PDA

View Full Version : beste winkel voor gitaarondelen?



GuitarThomas
31 maart 2010, 22:43
Ik was van plan morgen onderdelen voor mijn gitaar te gaan kopen, ik weet alleen niet zo goed waar ik heen moet.
Als sites heb ik de volgende gevonden:

mainmusic.com
guitarsuplies.com
guitarparts.com

Ik wil eigenlijk zelf naar een winkel (i.p.v. bestellen) zodat ik zeker weet dat alles bij elkaar past. Weet iemand een winkel (het liefst in de buurt van Amsterdam) maar hoeft niet per se, die alle benodigden onderdelen verkoopt?

Alvast bedankt!
Thomas

gitaarfreakz
1 april 2010, 07:12
guitarfetish.com, ook een goede site
gitarre-bestellen.de , ook een goede site (wel in het duits)

verder moet je zelf kijken welke onderedelen jij nodig hebt.
:zz:

Kakihara
1 april 2010, 08:10
Ik denk dat hier de populairste toch wel Tonefactory (http://www.tonefactory.nl) en GuitarSupplies (http://www.guitarsupplies.nl) zijn, 2 webshops waar je ook met al je vragen terechtkunt en met een superieure ondersteuning.

Hiro
1 april 2010, 08:37
inderdaad bij guitarsupplies word ik altijd heel goed geholpen, en snel en zelfs op zondag, met de rest heb ik nog geen ervaringen omdat guitarsupplies alles goedkoper konden leveren

GuitarThomas
1 april 2010, 10:12
Dat zijn alleen allemaal webshops, en ik zocht eigenlijk een winkel waar ik heen kon.. Is er nergens iets waar dat kan?

Jan Buurman
1 april 2010, 10:25
Zo even uit mijn hoofd:
Vox Humana
Tone Factory (Sorry, al genoemd)
De Gier
...




Edit: Sorry, Tone Factory al genoemd

speedmusic
1 april 2010, 10:37
volgens mij kan je bij guitarsupplies gewoon langs gaan, althans je kunt je spullen daar persoonlijk ophalen.

Ook snap ik wel dat de de meeste pure webshops zijn, de prijzen zijn gemiddeld gezien klein. Als iedereen langs komt met een gitaar om een knopje van €2,-- euro uit te zoeken welke mooi past bij zijn gitaar, dan ben je als toko zoveel geld kwijt aan personeel dat het niet rendabel is.

Gelukkig helpen ze je goed bij de voorgenoemde toko's, dus ik zou zeggen ga kijken wat je precies zoekt en stuur de vraag naar ze op of dit bij elkaar past en ik weet zeker dat je een geschikt antwoord krijgt.

Of stel de vraag hier, zijn genoeg mensen om te helpen.
Als je in Amsterdam kijkt dan zijn er winkels genoeg waar je spullen kunt krijgen, zelf was ik gisteren nog bij de string voor een tele nek. Maar geen van allen is zo uitgebreid als GS en TF.

Succes met je speurtocht.

McVenco
1 april 2010, 10:38
Al genoemd, maar hierbij nog een stem voor Guitarsupplies.nl - ze leveren supersnel (als je overdag bijtijds besteld heb je het vaak de volgende dag al in huis). Ik heb er al een aantal keren wat besteld en van mij niets dan lof...

Jan Buurman
1 april 2010, 10:50
Online bestellen is goed te doen hoor. Ik heb ooit eens knoppen voor een gitaar besteld en toen ze aan kwamen waren ze qua kleur toch niet wat ik bedoelde. Zonder problemen kon ik ze in ruilen (per post) voor anderen.
Uiteraard wil je bepaalde onderdelen wel in handen gehad hebben maar voor veel spullen kan ik online bestellen best aanraden.

