PDA

View Full Version : marty friedman vs kirk hammet



ninja
22 april 2003, 00:03
wie vind jij de betere gitarist?

Mithrandir
22 april 2003, 00:06
friedman.

Barret Wallace
22 april 2003, 08:57
HAHAHA damn hoe durf je die 2 te vergelijken, ga es friedmans soloplaten en zen cacophony werk beluisteren

friedman is duidelijk beter.

Maiden Michiel
22 april 2003, 09:37
Ik zweer bij introduction van marty friedman

Lacrimosa
22 april 2003, 16:27
Friedman (6)

Diamond Head
22 april 2003, 16:33
MARTY FRIEDMAN!

Harry
22 april 2003, 17:27
ik ken ze niet, en wil er niks van weten!

Ohzoso
22 april 2003, 17:27
Marty is wel duidelijk beter geschoold terwijl Kirk`s "bekrompenheid" toch meer een originele eigen sound heeft voortgebracht.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-22 17:28 ]</font>

Anders Destium
22 april 2003, 17:51
Friedman by a mile!

Veel mensen kennen (als ze hem kennen :wink: Marty van zijn Megadeth werk, terwijl zijn solowerk en duels met Jason Becker vaak echt oogstrelend zijn, zowel technisch als qua compositie. Tegenwoordig speelt hij vrijwel niet meer snel maar meer experimenteel.

Kirk is een heel goede gitarist, maar geen virtuoos.

Neals
22 april 2003, 20:09
Idd friedman, maar kirk is meer een band gitarist...

lupoloco
22 april 2003, 21:16
ALL HAIL MARTY
is nu trouwens overgestapt naar ibanez! geen zicht hoe hij speelt zonder die gruwelijk lekkere jackson kelly :wink:

Barret Wallace
22 april 2003, 21:26
Ja ziet er idd weird uit, al die jaren met een Jackson Kelly en nu opeens een Ibanez met DOT INLAY :mad:

Mithrandir
22 april 2003, 21:32
Grappig, voor het eerst geen discussie over wie nou de betere is. We zijn het gewoon eens! :feest:

&lt;edit>
uitleg voor Barret: ik bedoel dat discussies met daarin de vraag wie beter is doorgaans stranden in bloederige lynch partijen, maar dit keer is iedereen het nog eens.
&lt;/edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mithrandir op 2003-04-22 21:36 ]</font>

Barret Wallace
22 april 2003, 21:33
huh?

Phoenix Rising
22 april 2003, 23:17
No contest, Friedman natuurlijk.

Die ibanez die hij nu heeft is trouwens een erg mooie gitaar, maar ik heb ook redelijk recente pics gezien van Friedman met een gibson. Ik heb ergens gelezen dat ie een signature ibanez lijn zou krijgen (weet niet meer waar), maar dat ze nog in de prototyping fase zitten. Maarja, laten we hopen dat het een beetje vernieuwende lijn gaat worden, en geen standaard RG variatie (nix mis mee hoor, maar is niet echt origineel).

Anders Destium
23 april 2003, 09:14
De Ibanez waar ze met hem aan bezig zijn oogt redelijk les paul-achtig, absoluut geen superstrat.

De reden dat iedereen het eens is ligt al in de vraagstelling: Als iemand straks Kirk de betere vindt is dat waarschijnlijk omdat hij Marty niet kent of ignorant Metallicafan is (beste zanger:James, drummer:Lars enz)

Braindead
27 april 2003, 21:49
Op 2003-04-22 08:57, schreef Barret Wallace:
HAHAHA damn hoe durf je die 2 te vergelijken, ga es friedmans soloplaten en zen cacophony werk beluisteren

friedman is duidelijk beter.


Inderdaad, Cacophony Damn! wat was dat gaaf!
Wat mij betreft toch een van de beste metalbands ooit.
Vooral dat gitaarwerk....... wow

helleke
27 april 2003, 22:12
Ja hehe,natuurlijk is Friedman beter, al komt hij meer tot zn recht bij Cacophony dan bij Megadeth.(trouwens....moet Kirk zn solo's nog horen op de laatste Metallica...:smile:))

De vergelijking met die 2 is natuurlijk niet echt geweldig.Petrucci is toch ook niet te vergelijken met Adrian Smith of zo?
Kent iemand trouwens Stefan Lill van VandenPlas?Kan wel een vergelijking aan met Petrucci dacht ik..

