PDA

View Full Version : Help !!! Aub !!!



SRV2000
2 april 2010, 00:22
Vanavond was het zover de nieuwe bandladen kwamen aan en we zouden gaan rocken :rockon:
Alles wat zo goed leek bleek al snel verstoort te worden door mijn stratocaster:(

Hier mijn uitleg.
Ik heb vorige week een strat gebouwd niets mis mee en klonk nuiten gewoon goed. tuners werken perfect en had de brug mooi vlak afgesteld.

Vanavond gingen we spelen, had mijn gitaar netjes gestemd en na 10 sec hoorde ik dat ik onzettend vals bezig was. kortom mijn G snaar was gezakt naar een F :???: Hup opnieuw gestemd en bats weer het zelfde.
Ik blijf hem dus bij draaien en voor je het weet zit hij zo slap als wat.

De brug komt ook niet naar voren aangezien ik er zo aan het draaien zou je zegen dat er ergens spanning op zou komen.
De tuners draaien ook strak. dus dan zou je zeggen Waar blijft die spanning ???

Ik zou graag serieuse reacties willen want ik ben bang dat ik er vanavond wakker van lig en baal er ontzettend van:(

YannickH
2 april 2010, 00:25
heeft misschien met de afstelling van de brug te maken ofwel je nut?

Dommedik
2 april 2010, 00:27
Was de rek wel uit de snaren? Of kan dat niet de oorzaak zijn van zovaak ontstemmen? Had laatst t zelfde met een nieuwe Vintage. 2x gestemd.... en op moment van waarheid, ook de g snaar enorm uit stemming. Snaren waren nog niet goed uitgerekt. Tis niet mijn gitaar... maar wat ik hoorde blijf hij na flink rekken en strekken van de snaar wel weer gewoon in stemming?

Gothra
2 april 2010, 00:29
Misschien een foutje gemaakt bij het omwinden van je snaar, waardoor hij op de een of andere manier steeds terug schiet als je je tuner aandraait?

bass blom
2 april 2010, 00:30
probeer dit eens

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

hezz
2 april 2010, 00:35
En je weet zeker dat de snaar nog heel was? Heel onwaarschijnlijk dat de snaar nog een spanning behoud van F in de volgende situatie, maar zou het niet kunnen dat de snaar langzaam kapot aan het gaan was aan het balletjes-eind? Inderdaad ook letten op de manier van besnaren.

Ukeloeder
2 april 2010, 00:35
Misschien een foutje gemaakt bij het omwinden van je snaar, waardoor hij op de een of andere manier steeds terug schiet als je je tuner aandraait?


probeer dit eens

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=91773

What they said.
geen paniek

nickofzo
2 april 2010, 00:35
de truuk met het potlood werkt ook vaak:)

SRV2000
2 april 2010, 00:41
de truuk met het potlood werkt ook vaak:)

De snaren zitten er 2 dagen op dat kan de probleem niet zijn.
vandaag de hele dag op gespeeld was geen probleem.
ook als ik hem even laat staan zakt hij ontzettend snel.
Kortom de snaar blijft zijn spanning niet houden ook trekt hij niet in de brug.
En de snaar heb ik goed opgezet

Kortom hij verliest zijn spanning maar kan niet vinden waar :???:

jutter
2 april 2010, 00:42
Al een nieuwe snaar er op gezet?

Gothra
2 april 2010, 00:43
Anders vervang je m even en kijk je dan of het nog steeds zo is

EDIT: wat jutter zegt dus;)

SRV2000
2 april 2010, 00:58
Anders vervang je m even en kijk je dan of het nog steeds zo is

EDIT: wat jutter zegt dus;)

ja et zelfde probleem.
woede kwam even om de hoek kijken en ik heb hem van 2 hoog gegooid wseg der mee ben het helemaal zat

Dommedik
2 april 2010, 00:59
Die snaar hoop ik toch? Niet die gitaar van 2 hoog naar beneden gedondert?

jutter
2 april 2010, 00:59
Heb je onlangs misschien de tuner gesmeerd?

SRV2000
2 april 2010, 01:00
Heb je onlangs misschien de tuner gesmeerd?

nee complete gitaar ben der klaar mee

jutter
2 april 2010, 01:02
Complete gitaar gesmeerd???

Dommedik
2 april 2010, 01:04
Hij is klaar met het smeren van de komplete gitaar:ok: Maar heb je echt je gitaar van 2 hoog naar beneden gedonderd? 2 plinten hoog... of 2 verdiepingen hoog?

SRV2000
2 april 2010, 01:04
Complete gitaar gesmeerd???
7nee van 2 hoog gegooid natuurlijk weg met die strat

hezz
2 april 2010, 01:07
Misschien doet 'ie het nu wel! Tuff luv snap je? :D

Dommedik
2 april 2010, 01:07
Misschien is ie nu wel stem vast? Ik zou eens gaan kijken? haha wat hezz zegt dus:P Zonde man.... je hebt hem al gegooid voor je dit topic opende? best slim?:soinnocent:

jutter
2 april 2010, 01:07
Ooowh, dat kan geen kwaad; een strat kan dat hebben!

bass blom
2 april 2010, 01:09
het is geen 1 april meer?

