PDA

View Full Version : HNGD - Warmoth Strat



minas
31 maart 2010, 18:03
Was eigenlijk totaal niet opzoek naar een nieuwe gitaar, maar per toeval kwam ik deze gitaar tegen die helemaal aan mijn eisen voldeed. Dus kon het niet laten hem toch maar op te gaan halen:)

En het is geworden.....een Warmoth Stratocaster (4de stratocaster, waarvan de 3de in sunburst)

Specs:
- Hard Ash Body
- Indian Rosewood hals met ebben toets
- Graffieten topkam
- Sperzel mechanieken
- 2x SD aclino Pro 2 humbuckers - 1x Noiceless SD pick up

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/WarmothStrat.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/Warmothstrat2.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/Warmothstrat3.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/Warmothstrat4.jpg

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/Warmothstrat5.jpg

minas
31 maart 2010, 18:04
Hij klinkt en speelt (vooral door de ongelakte hals) heerlijk!

hezz
31 maart 2010, 18:07
Die hals, hoe speelt en klinkt dat? Was toevallig vandaag ook al aan het kijken, die donkerbruine halzen zien er altijd zo lekker uit!

JeroenP
31 maart 2010, 18:08
Leuke plank! moet wel even wennen aan die sunburst. Zal wel lekker klinken denk ik:)

Orgasmocaster
31 maart 2010, 18:09
Gewelig! gefeliciteerd!
sinds ik mijn eerste rosewood neck heb gekocht (6 jaar geleden) is het uitgelopen in een verslaving!! nooit meer lak voor mij! :)

Rubster
31 maart 2010, 18:11
Gefeliciteerd zeg! Erg mooie strat, en vooral ook mooie neck! Persoonlijk houd ik ontzettend van de traditionele modellen (strat, tele, LP), maar met een eigen twist. Vind dit hiervan een erg mooi voorbeeld.
Heb zelf meerdere malen bij Warmoth besteld, en ben altijd zéér tevreden over wat ze leveren. Mijn main-gitaar is een custom warmoth Tele-achtige met P90's en is dé reden waarom ik mijn PRS Custom 22 de deur uit heb gejaagd. Ben bang dat wanneer ik wat centjes gespaard heb wederom een bestelling ga doen!

Maar heel veel plezier gewenst met je nieuwe gitaar, topdingetje!

Dommedik
31 maart 2010, 18:13
ziet er heel goed uit! Gefeliciteerd:ok:

Orgasmocaster
31 maart 2010, 18:13
Dit is trouwens geen gewone 3tburst, her is een "bengal burst"
(black - red - yellow - clear)

de_stoffel
31 maart 2010, 18:27
Prachtig! Vooral die hals, echt mooi... :ok:

Hendriks
31 maart 2010, 18:38
Mooi , hardtail , zit ik ook nog naar te kijken.

macwilliams
31 maart 2010, 18:56
Mooie strat :ok:

minas
31 maart 2010, 19:07
Die hals, hoe speelt en klinkt dat? Was toevallig vandaag ook al aan het kijken, die donkerbruine halzen zien er altijd zo lekker uit!

Speelt en klinkt perfect. De voelt zeer soepeltjes en vlot aan vooral doordat hij ongelakt is (smaak gebonden natuurlijk). Krijgt minder plakkerige handen van.

Klank is warm door het rosewood en ebben. Denk alleen wel dat hij misschien iets lastiger door de mix komt dan maple.

deefke666
31 maart 2010, 19:20
knappe strat man :mmmm:

en hoe moet ik me voorstellen hoe dat in zijn werk gaat bij warmoth....?
je besteld daar alles en dat komt dan in onderdelen naar je toe,
en dan steek je zelf je gitaar in elkaar....?

of heb ik dat verkeerd....?

grtz d

Sinner1980
31 maart 2010, 19:25
Wow,nice!

Gefeliciteerd,als ik een keer geld over heb wil ik ook wel s zo'n Warmoth bestellen:ok:

Orbis
31 maart 2010, 19:42
De hals is echt mooi, zeker de headstock ziet er erg gaaf uit! De burst vind ik daarentegen wat slap en bleekjes ogen. Maar je zou gek zijn om je daar iets van aan te trekken :p .

minas
31 maart 2010, 19:54
knappe strat man :mmmm:

en hoe moet ik me voorstellen hoe dat in zijn werk gaat bij warmoth....?
je besteld daar alles en dat komt dan in onderdelen naar je toe,
en dan steek je zelf je gitaar in elkaar....?

of heb ik dat verkeerd....?

grtz d

Dank je wel.

Je hebt volkomen gelijk, soort van bouwpakket:)

Ik heb deze niet zelf laten bouwen, maar 2de hands gekocht bij iemand die hem zelf heeft laten bouwen.

@orbis
Kleur op de foto is beetje vertekend in het echt is hij wel iets donkerder (persoonlijk gezegd mooier) qua kleur. Maar anders had ik me er ook zeker niet heel hard aangestoord;)

Tupelo
31 maart 2010, 19:57
Apart, voor een strat best aantrekkelijk. Ben ook wel benieuwd hoe dat klinkt.

ellisvertellis
31 maart 2010, 22:02
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar! Maar ik ben blijkbaar de enige die de rosewood headstock niet passen vind(t??) bij de (eerder geelkleurige) burst. Niet echt mijn ding. Heb anders nix tegen rosewood halzen, allen de combinatie dus.

Verder zou ik er wel graag eens op spelen, want het ziet er een heel degelijk stuk uit! :)

groovieguitarguus
1 april 2010, 00:22
Denk dat je hiermee een hele gave gitaar hebt.
Hoe zijn de elementen geschakeld? Ook met coilsplit etc.?

Persoonlijk, zou ik het Warmoth logo verwijderen.
Vind het een hele goedekope uitstraling hebben, terwijl de materialen super zijn. Ook ben ik zelf niet zo gek van seymour duncan logo's op de elementen.
Zou ik er zelf ook afhalen.
Doet niet af aan het feit dat je er een te gekke strat aan hebt. En waarschijnlijk voor een fractie van de prijs van een gelijkwaardige strat (Custom shopper).

Have fun... maar dat gaat zeker lukken!!!!

minas
1 april 2010, 14:38
Denk dat je hiermee een hele gave gitaar hebt.
Hoe zijn de elementen geschakeld? Ook met coilsplit etc.?

Persoonlijk, zou ik het Warmoth logo verwijderen.
Vind het een hele goedekope uitstraling hebben, terwijl de materialen super zijn. Ook ben ik zelf niet zo gek van seymour duncan logo's op de elementen.
Zou ik er zelf ook afhalen.
Doet niet af aan het feit dat je er een te gekke strat aan hebt. En waarschijnlijk voor een fractie van de prijs van een gelijkwaardige strat (Custom shopper).

Have fun... maar dat gaat zeker lukken!!!!

Dank je wel.

De schakeling van de elementen is als volgt (knop van onder naar boven):
1ste stand -> Brug Humbucker
2de stand -> Brug gesplit + middelste element
3de stand -> Middelste element
4de stand -> Middelste element + hals element gesplit
5de stand -> Hals humbucker

Geen push pull voor split (misschien ooit in de toekomst nog wat veranderingen).

Zijn de SD logo's er af te krijgen dan? Vind het zelf ook niet alles die SD logo's.

Warmoth logo stoort me niet echt, denk ook niet dat ik die er nog af krijg zonder schade;)

Voor de rest denk ik ook dat ik niet veel beter had kunnen hebben voor het geld.