Anders Destium
27 april 2003, 22:31
Ik vind het een beetje arrogant manneke (in ieder geval toen ik Vanden Plas live zag). Ik denk alleen dat hij het werk van bijvoorbeeld LTE niet zou kunnen bedenken, wat Petrucci weer wel heeft. De Vanden Plas structuren zijn ook niet zo ingewikkeld als die van Dream Theater, ik zie mezelf nog niet echt een lekkere solo bedenken als de maat steeds tussen de 6 en 7 achtste schommelt :smile:

NeeraDJ
4 mei 2003, 16:31
Die Hammett-Friedman vergelijking is toch bijna hetzelfde. Al is Marty Friedman mijn favoriete gitarist, Kirk laat ik er niet minder om. Bekijk het zo: kan Marty Kirk nauwkeuriger coveren dan Kirk Marty, want ik denk dat Kirk echt wel Marty Friedman stuff kan spelen, maar Marty wil toch zijn eigen touch in een cover aanbrengen, luister maar naar de oude Live opnames van Megadeth met Marty wanneer ze nummers van de Chris Poland en Jeff Young saga speelden. Toch weer iets meer Marty style!

Over dat Cacophony, Marty is even trots op zijn werk in die band als hij is op zijn cd met Megadeth-Risk. En hebben jullie die weleens gehoord? Niet dat het oerslecht is ofzo, het is alleen niet mooi vind ik dan.

urezna
20 mei 2003, 14:11
Hoe kun je nu het klassewerk van Friedman bij Hawaii, Cacophony en solowerk nou vergelijken met dat gewahwah van Hammet???
Ik vind Capt. Kirk zeker niet verkeerd hoor, maar niet vergelijkbaar met de eenzame klasse uit de tijd van Friedman en Becker.......(cacophony dus....)

Neals
20 mei 2003, 17:08
Kirk maakt het waarschijnlijk niet uit dat hij beter is, hij heeft al genoeg metalliCASH verdient.

Phoenix Rising
22 mei 2003, 22:42
Tis niet dat Kirk slecht is natuurlijk, ik mag super super blij zijn als ik ooit nog is zijn niveau haal. Hij kan echt wel meer dan dat ie bij Metallica laat zien, denk ik...

Kris Haex
24 mei 2003, 12:47
Captain Kirk speelt geweldig.

Barret Wallace
24 mei 2003, 13:54
Captain Marty speelt bovenmenselijk.

hoofd
24 mei 2003, 13:57
Captain Marty is een nepper, beetje z'n kapsel van mij af zitten kijken :wink: :grin:

NeeraDJ
24 mei 2003, 15:07
Op 2003-05-20 14:11, schreef urezna:
Hoe kun je nu het klassewerk van Friedman bij Hawaii, Cacophony en solowerk nou vergelijken met dat gewahwah van Hammet???
Ik vind Capt. Kirk zeker niet verkeerd hoor, maar niet vergelijkbaar met de eenzame klasse uit de tijd van Friedman en Becker.......(cacophony dus....)


Die vraag heb ik al beantwoord. Als Marty zijn werk van Cacophony niet beter vind dan zijn werk op Risk, waarom zou ik dat dan wel vinden. Ik bedoel Marty weet als virtuoos echt wel een hoop meer dan de mensen op dit forum, over muziek. Ik vind Cacophony wel prettiger in de oren dan Risk, daar niet van, maar muzikaal gezien zal het weinig verschillen in streven gezien dan.

Barret Wallace
24 mei 2003, 15:26
-Marty heeft een eigen stijl, een aziatische feel in zen nrs

-hij volgt de key ook niet alleen met een E,A of weet ik veel mineur ladder,
hij volgt ELK akkoord met zen solo's dus meerdere ladders en modes in een nr

-als er 2 keys in een maat zitten speelt hij die keys zo mooi dat het prachtig overvloeid

-Kirk hamster was degene die altijd naar zen leraar Satriani kwam met demo's van tallica om te vragen in welke key het nr nou eigenlijk was :grin:

conclusie: Hamster is goed maar Friedman is muzikaler en beter :razz:

enne mtlhead het wordt tijd om je haar te copyrighten :wink:

Copyright © 2003 mtlheadkrullenbol All rights reserved

Anders Destium
24 mei 2003, 19:05
Op 2003-05-24 15:07, schreef NeeraDJ:

Die vraag heb ik al beantwoord. Als Marty zijn werk van Cacophony niet beter vind dan zijn werk op Risk, waarom zou ik dat dan wel vinden. Ik bedoel Marty weet als virtuoos echt wel een hoop meer dan de mensen op dit forum, over muziek. Ik vind Cacophony wel prettiger in de oren dan Risk, daar niet van, maar muzikaal gezien zal het weinig verschillen in streven gezien dan.


Ik geloof er geen bal van dat hij net zo trots is op de muziek uit de nadagen van Megadeth (onder de hoede van Dave vooral) als op zijn 100% ZELF BEDACHTE werk. Hij weet dat het oorlog is als je kritiek uitoefent op Dave en dat doet hij dus niet...

Kirk kan van zijn levensdagen nooit tippen aan Marty, ik zie hem niet zo snel ook maar 1 goede soloplaat afleveren. Marty heeft er al tenminste 3/5 (Cacophony wel/niet meegerekend) staan, en dat is belachelijk knap!

moretel
24 mei 2003, 20:29
Ik heb vandaag music for speeding gekocht en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben, heb Friedman en Megadeth nooit zo gevolgd maar de CD is echt goed, en bovendien weer een hele mooie inspiratiebron, hij gebruikt geen tremelo en tapt niet.
Fantastische gitarist.

SiNiSTRaL
25 mei 2003, 14:50
Op 2003-04-23 09:14, schreef Anders Destium:


Als iemand straks Kirk de betere vindt is dat waarschijnlijk omdat hij Marty niet kent of ignorant Metallicafan is (beste zanger:James, drummer:Lars enz)


nou...ik ben ignorant metallicafan....vind idd james de beste zanger/frontman van de laatste 20 jaar (samen met axl rose, niet dat ik weg ben van zijn stemgeluid of zijn band, maar hij was gewoon een goeie frontman)
lars vind ik een goeie drummert maar zeker niet de beste.
cliff burton vind ik de beste bassist die er in tijden rondgelopen heeft.
maar kirk de beste gitarist gaat wel wat ver :grin:
veel satriani's/malmsteens/vai's/friedmans/michael romeo's/alexi laiho's/paul gilberts zijn beter :grin:

SiNiSTRaL
25 mei 2003, 14:51
voor de topic maker:
tis kirk hammetT
niet hammet

Neals
25 mei 2003, 17:10
Moretel: Als je friedman en Mustaine van hun beste kant wil horen raad ik je aan Rust In Peace aan te schaffen...

Meesterlijk, vooral dat soloduel in hangar 18

Anders Destium
25 mei 2003, 22:25
Ik vond Friedman op zijn best op Cacophony- Speed Metal Symphony, maar dat is meer de combi met Jason Becker :wink:

Rust in Piece vind ik vanwege het bijna ontelbare aantal solo's nog steeds het beste Megadeth album, met als korte 2e Countdown... :smile:

moretel
26 mei 2003, 09:15
Ik ga op zoek, ben binnenkort jarig dus dat komt mooi uit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-05-26 09:16 ]</font>

Barret Wallace
26 mei 2003, 10:55
Op 2003-05-25 22:25, schreef Anders Destium:
Ik vond Friedman op zijn best op Cacophony- Speed Metal Symphony, maar dat is meer de combi met Jason Becker :wink:

Rust in Piece vind ik vanwege het bijna ontelbare aantal solo's nog steeds het beste Megadeth album, met als korte 2e Countdown... :smile:


en GO OFF! van cacophony niet te vergeten :wink:
ook een geweldige plaat

Metallica1987
27 mei 2003, 22:28
laat Hammett eens vrij in zijn werk, en dan kun je zien wie er echt beter is.

(Met 'vrij' bedoel ik dat hij helemaal zelf spul mag bedenken)

Hammett vind ik trouwens wel meer uitstraling hebben

hoofd
27 mei 2003, 22:49
Ik vind Hammet GEEN uitstraling hebben...hij staat er wat nichterig bij en pielt maar. Dan vind ik Marty meer uitstraling hebben, hoewel ik niet veel werk van 'm ken verder.

