PDA

View Full Version : Opzoek naar dé amp voor mij



Mr. Dynamite
2 april 2010, 20:36
Hey Gitaarliefhebbers!

Vandaag maar eens met mijn maat een dagje naar enschede geweest om wat versterkers uit te testen!

Het ging me vooral om de marshall dsl eens een keer te testen, deze leek me heel interessant dus maar eens proberen.
Alles aangesloten beetje zitten spelen, kwam een mooi geluid uit maar het was niet echt wat ik er van verwacht had :dontgeti:

Toen eens een Vintage Mordern erbij gepakt. Ik was eigenlijk niet zo geïnteresseerd in deze amp omdat clean best lastig is, zeker met humbuckers.
Maargoed hup aan zetten... eerste akkoord... Roaaarrr!! ... Unk!:o wat klinkt dat lekker. Heerlijk scheurgeluid :crazyhappy:
Nog een beetje aan lopen draaien maar probleem is dat ik er niet echt veel sounds uit kan halen het is echt 1 mooi scheur geluid en that's it.
Erg jammer, als er nog een echt clean kanaal op zat was ik verkocht :(

Nouja, Next!
Toen op aanraden van de verkoper een Orange Rocker Verb 50 gepakt.
Ik had zoiets van ach misschien is het wat. Ik had een soort low gain british overdrive achtigs in gedachten. Maar het was echt.. Super! :cheerup:
Heerlijk scheurgeluid, beetje net zo als de marshall maar dan nog beter! :crazyhappy:
En hier zat ook nog eens een clean channel op ook! Echt helemaal blown away
Point is dat hij best duur is.. maar misschien 2dehands voor een leuk prijsje te krijgen is.

Toen op aanraden van H.huisjes van het forum een Mesa Stiletto getest.
Klonk echt zwaar oke maar het was niet echt wat ik zocht. En ik vind al die mesa's best ingewikkeld :p

Maargoed, al met al was de Orange echt de winnaar van de dag.
Nu wil ik sowieso nog meer versterkers gaan testen. Dus hebben jullie nog wat suggesties voor me?
Hij moet voldoen aan een clean channel en een scheur die wel best ver mag gaan, denk aan Metallica (black album)
Mij lijkt een Marshall JCM800 2205 ook heel interessant alleen lastig om te testen..

Kortom; Clean - Overdrive/Distortion van ACDC tot Metallica. :satisfie:
Suggesties?

Alvast bedankt!

Rock On!

PS; ook al getest maar niet echt een winnaar; Dual Rec. - Highwatt Hi Gain 50 - Hughes & Kettner dual statesman - ENGL Ritchie Blackmore
Allemaal zwaar ok maar was het net niet voor mij

Fireburst
2 april 2010, 23:43
Misschien de Rocker30 ? Heb ik ook en klinkt erg goed.
Clean : enkel volumeregeling, je gitaar bepaalt wat je hoort.

In de UK kan je ze nu voor een erg goede prijs kopen (uitverkoop) :

http://www.dv247.com/search/0/0/ProductQuantity/Descending/rocker%2030/1/

Henri H
3 april 2010, 00:25
.....
Toen op aanraden van H.huisjes van het forum een Mesa Stiletto getest.
Klonk echt zwaar oke maar het was niet echt wat ik zocht. En ik vind al die mesa's best ingewikkeld :p
......jIk voel me vereerd. ;)
De Stiletto is ingewikkelder dan een DSL, dat klopt, maar ook weer niet zo heel ingewikkeld hoor.
In principe zijn het gewoon 2 kanalen met hun eigen EQ, presence en volume.
Dat de kanalen ook nog 3 modi hebben is alleen maar extra fun, vooral in de studio kun je dan helemaal op zoek gaan naar de perfecte sound.
Live gebruik ik gewoon continu dezelfde modi, en voor bepaalde nummers draai ik wat aan de gain en volume knoppen voor bepaalde nummers.
Over welk cabinet heb je getest?

Hadden ze er geen 5150III meer staan?
Die vond ik ook zwaar ok, ik speel nog steeds met het idee om die een keertje aan te schaffen.

Wat is je budget?

Mr. Dynamite
3 april 2010, 10:35
@Fireburst; Ja ik heb even op internet zitten snuffelen en ben ook de rocker/thunder 30 tegen gekomen. Maar hoe zit dat met de headroom? ik wil wel op behoorlijk volume een echt clean hebben dus..?

@H.Huisjes; Klopt dit was een redelijk simpele Mesa, ik had het hier ook iets meer over de Trip Rec. ;) My excuse. Het was echt wel een gave versterker ook vond ik deze met wat high gain dingetjes wel beter dan de anderen.

Ehm, we hebben de meeste versterkers getest over een Marshall 1936v, ik heb deze zelf ook dus kan ik mooi vergelijken. Ook hebben we wat over een Randall 4x12B cabinet getest met ik meen celestion 70/80's.

En kan het misschien zo zijn dat ik met deze mesa een foute instelling heb gehad? ik hoor wel eens dat je bij mesa goed met de knoppen moet omgaan. :dontgeti:

De 5150 (die witte?) heb ik al eens eerder over zijn bijbehorende cabinet getest. Echt een gaaf ding maar heeft niet de crunch die ik bij een A akkoord zoek bijv :)

Mijn budget is ongeveer 800/900 kan nog wel wat bij op maar liever niet teveel. :hippie:

Ohja, misschien iets van Laney oid?

Henri H
3 april 2010, 10:53
....
En kan het misschien zo zijn dat ik met deze mesa een foute instelling heb gehad? ik hoor wel eens dat je bij mesa goed met de knoppen moet omgaan. :dontgeti:Tja, zou kunnen. Op mijn 1936 (G12-65) gebruik ik redelijk veel bas (3/4), mid (2/3) en minder hoog 4 a 5.
Presence staat rond de 5.
Ik kan me voorstellen dat je met V30's minder mid en hoog nodig hebt.
Als je even met de EQ speelt zou je toch vrij snel je sound erin moeten kunnen vinden.
Als dat niet lukt, zou je een ander speakerkast kunnen proberen, en als het dan nog niet lukt, is het gewoon je amp niet denk ik.


De 5150 (die witte?) .....Hij is er ook in het zwart.

