PDA

View Full Version : Semi-acoustisch of alleen versterkt???



Bastijn
21 april 2003, 21:36
http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/10_musical_instruments/30_guitars_basses_amps/70_bass_guitars/10_bass_guitars/60_bex_basses/BEX4C/index.html

Kan je met deze bas ook gewoon acoustisch (zonder versterker dus) op een normaal acoustischgitaar volume spelen, of kan je alleen versterkt hierop bassen???
T is mij niet helemaal duidelijk, ik vind dit namelijk een erg mooie bas, en ik zie mezelf al helemaal onder een boom midden in de natuur zitten bassen, (biertje erbij?)

Ik dacht dat je voor een acoustisch geluid iig een groot gat in je klankkast nodig hebt, maar deze heeft daar een magnetisch element zitten. Alleen die F-vormen zijn gaten, maar kan je daar nu acoustisch door spelen??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bastijn op 2003-04-21 21:37 ]</font>

Chris Wolstenholme
21 april 2003, 21:50
de meeste accoustische zijn toch al semi?

dan DENK ik dat deze toch echt over een ampje moet, maar je kan ook een leuke travelbas inclus amp kopen of zo'n maak aan je riem vast ampje met batterij voor buiten fun :wink: :grin:

bassopotmus
21 april 2003, 22:09
Neej dit is echt een waar je liefst een amp bij gebruikt

Bastijn
21 april 2003, 22:32
dus unplugged komt er evenveel geluid uit als bij een normale electrische bas?

MikeDirnt
21 april 2003, 23:24
die broekriem ampjes zijn tof :grin:

Een jongen hier in het dorp heeft er een die hij dan om ze arm hangt. En dan zie je hem lopen door de straten met zijn gitaar ingeplugged in dat batterije bakkie. Of het klinkt is een ander verhaal.

niels_r
22 april 2003, 07:25
Op 2003-04-21 22:32, schreef Bastijn:
dus unplugged komt er evenveel geluid uit als bij een normale electrische bas?



Wel wat meer, maar veel zal het niet zijn.

skabouter
22 april 2003, 08:25
tis nie te lezen op de kop, maar is dit niet die sheenan yamaha ? iig uit die reeks.

neej, zo`n bas doet het niet unplugged. ik heb zo`n soort gitaar, en dacht ook dat ie nog wel wat geluid mee zou geven. nou, niet dus. wel "wat" meer dan een normale, maar niet genoeg.

als je dat wil moet je zoiets nemen.

http://www.adirondackguitar.com/acousticbasses/ab34.jpg

met dit:

http://www.elderly.com/new_instruments/items/images/200N/CB10E4F_side.jpg

Bastijn
22 april 2003, 09:56
thanx skabouter, maar die volledig acoustische bassen vind ik niks (ik heb waarschijnlijk tot nu toe alleen maar goedkope crappy ac bassen in mn hand gehad.

En de Billy Sheehan Signature komt idd uit dezelfde serie, maar die heeft dan 2 soapbars.

vanafvandaag
22 april 2003, 11:41
Ik heb een akoestische bas van Stagg (200 euro) het het houdt niet over qua volume. Als je alleen speelt valt het goed te doen. Maar zodra er een andere (akoestische) gitaar bijkomt wordt het iets lastiger. Ik heb er nu een klein versterkertje bij, als dan de akoestische onversterkt speelt heb je een wereld geluidje. Erg leuk voor kleine kamerconcerten enzo.

Er zijn wel Fenders op de markt met mega grote klankkast, die hebben iets meer volume.

Easy Rider
22 april 2003, 15:57
Deze dingen klinken unplugged dus echt naar niks. Er zit *geen* laag in. Ik vind het allemaal ontzettend 'nep' klinken, alsof ze die dingen van plastic maken ofzo.

De truuk met akoestische snaarinstrumenten die veel laag moeten produceren is niet dat er een groot gat in de klankkast moet, maar dat er een hele grote klankkast gebruikt moet worden. Lage frequenties hebben grote golven dus ook veel ruimte nodig om te resoneren.
Daarom komt er ook niks lager dan een contrabas.
En zo'n ding *moet* ik gewoon hebben! :grin: Sparen, werken, sparen, werken...

EZ

Clunk
22 april 2003, 16:23
idd!
ik zou eig ook wel eens een contrabas willen proberen, maaar die dingen zijn uber groot... en volgens mij ook heeel anders om te bespelen weer...
ik zie wel :smile:
ik was eig aan het sparen voor een piet visser, of een acoustische bas...
maar aangezien dat acoustisch dus niet egt helemaal super is denk ik da'k dus maar voor de piet visser gaat :grin: :grin: :grin: