PDA

View Full Version : Boss GT-5 presets te zacht.



rudolf
1 april 2010, 13:15
Ik heb tijdelijk een Boss GT-5 te leen van een kennis. Hij wil 'm verkopen aan mij, omdat ie er niks meer mee doet.

Nou heb ik dat ding volgens de 4 cord methode aangesloten op de FX Loop van mijn TSL 601. Ik kan nu gewoon de pre-amp van mijn versterker gebruiken voor distortion en de gt-5 gebruiken voor effecten zoals flanger chorus wah etc. die ik zelf instel. So far so good.

Maar ik vind het lastig om elk effect naar eigen wens helemaal in te stellen. Dus ik wil de presets gebruiken die op dat ding zitten, echter....
Probeer ik nu de presets te gebruiken dan gaan deze te zacht. Terwijl de volume knop van de GT-5 helemaal open staat en aan de achterkant zit ook nog een klein draaiknopje wat ook helemaal open staat. Master volume van het effect staat ook op max. Druk ik op de "LOOP" knop van de GT-5 dan krijg ik dikke piep en feedback. Weet iemand wat ik fout doe? Ik heb nog niet veel kaas gegeten van multi-effect pedalen.

**** Edit, ow stom, ik bedenk me nu ineens dat ik de GT-5 misschien zachter moet zetten als ik LOOP aan het staan en dat de piep/feedback dan misschien verdwijnt. Waarom komt dit pas in mij op nadat ik dit topic aanmaak? :S Straks eens proberen.

rudolf
1 april 2010, 15:55
Okee inmiddels dus gelukt. Het was toch wat anders. Zag ineens dat er een knopje op de amp zat om de fxloop te boosten. Alleen die presets klinken niet echt super. Zelf maar wat kloten in de avonduurtjes.

Mitch
1 april 2010, 21:32
Fijn om te lezen dat het probleem al is opgelost. Ik zou je echter wel willen aanraden deze zin nog eens te lezen en op je in te laten werken:


Ik heb tijdelijk een Boss GT-5 te leen van een kennis. Hij wil 'm verkopen aan mij, omdat ie er niks meer mee doet.


;)

Tim..
2 april 2010, 02:41
geweldig forum dit, dat het antwoord je zomaar zelf te binnen schiet:ok:

(al begrijp ik de reactie van mitch niet)..

Guitarik
2 april 2010, 10:01
(al begrijp ik de reactie van mitch niet)..

Misschien is er een reden voor dat hij er niks meer mee doet...

Maar ik heb ook een GT-6 gehad en hoewel ik er nu geen meer zou kopen, heb ik er in mijn beginperiode toch veel plezier van gehad. Mooi apparaat om je effecten-vocabulair te ontwikkelen.

Johannes
2 april 2010, 10:10
Afhankelijk van wat die vriend van je ervoor wil hebben, is en een GT5 al snel wat aan de prijzige kant. GT6 kost tegenwoordig ook niet zo veel meer en verslaat de GT5 op alle vlakken. Misschien is om over te denken.

Mitch
2 april 2010, 13:45
Dat dus. De GT5 is echt een heel zwakke broeder als je 'm vergelijkt met wat recentere multi-effects.

rudolf
3 april 2010, 11:38
Okee thx voor de tip. Zojuist effe mijn versterker en de gt5 naar diezelfde kennis gebracht. Hij had niks te doen met Pasen en wilde em wel even afstellen voor me. Geheel vrijblijvend. Ding stond klote ingesteld omdat hij er altijd rechtstreeks over de PA mee speelde.

Ik zie wel, als het niks is koop ik em gewoon niet.

Johannes
3 april 2010, 18:42
een gt6 kost 2ehands 150 euro, een gt3 100 ofz. Hou dat in je achterhoofd en check marktplaats enz.

rudolf
6 april 2010, 22:50
Wat een kut ding... bleh :D
Hij zou er geld bij moeten doen

koen77
14 april 2010, 10:57
Ik heb me ook nooit kunnen verzoenen met die boss multi effects, heb er nochtans genoeg gehad. Effecten waren ok, de distortions vreselijk koud en de bypass om bij te huilen. Kijk eens voor een line 6 m9 of m13, duurder ja, maar die wil je tenminste na een jaar niet kwijt. Voor multieffecten van boss krijg je niet zoveel meer .Kijk maar eens hoeveel me-50 er tweedehands worden aangeboden.:ok: