PDA

View Full Version : crybaby gezocht



thekid
2 april 2010, 23:38
Hey

Ik heb hierover al wat gezocht maar mijn situatie kon ik in andere verhalen niet zo herkennen dus vraag ik het maar eens.

Ik ben dus opzoek naar een wah liefst een dunlop.
Ik speel met een les paul (sd alnicos erin) over een marshall jcm 800 2210.
Ook heb ik een dunlop 10band eq met boost.

Voorheen had ik de crybaby 95Q maar heb ik verkocht omdat het mijn ding niet was.

Ik zoek zowat in de stijl val guns n roses,hendrix,en al die dingen die hierop trekken.

welke crybaby raden jullie aan?

Henri H
3 april 2010, 00:08
Dunlop heeft toch de Slash signature (http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=281&pmh=products/p_and_e)?
Ik heb zelf de GCB-95, de meest standaard wah die er maar is zeg maar.
Wel even modden naar true bypass, is echt een must met een 2210 naar mijn idee.
Ik heb zelf de 2205, maar die verliest behoorlijk aan toon met de standaard GCB-95 ervoor.
Ik heb hem zelf gemod, buffer eruit getrokken, 3pdt switch erin, en gaan met die banaan, prima wah. :rockon:
Op het net staan meerdere goeie beschrijvingen om de GCB-95 te modden.

thekid
3 april 2010, 18:29
maar ik was wat naar de duurdere dunlops aan het kijken.
En de slash wah vind ik een beetje dom omdat die extra distortion toch niet gebruikt zal worden me dunkt.

robert-gitarist
3 april 2010, 23:04
Boeiend. Dat maakt het geluid van de wah zelf er toch niet minder om?
Anders misschien een Crybaby from hell? Deze gebruik ik o.a. ook en die bevalt me erg goed.
Net als Henri heb ik ook een gemodde GCB95 en ook die bevalt me super goed. Goedkoop en je kunt hem helemaal aanpassen zoals je zelf wilt want er zijn tal van mod's voor. Andere spoel, potmeter en true bypass maken en je hebt echt een klasse wah :)

thekid
4 april 2010, 21:33
met die slash wah heb je mss wel gelijk.

Als je de distortion van de jcm 800 gebruikt wat voegt de distortion van de wah daar noh bovenop?

Zijn er mensen die deze wah met de distortion van de versterker gebruiken
Of andere ervaringen met deze wah

lynyrd
17 mei 2010, 22:17
Niet spammen AJB
D_H

humbucker
17 mei 2010, 23:28
Ik heb zelf een Classic Wah. Dit is volgens mij een gewone GCB-95 maar dan met een rode fasel spoel in. Klinkt niet slecht!

HaroldA
18 mei 2010, 00:21
Ik vond mijn Cry Baby eigenlijk ook helemaal niets. Daarvoor had ik een Morley Bad Horsie 2 en nu heb ik een Ibanez WH10v2.

Je moet echt proberen een paar wah's op je eigen top te testen! Zeker een wah is erg persoonlijk en je eigen amp kan heel anders reageren op een wah.

EuroCinema
18 mei 2010, 16:19
De Slash wah heeft PRE wah distortion. Distortion uit je amp komt NA de wah. Dat is een compleet andere sound en dit kan zomaar eens de reden zijn waarom je sound met die vorige Crybaby je niet beviel.

Verder... als de "gewone" Crybaby totaal niet je ding was, zul je met een andere Crybaby ook niet opeens in de zevende hemel zijn. Je kan eens een Vox, Morley of Ibanez testen. Of gewoon in 1 keer een goeie RMC kopen voor wat meer geld, en overal vanaf zijn.

HaroldA
18 mei 2010, 16:23
Of gewoon in 1 keer een goeie RMC kopen voor wat meer geld, en overal vanaf zijn.

Laat ik nou nog nooit een lekkere RMC gehoord hebben! Oftewel: smaak. :ok:

EuroCinema
18 mei 2010, 16:57
Poeh, dat is wel een heel breed assortiment aan wah-sounds hoor. Maar inderdaad niks dat klinkt als jouw Ibby!

HaroldA
18 mei 2010, 16:59
Poeh, dat is wel een heel breed assortiment aan wah-sounds hoor. Maar inderdaad niks dat klinkt als jouw Ibby!

En daar ben ik dus wel hartstikke tevreden over. Zo zie je maar weer: wah + gitaar + stijl + overdrive/dist + versterker + smaak = veel te veel variabelen om een eenduidig antwoord aan de TS te geven.

EuroCinema
18 mei 2010, 21:33
True. Ik zou daaraan nog de vaardigheid van de gitarist toevoegen. Je moet een wah ook wel leren gebruiken. Voor een basic funk wakka-wakka of een classic rock solo hoef je echt geen gemodde vintage boutique superwah te hebben. Een gitarist die goed met een wah wegweet, kan zo'n sound prima benaderen met een standaard Vox of Dunlop. De rest is voor de uniekere sounds en de fijnproevers. Ik heb in de RMC picture wah wel mijn ultieme gevonden, maar ik zou zo weer het podium opstappen met een gewone Crybaby.