Ohja, misschien iets van Laney oid?WillemDaGuide (ook forumlid) heeft een Laney TT100 o.i.d.
Ik vond het een goeie amp, en ze liggen (zeker 2e hands) redelijk in de buurt van je budget.
Wat jouw budget betreft, daarmee kom je toch uit op een 2e hands amp, of een goedkopere nieuwe.
Als je naar de €1500,- gaat heb je toch wat meer keus.

Mr. Dynamite
3 april 2010, 11:13
Ik heb hem ook op de randall geprobeerd. ;)
Het was echt wel een hele toffe amp alleen miste ik iets. Misschien iets te strak ofzo. Voor high gain vond ik hem beter klinken ;)

daar in enschede hadden iig ze de witte 5150 staan. :)

Richting de 1000 kan nog wel. 2dehands is sowieso slim denk ik om voor te gaan.
Ik zie dat jij ook een JCM800 2205 hebt. Misschien iets voor mij?

Henri H
3 april 2010, 11:24
Ja, wellicht!
Houd er rekening mee dat dat ding hard moet om lekker te klinken, alles onder de 1 is niet wat.
Clean met humbuckers vind ik ook niet echt bruikbaar op mijn 2205.
Met een Strat daarentegen. :lovelove:

Je krijgt PM.

Fireburst
3 april 2010, 15:52
@Fireburst; Ja ik heb even op internet zitten snuffelen en ben ook de rocker/thunder 30 tegen gekomen. Maar hoe zit dat met de headroom? ik wil wel op behoorlijk volume een echt clean hebben dus..?

Ik speel alleen maar thuis, "repetitie-niveau" wil ik nog wel eens halen (als ik alleen thuis ben... standje 2 à 2,5 op de Rocker) maar écht hard doe ik niet.
Met een Les Paul zit er sowieso al vlug een randje op, een strat zal langer sprankelender blijven. En zoals gezegd, je hebt géén toonregeling op de amp : goeie gitaar = hemels geluid, brakke plank = herrie (ongeveer :)).

Testen en zien of het je bevalt ? 't Is nu zeker veel amp voor het geld maar dan moet je niet te lang wachten want op = op.

Mr. Dynamite
3 april 2010, 20:36
Hmm sowieso maar even testen dus.
Ik speel overigens met humbuckers dus..

Verder iemand misschien nog suggesties? :)

robert-gitarist
3 april 2010, 23:13
Marshall 6100. Lastig te testen in een winkel maar wel ontiegelijk lekkere amp.

Henri H
4 april 2010, 00:56
Een 6100 zou een hele geschikte amp voor jou kunnen zijn!
Helaas heb ik die niet meer.
Ik vond zowel de Stiletto als de HOOK beter.
Ik weet niet precies wat voor muziek je maakt, maar een 6100 heeft een goeie clean, ook met humbuckers.

Misschien zou een JVM205/210/410 een goeie optie voor je kunnen zijn.
Het crunch kanaal ging mij na verloop van tijd tegenstaan, maar veel Marshall-liefhebbers vinden dat kanaal juist de sterke kant van de JVM.
Op zich kon ik er ook wel goed mee uit de voeten, maar ik ging me er toch steeds meer aan storen.
Voor een strakke Metallica-sound vond ik OD2 (van de JVM410H) erg goed.
Laat je niet misleiden door mijn YouTube-filmpje van Master of Puppets, op de één of ander manier komt het geluid, op die opname niet goed over, zal ook te maken hebben met mijn beperkingen. :noob:
OD1 orange is eigenlijk gewoon een JCM 800 met ingebouwde tubescreamer, dat was mijn favoriete kanaal. :rockon:
Als het crunch kanaal mij niet was gaan tegenstaan, had ik de JVM echt wel gehouden.
Als je een JVM410H gaat testen, probeer dan vooral Crunch orange.
Ik denk dat die sound nog het beste is van dat kanaal, trouwens ook van de beide OD-kanalen.
Van clean moet je gewoon groen gebruiken denk ik, die blijft clean, hoe hard je ook gaat.

toneblo
4 april 2010, 07:54
een london city met gain mod en mastervolume niks voor jou?
Onder je buget, ballen genoeg, makkelijk te bedienen en na de mod een clean en gain kanaal.
Kan zelfs met voetschakelaar.
Daarnaast blijven die beesten hun geld gewoon waard.

The Running Man
4 april 2010, 14:45
een london city met gain mod en mastervolume niks voor jou?
Onder je buget, ballen genoeg, makkelijk te bedienen en na de mod een clean en gain kanaal.
Kan zelfs met voetschakelaar.
Daarnaast blijven die beesten hun geld gewoon waard.

+1 Hallelujah!

Mr. Dynamite
4 april 2010, 14:52
....
Ik weet niet precies wat voor muziek je maakt, maar een 6100 heeft een goeie clean, ook met humbuckers.
....JVM

Ja 6100 lijkt me ook een erg toffe amp maar erg lastig om te testen hier :S
de JVM 410 heb ik al eens kort getest maar die al ik nog eens fatsoenlijk testen ;)

Over mijn muziek smaak, ik zal even wat bands noemen;
AC/DC - Airbourne - Metallica (vooral black album) - Def Leppard - Green Day - Van Halen - Bon Jovi - Scorpions - Guns 'n Roses - Mark Knopfler - Dire Straits - The Eagles - Ozzy Osbourne

Hier krijg je hopelijk een idee van mijn muziek smaak. :)
Wat de versterker wel moet hebben is echt een schakelbare clean.
Dan nog een scheur kanaal met, ja hoe zeg je het, echt een Roaarrrr moet lekker brullen lekker vies zeg maar ;)

EDIT; Liefste een 50 watter, we treden nog niet op in de Amsterdam Arena dus :p

RoelSmoel
4 april 2010, 15:15
De Blackstar HT Club 40 misschien? Is geen 50 watter, maar wel 40:)

The Running Man
4 april 2010, 15:27
Ja 6100 lijkt me ook een erg toffe amp maar erg lastig om te testen hier :S
de JVM 410 heb ik al eens kort getest maar die al ik nog eens fatsoenlijk testen ;)

Over mijn muziek smaak, ik zal even wat bands noemen;
AC/DC - Airbourne - Metallica (vooral black album) - Def Leppard - Green Day - Van Halen - Bon Jovi - Scorpions - Guns 'n Roses - Mark Knopfler - Dire Straits - The Eagles - Ozzy Osbourne

