PDA

View Full Version : Ibanez Roadstar II



Morio66
2 april 2010, 19:13
Hoi,

In 1985 een Roadstar II (Japan) gekocht.
Met 2x single en 1 x humbucker.
Was destijds een gitaar van zo'n EUR 600.
Twijfel om nu een (goedkopere!) Stratocaster aan te schaffen en afscheid te nemen van de Ibanez. Wat is jullie mening?

Fireburst
2 april 2010, 19:16
Een gitaar die je in 1985 kocht doe je nu toch niet meer weg !
Houden dus.

Luke-wannabe
2 april 2010, 19:16
Je zult voor je Ibanez niet meer dan 300 euro vangen, dus ik weet niet waarom je dat zou doen. Zodat je 50 euro verdient? Of wil je echt een prul gaan kopen van 100 eu?

M.a.w: Ik zou het absoluut niet doen. Die oude Ibanezjes zijn ontzéttend goed voor het geld.

Exi
2 april 2010, 19:18
Daar ben ik het helemaal mee eens. Houden dat ding, je kan er spijt van gaan krijgen als je hem wegdoet.

pasqual
2 april 2010, 19:19
dit zijn eigenlijk fijne gitaren met een vrij goed geluid. het gebruikte materiaal is goed. beter als de goedkopere strat kopietjes. maar als je een echte stratsound wilt, zul je toch moeten kijken voor een echte strat. de roadstar heeft het net niet qua stratsound. dit kan natuurlijk ook een voordeel zijn als je deze sound niet zoekt.

groeten Pasqual.

Luke-wannabe
2 april 2010, 19:20
Ik vind het een prima stratsound hebben hoor. Misschien nét effe iets anders dan een Fender, maar wie merkt dat nou als je geen 1 op 1 vergelijking doet.

geert1976
2 april 2010, 19:21
Hoi,

In 1985 een Roadstar II (Japan) gekocht.
Met 2x single en 1 x humbucker.
Was destijds een gitaar van zo'n EUR 600.
Twijfel om nu een (goedkopere!) Stratocaster aan te schaffen en afscheid te nemen van de Ibanez. Wat is jullie mening?

Hey,

Het is al 1 april geweest.

Niet doen, krijg je spijt van.

De Ibanez die jij hebt is aanzienlijk beter dan wat je nu 2e hands kunt kopen voor de E 300,00 die je zou beuren voor je Ibby.

Gewoon de Ibby houden en een leuke strat erbij kopen:ok:

VanMeekeren
2 april 2010, 19:22
Natuurlijk moet je die Ibanez houden! .. Koop er een leuke Squier BIJ. Ik denk dat je echt spijt krijgt als je die gitaar - die je al 25 jaar hebt - gaat verkopen.

My two cents,

Van Meekeren

hezz
2 april 2010, 19:50
Ik voeg me bij de rest toe, houden! :hippie:

jutter
2 april 2010, 20:21
Verkoop hem maar......aan mij!

Morio66
2 april 2010, 21:40
Nou, ik heb wel wat los gemaakt ;).
Jongen van een gitaarshop (UK) reageerde ook al zo...
Maar heb aardig wat gitaren staan, sommigen hebben wat meer emotionele waarde, ook al zijn het geen toppertjes. Had destijds mijn brommer verkocht om deze Ibanez te kopen..... ach... ik weet het niet meer... :dontgeti:

Morio66
2 april 2010, 23:09
Zo...... stond te koop op Speurders, maar ad verwijderd.

Ergens achter in de hoek mijn allereerste gitaar gevonden, een echte (..) Sakai!! Wordt een nieuw onderwerpje ;)

Bedankt voor de reacties, Ibby mag blijven :punk:

geert1976
2 april 2010, 23:18
Zo...... stond te koop op Speurders, maar ad verwijderd.

Ergens achter in de hoek mijn allereerste gitaar gevonden, een echte (..) Sakai!! Wordt een nieuw onderwerpje ;)

Bedankt voor de reacties, Ibby mag blijven :punk:

Als het een Telecaster model is...., die zoek ik nog:)

Braindead
2 april 2010, 23:31
Als die Roadster gewoon niet helemaal je ding is of je bent er op uitgekeken, okay kan ik me nog wel iets bij voorstellen maar dan zou ik wel zorgen dat ik een gitaar van minimaal dezelfde kwaliteit kreeg. Anders krijg je er wellicht spijt van. Die Roadsters zijn helemaal zo verkeerd niet. Degelijke gitaar ik heb er ook een tijdje regelmatig op gespeeld. Zoals hier al gesuggereerd wordt zou je eens naar een Japanse Fender of Squier kunnen kijken uit de 80's Zijn goede gitaren en kost misschien iets meer dan je budget maar dan heb je tenminste ook iets leuks.

pasqual
2 april 2010, 23:38
Ik vind het een prima stratsound hebben hoor. Misschien nét effe iets anders dan een Fender, maar wie merkt dat nou als je geen 1 op 1 vergelijking doet.

klopt, ik heb dan ook een 1 op 1 vergelijking kunnen doen omdat ik ook zo'n roadstar heb gehad naast mijn strats en dan hoor je dus duidelijk verschil. absoluut geen verkeerd geluid die ibi maar toch géén strat. maar zonder 1 op 1 vergelijk heb je zeker een punt.

gr, Pasqual.

Morio66
3 april 2010, 00:24
Het stomme is dat ik mij erop betrap dat ik de laatste tijd vaker een Squier Bullet (ja, ik weet het..) pakte dan de Ibanez. De Bullet was voor mijn zoon, sound is niet echt dat je zegt toppie, maar toch...
Heb een Squier Tele Classic Vibe 50's besteld, eerst bijna een Fender American Special, maar budget eh? Die Tele van Squier is overigens een heerlijk gitaartje (vind ik dan). Er zijn ook CV Strats, en dan ga je toch twijfelen. Een Japanse Fender of Squier zou ook wat zijn, maar das tweedehands, je (ik) weet dan niet of het nog origineel is.

Midwolda
3 april 2010, 00:47
Cool. Ik heb ze ook allemaal: een Squier Bullet 1987, een Squier MiK 1994,
een Squier Silver Series MiJ 1992, en een Fender Contemporary 22 MiJ 1986.
De Fender is de beste van die vier, beter maakten ze ze in die tijd zowiezo niet.
In de Koreaan heb ik Kent Armstrong pu's gezet, en die heeft toch wel een erg fijne hals.
De Silver Series is gewoon een hele fijne (en mooie!) basic Stratocaster.
De Bullet is een low-budget no-frills oefenplankje, lekker licht en klein, leuk ding.
M'n doe-het-zelf-plank (zie sig) is ook deels met Squier onderdelen opgebouwd.
Ik vind het fijn spul voor het geld wat je er voor neerlegt, er is veel van te krijgen,
maar soms moet je gewoon even geduld hebben tot er iets moois voorbij komt.

Morio66
3 april 2010, 00:51
What about een Squier uit de standard serie?
Is dat wat?

geert1976
3 april 2010, 01:26
What about een Squier uit de standard serie?
Is dat wat?

Mijn mening is dat je het beste naar een leuke Japanse kopie op zoek kunt gaan, die zijn voor E 200,00 a E 300,00 wel te vinden en dan krijg je wel iets beters als een Chinese Squier.

Of koop een Japanse Squier uit de E-serie, die zie je voor rond de E 350,00 wel eens opduiken.

Een leuke strat kopie is ook gemaakt door de Fenix fabrieken, dingen hebben goede Elzen body, maple hals etc., een enkele niet wetende wil deze gitaren wel eens aanbieden voor rond de E 150,00 a E 200,00 en ook daar heb je een heel goede gitaar aan

Braindead
3 april 2010, 14:19
Japanse Squier uit E serie +1 Heb ik ook . Top gitaartje. Pickups niet wat ik zoek in een gitaar maar met dimarziootje erin dan is ie echt top. De rest van de hardware is heel goed van die gitaren. Potmeters etc gaan eeuwig mee en super bespeelbaarheid.

Ps": als ie niet meer helemaal origineel is zou ik daar niet te zwaar aan tillen. Het gaat erom dat die gitaren gewoon zeer goed gebouwd zijn uit goed hout en goede afwerking hebben. Een pickupje verwisselen of stemmechaniekjes is niet erg als de basis goed is, en als ze zijn vervangen door goed spul dan maakt dat helemaal niks uit. Alleen voor verzamelaars is dat een punt.

vulvasonic
3 april 2010, 15:39
Ik werp mij graag op als spuit 11. :D

Morio66
3 april 2010, 15:53
Ik werp mij graag op als spuit 11. :D

:dontgeti: