PDA

View Full Version : Ook ik mag op pad voor een LP (budgetvriendelijk)



X-X-X
31 maart 2010, 15:59
En natuurlijk wil ik al jullie hulp inroepen om deze keuze trachten te beïnvloeden. :)

Ik ben dus op zoek naar een budgetvriendelijk Les Paul-model. Na wat research op het internet heb ik een shortlist opgesteld waarmee ik binnenkort naar de gitaarboer trek om in real life effe te rammen. Budget ligt tussen de 300 à 400 euro (eentje van de lijst gaat hier al een beetje over, maar ja...). Graag al jullie input, meningen, goede en slechte commentaren/ervaringen of pareltjes in die prijsklasse die ik over het hoofd heb gezien. Dank bij voorbaat! Hier komt het lijstje:

- Vintage V100 IT (333 euro)
- Vintage ICON V100 MRHB (398 euro)
- Epiphone Les Paul Standard Plustop HB (429 euro)
- London City Dakota LP-style (393 euro)


Wat denken jullie? Zit dit qua kwaliteit allemaal dicht bij elkaar of is er onderling veel verschil? Zit er trouwens tussen die twee Vintages veel verschil in klank? Mis ik nog enkele must-test pareltjes?

geert1976
31 maart 2010, 16:17
Ik zou zeggen, ga naar een gitaarwinkel waar deze gitaren op voorraad zijn en ga ze allemaal proberen en kijk welke gitaar voor jouw het lekkerste speelt en geluid geeft.

Over de kwaliteit is al veel gezegd en geschreven en er zijn vele meningen over de Vintage, Epi en de LCL, al dan niet terecht.

Zelf uitvinden is denk ik het beste:ok:

Tupelo
31 maart 2010, 16:22
Geloof dat onze GN LP fetisjist Orpheo uitgekomen was bij Agile, wanneer het een beste deal betreft. (Uiteraard na Warmoth. :D)

http://www.rondomusic.com/electricguitar-ss14.html

Zit in jouw budget...

hezz
31 maart 2010, 16:56
Heb je de Hagstrom Super Swedes ook al eens geprobeerd?

X-X-X
31 maart 2010, 17:02
Heb je de Hagstrom Super Swedes ook al eens geprobeerd?

Die gaan al richting 500 euro of meer, dat is net iets teveel. Lijken me anders wel degelijke gitaren.

X-X-X
31 maart 2010, 17:09
Geloof dat onze GN LP fetisjist Orpheo uitgekomen was bij Agile, wanneer het een beste deal betreft. (Uiteraard na Warmoth. :D)

http://www.rondomusic.com/electricguitar-ss14.html

Zit in jouw budget...

Ook een zeer mooie gitaar. Ik vrees alleen dat ik die niet kan uitproberen. Merk wordt precies niet verdeeld in de lage landen.

Daan_B
31 maart 2010, 17:16
Die gaan al richting 500 euro of meer, dat is net iets teveel. Lijken me anders wel degelijke gitaren.

Misschien kan je er een van Marktplaats halen?
Dan heb je meer gitaar binnen je budget;).

Orpheo
31 maart 2010, 17:19
Geloof dat onze GN LP fetisjist Orpheo uitgekomen was bij Agile, wanneer het een beste deal betreft. (Uiteraard na Warmoth. :D)

http://www.rondomusic.com/electricguitar-ss14.html

Zit in jouw budget...

weet daar niks van... heb een keer een agile in handen gehad, en dat was zeer netjes en 'goed te doen'. maar geen constructieve ervaring ermee.


ik vind Eden een goed merk voor lespauls, maar je moet er eigenlijk nog wel alles zelf op zetten; hardware, pickups. je moet zelf de gaten boren voor de studs enzo.

jannest
31 maart 2010, 17:25
samick av3