PDA

View Full Version : cort kx5 goede gitaar?



guitardownside
31 maart 2010, 20:08
ik kan van mijn neef een cort kx5 kopen...
is dit een goede gitaar?
heeft iemand ervaring?:)

stephans
31 maart 2010, 20:20
ben je een beginner?
het lijkt me wel een degelijke beginnersgitaar!
verder geen ervaring met cort

guitardownside
1 april 2010, 15:06
nee ik ben geen beginner...
ik wist niet of dit een goede gitaar was. maar ik kon hem goedkoop kopen.
ik ga waarschijnlijk toch voor een ibanez.:)

freakystyle
1 april 2010, 15:32
als je geen beginner bent; ga dan naar je neef toe, bespeel dat ding en bepaal zelf of je het wat vind of niet. Nieuw kost de gitaar ongeveer 280 euro.

Fuhgawz
1 april 2010, 16:09
Cort maakt leuke gitaren voor het geld. Echt niet slechter dan Ibanezzen uit dezelfde prijsklasse hoor! Dit specifieke model ken ik niet, maar ik heb jaren met veel plezier op een Cort gitaar gespeeld en heb nog steeds een Cort bas die ik wel eens gebruik om baslijnen op te nemen. Hij speelde al erg lekker en na de toevoeging van een GFS P-element klinkt die bas erg goed.

Maar inderdaad, als je géén beginner bent en de gitaar staat bij je neef dan hoef je hier niet te vragen of die gitaar goed, dan kun je naar je neef gaan en het zelf beoordelen.

LaszloVersteeg
1 april 2010, 19:50
Jong, Cort is heilig bij mij, toch zeker de wat duurdere gitaren (400-500 euro) spelen als 'n tierelier!

ook de beginnersgitaren zijn heel erg goed!

het enige waar je naar moet luisteren is de sound, vind vaak het nekelement net iets te donken, maar 'n beter setje pups kan dat oplossen;)

guitardownside
2 april 2010, 12:11
ik ga hem dit weekend leenen. Als het wat is kan ik hem waarschijnlijk voor niet te veel overkopen. :)

Madcow
2 april 2010, 14:09
hier zit ook een cort fetisjist !

Laat die oude lutsers maar lullen met hun 3000 euro dure gibsons! Wij hebben allemaal een salaris van 100 euro de maand. Dikke gitaren zitten er niet in voor ons! :(

Ik heb de Cort M-600 met EMG pickups. Ik heb weinig gitaren in mijn handen gehad die voor mij beter zijn.