PDA

View Full Version : Les Paul Studio of Standard?



niels5150
22 april 2003, 10:27
Hoi Gastuh,

Ik heb nu 2 goede strats, en wil eigenlijk gaan sparen voor een mooie Gibson les paul. Maar ik vind de huidige nieuwprijzen te belachelijk voor woorden, dus het wordt een 2dehandsje. Nou vraag ik me af wat het verschil in klank is tussen de stukken goedkopere Studio en de duurdere Standard. Behalve de afwerking dan he! Kan ik beter doorsparen voor een standard? of is een studio ook te gek? Mijn main guitar zal het nooit worden, want ik ben meer een stratman, dus ik wil er niet te veel aan uitgeven. Toch spreekt het vette, grommende geluid van een les paul me aan!
Weten jullie ook iets over welke bouwjaren goed zijn, en welke neckshapes er zijn? Alvast bedankt!

Anders Destium
22 april 2003, 10:31
Ik zou voor een les paul kopie gaan als ik je zo hoor, of MOET er Gibson op staan?
Veel kopieen zijn akelig goed qua geluid en hebben een veel hogere value for money. Bovendien heb je dan niet zo'n familie doorsnee-rig.

staartmans
22 april 2003, 10:31
Hoi,

Ga voor de Standard: klint zwaarder, weegt zwaarder, beter te verkopen of in te ruilen als je hem zat bent etc etc. Maar het zal nooit je main-axe worden... wat is je budget, want daar hangt het nogal vanaf, ook 2e-hands.
Je kan er vanuit gaan dat het grootste deel van de gibsons ok zijn. Ook in de periodes, eind '70 en begin'80 zijn er goed LP's gemaakt: per instrument moet je dat eigenlijk zien en voelen.
De halsprofielen verschillen niet zoveel: studio en standard zijn wat dat betreft redelijk gelijk. Op welke gitaren heb je al gespeeld?

Greetz, Martino!

staartmans
22 april 2003, 10:34
...Bovendien heb je dan niet zo'n familie doorsnee-rig.


ehhhh, dus? Mijn familie moet groeien: allemaal LP-kindjes!!

greetz, Martino!

Maar serieus: denk idd ook na over copy's. Tokkai, Guild, ESP etc

niels5150
22 april 2003, 10:38
ja, maar die tokai's zijn ook best duur, en 2dehands hoeft een standard ook niet zo heel erg duur te zijn toch? Ik wil er zo'n 1500 tot 1600 euro aan uitgeven. Ik heb ze voor die prijs wel zien staan.
Ik heb de studio geprobeerd, die vond ik aardig klinken, alleen niet zo mooi om te zien, en das nou juist een sterk punt van een les paul!! De Classic, maar die vond ik niet zo mooi klinken, en de standard, en die vond ik wel te gek.
Ik zie niet zo'n heil in kopieen. Wil gewoon een echte!

staartmans
22 april 2003, 10:41
als je zo'n budget hebt kan je zonder al te veel problemen een LP Standard kopen. Een Studio ligt dan helemaal in je bereik. Maar goed, pak ze beet, probeer, speel, voel...

Ik moet je wel waarschuwen: ik was vroeger ook een Fender-man maar dat is sinds mijn eerste Gibson, was een LP Custom, errug veranderd!! Misschien ga ik er morgen nog eentje bijkrijgen! Moet het wel een beetje meezitten. Het GLP-virus loert (Gibson Les Paul virus)!!!
Greetz en succes, Martino!

staartmans
22 april 2003, 10:45
Nog ff wat andere vragen:

wat voor geluid zoek je precies (als je dat weet)?

wat vond je niet mooi aan de Classic?

en is dit wat voor je

http://www.muziek.2ehands.nl/markt/muz_instr/gitarenelectrisch/2293345.html?start=30

greetz, Martino!

sorry, nu ff een goede http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=8972



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: staartmans op 2003-04-22 10:48 ]</font>

niels5150
22 april 2003, 11:00
maar is er veel verschil in kwaliteit en klank tussen de standard en de studio?
Zo'n studio kan je nog wel een beetje opleuken met doede elementen, betere stemmechanieken, en misschien andere toonknoppen. Want die zwarte zijn niet zo mooi

staartmans
22 april 2003, 11:49
Op 2003-04-22 11:00, schreef niels5150:
maar is er veel verschil in kwaliteit en klank tussen de standard en de studio?
Zo'n studio kan je nog wel een beetje opleuken met doede elementen, betere stemmechanieken, en misschien andere toonknoppen. Want die zwarte zijn niet zo mooi


Kwaliteit: zit hem puur in de afwerking en toeters en bellen. Standard of Studio doen inet voor elkaar onder, elk in hun eigen categorie.

Klank: in mijn oren klinkt de Standard vetter, gemener etc.

Maar voor beiden geld dat het goede kwaliteitsgitaren zijn. Het is echt persoonloijk wat je leuker of mooier vindt. En ja, studio's zijn goed upgradebaar. Ga naar je gitaarwinkel en probeer ze allebei. Je zal merken dat er niet heftig veel verschil tussen zit.

Greetz, Martino!

FragDaddy
22 april 2003, 13:08
het enige verschil tussen de studio en de standard is het gebrek aan binding bij de studio (dit heeft geen effect op het geluid) en de dunnere body van de studio. dit heeft natuurlijk wel effect.

er zijn ook jaren geweest dat de studio dezelfde body had als de standard. als je nou zo'n studio kunt vinden heb je hetzelfde geluid als de standard, alleen qua uiterlijk dus geen binding.

niels5150
22 april 2003, 13:19
je hebt toch ook een studio plus. Die heeft dan weer een maple top. Zijn er ook studio's die geen wijnrood of zwart zijn? Ik vind die gouden hardware ook niet zo mooi. maar goed, ze zijn dus iets dunner en lichter begrijp ik. Dat zal wel wat met de klank doen ja. Maar moet je nou juist naar een lichte of een zware les paul zoeken. En hoe zorg je ervoor dat je hier na een avondje optreden geen last van het gewicht krijgt? Een goede draagband misschien?

staartmans
22 april 2003, 14:11
Op 2003-04-22 13:19, schreef niels5150:
je hebt toch ook een studio plus. Die heeft dan weer een maple top. Zijn er ook studio's die geen wijnrood of zwart zijn? Ik vind die gouden hardware ook niet zo mooi. maar goed, ze zijn dus iets dunner en lichter begrijp ik. Dat zal wel wat met de klank doen ja. Maar moet je nou juist naar een lichte of een zware les paul zoeken. En hoe zorg je ervoor dat je hier na een avondje optreden geen last van het gewicht krijgt? Een goede draagband misschien?


Het gewicht blijft voor veel mensen een probleem. Ik vind het zelf raar om nu weer met een Tele om mijn nek te staan. Koop er een brede band bij zonder dat het verstelgedeelte op je schouder drukt. Dan is het goed te doen. Ik vind het gewicht zlef wel lekker: voel je tenminste wat je doet.

Greetz, Martino!

Baker
22 april 2003, 15:12
Ik heb een studio. Het geluid is inderdaad iets "liever" dan van een standard. Maar dat is op zich ook wel weer mooi. Het geluid is dus iets anders. Dat moet je voor lief nemen. Ik vond 2900 gulden al belachelijk veel geld voor een gitaar. Dus voor mij geen standard. En, daar komt nog bij dat ik de afwerking van een studio eigelijk mooier vind dan een standard. Ik heb een zwarte met zilverkleurige hardware.(zonder de standard witte rand dus) Deze wilde ik altijd al hebben en ik kwam er later achter dat dat de goedkopere studio was, dus dat kwam mooi uit.

Even een vraagje, weet iemand waar dat "iets lievere" geluid door komt? door de elementen of door de body??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mbakker75 op 2003-04-22 15:14 ]</font>

Baker
22 april 2003, 15:17
haha, dat klopt! Ik heb van laatst een fender getest. Hartstikke mooi ding hoor daar niet van, maar toen ik hem voor het eerst om deed dacht ik: wat is dit dan voor speelgoed??



Ik vind het zelf raar om nu weer met een Tele om mijn nek te staan.

