PDA

View Full Version : Help deze gitaarnoob!



Icequeen87
1 april 2010, 17:05
Lieve mensen op dit forum,

Mijn vriend speelt sinds een tijdje elektrische gitaar, volgens mij een Stagg standard S voor linkshandigen. Nu vindt hij de witte slagplaat die er standaard bij zit minder mooi dan een zwarte, en hij wil deze te zijner tijd nog eens omwisselen. Kan iemand mij vertellen waar ik een zwarte slagplaat kan kopen en hoeveel het kost om deze erop te zetten? Is het eenvoudig zelf te doen? Zoals gezegd, ik ben een totale gitaarleek, dus bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!

Keevinkos
1 april 2010, 21:18
je kunt ze overal en nergens kopen. Ga eens naar de lokale muziekwinkel, daar hebben ze er misschien wel een liggen. En als je het via internet wil doen, kijk dan eens op tonefactory.nl hier staat vrijwel alle gitaaronderdelen op, dus ook slagplaten.

Waar je ook even rekening mee moet houden, is dat de pickup covers dan ook gewisseld moeten worden naar zwarte. (hier moet je er dus ook nog 3 van kopen)

Voor het verwisselen zou ik als gitaarnoob toch even naar een gitaarboer gaan.;)

hezz
1 april 2010, 21:50
Nee joh, pickupcovers gewoon lekker wit laten. Oftewel de gave tuxedo look! Tonefactory is inderdaad een website waar je kan bestellen, maar veel gitaarwinkels kunnen je er vast ook wel mee helpen.

http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-50206111187217_2098_5246076

Houd er alleen wel rekening mee dat bijna alle vervangende-slagplaten bedoeld zijn om op een Stratocaster van het merk Fender te passen. De Stagg is ondanks de overeenkomsten hier en daar anders waardoor de slagplaat misschien niet 100% zal passen, denk bijvoorbeeld aan andere plekjes waar de schroeven bevestigd zijn of dat een bepaalde curve net anders loopt.

Dommedik
1 april 2010, 23:44
Idd.. niet alle slagplaten passen. Internet staan dr ook wel genoeg. Maar ik neem aan dat hij alleen een andere slagplaat wil? Geen andere pu's toch?

guitarXlord
2 april 2010, 09:16