En als Hammet dan zo goed zou zijn en echt een eigen stijl zou hebben, moet ie maar een solo-album uitbrengen om het te bewijzen.

lupoloco
28 mei 2003, 19:00
Ik heb vandaag music for speeding gekocht en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben, heb Friedman en Megadeth nooit zo gevolgd maar de CD is echt goed, en bovendien weer een hele mooie inspiratiebron, hij gebruikt geen tremelo en tapt niet.
Fantastische gitarist.
killing road van megadeth moet je zeker eens luisteren, die solo is zoooo zaaaalig! :listen: ( staat op de youthanasia cd)

sunday violence
28 mei 2003, 19:07
Ik vind Hammet GEEN uitstraling hebben...hij staat er wat nichterig bij en pielt maar. Dan vind ik Marty meer uitstraling hebben, hoewel ik niet veel werk van 'm ken verder.

En als Hammet dan zo goed zou zijn en echt een eigen stijl zou hebben, moet ie maar een solo-album uitbrengen om het te bewijzen.

wat een onzin, waarom moet elke gitarist zich nou weer bewijzen?? dat haantjes gedrag onder gitaristen is errug irritant....

Neals
29 mei 2003, 00:08
De banduitstraling dat hamster niet heeft word ruim gecomposeerd door hetfield, wat misschien nog een betere gitarist is dan hamster.

PetrucciFan
2 juli 2003, 04:06
Ja hehe,natuurlijk is Friedman beter, al komt hij meer tot zn recht bij Cacophony dan bij Megadeth.(trouwens....moet Kirk zn solo's nog horen op de laatste Metallica...:smile:))

De vergelijking met die 2 is natuurlijk niet echt geweldig.Petrucci is toch ook niet te vergelijken met Adrian Smith of zo?
Kent iemand trouwens Stefan Lill van VandenPlas?Kan wel een vergelijking aan met Petrucci dacht ik..

Yep, VandenPlas rules!:D

ow ja...
en Marty Friedman natuurlijk.

Barret Wallace
2 juli 2003, 10:05
Hangar 18 8-)
Speed metal Symphony 8-)

etc...............

fuck nu-metal
2 juli 2003, 20:33
I vind het gitaarspel van Friedman veel beter. Ik vind Kirk's gitaar'spel weinig bijzonder(en dan druk ik het nog zacht uit). James Hetfield's gitaarpartijen vind ik eigenlijk veel beter dan die van Kirk.
Ken eigenlijk niet veel werk van Marty, vooral Megadeth songs, zijn solos klinken erg soepel en smooth, dat oosterse smaakje wat hij vaak erdoor heen gooit, werkt verfrissend in songs als Hangar 18.

mAsTaH
3 juli 2003, 00:16
Het kan ook zo zijn dat degenen die Kirk Hammett niet goed vinden anti-metallica zijn. :-D
Kirk solo's zullen technisch misschien niet van hoogstaand niveau zijn, maar ze klinken wel goed en passen perfect in de songs. Vergeet niet dat Metallica=James+Lars. Kirk heeft nooit de vrijheid of ruimte gehad om zelf te experimenteren. Wel heeft Kirk 3 werkelijke topsolo's (one, Fade2black, master of puppets) en naar mijn mening nog meer (outlaw torn, Bleeding me, Orion).

Anders Destium
3 juli 2003, 00:33
Je kent kennelijk Marty Friedman te weinig en Kirk een beetje teveel. Het feit dat iemand in je favo band speelt maakt hem niet gelijk de beste in zijn soort. Ik ben een ontzettende Metallica-fan (al bijna 15 jaar), maar het absolute virtuoze niveau van Marty zal Kirk nooit halen.

Het is een beetje raar als je in 1 keer de rollen gaat omdraaien, het lijkt me dat je je eerst maar eens moet gaan verdiepen in het solo-werk van Marty en dan nog eens posten :) De meeste mensen die toegeven dat Marty beter is in gitaarspelen zijn net zo hard 'Tallica fan als jij en ik, dus iets als anti-sentiment als argument gebruiken lijkt me een beetje vergezocht :wink:

mAsTaH
3 juli 2003, 00:54
Ik weet heus wel dat Friedman beter is, maar ik vind dat Kirk door velen tekort wordt gedaan in zijn kunnen.

mAsTaH
3 juli 2003, 00:55
Overigens vind ik Friedman vaak vals klinken. Het lijkt wel alsof de helft van zijn noten vals zijn.

