PDA

View Full Version : Help deze gitaarnoob!



Icequeen87
1 april 2010, 17:05
Lieve mensen op dit forum,

Mijn vriend speelt sinds een tijdje elektrische gitaar, volgens mij een Stagg standard S voor linkshandigen. Nu vindt hij de witte slagplaat die er standaard bij zit minder mooi dan een zwarte, en hij wil deze te zijner tijd nog eens omwisselen. Kan iemand mij vertellen waar ik een zwarte slagplaat kan kopen en hoeveel het kost om deze erop te zetten? Is het eenvoudig zelf te doen? Zoals gezegd, ik ben een totale gitaarleek, dus bij voorbaat bedankt voor jullie hulp!

Keevinkos
1 april 2010, 21:18
je kunt ze overal en nergens kopen. Ga eens naar de lokale muziekwinkel, daar hebben ze er misschien wel een liggen. En als je het via internet wil doen, kijk dan eens op tonefactory.nl hier staat vrijwel alle gitaaronderdelen op, dus ook slagplaten.

Waar je ook even rekening mee moet houden, is dat de pickup covers dan ook gewisseld moeten worden naar zwarte. (hier moet je er dus ook nog 3 van kopen)

Voor het verwisselen zou ik als gitaarnoob toch even naar een gitaarboer gaan.;)

hezz
1 april 2010, 21:50
Nee joh, pickupcovers gewoon lekker wit laten. Oftewel de gave tuxedo look! Tonefactory is inderdaad een website waar je kan bestellen, maar veel gitaarwinkels kunnen je er vast ook wel mee helpen.

http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-50206111187217_2098_5246076

Houd er alleen wel rekening mee dat bijna alle vervangende-slagplaten bedoeld zijn om op een Stratocaster van het merk Fender te passen. De Stagg is ondanks de overeenkomsten hier en daar anders waardoor de slagplaat misschien niet 100% zal passen, denk bijvoorbeeld aan andere plekjes waar de schroeven bevestigd zijn of dat een bepaalde curve net anders loopt.

Dommedik
1 april 2010, 23:44
Idd.. niet alle slagplaten passen. Internet staan dr ook wel genoeg. Maar ik neem aan dat hij alleen een andere slagplaat wil? Geen andere pu's toch?

guitarXlord
2 april 2010, 09:16
Als die vriend slim is neemt hij die gitaar gewoon mee naar een gitaar winkel en laat die die slag platen even passen.. Want als je slag plaat niet past is dat idd heel zonde!;)

Maar succes!

Icequeen87
2 april 2010, 17:40
Volgens mij wilde hij die knopjes (pickup covers?) gewoon wit houden, juist dat contrast vond hij wel mooi. Bedankt voor jullie tips, ik kan er wel wat mee! En @ Keevinkos...Wees niet bang, ik ga heus niet zelf knutselen aan de gitaar, betwijfel of dat de klank etc. ten goede zal komen. In ieder geval bedankt voor jullie info. Ik mis nog 1 dingetje: hoeveel schatten jullie dat zoiets kost?

Keevinkos
2 april 2010, 19:11
ik denk dat een slagplaat je een tientje/15 euro ongeveer kost. Voor het verwisselen hangt het er sterk vanaf wie er in welke winkel staat, maar als hij tijd heeft zet hij er zo even voor je op. (klein klusje)

Icequeen87
3 april 2010, 17:24
Thanks voor jullie hulp :)

Dommedik
4 april 2010, 00:13
Ik gok ook zoeits... 15 a 20 voor zo'n plaatje denk ik? Maar geeft idd een leuk contrast! De pickupcovers zijn de covers die om de pickup zitten (duuhh ahah) En die knopjes zijn de tone. tone. en volume knoppen die op de potmeters zitten.