Dommedik
2 april 2010, 01:10
Nee... klopt het is 2 april. Misschien was het gewoon een grap van die gitaar van je...:soinnocent: Hij zal nu wel weer stem vast zijn.. oohnee wacht. 1 april met verlengsnoer?:makeup:

SRV2000
2 april 2010, 01:12
het is geen 1 april meer?

Hey toch nog 1 wakker ;) hij was om 2 minuten voor 12 verzonden dus het kon nog.

Maar nu weer even serieus de woede is wel voor bij gekomen en heb best aan de snaar gehangen toen weer opgespannen en weer gedaan en dat 20 keer achter elkaar hij bleef toen goed ik heb em nu weer even neer gezet en ga zo weer kijken

Dommedik
2 april 2010, 01:15
Hmm,, ik heb t ook idd wel is gehad. Niet zo vaak, maar toen hielp flink uitrekken best wel. Vereiste daarna nog wel ff een kleine afstelling. Ben benieuwd!

bass blom
2 april 2010, 01:33
je moet altijd flink rekken, alle snaren.
1 in de 100? keer breek je er 1, vette pech.

macwilliams
2 april 2010, 07:49
Niet gooien voordat ik er bij ben. Misschien ook leuk om hem brandend ergens vanaf te gooien?

superken_nl
2 april 2010, 12:23
Misschien een foutje gemaakt bij het omwinden van je snaar, waardoor hij op de een of andere manier steeds terug schiet als je je tuner aandraait?

Hier dacht ik ook gelijk aan.

Hoeveel windingen heb je om je tuner gedaan? Als het er 1 a 2 zijn dan willen sommige snaren nog wel eens terugschieten af en toe!!

lindstrom
2 april 2010, 12:26
Als het er 1 a 2 zijn dan willen sommige snaren nog wel eens terugschieten af en toe!!

Meestal de B en dunne E snaar.

geert1976
2 april 2010, 12:57
G-snaar moet je drie windingen geven, bij 2 wil die wel eens terugschieten.

hezz
2 april 2010, 13:23
Niet gooien voordat ik er bij ben. Misschien ook leuk om hem brandend ergens vanaf te gooien?

:seriousf:

Zo ja, pictures or it didn't happen!

SRV2000
2 april 2010, 14:19
Vanochtend werd ik wakker en toen lag de snaar al op mijn slapboard zo slap als wat. ik zou niet weten hoe dit kan. Tuner kapot???

geert1976
2 april 2010, 14:53
Vanochtend werd ik wakker en toen lag de snaar al op mijn slapboard zo slap als wat. ik zou niet weten hoe dit kan. Tuner kapot???

Je wilt dus zeggen dat de tuner weer afrolt?.

Di Stefano
2 april 2010, 14:59
Je wilt dus zeggen dat de tuner weer afrolt?.

Lijkt mij de enige verklaring.

geert1976
2 april 2010, 15:01
Als er in het vleugetje van de tuner een lockingschroef zit, wellicht deze vaster draaien en dan weer opspannen:ok:

SRV2000
2 april 2010, 15:11
Lijkt mij de enige verklaring.


Ja dat leek mij ook de enigste verklaring maar niets lijkt minder waar te zijn.
het bleek de inbus te zijn van mijn brug zadels.
op een 1 of andere mannier was die lam en gingen heel langzaam naar beneden.

je zou dan zeggen dat dit meteen opvalt omdat de snaar gaat zakken. maar aangezien dit elke keer minimaal was valt dat niet op.
ik heb zonet eens goed aan de snaar gehengst en tot bijna knappen aan toe.
weer op spanning gebracht en daarna weer knap aangetrokken. toen ik hem weer op spanning bracht zag ik dat de snaar wel op spanning bleef maar hij vlak om mijn toets lag. toen wist ik meteen al dat het aan de brugzadels moest liggen. en inderdaad de inbusjes waren helemaal uit gedraaid en de zadel lag vlak op de brug ( iets wat ik nog nooit heb mee gemaakt :dontgeti: ) kortom ander brug zadeltje er op gezet nieuwe snaar er op. en het is weer klaar.

Kortom de operatie is succesvol verlopen en ik mijn dag kan niet meer stuk:seriousf:

Laten we voorop stellen dat ik niet bijgelovig ben maar........


Gister deed dit probleem zich voor op 1 april.Vandaag is het verholpen op goede vrijdag

je zou der bijna wat van gaan denken :???:

Maar iedereen bedankt voor het mee denken supere !!!

RS-Rik
2 april 2010, 15:25
productiefoutje snaar?

hezz
2 april 2010, 15:34
Mooi dat het opgelost is! Ik weet hoe frustrerend het kan zijn om de fout maar niet te kunnen vinden!


productiefoutje snaar?

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:6Z2zAP5ZaDTN8M:http://www.threadbombing.com/data/media/54/facepalm_statue.jpg

;)