Hier krijg je hopelijk een idee van mijn muziek smaak. :)
Wat de versterker wel moet hebben is echt een schakelbare clean.
Dan nog een scheur kanaal met, ja hoe zeg je het, echt een Roaarrrr moet lekker brullen lekker vies zeg maar ;)

EDIT; Liefste een 50 watter, we treden nog niet op in de Amsterdam Arena dus :p

Brullen doe je met een 4x12
Met een omgebouwde LC redt je dat makkelijk binnen budget:rockon:

Mr. Dynamite
4 april 2010, 17:41
Hmm, die LC's die hebben zeker geen FX-loop of wel?
Lijkt me heel aardig zo'n versterker alleen moet er dan nog wel veel aan gebeuren. :dontgeti:

Nog even alles op een rijtje:
- Liefst onder de 100 watt
- Een channel switcher ( dus met een druk op de knop echt clean )
- Een head
- Prijs sowieso onder de 1000 euro
- lekkere scheur :satisfie:

toneblo
4 april 2010, 17:43
Hmm, die LC's die hebben zeker geen FX-loop of wel?
Lijkt me heel aardig zo'n versterker alleen moet er dan nog wel veel aan gebeuren. :dontgeti:

Nog even alles op een rijtje:
- Liefst onder de 100 watt
- Een channel switcher ( dus met een druk op de knop echt clean )
- Een head
- Prijs sowieso onder de 1000 euro
- lekkere scheur :satisfie:

Wat jij hier opnoemt, kan prima onder de 1000,-
Koop een goede LC, 400,-
Laat mod's die je wilt plaatsen en je bent er nog onder de 100,- voor kwijt.
Voordeel: tijdens mods kun je hem naar je eigen smaak laten afstellen...

Henri H
4 april 2010, 17:48
.....
EDIT; Liefste een 50 watter, we treden nog niet op in de Amsterdam Arena dus :pStaar je niet blind op het vermogen.
Mijn 2205 is ook "maar" 50W, maar gaat toch loeihard.
De Stiletto is schakelbaar 50/100W, maar ik gebruik hem thuis ook gewoon op 100W, draai gewoon het volume terug, en klinkt nog steeds goed.
30 Watt is ook voldoende hoor.
Er zijn zelfs mensen die een 5W Blackstar (HT5?) in een band gebruiken.
Ik weet niet of je dan nog een bruikbare clean overhoudt.

RoelSmoel
4 april 2010, 18:02
Staar je niet blind op het vermogen.
Mijn 2205 is ook "maar" 50W, maar gaat toch loeihard.
De Stiletto is schakelbaar 50/100W, maar ik gebruik hem thuis ook gewoon op 100W, draai gewoon het volume terug, en klinkt nog steeds goed.
30 Watt is ook voldoende hoor.
Er zijn zelfs mensen die een 5W Blackstar (HT5?) in een band gebruiken.
Ik weet niet of je dan nog een bruikbare clean overhoudt.

De clean is dan echt ruk, HT5 in een band dan.. Vandaar dat ik kijken naar een Blackstar met meer vermogen, en dat is ook te overwegen voor jou (TS);)

Mr. Dynamite
4 april 2010, 19:26
Die stiletto vond ik op 50w veel minder klinken dus ook maar op 100w gespeeld ;)

maar iig naar mijn ervaring behoud je bij 50w op fatsoenlijk volume nog een goed clean. En met 100watt ligt het "breaking" point een stuk hoger en om nou een attenuator oid aan te schaffen lijkt me ook niet echt wat. :confused:

Over die LC, mods als FX Loop, channel switch, gain mods en dergelijke.
Waar kan ik dat laten doen? Probleem is ook wel een beetje dat ik nog echt een leek ben op het gebied van modden dus ik zou ook niet echt weten wat er dan precies moet gebeuren :dontgeti:

The Running Man
4 april 2010, 19:32
Mastervolume, niet nodig volgens mij als je een hi gain mod laat uitvoeren.
Je kunt dan vlgs mij niet standaard een A?B switch gebruiken maar dat is oplosbaar. (LC DEA 100 hebben btw ook nog een half power switch achterop)
Veel LC's hebben trouwens f***ng goeie trafos.

Dr Tube
Nico Verduin
Franc Vernet
Chris Winsemius
doen allemaal wel wat met LC mods

toneblo
4 april 2010, 19:33
Ligt eraan of je een beetje reizen geen probleem vindt, mod's kunnen door onze CW gedaan worden.
Informeer gewoon eens bij Chris Winsemius!
Ik weet dat hij een meesterlijk werkje aflevert, er staat een vergelijkbaar project van mij bij hem in de maak!
Jeuk jeuk jeuk!!!!:sssh:

Mr. Dynamite
4 april 2010, 19:46
Maar vaak zie je dat die oude bakken stuk of 2/4 inputs hebben. Ik meende vaak een high gain en low gain input. Stel je zet daar een AB switch voor. Heb je dan ook een clean en een scheur kanaal?

toneblo
4 april 2010, 19:50
Indirect wel, maar ook het plopperdeplop risico.
Mooier is om een voetschakelaar ( willekeurig ) in te kunnen pluggen aan de achterzijde.
Informeer gewoon eens bij Chris, geheel vrijblijvend.
info@cmwamps.com

The Running Man
4 april 2010, 19:53
Maar vaak zie je dat die oude bakken stuk of 2/4 inputs hebben. Ik meende vaak een high gain en low gain input. Stel je zet daar een AB switch voor. Heb je dan ook een clean en een scheur kanaal?
Volgens mij is dat bij sommige hi gain modes niet gegarandeerd.
Soms schakel je het andere kanaal uit als er een jack in een ingang wordt gezet.
Ga dat straks ff testen met onze DEA70

Mr. Dynamite
4 april 2010, 20:00
Ok, ik heb net een mailtje gestuurd naar de heer Winsemius ;)

Ik heb ook uitnodiging van H.huisjes gekregen om eens een keertje te komen testen :ok:
Hier nog even wat op een rijtje wat er nog getest moet worden; ghehe :)
- Marshall 2205
- Mesa Stiletto (2e kans geven)
- Marshall JMP (lijkt me ook wel interessant alleen wel duur)
- Oude London City
- Orange Rocker 30 / AD30

Ik zag ook dat er zo'n nieuw bedrijfje is dat Jet City Amplification heet. Lijkt me ook wel interessant :satisfie:

srv-man
4 april 2010, 21:29
Je zou ook eens naar een (2dehands) Randall RM100 kunnen kijken. Je hoort er vrijwel nooit wat over, maar dat zijn echt wereldklasse amps. Perfect aan te passen aan je smaak met de juiste modules erin. Kijk ook eens op rig-talk.

Henri H
4 april 2010, 22:43
....
- Marshall JMP (lijkt me ook wel interessant alleen wel duur)
....Die heeft wel 2 kanalen, maar die zijn niet schakelbaar.
Als je echter een goeie overdrive erbij koopt (MI-Audio Blues Pro b.v.), en je prikt in op het high input kanaal, zet de preamp rond de 5 heb je in principe een 3 kanaals amp; clean door de volume knop van je gitaar dicht te draaien, crunch met de volume open, en met de Blues Pro heb je je high gain.
Nog een nadeel zou het ontbreken van een FX-loop kunnen zijn, maar daar zijn ook wel oplossingen voor te bedenken met geschikte pedalen.
Is in ieder geval het overwegen meer dan waard, want een JMP is een beest van een versterker.

Mr. Dynamite
5 april 2010, 14:11
Heb net een filmpje gevonden (van iemand op het forum?)
Die eerste paar akkoorden! zo'n sound zoek ik als rhythm geluid. :crazyhappy:

Maar het zou wel fijn zijn als er nog wat gain over was om wat metallica sound uit te halen bijvoorbeeld.

Toch lastiger als je denkt om een goede versterker uit te zoeken hè :seriousf:

Henri H
5 april 2010, 15:30
Och, eind jaren '80 had ik ook een 50W JMP combo, deed ik alles mee, ging er zelfs mee naar bed. :seriousf:
Nee, serieus. Ik speelde destijds in een Metallica coverband, en haalde er een prima sound uit vond ik.

Ik gebruikte een Ibanez Overdrive II als een soort van Tubescreamer.
Later gebruikte ik m'n Ibanez WH10 in combinatie daarmee.
Wat een ruisbak was dat, maar prima soundje verder.
Ik denk dat een wat moderner pedaaltje, zoals de Blues Pro veel geschikter is hiervoor.

Toen ik in een (pop)rock-coverband ging spelen was ik ervan overtuigd dat ik een channelswitcher nodig had, achteraf had ik net zo goed een (beter) pedaaltje erbij kunnen kopen.
Op zich is het natuurlijk wel handig, als je met één druk op de knop van clean met chorus, naar lead met delay kunt, maar het voordeel van een eenvoudige amp heeft ook wel wat.
Daarbij, single channels klinken over het algemeen beter dan channelswitchers wordt wel 's gezegd.
Ik heb hier wel m'n bedenkingen bij, want op dit moment heb ik drie channelswitchers die alle drie een puike sound hebben.
Toch blijft een JMP lonken.

Maar welk filmpje bedoel je?

Mr. Dynamite
5 april 2010, 15:42
Ja, een single channel lijkt me ook errug gaaf, zeker voor wat ac/dc werk bijvoorbeeld. Maar in onze band kom ik met een single channel amp niet mee. Dus ben wel genoodzaakt om een channel switcher aan te schaffen ;)

Ah filmpje vergeten bij te voegen :dance:
Deze bedoelde ik: http://www.youtube.com/watch?v=cIx2uOCKCr0

Die eerste paar akkoorden zijn echt vet! :crazyhappy:

Henri H
5 april 2010, 16:00
Ja, Guitarnijboer. Die heb ik volgens mij ook wel 's langs zien komen hier op het forum.
Ik kan me voorstellen dat je dat een lekkere sound vindt, dat is het nl. ook! :crazyhappy:

Als je op zo'n amp ook nog Metallica wilt spelen, zul je er toch een pedaaltje bij nodig hebben vrees ik.

Waarom denk je trouwens dat je met een single channel niet mee kunt komen in jullie band?

Mr. Dynamite
5 april 2010, 16:16
Nouja, het zou opzich wel kunnen. Maar ik zelf vind het een stuk fijner om met een druk op de knop naar scheur/clean te kunnen.

Als we bijvoorbeeld Enter Sandman spelen of Knocking on Heavens door. Dan speel je eerst wat clean (liefst echt clean) en dan.. *klik* :blast:
Zo zeg maar :seriousf:

Henri H
5 april 2010, 17:40
Dat is geen probleem met een volume-potmeter in een pedaaltje.
Dat doet HaroldA ook.
Als je de preamp van een JMP niet te hoog zet heb je een echte clean als je de potmeter goed instelt.
Zoek z'n pedalboard maar 's op in het pedalboard topic, erg vernuftig board. :ok:

Mr. Dynamite
5 april 2010, 18:35
Hmm, ja heb ik wel eens gezien ja. Maar dat zou dus betekenen bij een JMP dat je een AB boxje moet hebben voor het channel switchen, dan nog een Overdrive voor solo's, en een extra kastje om hem clean te krijgen?

Henri H
6 april 2010, 00:55
Nee, geen A/B-boxje, enkel een pedaal met een volume pot, vergelijkbaar met een volume pot van je gitaar, en een overdrive.

Mr. Dynamite
6 april 2010, 10:07
ja dat bedoelde ik voor dat extra kastje. ;)

Mr. Dynamite
6 april 2010, 16:08
Op marktplaats staat ook een gemodde VM.
Deze heeft nu echt 2 kanalen en daarbij nog als je de mid boost inschakeld op bijde kanalen wat meer gain.
Is dit misschien niet wat voor mij? De sound van de VM staat me wel erg aan en hij is ook niet zo duur :crazyhappy:

Ibanez666
6 april 2010, 16:15
Op marktplaats staat ook een gemodde VM.
Deze heeft nu echt 2 kanalen en daarbij nog als je de mid boost inschakeld op bijde kanalen wat meer gain.
Is dit misschien niet wat voor mij? De sound van de VM staat me wel erg aan en hij is ook niet zo duur :crazyhappy:

Ik heb in het versterker topic net een link naar een amp soundsample site gepost. Misschien wortd je daar wat wijzer uit.

