PDA

View Full Version : Effect tussen amp en cab?



Riky
1 april 2010, 10:51
Hey mensen,

ik loop al een tijdje met een vraag rond en nu maar besloten om hem hier te stellen, omdat ik zelf nog niet achter het antwoord ben gekomen.

Is het mogelijk om een om modulatie effecten (delay, reverb chorus) tussen je amp en cab te zetten?
Het idee erachter is om zo door 1 cab het droge signaal te horen en door de andere cab mijn sound + delay en reverb en andere modulatie effecten.

Dit is dus het idee:

http://img340.imageshack.us/img340/2310/ideesetup.jpg

Mijn gedachte zegt dat het niet mogelijk is om zo'n versterkt signaal door de Tonelab LE te laten gaan, maar ik weet het dus niet zeker.

Kan iemand mij wijzer maken?

Gearjunkie
1 april 2010, 10:59
Ik denk dat je tonelab gefrituurd gaat worden...
Goede reden om te investeren in een 2e versterker!! Da's dan toch weer fijn lijkt me.

The Running Man
1 april 2010, 11:03
Hey mensen,

ik loop al een tijdje met een vraag rond en nu maar besloten om hem hier te stellen, omdat ik zelf nog niet achter het antwoord ben gekomen.

Is het mogelijk om een om modulatie effecten (delay, reverb chorus) tussen je amp en cab te zetten?
Het idee erachter is om zo door 1 cab het droge signaal te horen en door de andere cab mijn sound + delay en reverb en andere modulatie effecten.

Dit is dus het idee:

http://img340.imageshack.us/img340/2310/ideesetup.jpg

Mijn gedachte zegt dat het niet mogelijk is om zo'n versterkt signaal door de Tonelab LE te laten gaan, maar ik weet het dus niet zeker.

Kan iemand mij wijzer maken?

Goed plan om het vooral niet te doen.
Op je speakeruitgang staat een vermogen dat voldoende is om een speaker(combinatie) van tientallen watts heen en weer te schudden.
Vergelijk dat met het zielige signaaltje dat je opwekt met een trillende snaar boven een magneet met wat pooltjes en een koperdradenklosje (het gebruikelijke ingangssignaal)

Jan Buurman
1 april 2010, 11:06
Bij mijn weten is het enige effect wat je tussen amp en cab moet zetten de Talkbox...

Riky
1 april 2010, 11:12
Ok! Mijn eerste gedachten wordt dus bevestigd.
Had gehoopt dat dit ene goedkope oplossing zou zijn. Dan doen we het voorlopig nog maar met 1 amp tot ik een roady gevonden heb;)

Thanks!

peter_heijnen
1 april 2010, 11:29
Je kunt wel tussen de amp en speaker een al dan niet gefilterde DI plaatsen. UIt de DI komen dan twee verschillende sognalen: A: speakersignaal en B: lijnsignaal.

A sluit je dan op je cab en B op de tonelab. Om die laatste te versterken heb je dan nog een monitor of amp nodig. Voeg in je schema dus een DI toe en vervang cab2 dan door bijv een tweedehands peavey bandit of dergelijke en je bent ready to go.

Riky
1 april 2010, 11:33
Ok! Snap ik, maar dat is dus niet goedkoper dan een 2e amp kopen en geld is natuurlijk het probleem bij een student.