PDA

View Full Version : HNGD! Les Paul no frills inside!!!!!



RS-Rik
2 april 2010, 14:47
Zo, na 6 jaar eindelijk in het bezit van the real thing. Met gepaste trots presenteer ik u: Mr No Frills All Cojones:

http://img85.imageshack.us/img85/4951/dsc06315.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/9928/dsc06310w.jpg

Deze kwam ik tegen op MP (en waarschijnlijk meer van jullie) en gelukkig was ik de eerste die serieus reageerde. Het is een Orville LP. Er staat "by Gibson" in het wannabe parelmoer onder het merklogo. Een Japanse Gibson dus. Hoeveel zijn er daar van op de wereld? Kom er maar in Geert! Matsumoku eat your heart out.

Gekocht van een aardige vent, gatorcase erbij, straplocks erbij, setje snaren en n plectrum erbij gekregen, en de originele Klusons (zitten lockings op). nagenoeg geen fretwear na 20 jaar. 3 kleine, kleine deukjes

Nitro finish (fuck dat is echt classy!) en een long neck tenon. Zwaluwstaartverbinding gaat dus door tot de pickup. Signaal komt van '57 PAF hummies. Hmmmm


Eindelijk echt iets fatsoenlijks, een echte goeie gitaar, met grom, met brul en met ballen. met noten die echt lekker in elkaar overlopen. Gebalanceerd geluid, zoals een LP moet klinken GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR motherfuckers!!!!!!!!!!!!!!!!

http://img21.imageshack.us/img21/5808/dsc06311r.jpg

hezz
2 april 2010, 14:51
Congrats man! LP's vind ik afschuwelijk maar dit is (mits je die slagplaat weg mietert) toch wel classy!

Squier4ever
2 april 2010, 14:54
Your plaatjes worken not!

Lexvandoef
2 april 2010, 14:57
Vette gitaar Rik!

Zo eentje heb ik ook, ze zijn behoorlijk zeldzaam, superfijne gitaar vind ik het. Had jij die van mij nou ook nog ff vast gehad toen je je ampje kwam halen?

Congrats!

Git Aar
2 april 2010, 17:16
Niet weer sokken...

Midwolda
2 april 2010, 17:32
Nice, een MiJ Gibson, een erg fraaie Les Paul! Gefeliciteerd!

geert1976
2 april 2010, 18:14
Mooie plank en een goede gitaar, een uncle mat killer wil ik het niet gelijk noemen, ze hebben wel het voordeel van de Nitro lak.

Ze zijn gedistribueerd door Yamano Gakki en gebouwd door Fuji Gen en zaten qua prijs tussen de Koreaanse Epi's en USA Gibsons in.

Yamano nam het stokje in 1987 over van, jawel Aria (Matsumoku).

Veel plezier ermee, Orville gitare liggen niet voor het oprapen, dus wees er zuinig op.

Weet je wel zeker dat het trouwens Nitro is?

Als de trusrodd cover "standard" vermeld, is de originele weg, of je hebt een Orville Standard, die poly lak heeft en Japanse Elektronica heeft en een gelamineerde top.

Orville's met Nitro lak zijn de re-issue series en hebben Gibson pots en Gibson humbuckers.

macwilliams
2 april 2010, 21:16
Ik had hem zien staan en die top is echt mooi.
Maar ik had hem niet nodig......:seriousf:

Gefeliciteerd met je orville

nickofzo
2 april 2010, 21:22
mooie aanwinst.

rijsberman
2 april 2010, 22:01
Ik had hem zien staan en die top is echt mooi.
Maar ik had hem niet nodig......:seriousf:

Gefeliciteerd met je orville

Niet nodig? Sinds wanneer is dat een argument?

:D

bass blom
2 april 2010, 23:19
Niet nodig? Sinds wanneer is dat een argument?

:D

die spreuk heeft ie van mij vermoed ik :soinnocent:

Hiro
3 april 2010, 13:44
ik heb hem inderdaad ook zien staan, heb m wel nodig maar mn portomonee vond van niet haha