PDA

View Full Version : Tux2 nieuw op dit forum



tux2
31 maart 2010, 15:52
Hoi daar
Ik Tux2, heb me vandaag aangemeld op deze site.

Speelde vroeger, 30 jaar geleden op een Ibanez GB10 en een Fender CHAMP versterkertje enige jaren. Heb toen ook gitaarles gehad. Na 5 jaar gestopt door andere interesses maar heb het verleden jaar januari 2009 weer opgepakt.
Ben dus nu weer een jaartje bezig,

ook heb mijn Ibanez GB10 (in 2009) een service beurtje gegeven bij Peer Dellen in Den Haag en speel dus nog steeds op deze waanzinnige Jazz Gitaar en dezelfde Fender versterker.

Mijn voorkeur gaat uit naar de oude meuk ;-)
Wes Montgomery
Charlie Christian
Herb Ellis
Barney Kessel
Joe Pass
etc etc

Groetjes
Tux2

tux2
3 april 2010, 18:46
Leuk dat er zoveel mensen reageren op en nieuw lid op dit forum

Iemand misschien iets te delen mbt Jazz Guitar

Welcome Allen
groetjes
Tux2

beruk
3 april 2010, 19:42
Hallo,tux2. Tja, zeer weinig jazzerts alhier. Maar van deze krijg je een warm Welkom! Schitterende gitaar overigens, zo'n Ibanez gb1.....
Heb mijn Epiphone Joe Pass met pijn in het hart verkocht, kon er te weinig op spelen, was onversterkt te hard voor de kinders....
Nu met een stratje en flinke snaren kom ik tot mijn verrassing ook een heel end, maar het echte geluid, blijft achter...
Mocht ik ooit nog es een jazzert in huize Beruk komen dan zal het hoogstwaarschijnlijk een ES model met P90 worden, mijn ideale compromis tussen volvet en mager, halfvolle melk zeg maar.. ;)

ellisvertellis
3 april 2010, 19:50
Ook een welkom van mij, die eveneens van jazz houdt, maar het niet spelen kan! :)

tux2
3 april 2010, 21:30
Ook een welkom van mij, die eveneens van jazz houdt, maar het niet spelen kan! :)

Dat geeft niks joh, ik speel het ook niet echt goed hoor,
maar blijf ik wel oefenen en proberen en dat is gewoon zo ontzettend leuk.
groet en bedankt voor je reactie
Tux2

Duhsjaak
4 april 2010, 07:34
Hi TUX2
Welkom. Ben zelf ook nog maar net ingeschreven. Heb gitaar leren spelen van oude bluesnegers en heb zeker in het begin veel met Ben Webster gespeeld. Hij toeterde jazz en ik deed rudimentaire blues dingen. Dat laatste doe ik nog steeds. Ik wens jou hier op het forum en met de muziek hetzelfde plezier die ik ervan krijg.
Met vriendelijke groet
Gus a.k.a. Duhsjaak