PDA

View Full Version : Zelf customizen



warhoofd
1 april 2010, 17:18
Hallo,

ik wil mijn Squiertje simpel customizen. ik heb niet zo veel hulpmiddelen om dit te doen dus ik wil het ook echt simpel houden.

dingen die ik wil proberen zijn:
- Slagplaat customizen (andere kleur)
- Pot meters weg halen en vervangen voor dobbelstenen.

zijn er nog weer leuke simpele dingen die ik kan doen?

of zijn er nog tips?

Met Vriendelijke Groet,

Jelle

Kipnugget
3 april 2010, 18:14
Als eerste zou ik de potmeters laten zitten en alleen de knoppen vervangen:D De knoppen kun je er -met beleid- gewoon afhalen. Geen idee of dobbelsteen-knoppen te koop zijn, maar je kunt proberen ze zelf te maken.

Met Google kun je allerlei sites vinden waar slagplaten worden verkocht. Ik gok dat je een Strat hebt, daar zijn zat slagplaten voor te vinden. Als je creatief wilt doen kun je ook proberen je slagplaat te beschilderen of graveren, maar dat is alweer wat minder simpel;)

Ik weet verder geen makkelijke mods om te doen, maar je kunt natuurlijk inspiratie opdoen van andere gitaristen.. Google is altijd je vriend:D

Realeigo
3 april 2010, 19:33
Potmeters vervangen voor 24mm Alpha of Bourns pots, maar dan moet je wel solderen.

Jilles
4 april 2010, 20:35
Dobbelsteen knoppen zijn gemakkelijk zelf te maken. Ik heb zelf twee oude vergeelde dobbelstenen gekocht in een tweedehandszaak. Deze zien er echt lekker oud uit en 't kost geen drol. Daarna gewoon een gat met de diameter van de pot erin maken, en je drukt ze zo over de pot heen. Als hij iets te ruim is kun je de lipjes van de schacht van de potmeter wat uit elkaar drukken met een schroevendraaiertje, of een stukje papier in je dobbelsteen proppen.