Orpheo
6 april 2010, 16:18
ik wilde je eigenlijk een rivera chubster aanraden, maar je wilt perse een head...

Ik vind dat de chubster op het eerste kanaal lekker over z'n nek gaat, ala de JMP, en met de boost is 't net wat strakker, meer crunch en grit, meer power... ik vind die t lekkerst. het tweede kanaal is supersparkly clean.

ja, kanaal 1 is distortion en 2 is clean bij de chubster...

anders zou ik gaan voor een jcm800 of zoiets, met een pedaaltje. onverslaanbaar :)

OF de fireball, is ook heel tof, maar net iets boven de 1000E. en het karakter moet je aanstaan.

anders zou ik kijken naar een mesa'tje. dc5, dc10. zoiets.

Mr. Dynamite
6 april 2010, 16:29
Ja ben ik nu beetje op aan het neuzen ghehe ;)

@Orpheo; Ja liever wel een head, combo is geen doen om telkens mee te zeulen :p
JCM 800 ga ik nog testen, ben benieuwd.
Die andere versterkers die je noemt, die klinken echt wel tof maar niet het karakter dat ik zoek dus vallen helaas af.

Orpheo
6 april 2010, 19:29
Ja ben ik nu beetje op aan het neuzen ghehe ;)

@Orpheo; Ja liever wel een head, combo is geen doen om telkens mee te zeulen :p
JCM 800 ga ik nog testen, ben benieuwd.
Die andere versterkers die je noemt, die klinken echt wel tof maar niet het karakter dat ik zoek dus vallen helaas af.
Normaliter ben k t met je eens.combos zijn bloody zwaar.maar de chubster is enorm handzaam,niet zwaarder dan n head lijkt t. Ik zeg je,het proberen waard! Nu mijn engl er nog niet is,is t mn favo amp van t moment.lekker van zz top tot winger en van maiden tot megadeth (countdown to extinction),als je pittige pups hebt. Maarvanuit de marshall hoek bekeken, niet de mesa.tis marshall en fender :p nou ja, eerlijk gezegd is dat mijn setting. Met n tubescreamer die t mid. Boost,en in de eq jemids wat scoopen,kom je ook n eind,maar ik vind m als n marshall ingesteld lekkerder klinken.

T clean kanaal is lekker fender-y. Helder,transparant, beetje strak in t laag...

Ik heb vorige week n fender tweed_covered amp bespeeld, n nieuwe, 40w, 2 kanalen, 112 speaker.geen idee welke t is,maar volgens mij ben ik verliefd,..wat n bluesbeest is t.

Mr. Dynamite
6 april 2010, 21:12
hmm kan misschien wel zijn maar ik heb toch liever een top + kast ;)
En om nou in zon combo te gaan zagen.... mwoaa :seriousf:

Orpheo
6 april 2010, 22:04
Wees n vent en zeg dan dat je liever n stack hebt voor de looks. Ik raad je n amp aan met de tone die je zoekt,en je wijst m af puur op looks.slappe hap.
hmm kan misschien wel zijn maar ik heb toch liever een top + kast ;)
En om nou in zon combo te gaan zagen.... mwoaa :seriousf:

Mr. Dynamite
6 april 2010, 22:12
Ik weet wel beter ;)
Een combo vind ik niet te tillen. Ook vind ik een stack veel mooier klinken vanwege closed back enzo.
Ja het ziet er natuurlijk ook vet uit maar jij vind toch zelf ook wel dat je een dikke vette scheur beter uit een stack krijgt..

Mr. Dynamite
7 april 2010, 09:51
Wow! net wat filmpjes bekeken van de nieuwe Jet City 100watt.
Dat klinkt zeker goed zeg! Deze staat nu zeker ook op mijn lijstje :crazyhappy:
De vintage modern staat er ook nog op, ik denk dat ik gewoon niet moet zeuren en dan maar met de potmeter moet gaan spelen :seriousf:

hier een linkje naar wat filmpjes: http://www.youtube.com/results?search_query=jet+city+100+watt&aq=f

ff een mini update van mijn lijstje ;
- Marshall VM
- Jet City Amplification 100/50 (die laatste komt in maart uit :ok: )
- Marshall JCM 800
- Marshall JMP (kan dat nou met zo'n ab boxje voor de high en low input?)
- Orange Rocker 30

Henri H
7 april 2010, 09:58
.....
- Marshall JMP (kan dat nou met zo'n ab boxje voor de high en low input?)
....


Nee, geen A/B-boxje, enkel een pedaal met een volume pot, vergelijkbaar met een volume pot van je gitaar, en een overdrive.Blijkbaar heb je me niet goed begrepen, kan dus niet met een A/B-boxje volgens mij.
Als je beide inputs gebruikt, werkt de amp niet meer volgens mij.

Orpheo
7 april 2010, 11:54
Ik weet wel beter ;)
Een combo vind ik niet te tillen. Ook vind ik een stack veel mooier klinken vanwege closed back enzo.
Ja het ziet er natuurlijk ook vet uit maar jij vind toch zelf ook wel dat je een dikke vette scheur beter uit een stack krijgt..

nogmaals: drogreden. je hebt de chubster of welke rivera dan ook nog niet eens gehoord, en je schuift 'm al weg omdat het een combo is...

en nee, niet mee eens. stom voorbeeld: de mesa mark4 combo scheurt harder, strakker en heftiger dan een JTM45 fullstack.

kijk, dat je zegt, sorry, de looks staan me niet aan, of sorry, de tone vind ik niks, best. dat is inhoudelijk. maar zeggen 'ik vind 'm niks want hij moet handzaam zijn', en dan zeggen' oh ja, en hij klinkt beter', of zeggen dat je een combo niet te tillen vind, ondanks 'm nog niet eens gehoord en getild te hebben, zijn allemaal drogredenen: je wilt een stack, omdat 't er cool uit ziet. wees een vent, en zeg dan eerlijk waar het op staat.

