mod. Het maakt je strat net even wat breder inzetbaar.

wim59
3 april 2010, 23:20
Nee nee, dat ben ik niet. By the way, ik heb me laatst een Guvnor van Marshall gekocht, eigenlijk om mijn Gibson SG nog wat op te krikken, maar m'n Squier klinkt er ook super mee. Echt een aanrader. Ongeveer een kwart de gain open op de Guvnor en de rest van je versterker.

spirit
4 april 2010, 09:40
sorry, ik ga even off-topic, SRV2000 heb je een link naar die Sq body op MP, kan 'm nl niet vinden. (verschillende zoektermen gebruikt, maar vindniets)