GuitarThomas
1 april 2010, 22:39
Dan bestel ik dit bij guitarsupplies:

1 x Bell trussrod cover 2ply black/white
1 x Bad-assŪ style wrap-over bridge black
1 x Gotoh tailpiece GE101Z cosmo black
1 x Kluson Grand Vintage Bridge Nickel
1 x Kluson Grand Vintage Neck Nickel
2 x Element ring voor vakke/arched tops H=2,5mm
12 x Mother of pearl 6mm
1 x Oval input cover zwart
1 x Voorgezaagd fretboard ebony, 24,75" scale, 12" radius
1 x Dunlop 6110 fretwire 24pcs pre-cut
1 x Dual action trussrod 430mm
1 x Graphite Topkam 42x3,4x5,2mm zwart
1 x Gotoh SG381 Cosmo Black 3x3
1 x LP-style 3 standen schakelaar, zwarte knop
1 x Gotoh strappin EP-B3, 17mm cosmo black set of 2
1 x Side dot wit, 2mm dia, 20cm lang

en dit ergens anders:

4 x knoppen (guistarsupplies heeft geen mooie, vind ik)
1 x Het benodigde hout

Ik heb express geen backplates (wil ik zelf maken van hout)

En dan mis ik nog de benodigde elektronica. Heeft iemand misschien een bedradingsschema van een les paul? ik heb er wel eentje gevonden, maar die is vrij.. "matig".

Verder heb ik een beetje mijn twijfels over het fretboard en de trussrod. De lengtes komen echt totaal niet overeen. Mijn fretboard is 24,74" (62,9 cm) en mijn trussrod 430 mm (verstelbaar). Het is alleen wel een heel grote afwijking..

Alvast bedankt!

snaarplukker
1 april 2010, 23:38
....Verder heb ik een beetje mijn twijfels over het fretboard en de trussrod. De lengtes komen echt totaal niet overeen. Mijn fretboard is 24,74" (62,9 cm) en mijn trussrod 430 mm (verstelbaar). Het is alleen wel een heel grote afwijking..
Meet je fretboard maar eens op. Ik denk dat je in de war bent met de mensuurlengte van 62,9 cm.;)

GuitarThomas
1 april 2010, 23:52
wat is de mensuurlengte? en het fretboard van mijn eigen gitaar is 410 mm.

barno
1 april 2010, 23:57
wat is de mensuurlengte? en het fretboard van mijn eigen gitaar is 410 mm.

mss toch nog wat studiewerk voor de boeg voor je aan de bouw begint, ;) mensuurlengte is de allesbepalende maat (de lijn tussen top-en brugkam) voor een gitaar. fretboard, brugpositie enz... alles hangt af van deze maat

en die truss rod is ideaal voor het fretboard dat je bestelde

Hedge
2 april 2010, 07:59
Mensuur is een hele belangrijke maat. Een van de regels: Fret 12 zit op de helft van je mensuur. Daarnaast moet je rekening houden met wat ruimte voor compensatie.

:blast:
:B

GuitarThomas
2 april 2010, 08:21
mss toch nog wat studiewerk voor de boeg voor je aan de bouw begint, ;) mensuurlengte is de allesbepalende maat (de lijn tussen top-en brugkam) voor een gitaar. fretboard, brugpositie enz... alles hangt af van deze maat

en die truss rod is ideaal voor het fretboard dat je bestelde

haha, ik ben inderdaad bang dat ik nog wel wat zelfstudie nodig heb :dontgeti: ik ben ondertussen wel een heel eind met mijn bouwtekeningen en ik neem ze nog door met iemand die al vaker een gitaar heeft gebouwd.

verder was ik de mensuurlengte in mijn tekening niet vergeten maar ik wist niet dat dat de mensuurlengte heette.

Dank voor alle antwoorden!

Dutch
2 april 2010, 12:18
In het engels noemen ze het de scale. Lengte van de snaar van topkam tot brug. Het stuk dat vibreert. In inches stadaard: 25,5" voor Fenders, 24,75" (?, uit mijn hoofd) voor Gibsons en 25,0" voor PRS.

Verder is Banzai wel leuk: www.banzaimusic.com/ Vooral in de elctronica dingetjes, potmeters (Bourns) en Wah onderdelen.
En deze heeft een enorme selectie:http://www.axesrus.com/

En Ebay natuurlijk:
Hier heb ik een paar voordelige dingen vandaan: http://stores.ebay.com/MetalShopMusic-Guitars-Parts-Amps

Ik heb ook ergens een rol koperfolie van 10 cm breed en 10 meter lang besteld voor iets van €8. Kom daar maar eens voor in NL.

Git Aar
2 april 2010, 17:18
Vox Humana vlaardingen. Paar keer geweest, hebben veel, goede site en relext personeel, gelijk even rondneuzen daar :)