Ibanez666
7 april 2010, 12:16
nogmaals: drogreden. je hebt de chubster of welke rivera dan ook nog niet eens gehoord, en je schuift 'm al weg omdat het een combo is...

en nee, niet mee eens. stom voorbeeld: de mesa mark4 combo scheurt harder, strakker en heftiger dan een JTM45 fullstack.

kijk, dat je zegt, sorry, de looks staan me niet aan, of sorry, de tone vind ik niks, best. dat is inhoudelijk. maar zeggen 'ik vind 'm niks want hij moet handzaam zijn', en dan zeggen' oh ja, en hij klinkt beter', of zeggen dat je een combo niet te tillen vind, ondanks 'm nog niet eens gehoord en getild te hebben, zijn allemaal drogredenen: je wilt een stack, omdat 't er cool uit ziet. wees een vent, en zeg dan eerlijk waar het op staat.

Je bent alweer bijna de oude, Orph :)

ibanez260
7 april 2010, 12:16
is engl hier al gepasseerd?

zitten namelijk hele mooie beestjes tussen, iets wat je zeker gaat bevallen!
enkel kwestie van hoe duur je wilt gaan...

Philippe
7 april 2010, 13:20
stom voorbeeld: de mesa mark4 combo scheurt harder, strakker en heftiger dan een JTM45 fullstack.


Daar dacht ik ook meteen aan inderdaad. Die Mesa Mark combootjes blazen het glazuur van je tanden.

stikel
7 april 2010, 13:35
Egnater Renegade.

http://www.youtube.com/watch?v=iIZvBQabUdw

Groet Jan

Orpheo
7 april 2010, 13:37
Je bent alweer bijna de oude, Orph :)

thnx for the warning.


neemt niet weg dat ik gelijk heb.

Ibanez666
7 april 2010, 13:40
thnx for the warning.


neemt niet weg dat ik gelijk heb.

Hahahahaha

rijsberman
7 april 2010, 14:06
nogmaals: drogreden. bla.

Adem in...
...adem uit. :D

Mensen zijn niet rationeel. En gitaristen al helemaal niet. Een belangrijk deel van het keuzeproces als je last van GAS hebt, is om je eerder op gevoel gemaakt keuze te rationaliseren. En als daar drogredenen bij nodig zijn, dan is dat zo.

Komt bij dat sommige voor jou minimale verschillen voor anderen doorslaggevend kunnen zijn. Ik denk zelf dat zoals jij met hout en pickups bezig bent, het vaak om bijna homeopathische verschillen gaat, terwijl jij werelden van verschil hoort. Het zal wel, als het voor jou zo is, geniet ervan. :ok:

Orpheo
7 april 2010, 14:28
Adem in...
...adem uit. :D

Mensen zijn niet rationeel. En gitaristen al helemaal niet. Een belangrijk deel van het keuzeproces als je last van GAS hebt, is om je eerder op gevoel gemaakt keuze te rationaliseren. En als daar drogredenen bij nodig zijn, dan is dat zo.

Komt bij dat sommige voor jou minimale verschillen voor anderen doorslaggevend kunnen zijn. Ik denk zelf dat zoals jij met hout en pickups bezig bent, het vaak om bijna homeopathische verschillen gaat, terwijl jij werelden van verschil hoort. Het zal wel, als het voor jou zo is, geniet ervan. :ok:

goed punt :)

Mr. Dynamite
7 april 2010, 19:11
@Orpheo; Stack vind ik mooier, zo goed? :soinnocent:

@Ibanez; Nouja de Engl Blackmore heb ik getest, hij klonk echt heel gaaf maar was het net niet voor mij ;) Ik denk dat het de engl sound is die me niet helemaal aan staat.

@Jan; Hmm, ik heb net het filmpje bekeken, ziet er erg interessant uit!
Ook maar eens meepikken in de testronde :)

bass blom
7 april 2010, 19:35
ja, die renegade gas ik ook op.
plakte gister een ander filmpje in zn eigen topic :D

http://www.youtube.com/watch?v=Erhxnr1UEO8

stikel
8 april 2010, 00:09
Ik ga de Egnaters zelf ook eens beter bekijken. Heb mogelijk wel zin in een Rebel 30 combo met een extra cab. Egnater zijn m.i.aanraders ! Ga vooral eens meer filmpjes zoeken op YT en verbaas je. De Renegade head is 65 watts in zit rond jouw budget en heeft leuke gadgets.

http://www.youtube.com/watch?v=8eXbewvMTuM Er is ook een head

Groet Jan

EDIT: Bass, leuk je weer te zien ook al woon je net niet in Friesland ;)

Henri H
8 april 2010, 08:53
Interessante dingetjes die Egnaters.
Ik ben bij dit soort merken altijd wel een beetje afwachtend, omdat de 2e hands waarde misschien wat lager ligt, althans, je verkoopt ze veel minder makkelijk dan een Marshall of Mesa vermoed ik.

bass blom
8 april 2010, 10:04
EDIT: Bass, leuk je weer te zien ook al woon je net niet in Friesland ;)

tja, je kent neit alles hebben niewaar? :D

stikel
8 april 2010, 10:11
Interessante dingetjes die Egnaters.
Ik ben bij dit soort merken altijd wel een beetje afwachtend, omdat de 2e hands waarde misschien wat lager ligt, althans, je verkoopt ze veel minder makkelijk dan een Marshall of Mesa vermoed ik.

Ik ga ze ook niet verkopen, maar mogelijk aankopen. ;) Over de afschrijving maak ik met niet zo druk. De handel ligt toch wel wat op z'n gat. Tevreden met mijn geluid is veel belangrijker.

On Topic. De Renegade (65 watt) lijkt me een leuke hint voor TS in de 1000 euro klasse. Ik heb ze in mijn muziekwinkel gehoord en was redelijk onder de indruk. Hij moet zelf kiezen. Tis in de muziek allemaal een kwestie van budget (niet iedereen kan of wil Mesa betalen en niet iedereen houdt van Marshall, ikke niet tenminste) en persoonlijke smaak.

Groet Jan

Henri H
8 april 2010, 10:23
Ik ga ze ook niet verkopen, maar mogelijk aankopen. ;) Over de afschrijving maak ik met niet zo druk. De handel ligt toch wel wat op z'n gat. Tevreden met mijn geluid is veel belangrijker.

