PDA

View Full Version : hulp nodig :)



Charlotte__
3 april 2010, 10:26
Hallo,

Ik zou graag wat tips willen over de keuze van pedalen. Ik speel al een paar jaartjes, maar ik heb nog geen enkele pedaal, en ik ken er ook niet echt iets van. Ik ben van plan mijn eerste te gaan kopen, maar nu weet ik niet goed met welke ik moet beginnen. Mijn muzieksmaak is breed, dus ik zou wel graag veelzijdige pedaaltjes hebben.

Alvast bedankt :)

Rinze
3 april 2010, 10:28
Het zou wel handig zijn als je wist wat voor soort pedaal of pedalen je wilt hebben. Op mijn site vind je een globaal overzicht, misschien helpt dat: klik
(http://www.rinzesgitaarweb.nl/?Basisinformatie:Effectapparatuur)

Charlotte__
3 april 2010, 10:45
Bedankt, ik ga zeker een kijkje nemen :)

titzenpitzer
3 april 2010, 10:52
Bij tijden een beetje knullig maar misschien handig:

http://www.youtube.com/watch?v=Bmjb5vHEdMU

Je kan rechts natuurlijk de andere filmpjes checken.

Charlotte__
3 april 2010, 11:17
bedankt :)

Na het kijken van de filmpjes en de site heb ik beslist dat ik ga beginnen met een distortion pedal. Welke raden jullie mij aan?

titzenpitzer
3 april 2010, 11:55
Aangezien je een brede muzieksmaak hebt zou ik dan ook iets erg algemeen kiezen.
Check:

MXR Distortion III
Boss Superoverdrive (geen distortion dus, maar mss ook wel je ding)
Proco Rat II
Electro Harmonix big muff w/ tonewicker
Marshall Guv'nor
T-rex Mudhoney of Alberta

of de Boss DS1, de Boss DS2, ...

Ik zou vooral de RAT aanraden!

Charlotte__
3 april 2010, 12:12
Dankjewel! :)

Arjan12
3 april 2010, 12:27
Ik heb nog een RAT die weg mag als je interesse hebt.

Er worden hier trouwens wel pedalen genoemd die behoorlijk van elkaar verschillen. Een Big Muff klinkt heel erg dik en dichtgesmeerd, terwijl een RAT wat veelzijdiger in te stellen is. Hij zal nooit zo klinken als een Big Muff, maar kan het wel enigzins (een klein beetje) benaderen. Verder is hij vooral een stuk 'korreliger', echt een smerige sound kan je eruit halen.