PDA

View Full Version : 'Filter/Synth' pedaal



Chroxy
3 april 2010, 14:50
Gezien ik nog een extra plekje op mijn pedalenkist overheb, ben ik op zoek naar een pedaal, die eigenlijk de Line-6 FM-4 in kleiner/simpeler formaat is.

Beetje filtertjes dit, filtertjes dat, synth sound zoek ik. Nu ben ik vrij bekend in de grote - pedalen - wereld, maar ik ken weinig tot geen pedalen die dit doen.

Zo is er een Boss Bass Synth, maar deze lijkt me specifiek voor (bass) wahwah sounds, dat zoek ik dus weer niet..

Iemand enig idee?

Filters (mag meerdere) in pedaalvorm (2x mxr formaat max), liefst 9 volt aansluiting, max 150 euro (2ehands).

j3r03n
3 april 2010, 14:59
Uuuh, ik zou zeggen, kijk eens wat rond bij de Electro Harmonix Envelope Filters (http://www.ehx.com/browse/envelope-filters) en Octave, Synthesis, Ptich (http://www.ehx.com/browse/octave-synthesis-pitch). De grote pedalen zijn niet allemaal op 9V, maar de kleinere wel. Over het algemeen blijven ze wel binnen je budget.

Fuhgawz
3 april 2010, 14:59
Digitech heeft er een. De synth/wah. Kun je behoorlijk spacey shit uit halen!

Cageman
3 april 2010, 15:13
Digitech heeft er een. De synth/wah. Kun je behoorlijk spacey shit uit halen!

:ok:denk idd dat dat wel beetje is wat je zoekt ;)

edje kadetje
3 april 2010, 17:55
Digitech heeft er een. De synth/wah. Kun je behoorlijk spacey shit uit halen!

inderdaad best wel leuk.
Wel het leukst als je tijdens het spelen aan de knoppen kunt draaien. Maar er zit geen ingang voor een expression pedal bij.

DeiDRagonas
3 april 2010, 20:18
:ok:denk idd dat dat wel beetje is wat je zoekt ;)

Heb ik gehad, die Digitech Synthwah! Later ben ik overgestapt naar de Boss AW-3, die maakt dezelfde leipe geluidjes als de Synthwah, maar is veel beter beheersbaar.

D.

Liquid_Metal
3 april 2010, 22:05
Wow, die van Digitech klinkt best wel over the top! :D

Chroxy
3 april 2010, 22:31
die digitech is precies wat ik zocht! Heb net wat youtube filmpjes bekeken en damn, daar kan je lekker mee freaken voor een goede prijs (75 euro nieuw!).

Ik ga hem zeker uitproberen, maar zijn er nog andere (gelijksoortige) pedalen? Ik hoor hier de AW-3 van Boss, maar is dat niet alleen maar een auto-wah (waari k eigenlijk een hekel aan heb).

robert-gitarist
3 april 2010, 23:11
Boss AW-3 heb je dan niks aan ;) Dat is echt meer een autowah (en zelf een wah pedaal mits je een exp. pedaal aansluit).
Boss SYB is weliswaar voor voor basgitaar (staat erop althans ;) ) maar ik heb er ook redelijk wat freaky geluidjes weten uittehalen op de gitaar :D
De Digitech ken ik zo net maar als ik zo eens luister op youtube is dat wel een lekker freaky pedaaltje

DeiDRagonas
3 april 2010, 23:55
De AW-3 heeft ook een 'Vowel-mode' die ook op de Synthwah zit. Die synth-geluidjes zitten niet in de AW-3, maar ik gebruikte juist die Vowel sounds, en die vond ik op de AW-3 duidelijk beter. De syntheziser geluidjes uit de Digitech zijn verder inderdaad omgeruild voor wah geluidjes op de Boss. Beide erg freaky pedaaltjes.

Die Digitech moet je btw echt mee leren spelen... Hij is super aanslaggevoelig en in het begint gaat ie wss erg tegenvallen. Als je er wat beter mee leert spelen wordt ie beheersbaarder. Is zelfs een tijdje mn favo pedaal geweest... Ik speelde daar bijv. de (synth) solo mee van No Doubt 'Just a girl.'

D.

Chroxy
4 april 2010, 00:58
dat zijn de reacties..!

bedankt voor je informatie, het geeft me zo een duidelijker beeld wat ik wil kopen.

Gezien ik niet echt een wah-filter zoek, en meer een synth-filter, lijkt me de digitech ideaal. Ook omdat ik er niet perse mee wil leveren spelen, als in een effect dat ik per nummer gebruik. Ik wil hem in combinatie met phasers/delays gebruiken voor de 'freak' stukken in nummers.

Heb trouwens altijd gezocht naar het! effect van No Doubt - Just A girl, toeval dat het hiermee lukt, haha

Fuhgawz
4 april 2010, 01:37
Ik ga hem zeker uitproberen, maar zijn er nog andere (gelijksoortige) pedalen?

Tja, Ibanez heeft er nog een in de 7 serie, de SB7. Maar ik vind persoonlijk de Digitech leuker. Die kan wat "spacey'er", als dat een woord is.

muziekschuur
4 april 2010, 02:25
MXR auto Q is misschien wat voor je.

Ook wel M120 genoemd.

http://www.youtube.com/watch?v=4m59BkSYUL8

Metalheart
4 april 2010, 13:15
Whaaa die Digitech is briljant... hebbe hebbe!

Heb zelf recent een DOD FX25B gekocht, als autowah / envelope filter echt briljant! Gebruik m oa voor opbouwende intro's enz.

Zocht al n tijdje naar zoiets, de FM4 van Line6 is gewoon te duur om voor de grap aan te schaffen. Een Roland systeem met zo'n Roland midielement op je gitaar schroeven is ook te lastig (werkt ook niet met 7 strings) dit is cool!

Tristan
4 april 2010, 14:52
De Ibanez PM7 is ook heel freaky overigens, en de Small Stone in hoge color stand met de rate knop behoorlijk hoog, klinkt een beetje als een kamfilter.