On Topic. De Renegade (65 watt) lijkt me een leuke hint voor TS in de 1000 euro klasse. Ik heb ze in mijn muziekwinkel gehoord en was redelijk onder de indruk. Hij moet zelf kiezen. Tis in de muziek allemaal een kwestie van budget (niet iedereen kan of wil Mesa betalen en niet iedereen houdt van Marshall, ikke niet tenminste) en persoonlijke smaak.

Groet JanJij verkoopt ze dus in "jouw" winkel, of bedoel je de winkel waar je meestal heengaat voor je spullen?
Ik zeg ook niet dat de TS geen Egnater zou moeten kopen, maar ik vind het zeker iets om mee te nemen in je afweging.
Ik was nl. in eerste instantie dolblij met m'n Marshall JVM, maar ging me toch steeds meer storen aan de (belangrijkste) sounds, clean en crunch.
Dit kan je bij elke amp overkomen wellicht, maar van een Mesa of Marshall weet je in ieder geval dat er een markt voor is, ook al is die markt behoorlijk klein.

bass blom
8 april 2010, 10:24
yo stikel, waar heb je die renegade 65 gehoord?

stikel
8 april 2010, 10:45
Jij verkoopt ze dus in "jouw" winkel, of bedoel je de winkel waar je meestal heengaat voor je spullen?
Ik zeg ook niet dat de TS geen Egnater zou moeten kopen, maar ik vind het zeker iets om mee te nemen in je afweging.
Ik was nl. in eerste instantie dolblij met m'n Marshall JVM, maar ging me toch steeds meer storen aan de (belangrijkste) sounds, clean en crunch.
Dit kan je bij elke amp overkomen wellicht, maar van een Mesa of Marshall weet je in ieder geval dat er een markt voor is, ook al is die markt behoorlijk klein.

Met mijn winkel bedoel ik de winkel waar ik regelmatig kom en koop. En geloof me dat ik ook al heel wat dingen geprobeerd en weer verkocht heb (en de meeste handel kostte geld) Das nou juist zo leuk als je het je kunt permitteren. En ik geloof je graag dat de naam Marshall gebruikt meer gaat opbrengen. (ook al maken ze m.i een hoop shit). Als het wel goed klinkt past het weer niet in mijn huiskamer en of mijn budget. Er staan al vier amps dus ik wil graag niet te groot en toch zo goed mogelijk

Groet Jan

@Bass, Het was een combo overigens

http://www.mstore.nl/index.php?act=viewCat&catId=247

Groet Jan

bass blom
8 april 2010, 11:05
ik ga de renegater head en 212 cab vanmiddag in heerenveen testen :lp:

stikel
8 april 2010, 11:13
ik ga de renegater head en 212 cab vanmiddag in heerenveen testen :lp:


Daar ben ik recent nog geweest en zijn ze inderdaad ook dealer. Ook een mooi zaakje met een redelijk groot assortiment. Ben erg benieuwd naar je bevindingen van de Renegade alhoewel ik zelf meer naar de Rebel 30 112 neig + nog een bijpassende cab zodat je kunt stapelen en toch 2 x 12 hebt.

Succes, en wij (ook de TS waarschijnlijk) horen het hier graag van je

Groet Jan

bass blom
8 april 2010, 11:32
Daar ben ik recent nog geweest en zijn ze inderdaad ook dealer. Ook een mooi zaakje met een redelijk groot assortiment. Ben erg benieuwd naar je bevindingen van de Renegade alhoewel ik zelf meer naar de Rebel 30 112 neig + nog een bijpassende cab zodat je kunt stapelen en toch 2 x 12 hebt.

Succes, en wij (ook de TS waarschijnlijk) horen het hier graag van je

Groet Jan

ik ga met beide zustoms :cheerup:
moet toch ook het P94 geluid horen.

ik zal videocam of zoom H4 meenemen :D
H4 denk ik maar, video wat raar :D
hij heeft een cabine, ben er heel lang niet geweest.
mocht ie een leuke deal willen maken met mijn TSL top en deltablues dan heb ik er morgen een, hou ik de 412 voor thuis en de 212 egnater cab voor oefenen en optreden.
schoon schip.
de roland BC60 is een blijver.

stikel
8 april 2010, 11:47
Beste Bass,

Nog een vraagje voordat we dit topic helemaal overnemen wat absoluut niet mijn bedoeling is. Wat voor BC 60 heb je. Een 12 of een 3x10. Heb zelf een 3x10 (iets meer spreiding) en das ook een blijver. Ben een liefhebber geworden van 10 speakers. Overigens bestaan er ook 4x10 Renegades. Mocht ik voor Egnater gaan dan geef ik de 3x10 aan mijn zoon die een BC 30/210 heeft. Die kan dan weg. Ook leuk voor het geld.

Wat mij betreft back on topic

Groet Jan

bass blom
8 april 2010, 11:50
ik heb de 1 x 12
10 inches doen het niet bij mij
liefst 15 inch
:hippie:

stikel
8 april 2010, 11:54
Succes vanmiddag. We horen en zien het wel.

Groet Jan

Eet smakelijk

robert-gitarist
8 april 2010, 15:57
Dynamite, check ff de sig van Bass Blom, ook een toffe amp, net bedrag! :ok:

bass blom
8 april 2010, 15:58
Succes vanmiddag. We horen en zien het wel.

Groet Jan

Eet smakelijk

heeft een eigen topic met 12 soundsamples!

Mr. Dynamite
8 april 2010, 17:36
Net even de sample's van B.Blom geluisterd. Klinkt helemaal niet verkeerd! :ok:
Maar man, er zijn zó veel leuke versterkers :seriousf:
Moet nog maar eens a.s.a.p een test ronde doen! :)

Mr. Dynamite
9 april 2010, 19:28
Nog een vraagje, weet iemand misschien een goede zaak hier in de achterhoek waar ze redelijk wat spul hebben om te testen?

The american guitar store heb ik al gehad.
en morgen waarschijnlijk naar Huigens of Totally music.

Thiez
9 april 2010, 19:31
Ik zou zegge een keer afreizen naar boekel. Guitarking heeft echt alle mooie tops naast elkaar om te testen. Geweldige service ook nog eens die goed helpen zoeken naar de sound die je wilt.

Henri H
9 april 2010, 21:01
Vriese in Doetinchem schijnt ook wel goed te zijn.
Eerst even bellen en vragen wat ze op voorraad hebben kan geen kwaad...

kidrock
10 april 2010, 17:08
Je noemde al de Jetcity. Met een beetje goeie mod, dan heb je toch wel een kleine vet klinkende top zou ik zeggen! :blast: Luister zelf maar:

http://www.youtube.com/watch?v=t1nBMTrM8LI&feature=player_embedded#

Mr. Dynamite
11 april 2010, 12:15
Heey mensen,

Gisteren ben ik naar huigens in hengelo geweest om nog wat meer te oriënteren :)
Ze hebben hier best een hoop marshalls staan zodat ik er wat kon vergelijken.
Hier even een kort verslagje, ik ben niet echt goed in het geluid omschrijven maargoed.

Marshall JCM800KK: Erg vette amp! mooi strak laag en een dikke roaarrr. Alleen had deze versterker een raar tophoog, kan het niet precies omschrijven.
En hij had echt wel een pak gain zeg, als je The Beast indrukte begon hij gelijk te oversturen als een gek.

Marshall Vintage Modern: Hier was ik de vorige keer helemaal weg van dus toch nog maar eens bij gepakt om te kijken of dat nu ook zo was. En ja, hij klonk nog steeds geweldig. Wel was het laag veel modderiger als de KK en had hij wat minder gain. Echt een rock versterker dus.

Marshall TSL60: Deze eens erbij gepakt. We begonnen op het clean kanaal. Dit was de eerste versterker die echt een clean had zonder je volume terug te draaien. Voor mij is dat toch wel een pluspunt. crunch klonk ook heel vet, wel iets minder als de VM bijv. maar echt wel heel goed. Ook kon je met deze amp mooi metallica riffs spelen dus ook een groot pluspunt. Zeker een kans hebber!

Bugera 333xl: Mijn maat wou deze ook wel eens proberen en het leek mij ook wel leuk om te horen hoe goed zo'n gevaarte nou klinkt. Wel had je gelijk het gevoel alsof hij er elk moment kon inpolderen ofzo :P
Klonk wel heel gaaf moet ik zeggen! Maar crunch had hij niet. Ook zal ik nooit een versterker kopen waarvan je bij elk optreden hoopt dat hij er niet mee kapt.

Marshall MA50H: Eens kijken hoe dee nieuwe budget marshall klinkt. Clean was heel redelijk te doen maar de scheur was echt veel minder als de vorige geteste modellen. Zal ook raar zijn als marshall hun goedkope model beter zou laten klinken als de duurdere ;)

Marshall JVM 210: Tja, nu we toch bezig zijn nemen we deze ook maar ff mee. Klonk helemaal niet verkeerd en had een pak gain zeg :stop:
Maar ik vond het allemaal net niet bij deze amp.

ENGL Ritchie Blackmore: Toch maar weer eens bij gepakt voor het verschil. hele leuke versterker maar ik houd denk ik meer van het karakter van marshall. ENGL heeft wel een eigen sound.

Egnater Rebel 30: Gezien het enthousiasme van Bass blom maar een een Egnater erbij gepakt. Klonk verbazend goed! wel zat 30 watt net op het randje op het clean kanaal als je hem op band volume zet. Maar het scheur kanaal was echt heel gaaf!

stikel
11 april 2010, 14:55
Leuke review, echter een opmerking. Bass heeft de Engnater Renegade getest en die is 65 watt.

Groet Jan.

Ik heb de rebel 30 genoemd (= voorlopig uitsluitend voor thuisgebruik)

Mr. Dynamite
11 april 2010, 16:13
Jah klopt maar die hadden ze daar helaas niet ;)
Maare jongens, bedankt voor de input allemaal he.
Ik ben er over uit het gaat de Marshall tsl worden van Bassblom! :crazyhappy:
Ook koop ik de Harley benton erbij dus zometeen een heel leuk setje thuis staan! :ok:

Henri H
11 april 2010, 20:59
Gefeliciteerd! Je bent niet de enige (tevreden) TSL-koper van de laatste tijd: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=133765

Thiez
11 april 2010, 21:28
Gefeliciteerd Dynamite, zeker gaaf dingetje zo een TSL.
De andere gitarist van mijn band heeft hem. Zou je er niet een marshall kastje bijkopen ipv harley benton? marktplaats staat er vol mee voor heel weinig. weet niet waar je vandaan komt maar hier in de buurt (breda) staat 1960A voor 300 euro inc flightcase en alles. Flightcase doorverkpen en je hebt voor 200 euro een geweldig cabinet.

Henri H
11 april 2010, 22:30
Nou ja, vol, vol?
Ze staan op MP als je zoekt....

Deze uit Breda met flightcase (http://link.marktplaats.nl/332793889) dus.
'k Snap echt niet waarom daar een flightcase bij zit trouwens, dat ding heeft er in ieder geval niet omheen gezeten aan de tolex te zien. :o

Fireburst
11 april 2010, 23:18
Zou je er niet een marshall kastje bijkopen ipv harley benton? marktplaats staat er vol mee voor heel weinig. weet niet waar je vandaan komt maar hier in de buurt (breda) staat 1960A voor 300 euro inc flightcase en alles. Flightcase doorverkpen en je hebt voor 200 euro een geweldig cabinet.

Waarom zou hij een 1960A kopen als hij er al één heeft ? Die blijkbaar te koop staat...

Edit : inclusief flightcase zelfs (is Mr Dynamite misschien van Breda ?).

Thiez
12 april 2010, 11:29
Waarom zou hij een 1960A kopen als hij er al één heeft ? Die blijkbaar te koop staat...

Edit : inclusief flightcase zelfs (is Mr Dynamite misschien van Breda ?).

hm had het niet gelezen idd dat hij er een te koop had. Dan snap ik niet waarom hij harley benton kastje wilt gaan kopen.. Ik heb er keer op gespeeld en vond het echt waardeloos. Voor die prijs gaat het nog wel natuurlijk maar dan zou ik eerder voor een wat beter 2ehandsje gaan.

Mr. Dynamite
12 april 2010, 19:00
Oke jongens hier de uitleg :seriousf: :

Ik heb inderdaad de 1960 te koop staan maar dit is niet die uit breda ;)
Mijn plan was om de speakers te verwisselen en dan die hb of de deur uit doen of in het oefenhok zetten. :)