Kjiratsiekoedel
22 april 2003, 16:14
Op 2003-04-22 10:27, schreef niels5150:


1. Hé, ik kom uit Capelle aan den IJssel (ik ben naar Ermelo verhuisd). Waar woon jij precies???

2. Wat weegt een LP?? Mijn strat is 4,3kg, dat is volgens mij best zwaar.

niels5150
22 april 2003, 20:02
ik heb even op de gibson site gekeken, maar ze zouden de studio tegenwoordig weer met dezelfde afmetingen maken als de standard. Kijk, als het heel weinig in geluid scheelt neem ik net zo lief een studio en stop daar hele goede (seymour duncan ofzo) elementen in. Je hebt dan volgens mij een hele goede gitaar voor een redelijke prijs. 2dehands zie je ze tussen de 700 en 900 euro.

niels5150
22 april 2003, 21:21
wat voor frets worden er trouwens door gibson gebruikt, en speelt zo'n les paul nog een beetje soepel met 010 snaren?

BLOK182
22 april 2003, 21:22
Die Gibson elementen zijn niet meteen slecht hoor! Ik weet niet precies welke er in de studio zitten, maar over die 500T heb ik een hoop positieve dingen gehoord, en zelf vond ik hem ook heel lekker klinken (als was het over een of andere maffe vooroorlogse fender amp).

srv-man
22 april 2003, 23:31
Niels, als ik je nog een tip mag geven: ga op zoek naar een Hamer Sunburst, Studio of Archtop, uiteraard een USA en geen Koreaan. Het zijn alledrie min of meer dezelfde gitaren en bieden je de LP sound met als bijkomende voordelen:
- 2e hands (veel) goedkoper dan Gibson.
- kwalitatief minimaal gelijk maar vaak beter dan een Gibson LP Standard. Bovendien moet ik de eerste slechte Hamer nog tegenkomen.
- prettiger bespeelbaar (naar mijn smaak) en lichter van gewicht.

Het hele verhaal geldt trouwens ook voor The Heritage.

niels5150
22 april 2003, 23:43
ja, maar die the heritage kan ik nergens 2dehands vinden. Wel nieuw, bij erik van der haar, maar dan zijn ze nog ruim 2000 euro! Die hamer zal ik ook eens bekijken, maar ik heb een voorkeur voor gibson denk ik. Trouwens die studio is ook niet zo duur toch?

srv-man
22 april 2003, 23:57
Klopt, The Heritage zie je in Nederland niet veel. In Duitsland worden ze nog wel eens te koop aangeboden.
Een Hamer kom je vaker tegen, ook vooral in Duitsland voor zeer redelijke prijzen. Een LP Studio is inderdaad niet zo duur, maar voor hetzelfde geld kun je met wat geluk een Hamer kopen en dat zijn veel betere gitaren. Trouwens, op muziek.2ehands staat een Rose Les Paul (bij de versterkers!) voor 1275 euro. Dat zijn echt schitterende gitaren, gebouwd door Ronald Rosenau. Onbekend maakt onbemind, maar zeer de moeite waard.

Anders Destium
23 april 2003, 09:04
Op 2003-04-22 16:14, schreef Kjiratsiekoedel:


Op 2003-04-22 10:27, schreef niels5150:



2. Wat weegt een LP?? Mijn strat is 4,3kg, dat is volgens mij best zwaar.


4,3 kilo is misschien voor een strat wel zwaar, maar een mahonie gitaar wint altijd qua gewicht. Zelfs een mah. Ibanez Saber-serie (met gecarved superplatte body) is zwaarder dan je strat :smile:

Denk aan 7,5 kilo voor een lp standard (uit het hoofd).

Marc Oblivian
23 april 2003, 09:13
Op 2003-04-23 09:04, schreef Anders Destium:


Op 2003-04-22 16:14, schreef Kjiratsiekoedel:


Op 2003-04-22 10:27, schreef niels5150:



2. Wat weegt een LP?? Mijn strat is 4,3kg, dat is volgens mij best zwaar.


4,3 kilo is misschien voor een strat wel zwaar, maar een mahonie gitaar wint altijd qua gewicht. Zelfs een mah. Ibanez Saber-serie (met gecarved superplatte body) is zwaarder dan je strat :smile:

Denk aan 7,5 kilo voor een lp standard (uit het hoofd).


kilo of 6 geloof ik (tussen 6 en 7)

Marc Oblivian
23 april 2003, 09:14
Op 2003-04-22 23:31, schreef srv-man:
Niels, als ik je nog een tip mag geven: ga op zoek naar een Hamer Sunburst, Studio of Archtop, uiteraard een USA en geen Koreaan. Het zijn alledrie min of meer dezelfde gitaren en bieden je de LP sound met als bijkomende voordelen:
- 2e hands (veel) goedkoper dan Gibson.
- kwalitatief minimaal gelijk maar vaak beter dan een Gibson LP Standard. Bovendien moet ik de eerste slechte Hamer nog tegenkomen.
- prettiger bespeelbaar (naar mijn smaak) en lichter van gewicht.

Het hele verhaal geldt trouwens ook voor The Heritage.


klopt, alleen een The Heritage is niet lichter :smile:

niels5150
23 april 2003, 09:53
hoe kan het dat die hamers van betere kwaliteit zijn dan bijv zo'n les paul studio? Als jullie een oogle in het zeil voor me willen houden, heel graag! De gitaar moet wel de klank van een les paul hebben, en een optimale bespeelbaarheid. Hebben jullie er trouwens last van om de hoogste posities te bereiken op de les paul? Niet dat dat bij een strat altijd even makkelijk is, maar toch. Voor mij niet onbelangrijk.

Anders Destium
23 april 2003, 10:01
Kleine merken letten beter op de kwaliteit van de producten omdat het om veel minder gitaren gaat. Ze hebben ook minder dwang om veel te produceren.

Bij Gibson betaal je flink voor de naam, bij andere merken een stuk minder (wie kent nu Hamer of Godin of Eggle). Bij die merken krijg je dus veel meer waard voor je geld al ligt de inruil lager. Zo'n gitaar 2ehands kopen is natuurlijk dan helemaal de moeite waard :wink:

skabouter
23 april 2003, 13:11
een LP studio is nieuw bij feedback vor 1300. en tweedehands zie je ze veel voor 850.

Studio niet mooi ? ik vind zo`n wijnrode met gouden hardware anders maar wat mooi !! prachtige sound ook. opzich ben je dan klaar, hoor denk ik. je hebt een gibson, mooie gitaar, en lekker geluid.

staartmans
23 april 2003, 14:18
Op 2003-04-23 09:53, schreef niels5150:
hoe kan het dat die hamers van betere kwaliteit zijn dan bijv zo'n les paul studio? Als jullie een oogle in het zeil voor me willen houden, heel graag!


how about this... http://www.muziek.2ehands.nl/markt/2301420.html?q=hamer

deze heb ik ook en speelt/klikt errug goed. Zeker ook de moeite waard om te verbouwen.

or this... http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&amp;md=details&amp;id=8761
of had ik die al geplaatst? Zeker de moeite waard. Ik zou gaan kijken maar heb me op het laatste moment bedacht omdat het me geen nieuw geluid oplevert. Verder is dit een brute gitaar. Mail me ff prive als je wat meer wil weten.



Gewicht van een LP schommelt trouwens tussen de 4,5 - 6 kilo.

Greetz,

Martino!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: staartmans op 2003-04-23 14:23 ]</font>

Droffie
23 april 2003, 16:17
Hoi,
Ga voor een Classic als je rauwe sound wilt. De Classic is uitgerust met de 496/500T pups als ik me niet vergis. Zijn een stuk hotter dan de Standard pups.
Alhoewel de BBV's in de nieuwe standard ook zwaar rocken. maar die is een stuk duurder.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Droffie op 2003-04-23 16:20 ]</font>

staartmans
23 april 2003, 16:28
Op 2003-04-23 16:17, schreef Droffie:
Hoi,
Ga voor een Classic als je rauwe sound wilt. De Classic is uitgerust met de 496/500T pups als ik me niet vergis. Zijn een stuk hotter dan de Standard pups.
Alhoewel de BBV's in de nieuwe standard ook zwaar rocken. maar die is een stuk duurder.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Droffie op 2003-04-23 16:20 ]</font>


Hey Drof,
Ik dacht toch echt gezien je laatste aanwinst dat je hem een Standard aan ging prijzen!

Greetz, Martino!

Droffie
23 april 2003, 16:33
Niels,
Zelf was ik ook een Fender man en ze blijven lekkerder spelen dan LP's.
Maar toch. die heerlijke LP sound zal je Fender voor een langere tijd in de koffer laten.

Luister goed voordat je wat koopt. Ben je op zoek naar Gibson geluid moet je Gibson kopen.
Een Studio is gewoon een goede gitaar en al the way Gibson.

Droffie
23 april 2003, 16:36
Op 2003-04-23 16:28, schreef staartmans:


Op 2003-04-23 16:17, schreef Droffie:
Hoi,
Ga voor een Classic als je rauwe sound wilt. De Classic is uitgerust met de 496/500T pups als ik me niet vergis. Zijn een stuk hotter dan de Standard pups.
Alhoewel de BBV's in de nieuwe standard ook zwaar rocken. maar die is een stuk duurder.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Droffie op 2003-04-23 16:20 ]</font>


Hey Drof,
Ik dacht toch echt gezien je laatste aanwinst dat je hem een Standard aan ging prijzen!

Greetz, Martino!

Hey Staart!
Nope, hij gaf aan dat ie in de prijsklasse 1500 a 1600 Euro zocht. Komt ie toch nog ruim 1000 te kort voor een Standard.
Ik wil er eigenlijk zelf nog een Classic bij, vandaar...LOL
En jij, heb jij er nou een gekocht of is je GAS aanval weer voorbij...*L*

groet.
D.

staartmans
23 april 2003, 16:39
Hey Drofman,
GAS voorbij???? Bestaat dat dan? Ik zou vandaag een Standard gaan kopen maar heb dat op het laatste moment afgeblazen omdat er een irritante volwassen stem in mijn hoofd wat riep. Of het was mijn vriendin. Maar dat geeft niet... volgende project loopt alweer!!!
Beetje kut: met mijn "reumapolsen" heb ik pijn met spelen op een Classichals dus ik weet niet of dat gaat lukken.

Greetz, Martino!

Droffie
23 april 2003, 16:53
Op 2003-04-23 16:39, schreef staartmans:
Hey Drofman,
GAS voorbij???? Bestaat dat dan? Ik zou vandaag een Standard gaan kopen maar heb dat op het laatste moment afgeblazen omdat er een irritante volwassen stem in mijn hoofd wat riep. Of het was mijn vriendin. Maar dat geeft niet... volgende project loopt alweer!!!
Beetje kut: met mijn "reumapolsen" heb ik pijn met spelen op een Classichals dus ik weet niet of dat gaat lukken.

Greetz, Martino!


Die Classic nekjes zijn wel dun he...Ik dacht dat je al een standard had of was 't een Studio?
Ik heb regelmatig gelezen dat Studio's soms strakker klinken dan standards. Ze zijn wat lichter maar toch weten ook de kenners niet waardoor dat komt. Het verschilt per exemplaar natuurlijk maar ik ga zeker een keer op zoek.
"t is niet dat ze aggresiever zijn ofzo maar ze blijven dynamischer op hoge volumes waar een standard soms wat modderig kan worden.

Heb jij eigenlijk ervaring met studio's?

Keep it loud!!!

staartmans
23 april 2003, 17:00
Hoi D.

Ja, ik heb wel op Studio's gespeeld en daar is echt nix mis mee! Goed vet, strak geluid, ook bij hogere volumes. Maar ik vind dat bagger van een Standard op standje 11 wel errug lekker.
Ik heb zelf nu 1 standard en 2 Customs

Greetz, Martino!

BLOK182
23 april 2003, 17:15
1 standard, 2 customs, lucky bastard :wink:

Neals
23 april 2003, 19:14
die studio in het zwart vind ik toch mooier, of zo'n ding in sunburst zonder slagplaat is ook erg mooi.

staartmans
23 april 2003, 19:17
Op 2003-04-23 17:15, schreef BLOK182:
1 standard, 2 customs, lucky bastard :wink:


Feeling goddamn lucky here!!! Ik heb alleen geen ribben meer!

Greetz,

Martino!

niels5150
23 april 2003, 20:56
ik ga morgen denk ik even langs feedback, moet toch nog snaren hebben voor een gig dit weekend. Ik denk haast dat het een 2dehands les paul studio gaat worden. Of een beetje goedkope standard. Wil eigenlijk een studio met een beetje aparte kleur. Maar ja, is meestal wijnrood of zwart.

Wicked Willy
23 april 2003, 21:09
Mijn backup gitaar is al jaren een LP Studio, niks mis mee, erg goeie gitaar, iets minder sustain dan mijn LP Classic en iets minder "zwaar" geluid. Verder weinig verschil, ja hij ziet er wat minder mooi uit dan een Classic of Standard......maar hij is stukken goedkoper en klinkt gewoon goed. Als je een Les Paul wil hebben zou ik gewoon eens Studio kopen.

WW

niels5150
23 april 2003, 21:32
ja vaak als je gaat vergelijken met een duurder type hoor je wel verschil, net als met versterkers. Maar ik vraag me soms af of dat op een podium of in een mix ook tot zijn recht komt. Misschien wel, maar het zijn soms hele kleine details.
Ik zal morgen eens een studio naast een standard zetten. Kijken wat me opvalt! Gr N

staartmans
23 april 2003, 22:33
Op 2003-04-23 21:32, schreef niels5150:
ja vaak als je gaat vergelijken met een duurder type hoor je wel verschil, net als met versterkers. Maar ik vraag me soms af of dat op een podium of in een mix ook tot zijn recht komt. Misschien wel, maar het zijn soms hele kleine details.
Ik zal morgen eens een studio naast een standard zetten. Kijken wat me opvalt! Gr N


Hoi,
Goed plan om zondermeer te gaan vergelijken en voelen. Maar Feedback heeft niet de beste kritieken wat verkoop betreft! Je zal het waarschrijnlijk wel doen maar check ook de sites nog ff goed.

Greetz en veel plezier! Martino!

niels5150
24 april 2003, 10:06
hoe bedoel je niet de beste kritieken? Dat je wordt afgezet? Of geven ze slecht advies? Ze weten er vaak minder van een product als ik. Als je je een beetje voorbereid weet je al meer ja, maar goed.
Ik kan op dit moment 2 lespauls studio's kopen. 1tje voor 700 en 1 voor 750. Die van 750 is uit '95 en ziet er nog erg mooi uit. Van die andere weet ik nog niet zoveel. Zijn allebei wijnrood met zilverkeurige hardware.
Zit te twijfelen bij welke van de 2 ik zal gaan kijken.

niels5150
24 april 2003, 15:25
ok Gastuh,

Ben even bij feedback geweest, en zag daar 2 les paul studio's hangen, maar die waren allebei te dun! Dus nog de oude modellen van een jaar of wat terug! Ik kan een les paul studio in wijnrood kopen uit '95 die wel de juiste afmetingen heeft. Hij weegt zo'n 5 kilo. Klinkt al beter he! Denk dat ik het ga doen. Mits hij goed speelt en klinkt natuurlijk! Wat denken jullie?

eddienew
24 april 2003, 15:27
laat nooit je reparaties uitvoeren door FER FRERICHS muziek in Spijkenisse,wat een zakkewasser is dat zeg!!!!.

Droffie
24 april 2003, 15:31
Op 2003-04-24 15:25, schreef niels5150:
ok Gastuh,

Ben even bij feedback geweest, en zag daar 2 les paul studio's hangen, maar die waren allebei te dun! Dus nog de oude modellen van een jaar of wat terug! Ik kan een les paul studio in wijnrood kopen uit '95 die wel de juiste afmetingen heeft. Hij weegt zo'n 5 kilo. Klinkt al beter he! Denk dat ik het ga doen. Mits hij goed speelt en klinkt natuurlijk! Wat denken jullie?

Als ie goed speelt en de prijs is goed doen! Je zal er geen spijt van krijgen.
Succes
D.

niels5150
24 april 2003, 15:43
hij kost 750 euro, en ziet er nog perfect uit. das toch best ok?

Droffie
24 april 2003, 15:52
Op 2003-04-24 15:43, schreef niels5150:
hij kost 750 euro, en ziet er nog perfect uit. das toch best ok?

Klinkt goed gozert. Als je alles wilt weten van LP's moet je echt naar de http://www.lespaulforum.com Daar weten ze echt alles...
Oh ja, controleer de hals op torsie natuurlijk. Als ie in originele staat is is naar mijnsinziens een mooie deal :smile: En wijnrood is super hot natuurlijk...

staartmans
24 april 2003, 16:49
Op 2003-04-24 15:43, schreef niels5150:
hij kost 750 euro, en ziet er nog perfect uit. das toch best ok?

Droffie zegt dat het OK is, het halve Forum zal het daar wel mee eens zijn. Ik zeg ook dat het OK is. Hint?

Veel plezier ermee als je het gaat doen! Laat ff weten hoe ze bevalt!!!

Greetz,

Martino!

Droffie
24 april 2003, 16:51
Ja...laat ff weten hoe die bevalt. Dat willen we natuurlijk weten :smile:

niels5150
24 april 2003, 17:56
is 5 kilo een ok gewicht voor een les paul? Hoe hoor ik of de sustain ok is etc. Hebben jullie nog tips met uitproberen?

Droffie
24 april 2003, 22:20
Op 2003-04-24 17:56, schreef niels5150:
is 5 kilo een ok gewicht voor een les paul? Hoe hoor ik of de sustain ok is etc. Hebben jullie nog tips met uitproberen?

5 kilo is zwaarder dan mijn Standard. Uiteraard wil dat niet veel zeggen. Als je Fender gewend bent dan zal je gelijk het verschil merken zodra je de eerste noten speelt. Sustain heaven op een LP...d:

les pal 4 eva
8 mei 2003, 20:57
les paul studio is gewoon een goede gitaar.
punt uit.

niels5150
9 mei 2003, 21:40
zeker weten, maar zijn de hoge noten makkelijk te bereiken op de les paul? en bend hij soepel?

Toaster
2 juni 2003, 12:27
Vraagje wat moet een studio nu tegenwoordig kosten nieuw?

Ik zie bij Beyers prijzen die richting de 2000 gaan en op gitaarnet prijzen die richting de 1000 gaan. Why?

BLOK182
2 juni 2003, 15:52
Dan heb je bij Beyers denk ik de Studio Plus, met mooie maple top. Ik denk dat een studio zo'n 12-1300 pleuro zal kosten.

zium
3 juni 2003, 19:06
Ik zou voor een les paul kopie gaan als ik je zo hoor, of MOET er Gibson op staan?
Veel kopieen zijn akelig goed qua geluid en hebben een veel hogere value for money. Bovendien heb je dan niet zo'n familie doorsnee-rig.

noem eens wat goeie kopieën voor een redelijke prijs dan, misschien dat ik dan ook wel een les paul koop ipv een fender strat :)

iam
3 juni 2003, 19:09
ben ook wel geinteresseerd in andere goedkope kopien dan epiphone...

Roberto1978
4 juni 2003, 09:34
op de site van gibson kun je verschillende gitaren beluisteren, dit is een erg leuke feature van de site vind ik.

natuurlijk zeggen 3 korte fragmenten per gitaar niet alles, maar je hoort een duidelijk verschil wat je met een bepaalde gitaar kan.

ik geloof trouwens dat sommige les paul modellen geen bolle maple top hebben, maar weet niet of dat de studio is.

én ik weet dat ze in duitsland bij www.musicstore.de soms een nieuwe les pauls mét bolle maple top hebben voor 999 euro!!!!

waarom moet t allemaal zo duur trouwens, ik weet nog dat ze 5 jaar geleden bij feedback gibson sg's en es135's hadden voor rond de 1300 gulden!!!! dat haal je tegenwoordig nog maar net met een euroteken ervoor.

niels5150
23 juni 2003, 14:56
toch ga ik denk ik voor de studio. Gewoon een wijnrode. Zet ik er cremekleurige mountingringen op en dezelfde potmeterknoppen als de standard. heb je best een stoer gitaartje.

Maar waar moet je allemaal op letten bij het uitproberen? :cool: