PDA

View Full Version : Korg Pandora eigenaren!



telecastermaster
22 april 2003, 14:06
Ik heb de PX3 en vind het echt een fantastsch apparaat. Ik gebruik vooral cleane settingen. Hoe vinden jullie 'm? Waar gebruiken jullie 'm voor? Wat voor instellingen gebruiken jullie?

Ik zag in ieder geval op de website van Moretel dat ie er een heeft.

moretel
22 april 2003, 16:13
Ja klopt, ik gebruik van alles, lekker veel reverb en delay erin zowel clean als overstuurd, alleen de meeste effecten gebruik ik niet buiten wat chorus en delay. Een heerlijk oefenapparaatje. Ik kan hem ook op de stereo zetten zodat de buren zo nu en dan kunnnen meegenieten
Ik gebruik hem vnl. om te oefenen, ik heb nu een zoom multitrack gekocht en alles met een diskman ingebouwd in een klein koffertje, inclusief alle voedingen.
Als het nu lekker weer is pak ik mijn koffertje en ga in de tuin zitten met een verlengsnoer en heb alles bij de hand.
Ook op vakantie en het onbewoonde eiland gaat dit reddingspakket mee :smile:

telecastermaster
22 april 2003, 17:42
Hoe vind je 'm in vergelijking met bv. die V-amp? Ik heb zelf nog een POD II, maar vind de Pandora veel beter clean hebben. De reverbs zijn gewoonweg veel beter dan die van de POD.
Wat voor Zoom multitrack heb je?
Ik heb pas een Zoom PS02 gekocht; een 3-sporen recorder, drumcomputer + effect processor. Qua vervormde geluiden is ie beter dan de Pandora, maar ik vind de Pandora reverbs erg goed. De tremolo ook trouwens.

Phyrexian
22 april 2003, 18:11
Wat kost zo'n Pandora tegenwoordig tov een POD? Ik heb wel zin in zo'n klein effect/multiamp/oefending om mee te prullen met een koptelefoon.

Kan een Pandora werken met een netstroom-adaptor?

telecastermaster
22 april 2003, 18:36
Ik mijne nieuw gekocht voor 135 Euro. Je kunt ze 2e hands vinden voor ca. 100 euro.

Ja, de pandora werkt met een adaptor ook op 220 volt. De overstuurde geluiden zijn minder dan een POD, maar clean is veel beter.
Tegenwoordig is de PX4 op de markt, die wel meer functies heeft, maar daardoor ook iets onoverzichtelijker is in vgl met de PX3.

Phyrexian
22 april 2003, 18:58
Da's wel een serieus prijsverschil tov een POD. V-Amp is ook cheaper dan POD uiteraard. thanks!

moretel
22 april 2003, 21:16
Ik heb ook een v-amp met een losse drumcomputer op de PC, maar mijn kinderen zitten daar altijd op tegenwoordig.
In die pandorra zit ook een drumcomputertje en metronoom, echt goed oefenmateriaal, ik zit soms tot ver in middernacht te spelen zonder iemand tot last te zijn. De geluiden van de V amp vind ik ook OK, ben niet zo'n purist.
Als ik geld heb koop ik gewoon weer een lekkere buizenbak maar ja midden in de nacht is dat ook niet je van het.
Je hebt ook een pandorra waarmee je kan opnemen volgens mij, niet echt goedkoop maar wel leuk.

Dirk_Hendrik
23 april 2003, 00:07
Mijn voorganger in band heeft al zijn gitaargeluiden opgenomen (in demo's dus) met en pandora en mijn eerste statement toen ik dat hoorde was dat ik in het repertoire best trek had maar dat het giteergeluid een revisie ging krijgen. De scheurgeluiden zijn in mijn opinie echt zwaar zuig. Daar moet ik bijzeggen dat ik nog nooit een digitale (en dus mathematische) overdrive heb gehoord die de moeite waard wss. Zeker live vallen ze allemaal door de mand.

Ik heb een anderhalve week geleden eens ingeprikt op de pandora van Telecastermaster (De tering, tik je dat echt elke keer bij het inloggen in???) en was met de cleane geluiden behoorlijk verrast!

moretel
23 april 2003, 01:38
Maar daar is ie ook niet echt voor gemaakt, ik speel alleen met koptelefoon en over mijn stereo. Op mijn normale gitaarversterker gebruik ik hem niet.