Barret Wallace
3 juli 2003, 09:48
Overigens vind ik Friedman vaak vals klinken. Het lijkt wel alsof de helft van zijn noten vals zijn.

heb je ooit melodic control gezien ( zen instructievid )

dan legt hij uit dat als je in een bepaalde key speelt dat je een foute noot kan pakken voor een halve sec om hem vervolgens naar de goede pitch te benden, ik moet zeggen het geeft een cool effect en geeft de luisteraar iets van hey wat was dat
hij gebruikt geen whammy bar bijna of helemaal niet?> maar gebruikt zen bendingtechniek instead

improviseren kan hij echt goed, cacophony en megadeth is maar 25 % van wat hij totaal allemaal kan 8-)

NeeraDJ
3 juli 2003, 14:56
Op 2003-05-24 15:07, schreef NeeraDJ:

Die vraag heb ik al beantwoord. Als Marty zijn werk van Cacophony niet beter vind dan zijn werk op Risk, waarom zou ik dat dan wel vinden. Ik bedoel Marty weet als virtuoos echt wel een hoop meer dan de mensen op dit forum, over muziek. Ik vind Cacophony wel prettiger in de oren dan Risk, daar niet van, maar muzikaal gezien zal het weinig verschillen in streven gezien dan.


Ik geloof er geen bal van dat hij net zo trots is op de muziek uit de nadagen van Megadeth (onder de hoede van Dave vooral) als op zijn 100% ZELF BEDACHTE werk. Hij weet dat het oorlog is als je kritiek uitoefent op Dave en dat doet hij dus niet...

Kirk kan van zijn levensdagen nooit tippen aan Marty, ik zie hem niet zo snel ook maar 1 goede soloplaat afleveren. Marty heeft er al tenminste 3/5 (Cacophony wel/niet meegerekend) staan, en dat is belachelijk knap!

Dit is nou wel 2 pagina's terug maar dat maakt het niet minder dom. Mijn antwoord was niet eens subjectief. En Marty die geen kritiek op Megadeth/(+)Dave levert, daar klopt helemaal geen fuck van. Misschien zou je eens op http://www.martyfriedman.com rond moeten zoeken over wat Marty allemaal niet over Megadeth zegt! Of Megadeth's VH1 special moeten kopen.

Het verschil tussen Hammett en Friedman is bijna even duidelijk als het verschil in Megadeth tussen Mustaine en Friedman, ze hebben allebei verschillende stijlen. Zo hoor je in Victory de beste solos die Megadeth ooit heeft uitgebracht. Marty en Dave combineerden daar namelijk hun stijlen. En er is ook geen twijfel over mogelijk dat als Kirk in de plaats van Dave had gezeten tijdens die opnames, dat nummer 2 keer zo goed geweest zou zijn, vanwege Kirk zijn gevarieerdere stijl en melodische spel (that's why Metallica kicked out Dave and hired Kirk). Over dat Oosterse spel van Friedman, dat heeft Hammett ook gedaan (in zijn eigen stijl) in Metallica's Wherever I May Roam.

Phoenix Rising
3 juli 2003, 16:52
ik dacht altijd dat dave uit metallica was gekicked omdat het gewoon een asshole was en niet goed kon opschieten met de andere gasten.

Anders Destium
3 juli 2003, 19:18
[quote="Anders Destium"][quote]
Op 2003-05-24 15:07, schreef NeeraDJ:

Het verschil tussen Hammett en Friedman is bijna even duidelijk als het verschil in Megadeth tussen Mustaine en Friedman, ze hebben allebei verschillende stijlen. Zo hoor je in Victory de beste solos die Megadeth ooit heeft uitgebracht. Marty en Dave combineerden daar namelijk hun stijlen. En er is ook geen twijfel over mogelijk dat als Kirk in de plaats van Dave had gezeten tijdens die opnames, dat nummer 2 keer zo goed geweest zou zijn, vanwege Kirk zijn gevarieerdere stijl en melodische spel (that's why Metallica kicked out Dave and hired Kirk). Over dat Oosterse spel van Friedman, dat heeft Hammett ook gedaan (in zijn eigen stijl) in Metallica's Wherever I May Roam.

Volgens mij haal je nu het een en ander door elkaar, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :) Op Rust in Piece was Megadeth muzikaal op zijn hoogtepunt (vind ik), en daar combineerden Dave en Marty hun stijlen ook...

Dave is uit Metallica getrapt omdat hij onhandelbaar was in combinatie met veel alcohol en drugs, niet vanwege muzikale meningsverschillen. Dat is in ieder geval de officiele lezing, hij heeft dit zelf ook toegegeven.

Als iemand in 1 nummer een beetje oosters klinkende riffs en loopjes gebruikt is dit heel wat anders dan dat je een oosterse stijl hebt. De stijl van Marty uit zich juist in het type overgangen en toonladders die hij gebruikt bij de MEESTE van zijn nummers.
Op jouw manier heeft iedere gitarist bij elk nummer een andere stijl, en dat lijkt me een beetje veel :wink: Een stijl heb je door het geheel van je muziek, of in ieder geval door een groot gedeelte.

Barret Wallace
3 juli 2003, 21:57
hehe wherever my roam solo hehehe en dan met zen wah zen slordige snelle loopjes verbergen :o :razz:

NeeraDJ
4 juli 2003, 12:57
hehe wherever my roam solo hehehe en dan met zen wah zen slordige snelle loopjes verbergen :o :razz:

Kan dat dan? Volgens mij gebruiken gitaristen een wah om bepaalde accenten te leggen op noten, tenminste das mijn ervaring met zo'n ding :o Slordige snelle loopjes kun je niet verbergen, er zijn wel uitzonderingen bijv. zo'n tering distortion waar je echt geen fucking noot bij hoort :lol:

Polytheme Pam
4 juli 2003, 13:13
Volgens mij gebruiken gitaristen een wah om bepaalde accenten te leggen op noten

inderdaad...was het maar zo...goed met je Wah spelen is echt een kunst...99% van de gitaristen staan maar een beetje een luchtbed op te pompen...

Barret Wallace
4 juli 2003, 13:41
cacophony is kunst iets wat kurrek hammster nooit wat van zal kunnen proeven in zen eigen spel

no offence hoor ik ben ook into tallica ( 1ste 4/5 cd's dan he )

maarja ik ga niet verder met deze zinloze discussie

de mensen die de cacophony albums en martys solowerk kennen en ook nog een beetje zich verdiept hebben in het spel van beide gitaristen snappen wat ik bedoel.

NeeraDJ
4 juli 2003, 13:48
cacophony is kunst iets wat kurrek hammster nooit wat van zal kunnen proeven in zen eigen spel

no offence hoor ik ben ook into tallica ( 1ste 4/5 cd's dan he )

maarja ik ga niet verder met deze zinloze discussie

de mensen die de cacophony albums en martys solowerk kennen en ook nog een beetje zich verdiept hebben in het spel van beide gitaristen snappen wat ik bedoel.

Tja je moet toch wat hè :razz: , en ik heb me ook verdiept in het werk van Marty zowel in Cacophony, Megadeth en zijn solowerk, en hij is tenslotte mijn favoriete gitarist, maar Hammett kan er zeker ook wat van (vind ik dan!)

PS: Nu jij ermee ophoudt voel ik een einde komen aan deze topic :razz:

kupervaser
26 augustus 2003, 08:59
Waarom kijken jullie alleen naar solo's dan? da's toch crap. Ik bedoel gitarist is niet vet als die alleen een vette solo heeft. Ik vind veel vetter als gitarist een kanker vette riff heeft en niet 188 bitt p/m bedoel ik. Als Kirk riffs op St.Anger heeft geschreven dan kan Marty er niet aan typpen. Kijk Kirk kan ook melodie spelen, snel spelen en echt mega zware vette blazende riff schrijven. en begrijp me niet verkeerd ik heb al Marties solo platen maar hij moet effe met vette riffs aan komen en beetje zwaar beetje modern zoals Metallica het heeft gedaan.
JEff

NeeraDJ
26 augustus 2003, 13:28
Misschien is het Marty's stijl niet, ooit daaraan gedacht :P . Ik vind dat Marty het wel mooi doet/deed, want spelen met melodie dat doet ie als de beste! In een solo worden de artiest zijn capaciteiten (vaak) tot het uiterste gedreven, met andere woorden je weet wat zijn spel inhoud. Ik hou ook wel van een goeie riff, maar neem me niet kwalijk als ik zeg dat ik de gitarist beter herken in een solo :wink:

Bij Metal riffs kan je niet vaak bij Marty aankloppen dus dan zul je het denk ik maar moeten houden bij Metallica.

Neals
26 augustus 2003, 19:41
Misschien is het Marty's stijl niet, ooit daaraan gedacht :P . Ik vind dat Marty het wel mooi doet/deed, want spelen met melodie dat doet ie als de beste! In een solo worden de artiest zijn capaciteiten (vaak) tot het uiterste gedreven, met andere woorden je weet wat zijn spel inhoud. Ik hou ook wel van een goeie riff, maar neem me niet kwalijk als ik zeg dat ik de gitarist beter herken in een solo :wink:

Bij Metal riffs kan je niet vaak bij Marty aankloppen dus dan zul je het denk ik maar moeten houden bij Metallica.

Die vette riffs schrijven is meer iets voor het duo king en hanneman, als die nou eens aanvulling krijgen van friedman....

benjamin
29 augustus 2003, 13:57
Ik ben een grote fan van Metallica, en heb Megadeath eigenlijk altijd al verafschuwd.....Een stelletje mama's kindjes die boos proberen te kijken met een nukkige frontman die nooit van Metallica heeft kunnen winnen.
Maar ach, een Joegoeslavische vriend van mij is gek van gitaarsolo's en Megadeath en soloprojecten van Marty Friedman e.d. Ik hoorde wel eens wat en vond het wel aardig....Een jaar geleden ontmoette ik mijn vriendin en zij had een plaat van Megadeath.....Ik besloot te luisteren en vond het nog verdomd aardig ook.....Toen ik de solo hoorde van SymPHONY of distruction, dacht ik: wauw, dat klinkt niet gek. Later heb ik in totalguitar de solo uitelkaar gepukt gezien en ik moet zeggen dat het een vreselijke toffe solo was!!

O.k, punt is dus: Marty is beter. Gekke dingen, exotische schalen e.d, niet wat je tegenkomt bij Kirk Hammet. Neemt niet weg dat hij niet goed is. Luister maar een naar de solo's op "....And Justice For All". MEESTERLIJK!!!

Anders Destium
29 augustus 2003, 14:32
Waarom kijken jullie alleen naar solo's dan? da's toch crap. Ik bedoel gitarist is niet vet als die alleen een vette solo heeft. Ik vind veel vetter als gitarist een kanker vette riff heeft en niet 188 bitt p/m bedoel ik. Als Kirk riffs op St.Anger heeft geschreven dan kan Marty er niet aan typpen. Kijk Kirk kan ook melodie spelen, snel spelen en echt mega zware vette blazende riff schrijven. en begrijp me niet verkeerd ik heb al Marties solo platen maar hij moet effe met vette riffs aan komen en beetje zwaar beetje modern zoals Metallica het heeft gedaan.
JEff

Vrijwel alle riffs van Metallica worden door Hetfield bedacht.
Marty zit momenteel niet eens meer in de metalwereld, meer in de new age en andere projecten. Luister maar eens naar zijn laatste paar soloplaten (hoeveel soloplaten heeft Kirk trouwens :roll: )

Ik vind de riffs van Megadeth in zijn tijd, Cacophony en op zijn soloplaten minstens gelijkwaardig aan die van Metallica, en zeker vetter dan die foute en slecht klinkende dissonant-riffs die op St Anger staan.

NeeraDJ
30 augustus 2003, 11:14
Ik ben een grote fan van Metallica, en heb Megadeath eigenlijk altijd al verafschuwd.....Een stelletje mama's kindjes die boos proberen te kijken met een nukkige frontman die nooit van Metallica heeft kunnen winnen.
Maar ach, een Joegoeslavische vriend van mij is gek van gitaarsolo's en Megadeath en soloprojecten van Marty Friedman e.d. Ik hoorde wel eens wat en vond het wel aardig....Een jaar geleden ontmoette ik mijn vriendin en zij had een plaat van Megadeath.....Ik besloot te luisteren en vond het nog verdomd aardig ook.....Toen ik de solo hoorde van SymPHONY of distruction, dacht ik: wauw, dat klinkt niet gek. Later heb ik in totalguitar de solo uitelkaar gepukt gezien en ik moet zeggen dat het een vreselijke toffe solo was!!

O.k, punt is dus: Marty is beter. Gekke dingen, exotische schalen e.d, niet wat je tegenkomt bij Kirk Hammet. Neemt niet weg dat hij niet goed is. Luister maar een naar de solo's op "....And Justice For All". MEESTERLIJK!!!

Pff volgens mij heb je 85% van al je genoemde namen fout gespeld :razz: . Volgens mij weet je ook vrij weinig van de verhouding tussen Metallica en Megadeth persoonlijk en muzikaal, en misschien spreek je jezelf daarom zo tegen. Klinkt een beetje als meeloperij, mijn vrienden luisteren ernaar dus ik ''verafschuw'' Megadeth dan maar niet meer. Ik kan het mis hebben hoor. Op de DVD Behind the Music VH1: Megadeth (de DVD ja niet de tv show crap, daar wordt ie tot de helft ingekort ofzo) krijg je Mustaine's volledige story te horen en Hetfield en Ulrich praten er nog over mee ook, en dat zorgt voor een heel ander perspectief op het hele verhaaltje. Laten we zeggen dat als Hetfield mocht zuipen, Mustaine nu wellicht zijn beste vriendje kon worden (en niet alleen om de drank :razz: ).

En Anders, Hetfield heeft de meeste riffs bedacht maar zeker niet alle :wink: . VB: Eén van hun meest populaire nummers Enter Sandman is namelijk door Kirk bedacht, Lars en Jaymz hadden samen nog eens een demo opgenomen met die riff als basis en die klonk echt nergens naar :o

benjamin
4 september 2003, 15:40
Hey, je leest niet goed naar wat ik getyped heb NeeraDJ!

Ik zeg niet dat ik maar luister naar Megadeth omdat mijn vrienden dat doen.
Ik luister nu ook nog steeds alleen naar Metallica en niet naar Megadeth omdat ik Megadeth gewoon suffe muziek vind. Maar daar ging het niet om. Wie de beste gitarist is, daar gaat het om. En ik heb gewoon gezegd dat ik eens een c.d probeerde die mijn vriendin had, en dat ik de solo's van Friedman best wel aardig vond. Anders dan Kirk Hammet. Misschien zelfs wel beter.

Over VH1: behind the music gesproken, dat is nou net wat ik probeer te zeggen: Dave Mustaine is gewoon een boos mannetje omdat hij eruit werd geschopt vanwege de woede aanvallen die hij kreeg als die dronken was. Toen hij weer vanaf de grond op moest beginnen omdat hij Metallica een lesje wou leren omdat ze hem eruit hadden geschopt, bleek dat hij het niet van ze kon winnen.

St. Anger modern??? St. Anger klinkt als een fuckin' nu metalplaat! Die simpele nirvana achtige riffjes die een paar noten lager word gespeeld die nu-metal genoemd word spelen zij ook. En ze vinden het nog geweldig ook. Alsof ze iets nieuws hebben uitgevonden. "Hey, we dachten dat het wel cool zou zijn als we in B zouden spelen....dat doet niemand nog, toch?" Of "De riffjes moesten wat simpeler....we gebruiken ook veel open..." Ik bedoel, komop! Metallica stierf na Black Album. Basta!

Metallica maakte elke plaat weer wat nieuws en fris, en opeens gaan ze bleus en country spelen omdat ze vonden dat hun muziek hetzelfde bleef?

'T zijn een stelletje oude lullen geworden!

schaap
4 september 2003, 19:40
Metallica maakte elke plaat weer wat nieuws en fris, en opeens gaan ze bleus en country spelen omdat ze vonden dat hun muziek hetzelfde bleef?

'T zijn een stelletje oude lullen geworden!
Dat heer band-evolutie asshole, sommige bands die hebben dat, die willen niet steeds hetzelfde doen.

Verder is dit topic wel uitgediscussierd over Marty vs. Kirk, met Marty als winnaar :razz:

NeeraDJ
6 september 2003, 10:48
Die benjamin blijft maar in herhaling vallen, volgens mij heb je alleen maar duidelijk gemaakt dat je Metallica niet vind klinken en Megadeth ook niet. Je hebt jezelf nu zeg maar 3 keer achter elkaar tegengesproken, en ik maar denken dat dat onmogelijk was :lol:

Ben 't voor de rest met Schaap eens

Anders Destium
6 september 2003, 23:39
Benjamin is niet de enige die constant in herhaling valt volgens mij :-?

Misschien toch een mooi moment om dit topic te eindigen met de mededeling dat het waarderen van muzikanten altijd op een subjectieve manier gebeurt (en terecht!) :)