PDA

View Full Version : LONDON CITY cabinet



nangko
22 april 2003, 12:19
Weet er iemand wat van de LC cab's?
Ik kan nergens info erover krijgen (wat voor speakers zitten er in, hoeveel watt enzow..)
Wat is een redelijke prijs voor zo'n tweede hands cab?

En weet iemand of ze een beetje goed klinken?
OF kan ik beter een Behringer kopen??

Ohzoso
22 april 2003, 20:48
Ik verwijs je naar nicoverduin. Die kan je wel het een en ander vertellen waarom je die dus niet moet aanschaffen.Zie topic SoundCity 1968 100Watt.

mathe
22 april 2003, 22:11
Op 2003-04-22 12:19, schreef nangko:
Weet er iemand wat van de LC cab's?
Ik kan nergens info erover krijgen (wat voor speakers zitten er in, hoeveel watt enzow..)
Wat is een redelijke prijs voor zo'n tweede hands cab?

En weet iemand of ze een beetje goed klinken?
OF kan ik beter een Behringer kopen??


Mijn antwoord op je eerste vraag is: ja.
Mijn antwoord op je tweede vraag is: 150-200 Euro.
Mijn antwoord op je derde vraag is: heel goed.
Mijn antwoord op je vierde vraag is: nee

:smile:

Als je een originele London City kast aantreft (lees: met de originele speakers) voor de prijs die ik noemde ben je een spekkoper.
Deze hebben als het goed is Celestion G12H30 speakers die tegenwoordig (mits in goede staat) heel wat Eurootjes kosten.
Het vermogen van een enkele kast bedraagt 120 Watt RMS.
Mocht je tot koop willen overgaan controleer dan of de G12's er werkelijk inzitten. Ze werden nog weleens vervangen, vandaar... Controleer ook met een 9 Volts batterij of alle conussen heen weer gaan. Zo weet je of alle speakers nog werken.
Probeer er zachtjes over te spelen om te luisteren of je een licht gekraak of vervormd geluid waarneemt. In dat geval zijn ze overbelast geweest (bijna opgeblazen dus).
Kijk als laatste goed naar de conussen of er beschadigingen (bijvoorbeeld gaten) aanwezig zijn.

Allom, fijne speakerkasten mits in goede staat met originele speakers.
Marc

andy
23 april 2003, 00:39
ik bevestig het verhaal van Mathe. Alleen weet ik niet of een Behringer beter of slechter klinkt, ken het cab niet. Maar de speakers zijn belangrijk. De Celestions G12 H 30 geven een warm donker geluid. En zijn zogeheten klassiekers. Maar pas op er kunnen ook andere speakers inzitten. Heb ooit ook een kast gezien met Fane speakers er in. Die waren indertijd kwalitatief wat minder. En ze klonken meer hoog. De LC kasten zijn oud en de oorspronkelijke speakers kunnen inmiddels "overleden" zijn en dus vervangen door de eigenaar. Check de speakers in de kast dus. succes.

Nocki
23 april 2003, 07:44
Behringer kast is niks.

gewoon een goedkope kast zodat jan met de pet ook een stack kan hebben...

Nocki

Janneman
23 april 2003, 11:33
Nou? Is daar iets mis mee? :sad:

:wink:

FragDaddy
23 april 2003, 19:33
Ehhhh.. SoundCity is niet hetzelfde merk als LondonCity

:smile: