PDA

View Full Version : Hoe maak je van eenvoudig hout tonewood?



BamBuFan1
2 april 2010, 23:34
Nou, zo dus! (http://link.marktplaats.nl/335733168)

B_2_the_a
2 april 2010, 23:35
Carriere switch van Yomanda?

BamBuFan1
2 april 2010, 23:41
Even de tekst van de advertentie voor het digitale nageslacht bewaren:

"energetische upgrading muziekinstrumenten

Uw muziekinstrument naar een hogere resonantie brengen? Het is mogelijk uw instrument een eenmalige energetische behandeling te geven, waarbij alle negatieve energieën uit uw instrument verwijderd worden. De materie van het muziekinstrument wordt opnieuw geordend waarbij de volledige resonantie en de klank van uw instrument weer naar voren komt. Het geluid wordt 2 keer zo mooi. Voor meer informatie kunt u kijken op de website bij de rubriek upgrading muziekinstrumenten."



Dus........ Iemand nog een Stagg in de aanbieding?

snaarplukker
2 april 2010, 23:47
Het werkt alleen bij acoustische gitaren. Electrische gitaren volstaan alleen een pickup change met fase schakelaar voor de doorvoer van negatieve energie.;)

BamBuFan1
3 april 2010, 00:02
Het werkt alleen bij acoustische gitaren. Electrische gitaren volstaan alleen een pickup change met fase schakelaar voor de doorvoer van negatieve energie.;)

Ok, te leuk om niet te posten. De uitgebreide uitleg van de website van die wandelende magnetron:

"Het is nu ook mogelijk om een akoestisch of semi-akoestisch muziekinstrument energetisch een upgrading te geven. Ik geef je muziekinstrument een persoonlijke behandeling, waarbij ik op de eerste plaats alleen die energieën laat verwijderen die de resonantie van het instrument blokkeren of tegenhouden. Het karakter van je instrument zelf en de liefde die je als muzikant in je instrument hebt gestopt blijft behouden en zal alleen maar meer naar voren komen wanneer alle blokkerende energieën zijn verwijderd.

Na dit schoonmaakproces ben ik in staat om je instrument energetisch te ordenen, waardoor het eigenlijke karakter naar voren komt. Als dit heeft plaatsgevonden mag het instrument naar een hoger energieniveau getild worden, dit noem ik de upgrading van je instrument. Bij deze upgrading komt de intentie van het instrument en de bouwer ervan volledig naar voren. Mijn ervaring is dat de muzikant en het instrument beter met elkaar gaan resoneren en dat je als muzikant een nog beter contact krijgt met je instrument . Bovenal is het resultaat een aanzienlijke verbetering van het geluid en komt de oorspronkelijke energie en liefde volledig binnen bij de luisteraar. Deze upgrading is eenmalig.

Het is moeilijk om het effect van zo’n upgrading onder woorden te brengen en kan eigenlijk alleen maar ervaren worden. Belangrijk om te weten is, dat wanneer je je muziekinstrument door iemand anders laat bespelen die niet de juiste intentie heeft, het instrument weer vol kan lopen met negatieve energieën, waardoor het geluid weer achteruit gaat. Voor de behandeling is het bevorderlijk als je je instrument van te voren schoonmaakt. In principe doe ik alle behandelingen in mijn praktijk, of in overleg op locatie. En verder wanneer het instrument niet vervoerd kan worden."

Saf
3 april 2010, 00:09
treelovinghippiecrap

Wabbie
3 april 2010, 00:20
goddamn hippies!


iemand een slayer cd?

beruk
3 april 2010, 00:45
€150...... voor muziek instrument upgrading....:???:

Remork1970
3 april 2010, 01:16
'Omhels de tijger en keer terug naar de berg...'

Jedeel
3 april 2010, 01:18
Belangrijk om te weten is, dat wanneer je je muziekinstrument door iemand anders laat bespelen die niet de juiste intentie heeft, het instrument weer vol kan lopen met negatieve energieën, waardoor het geluid weer achteruit gaat.

Shit...... moet je daarna wéér 150 euri's dokken.

Zouden ze ook een pc van virussen kunnen ontdoen? :soinnocent:

BamBuFan1
3 april 2010, 01:31
Shit...... moet je daarna wéér 150 euri's dokken.

Zouden ze ook een pc van virussen kunnen ontdoen? :soinnocent:

Dat hangt er vanaf: wil de pc zelf ook van die virussen bevrijd worden?

<Adem in................ en uit>

Terminus
3 april 2010, 10:37
Bij deze upgrading komt de intentie van het instrument en de bouwer ervan volledig naar voren.
De intentie van de bouwer - is dat niet gewoon 'zoveel mogelijk geld verdienen'?

budje
3 april 2010, 10:43
Het lijkt me niet iemand waarbij je moet aankomen met je bloedende foetus inlays.

Shibby
3 april 2010, 20:32
De intentie van de bouwer - is dat niet gewoon 'zoveel mogelijk geld verdienen'?

In dat geval is het praatje op die website wel geloofwaardiger:seriousf:

449
6 april 2010, 20:13
What the fuck is een energetische behandeling?
Verhaal is zo ongeloofwaardig als maar kan.
Maat zolang er mensen zijn die in deze onzin geloven blijven 'slimme' mensen hier geld aan verdienen.

j3r03n
6 april 2010, 20:22
What the fuck is een energetische behandeling?
Vraag dat maar aan macwilliams :rockon:


@ budje: Haha, die moet inderdaad ook weer eens opgerakeld worden ;)

Jedeel
7 april 2010, 00:44
Dat hangt er vanaf: wil de pc zelf ook van die virussen bevrijd worden?

<Adem in................ en uit>

Shit..... moten we ook nog rekening houden met pc's met een eigen 'willetje'.....

<Adem in en direct uit>
(Ik ben kortademig...) :)

Muzieknono
7 april 2010, 07:00
Sorry hoor, ben normaal niet zo van de negatieve respons, maar die gast spoort echt niet volgens mij.
Grtz. Dirk Jan :B

beruk
7 april 2010, 07:07
Heb je het nu over die idioot met zijn instraalpraktijk?

bass blom
7 april 2010, 07:43
elders kan zoiets je leven kosten :crazyhappy:

06-04-2010 | 16:40: Mentalisten als waarzeggers en voorspellers zijn overal ter wereld te vinden. Sommigen verklaren dat ze met de doden kunnen praten of claimen dat ze de toekomst kunnen voorspellen. Ali Sabat, een Libanese gastheer van een populaire TV show is zo iemand, hij geeft zijn talrijke kijkers al jaren psychologisch advies en waagt zich regelmatig aan voorspellingen. Geen vuiltje aan de lucht toch? Dit kan toch leuk entertainment zijn? Maar niet voor Sabat. Sabat is een sjiitische moslim en net die overtuiging kan de mentalist zijn leven kosten.

In Europa heeft de heksenvervolging bijna vier eeuwen lang - voornamelijk in de Renaissance - vele tienduizenden (machteloze) slachtoffers geëist. Toen Sabat in 2008 naar Saoedi-Arabië op bedevaart ging werd hij in opdracht van de religieuze leiders (de religieuze leiders van Saoedi-Arabië veroordelen elke vorm van voorspellingen, waarzeggerij en alles wat in de buurt komt) gearresteerd en beschuldigd van hekserij.

Vele moslims - en trouwens ook veel fundamentalistische christenen - beschouwen voorspellen als occult en dus als 'het kwaad'. Voorspellen wordt door deze mensen gezien als het oproepen van duivelse krachten, en misschien wel als een pact sluiten met de duivel.

Volgens Amnestie International bevestigde een rechtbank vorige maand al het doodvonnis van Sabat. Volgens de rechters verdiende Ali Sabat de doodstraf omdat hij in het openbaar (voor de ogen van miljoenen kijkers) hekserij beoefende. Sabat zou vorige vrijdag in het openbaar geëxecuteerd worden, maar de onthoofding werd uitgesteld.

Daarmee is het dodelijke probleem van Sabat niet opgelost: hij kreeg geen kwijtschelding van zijn executie, enkel voorlopig uitstel. Ironisch genoeg kan Sabat zijn leven veilig stellen door toe te geven dat zijn voorspellingen en mentale krachten niets meer dan een hoax en bedrog zijn. In alle geval is het duidelijk dat Sabat vergeten is zijn eigen toekomst te voorspellen. Of misschien juist niet.

Hiro
7 april 2010, 09:03
en dan staat er ook nog dat er besproken word wanneer het instrument niet vervoerd mag worden, leg dat maar uit aan je manager.
"ja sorry ik kan vanavond niet komen optreden, ik mag mn gitaar vandaag niet vervoeren van Jomanda"

DeiDRagonas
7 april 2010, 13:09
en dan staat er ook nog dat er besproken word wanneer het instrument niet vervoerd mag worden, leg dat maar uit aan je manager.
"ja sorry ik kan vanavond niet komen optreden, ik mag mn gitaar vandaag niet vervoeren van Jomanda"

Beter lezen... Als het instrument niet vervoerd mag worden (bijv vanwege de grootte of kostbaarheid - denk aan een piano..) dan wordt er besproken dat ie op afspraak bij je thuis komt om dat ding in te stralen.

Het werkt overigens ZEEER goed!! Ik heb het al twee keer laten doen... De 1e keer hoorde ik het verschil meteen. Ook voelde mn Gibson direct een stuk beter aan (lichter, positiever).

Later heb ik het nog een keer laten doen, omdat die gek van een Dennis op mn gitaar had gespeeld, maar ook die keer merkte je duidelijk verschil! Meer nog dan wanneer je bijvoorbeeld een nieuw setje snaren oplegt. Echt mega duidelijk.

Mijn gitaar is nu geheel schoon van negatieve krachten en klinkt beter dan ooit tevoren!!! Dikke aanrader!!

D.
:punk:

Pepe
7 april 2010, 14:29
Jazeker, een kennis bracht een keertje een Gibson met soundchambers er naar toe en wat denk je: weer helemaal solide! Zelfs de top leek wat dikker geworden, meer flame ook.

Het heeft veel met jezelf te maken, je moet focussen en echt willen. Morgen laat ik de Gretsch Filtertrons instralen tot TVJones.

Hiro
7 april 2010, 14:31
Is het niet gewoon wat de gedachte wil horen?

DeiDRagonas
7 april 2010, 14:57
Jazeker, een kennis bracht een keertje een Gibson met soundchambers er naar toe en wat denk je: weer helemaal solide! Zelfs de top leek wat dikker geworden, meer flame ook.

Dat die gitaar weer solide werd lijkt me toch sterk! Dat van die flame herken ik dan weer wel... Ik had btw ook voor en na opnames (gemaakt in dezelfde condities, zelfde mic, alles.. Ongeveer een uur of 5 na elkaar gemaakt!) waar het verschil duidelijk te horen is, want ik geloofde er eerst ook niks van. En ik was btw niet de enige die duidelijk het verschil hoorde. Kameraden van me viel het zelfs op toen ze op mn gitaar speelden. Ik had niks gezegd en toch gingen ze van "wow, watskeburt..???" Daarna heb ik de gitaar wel weer moeten laten instralen natuurlijk... :mmmm:

D.

:punk:

Hiro
8 april 2010, 08:25
tuurlijk, ik betaal ook altijd 125 euro wanneer een vriend van me op mn gitaar heeft gespeeld, maar laat maar komen dan die samples want ik geloof er absoluut geen drol van, maar sta open voor andere dingen

nickofzo
8 april 2010, 11:09
als ze maar niet met een toiletborstel tegen men gitaar gaan kletteren

bass blom
8 april 2010, 18:22
dan een stel van deze sokken erbij :seriousf::seriousf::seriousf:

http://retecool.com/post/last-van-rls-energy-sokken-ftw

iFender
8 april 2010, 20:23
Het is 150 euro per keer, maar dan heb je ook wat he :ok:

Plant
8 april 2010, 22:08
Ok, te leuk om niet te posten. De uitgebreide uitleg van de website van die wandelende magnetron...

weer eens wat anders dan een "walking fridge".

Maar dit was natuurlijk gewoon een iets te late 1 april grap, dat hadden jullie toch wel door zeker? :soinnocent:

stijnkenens
9 april 2010, 10:00
Ik voel mij als gitaarbouwer wel zwaar in m'n kont gebeten.
Alsof ik geen goede instrumenten zou kunnen bouwen, en dat zo'n hippy dat wel allemaal even zal oplossen?

Misschien moet ik standaard zo'n energetische beurt aanbieden, voor het instrument verkocht wordt...

En als ik ze op z'n kop hou, valt de vuiligheid er dan ook uit?

Kan dat ook met oude snaren, of moet het instrument eerst nieuwe snaartjes krijgen?

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden :)


Pictures and sound samples, or it didn't happen !



Nà !!!



s.

bass blom
9 april 2010, 10:07
jij als bouwert stopt er de startdosis energie in!

smullie
9 april 2010, 10:52
Ik voel mij als gitaarbouwer wel zwaar in m'n kont gebeten.
Alsof ik geen goede instrumenten zou kunnen bouwen, en dat zo'n hippy dat wel allemaal even zal oplossen?

Misschien moet ik standaard zo'n energetische beurt aanbieden, voor het instrument verkocht wordt...

En als ik ze op z'n kop hou, valt de vuiligheid er dan ook uit?

Kan dat ook met oude snaren, of moet het instrument eerst nieuwe snaartjes krijgen?

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden :)


Pictures and sound samples, or it didn't happen !



Nà !!!



s.

Niet te negatief he, straks stop je dat nog in de instrumenten die je vandaag maakt/herstelt... :hippie:

Rembull1980
9 april 2010, 12:42
Gat in de markt: De gitarenfluisteraar. Zou snel zijn, dan ben je de eerste.


hahahaha

BamBuFan1
9 april 2010, 14:49
jij als bouwert stopt er de startdosis energie in!

Maar dan moet Hiro bij het bouwen wel de juiste intentie hebben gehad!

Hiro
9 april 2010, 14:55
Ikke niet, hij had t tegen stijn ;)
Ik moet aan mijn gitaar nog steeds beginnen :(

mesaman
9 april 2010, 15:39
ik schreeuw heel veel tegen mn gitaren.beledig ze regelmatig,fluister gemene dingen en spuug er zelfs op.maar dit komt alleen maar ten goede van het enkel gespeelde true dirty black metal! :zz:

Chocola
10 april 2010, 21:30
Whahaha ik lach me kapot whahahhahaa EPIC die advertentie :D.

barno
11 april 2010, 10:32
heerlijk, die advertentie :)

ik steek voor de zekerheid op voorhand de nodige mojo in mijn bouwsels. ik gebruik hele straffe lijm waardoor die mojo nooit meer verdwijnt!

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/Duchess%20of%20Guttlin/DSC03846.jpg

DeiDRagonas
11 april 2010, 10:49
Ik voel mij als gitaarbouwer wel zwaar in m'n kont gebeten.
Alsof ik geen goede instrumenten zou kunnen bouwen, en dat zo'n hippy dat wel allemaal even zal oplossen?

Misschien moet ik standaard zo'n energetische beurt aanbieden, voor het instrument verkocht wordt...

En als ik ze op z'n kop hou, valt de vuiligheid er dan ook uit?

Kan dat ook met oude snaren, of moet het instrument eerst nieuwe snaartjes krijgen?


Ik voel negativiteit bij jou mn jongen... Geloof jij wel in God?

:grouphug:

Midiguru
11 april 2010, 13:10
Dames en heren,

Niet alleen behandel ik uw instrument voor de helft van de genoemde prijs, bovendien herstel ik ook het contact met de oorspronkelijke boomgeest die als donor fungeerde voor het basismateriaal voor uw gitaar. Wel moet ik erbij vermelden dat dit niet werkt voor gitaren met een piëzo-element omdat de micro-EMP het energieveld verstoord.

Jilles
11 april 2010, 21:39
Kan dat ook met oude snaren, of moet het instrument eerst nieuwe snaartjes krijgen?

Inderdaad! Dalijk hoort het ritueel snaren doorknippen ook bij de behandeling. Hop, naderhand nieuwe snaren erop en hé! Hij klinkt opeens een stuk helderder! :crazyhappy: