PDA

View Full Version : waar vind ik mijn perfecte gitaar?



schunselaar
2 april 2010, 16:03
na veel gitaren (voornamelijk fender tele) getest te hebben denk ik eindelijk te weten naar welke sound ik opzoek ben. maarja waar vind je die naar mijn smaak (perfecte) gitaar?

omdat ik een waarde vaste gitaar wil hebben is het niet verstandig om er een speciaal te (laten) bouwen.

de sound die ik denk ik wil hebben is een Tele met een gemiddeld gewicht qua Twang. een beetje de output van een Fender Tele Deluxe of Jaguar. en de helderre sprankeling die een jaguar kan maken.


heeft iemand een tip hoe ik het beste opzoek kan naar deze gitaar?

Squier4ever
2 april 2010, 16:13
Gewoon gaan speulûh in de winkels, net zolang tot je er een gevonden hebt.

nickofzo
2 april 2010, 16:30
waar vind ik mijn perfecte gitaar?

de Gibson dealer!

Dommedik
2 april 2010, 16:32
Igg vind je je perfecte gitaar niet hier op het forum. Mensen hier kunnen je wel advies geven. Maar het komt toch echt op jezelf aan. Jij moet hem fijn vinden en hem zelf gaan testen.

schunselaar
2 april 2010, 16:49
Testen blijf ik voorlopig nog wel even doen ja.
maar is het wel mogelijk om de jaguar sprankeling uit een telecaster te halen?

Squier4ever
2 april 2010, 16:53
Why not? Desnoods gooi je in de neck een jag pup.

hezz
2 april 2010, 16:57
Telecaster Deluxe met een singlecoil in de brug misschien? Ziet er geil uit, is veelzijdig, waardevast. Thinline is ook een idee, alleen weet ik niet of er ook een model is met singlecoils in de brug... anyone?

jannest
2 april 2010, 17:09
waarde vast ????

als je eenmaal DE gitaar hebt gevonden doe je um toch nooit meer weg ???

nickofzo
2 april 2010, 17:15
waarde vast ????

als je eenmaal DE gitaar hebt gevonden doe je um toch nooit meer weg ???

+1

lijkt mij ook

schunselaar
2 april 2010, 17:17
Ik neem aan dat in de loop van de tijd mijn smaak wel zal veranderen.
Niks blijft stil staan toch.

nickofzo
2 april 2010, 17:21
Ik neem aan dat in de loop van de tijd mijn smaak wel zal veranderen.
Niks blijft stil staan toch.

dan verkoop je em en krijg je spijt.

schunselaar
2 april 2010, 18:05
ik ben redelijk bewust van mijn beslissingen.;)

geert1976
2 april 2010, 18:37
De perfecte gitaar bestaat niet, anders hadden we allemaal dezelfde gitaar:ok:

Gewoon kijken welke eisen je stelt aan sound en soundmogelijkheden, budget vaststellen voor je jezelf en meerde merken en type's gaan proberen.

FruscianteFan
2 april 2010, 18:52
De 'sprankel' van een Jaguar komt vooral uit de potmeters van 1 meg, terwijl een Telecaster pots van 250 K heeft. Dus als je een Tele koopt en er potmeters van 1 meg in soldeert, kom je al een heel eind in de richting van een Jag.

Amokachi
3 april 2010, 21:48
wat ik me afvroeg, die Telecasters Mim Nashville modellen, dus met drie single coils, zijn die iets?
en hoe is de klank ervan in vergelijking met de gewone tele's?

vulvasonic
4 april 2010, 00:57
wat ik me afvroeg, die Telecasters Mim Nashville modellen, dus met drie single coils, zijn die iets?
en hoe is de klank ervan in vergelijking met de gewone tele's?

Het is een Tele met een vleugje Strat.
Ik denk dat je met een heel specifiek geluid in je hoofd zit. Om dat geluid te krijgen zul je een zoektocht moeten beginnen en bij jou begint die bij een gitaar. De versterker is echter minstens zo belangrijk. En dan blijkt dat ook je technieken, je eigen handen een grote invloed kunnen uitoefenen op het totaalgeluid. Zelfs het plectrum kan, als je heel kritisch bent, het verschil uitmaken tussen 'net niet' en 'helemaal'.

Wat ik maar wil zeggen, staar je er niet blind op. De zoektocht naar het perfecte geluid eindigt nooit, maar is minstens zo leuk als het spelen zelf.

Succes! :)

toneblo
4 april 2010, 08:00
Het is een Tele met een vleugje Strat.
Ik denk dat je met een heel specifiek geluid in je hoofd zit. Om dat geluid te krijgen zul je een zoektocht moeten beginnen en bij jou begint die bij een gitaar. De versterker is echter minstens zo belangrijk. En dan blijkt dat ook je technieken, je eigen handen een grote invloed kunnen uitoefenen op het totaalgeluid. Zelfs het plectrum kan, als je heel kritisch bent, het verschil uitmaken tussen 'net niet' en 'helemaal'.

Wat ik maar wil zeggen, staar je er niet blind op. De zoektocht naar het perfecte geluid eindigt nooit, maar is minstens zo leuk als het spelen zelf.

Succes! :)


Niet lullig bedoeld hoor maareh:
Bedenk je wel dat de meeste zoektochten je vaker meer geld gaan kosten dan je lief is.
Hiermee doel ik niet op het feit dat je het niet moet doen, maar meer dat je er een wat ruimer traject moet gaan bewandelen.
Vulv heeft een sterk punt: je sound is een samensmelting van gitarist-gitaar-amp-cabinet.
De eerste in de lijn van input is de gitarist, daar begint het signaal:hippie:

Amokachi
4 april 2010, 12:56
Maar zijn die Telecaster nashville iets?
zijn ze een beetje aan te raden of toch beter door sparen voor een ander model?
Ik kan er namelijk redelijk goedkoop aangeraken.
Ik zit hier wel iemand zijn topic te verstrooien maar voor één vraag een nieuwe topic starten is wat gek

FruscianteFan
4 april 2010, 14:10
Niet lullig bedoeld hoor maareh:
Bedenk je wel dat de meeste zoektochten je vaker meer geld gaan kosten dan je lief is.
Hiermee doel ik niet op het feit dat je het niet moet doen, maar meer dat je er een wat ruimer traject moet gaan bewandelen.
Vulv heeft een sterk punt: je sound is een samensmelting van gitarist-gitaar-amp-cabinet.
De eerste in de lijn van input is de gitarist, daar begint het signaal:hippie:
Nee, dat zijn de snaren ;)

Jay75
4 april 2010, 14:50
Ik zou gewoon een paar verschillende gitaren kopen ;)

schunselaar
4 april 2010, 21:08
En bijv. een Jazzmaster met Samarium pickups,
Heeft iemand ervaring met die pickups?

Natuurlijk zal ik de perfecte gitaar vinden. Maar een stap in de juiste richting is natuurlijk wel makkelijk.