PDA

View Full Version : tonefactory.nl met virus besmet



Niels Verkaik
1 april 2010, 13:35
ik probeer zojuist een bestelling te plaatsen bij tone factory, maar avg en google chrome waarschuwen de hele tijd voor een virus.

Heeft iemand misschien een telefoonnummer of e-mailadres ofzo van ze, weL aardig om ze te waarschuwen niet?

bass blom
1 april 2010, 13:39
goh ja, hier met firefox ook :chicken:

Veilig surfen
Diagnostische pagina voor tonefactory.nl

Wat is de huidige status van tonefactory.nl?

Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 3 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 0 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-03-27 en er is in de afgelopen 90 dagen geen verdachte inhoud op deze site aangetroffen.

This site was hosted on 1 network(s) including AS16243 (VIRTU).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat tonefactory.nl in de afgelopen 90 dagen niet heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van sites.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Hoe is dit gebeurd?

In bepaalde gevallen kunnen derden schadelijke codering toevoegen aan echte sites, waarna wij deze waarschuwing weergeven.

Volgende stappen:

* Terug naar de vorige pagina.

HaroldA
1 april 2010, 13:41
ik probeer zojuist een bestelling te plaatsen bij tone factory, maar avg en google chrome waarschuwen de hele tijd voor een virus.

Heeft iemand misschien een telefoonnummer of e-mailadres ofzo van ze, weL aardig om ze te waarschuwen niet?

Gewoon negeren en tonefactory.nl openen...

O wacht, je gebruikt Windows zeker? :soinnocent:

Niels Verkaik
1 april 2010, 13:46
openen en dan besmet worden lijkt me geen plan, ik probeerde het ook met IE , gelukkig greep AVG toen in....

Kim Wilson
1 april 2010, 13:48
Het zijn bekenden van mij, ik zal ze wel even een sms sturen.

Ibanez666
1 april 2010, 13:50
IE bij mij met Avast ook.

Ik zie nogal veel sites/domeinen per dag en ik moet helaas constateren dat veel servers gehacked worden de laatste tijd, waarna alle domeinen die erop staan gebruikt worden om malware te verspreiden.

Niels Verkaik
1 april 2010, 13:57
Het zijn bekenden van mij, ik zal ze wel even een sms sturen.

Nice:) ,

sbakker
1 april 2010, 14:48
Het zijn bekenden van mij, ik zal ze wel even een sms sturen.

Hans, bedankt voor je sms. We zijn druk bezig met het verwijderen van het virus. Schijnt een hack vanuit China te zijn geweest.

JeroenSchaaf
1 april 2010, 14:50
Awihh das lastig! Succes met het verwijderen.

Marshallover
1 april 2010, 14:55
Heeft dat nog invloed gehad op privacy gevoelige data van klanten?

JeroenSchaaf
1 april 2010, 15:03
Ik hoop het niet, heb net 2 dagen geleden een bestelling gedaan.

Kim Wilson
1 april 2010, 15:04
Hans, bedankt voor je sms. We zijn druk bezig met het verwijderen van het virus. Schijnt een hack vanuit China te zijn geweest.
Graag gedaan, en succes ermee! :ok:

sbakker
1 april 2010, 15:07
Heeft dat nog invloed gehad op privacy gevoelige data van klanten?

Volgens de provider niet. Men heeft direct de site afgesloten om erger te voorkomen. Inmiddels is de backup teruggezet maar de melding in Firefox kan misschien nog even duren.

Marshallover
1 april 2010, 16:04
Ik hoop het niet, heb net 2 dagen geleden een bestelling gedaan.

Same here!

Kim Wilson
1 april 2010, 16:26
Net een sms gehad van één van de jongens van TF. Het is weer gefixed. Via Google naar de site is nog lastig, maar verder zou alles weer naar behoren moeten werken.

jan jansen
1 april 2010, 17:39
Net een sms gehad van één van de jongens van TF. Het is weer gefixed. Via Google naar de site is nog lastig, maar verder zou alles weer naar behoren moeten werken.

Net even ingelogd bij Tonefactory maar helemaal niets aan de hand,en ik heb een lading programmas op de pc wat gelijk aanslaat als....,

JJ

Daan_B
1 april 2010, 17:44
Hans, bedankt voor je sms. We zijn druk bezig met het verwijderen van het virus. Schijnt een hack vanuit China te zijn geweest.

Die chinezen proberen ook echt alles te verneuken:(.

zeiler
1 april 2010, 18:21
firefox blokkeert 'm hier nogsteeds hoor :o!

Riky
1 april 2010, 18:27
firefox blokkeert 'm hier nogsteeds hoor :o!

Ook als je je internet buffer even leegmaakt?

Midwolda
1 april 2010, 18:49
firefox blokkeert 'm hier nogsteeds hoor :o!

Yep, hier ook (voor het eerst sinds een week ofzo weer eens naar TF).

Bolder
1 april 2010, 19:37
volgens de provider niet. Men heeft direct de site afgesloten om erger te voorkomen. Inmiddels is de backup teruggezet maar de melding in firefox kan misschien nog even duren.
.
Lezen?!!?

sbakker
2 april 2010, 00:00
.
Lezen?!!?

Op zich kan je weer op de site komen. Echter, je zult dan even Internet Explorer moeten gebruiken en rechtstreeks www.tonefactory.nl moeten intikken. Google blokkeert de site nog maar dat zou binnen afzienbare tijd weer verholpen moeten zijn..

bass blom
2 april 2010, 00:34
Op zich kan je weer op de site komen. Echter, je zult dan even Internet Explorer moeten gebruiken en rechtstreeks www.tonefactory.nl moeten intikken. Google blokkeert de site nog maar dat zou binnen afzienbare tijd weer verholpen moeten zijn..

je kan er wel op, dan moet je gewoon de waarschuwing negeren.

jan jansen
2 april 2010, 10:08
firefox blokkeert 'm hier nogsteeds hoor :o!

net effe met firefox tonefactory bekeken maar niks aan de hand...als ik jouw was zou ik eerst je pc eens opruimen met al die troep die achterblijft na bezoek aan een pagina...:blast:

JJ

Chocola
2 april 2010, 12:24
Grappig, ik belde gisteren nog maar niemand nam op :D. Ik merkte het ook ^^.

En Google zal het binnen paar dagen weer goed doen. Gezien TF door Google, Firefox (/andere browsers), provider en je firewall werd geblokkeerd heeft het even een opdonder gehad lol.

Overigens kan TF beter even met de provider/host bellen om een afspraak te maken over de toekomstige preventie van dit soort aanvallen. Het is makkelijk te verhelpen/zorgen dat het niet of heel erg moeilijk nogmaals kan gebeuren.

Wel een erg slechte aanval overigens, ik zat gisteren te surfen op de website met alle beveiligingen van Google en browser uit en had even gekeken wat ze nu precies aan het doen waren... Beetje script valt mijn computer ook aan, of doet in ieder geval een poging tot, maar nee hoor :D. Passief kut script :p.

rocker_71
2 april 2010, 13:19
Bij mij doet ie het ook prima.

Leuk om te lezen dat het cirkeltje via gitaarnet zo snel rond is en de website weer gefixed is. ;)