PDA

View Full Version : nocki.s5.com nieuw



Nocki
21 april 2003, 23:33
hoi ik heb mn website veranderd en in het engels gemaakt.
iedeen, reactie's??

alvast bednakt
nocki

Mithrandir
22 april 2003, 09:44
Ok, ik heb een paar kleine opmerkingen voor je.

De intro-pagina:
Ik vind de achtergrond die je daar gebruikt hebt niet zo mooi, ook je Mesa/Nocki logo komt niet zo goed uit de verf omdat die wit is en die is slecht zichtbaar op de ook lichte achtergrond. Ik zou daar voor een egale, donkere achtergrond kiezen. Link streepje onder "Enter" zou ik weghalen of in dezelfde kleur als je font, die standaard browser underlining vind ik nooit mooi.

site:
Ik vind de frameset een beetje overbodig, je doet niks met die frames links en rechts. Als je toch graag die 2 randen aan de zijkant wilt zou ik van een tabel gebruik maken als ik jou was en de breedte en hoogte op 100% en de pagemargins op 0. Ook hier geld dat het Mesa/Nocki (:)) logo niet goed zichtbaar is, dus moet je ook daar misschien denken over een andere achtergrond.
Je moet er misschien aan denken om een menu structuur te maken die je door de hele site gebruikt zodat het makkelijker navigeren is, je kunt nu alleen met de history knop terug naar de begin pagina. Een home knop die naar de beginpagina gaat zou al goed zijn, maar een menu bovenin (of waar jij wil) zou nog mooier zijn. Ook hier zou het mooier zijn om de onderstreeping van de links weg te laten, of in dezelfde kleur te doen als het font.

content pagina's:
Overzichtelijk en duidelijk. Qua vormgeving heb ik dezelfde opmerkingen als over de gehele site.

Leuke site, maar mag nog iets strakker vormgegeven worden en de navigatie mag iets beter.

succes.

Nocki
22 april 2003, 10:13
hee. bedankt voor je kritieken. ik weet alleen niet of ik dat allemaal wel kan.
ik zal eens kijken of ik met een menutje kan gaan werken.
en zal wel proberen het geheel wat overzichterlijker te maken.

Nocki

Mithrandir
22 april 2003, 10:28
tuurlijk kan je dat, als je maar wil :smile:

En het hoeft niet eens overdreven ingewikkeld te zijn hoor. Je kunt de links die je nu alleen op de eerste pagina hebt staan, bijvoorbeeld in een kolom links onder elkaar zetten en die op alle pagina's gebruiken. Het is even wat werk, omdat je het menu op elke pagina opnieuw moet invoegen (met scripting zou dit makkelijker opgelost kunnen worden, maar laten we daar nog maar niet aan beginnen :smile: ) maar het bevordert wel het gebruiksgemak van je site.

delphiro
23 april 2003, 10:17
ja, de kleuren kunnen beter. Het is wel leesbaar maar het leest niet prettig.

De opmaak vind ik wel lekker simpel gehouden. Verder is de html / xml code natuurlijk bagger want het wordt door Mickey$oft office geproduceert. Dan kun je zelf beter!

Het probleem is dan ook dat mijn browser (ik gebruik geen M$ IE) het waarschijnlijk niet goed interpreteerd en er dus alinea's maakt die ver inspringen en daarna weer helemaal links uitlijnen.

Leuke site dus, alleen jammer dat dit weer een site is die voor IE geschreven lijkt te zijn terwijl je met eigen middelen (gewoon notepad) veel betere html kunt schrijven.

Mithrandir
23 april 2003, 10:34
Notepad vind ik dan wel weer erg die-hard, maar idd tools als homesite gebruiken en zelf de HTML kloppen zorgt op den duur voor overzichtelijkere code die ook door andere browsers geinterpreteerd kan worden.

Dus dat word een cursusje HTML, CSS en Javascript Nocki.

Nocki
23 april 2003, 10:35
ai...