PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gezocht, strat model



ANGC
31 maart 2010, 13:39
Hallo jongens en meisjes,

Ik wil een nieuwe gitaar kopen, iets met het geluid van een strat, zonder slagplaat en de looks van een tele of een strat. Ik heb op de site van fender gekeken en ben in dirk witte en dijkman (amsterdam) geweest en nergens een strat zonder slagplaat! een tele wel maar ik wil dus eigelijk t strat geluid...

iemand ideeen? ik wil niet van warmoth oid bestellen want ik wil de gitaar eerst in mn hand hebben.. en ook wil ik niet de slagplaat gwoon dr af halen want dan heb je natuurlijk schroefgaten..

alvast bedankt

EDIT: oh en ik heb ong 1500 eu.. dit kan meer worden maar mag ook minder!

rozh
31 maart 2010, 13:40
koop een losse body bij je gitaar en zet alles dan op die body zonder slagplaat

RS-Rik
31 maart 2010, 13:43
Misschien moet je eens naar een Ibanez of Jackson Superstratje kijken met splitbare pups..

of een Saint Blues (wel ietsje meer tele maar je hebt ze ook met stratachtige brug
http://www.saintblues.com/Workshop-Series-p-1-c-11.html

rozh
31 maart 2010, 13:49
oeps foutje...

hezz
31 maart 2010, 14:28
Warmoth? (http://www.warmoth.com/Guitar/Body/Stratocaster/Standard/PickupRouting.aspx) Kun je de pickuprouting dus achter doen.

almarvk
31 maart 2010, 14:35
Topic titel aangepast.

JeroenP
31 maart 2010, 14:56
Een fender strat aerodyne? Ze worden niet meer gemaakt maar duiken regelmatig op. Hij is wel enkel beschikbaar in het zwart, maar hij heeft geen slagplaat. (en is maar 600 ish)

En dick dijkman maakt toch strats zonder slagplaat? 2ehandsje voor rond de 1500 is wel te vinden denk ik.

deefke666
31 maart 2010, 15:04
ik geloof dat ze bij bo-el wel hebben wat je zoekt



http://www.huubboel.nl/NL/modellen/mach/mach2dlp.html

grtz dave

Orpheo
31 maart 2010, 15:04
tja, warmoth he... zou ik gewoon doen. kan eigenlijk niet mislukken.

Luke-wannabe
31 maart 2010, 15:09
Suhr of Tom Andersen (-son?) maakt dat soort spul toch wel?

Orpheo
31 maart 2010, 15:34
Suhr of Tom Andersen (-son?) maakt dat soort spul toch wel?

maar niet voor 1500E...

iWishmaster
31 maart 2010, 15:38
Warmoth niet mislukken? Wie weet klinkt het ding voor geen meter zoals je verwacht had en dan zit je met een stuk hout dat je aan de straatstenen niet kwijtraakt.

Fender maakt een FMT en QMT stratocasters. Flame/Quilted Maple Top met ebben toets en een humbucker in de brug geloof ik. Niet echt helemaal een strat dus, maar wel een mooi ding. Kost ook ongeveer 1500 euro geloof ik.

Luke-wannabe
31 maart 2010, 16:45
maar niet voor 1500E...
Tweedehands?

Orgasmocaster
31 maart 2010, 17:36
of een charvel:

http://www.charvel.com/production_models.html

http://www.charvel.com/images/8th_batch625.jpg

Marco5150
31 maart 2010, 18:04
Misschien een Godin Progression? Strat zonder slagplaat...

http://www.godinguitars.com/godinprogressionp.htm

ANGC
31 maart 2010, 23:08
ten eerste bedank ik jullie alleen voor de zo zeer spoedige reacties!

Nou warmoth valt dus af, niets persoonljiks maar ik wil gwoon de gitaar in mn handen hebben gehad..

van suhr heb ik al wat gehoord, daar zal ik es achter aan gaan.

@deefke666: ik heb zelf al een bo~el hier staan (een mc7) ik weet dat dat geen reden is om niet nog een bo~el te halen, maar ik wil niet nog een.. plus ik vind die je liet zien echt uber lelijk sorry =P.

ik zal ook es een paar charvels testen!

mijn gitaar leraar had t over Axes Battlexes uit brabandt. iemand ervaring daar mee?
EDIT: moet zijn Axes Battleaxes

@moderator/topicnaamchanger: ik wil dus eigeljik een tele (of strat) met strat geluid. ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest. dus de titel is volgens mij onterecht veranderd, nja iig naar t verkeerde.

ontzettend bedankt allemaal, nog meer informatie is altijd welkom!

ANGC
31 maart 2010, 23:10
@Marco5150: en die godin heb ik nie eens gezien joh! ik heb wel naar de godin passion gekeken . en die vind ik eigenljik toch wel een stuk mooier maar die heb ik nog nergens gezien. dus ook niet kunnen proberen.. weet je toevallig een adresje? tnx

hezz
1 april 2010, 00:07
@moderator/topicnaamchanger: ik wil dus eigeljik een tele (of strat) met strat geluid. ik ben misschien niet duidelijk genoeg geweest. dus de titel is volgens mij onterecht veranderd, nja iig naar t verkeerde.

Dan verander je 'em zelf toch gewoon naar iets specifiekers? Maar je zegt zelf nu ook weer dat je een Tele OF Strat vorm zoekt zonder slagplaat... maar met een Strat geluid. Lijkt me logisch dat de Strat associatie dan wordt gemaakt.

Di Stefano
1 april 2010, 00:12
Warmoth niet mislukken? Wie weet klinkt het ding voor geen meter zoals je verwacht had en dan zit je met een stuk hout dat je aan de straatstenen niet kwijtraakt.

Fender maakt een FMT en QMT stratocasters. Flame/Quilted Maple Top met ebben toets en een humbucker in de brug geloof ik. Niet echt helemaal een strat dus, maar wel een mooi ding. Kost ook ongeveer 1500 euro geloof ik.

Die Fenders zijn ondertussen niet meer in productie. En 2dehands moeilijk te vinden.

Orpheo
1 april 2010, 01:35
Warmoth niet mislukken? Wie weet klinkt het ding voor geen meter zoals je verwacht had en dan zit je met een stuk hout dat je aan de straatstenen niet kwijtraakt.

Fender maakt een FMT en QMT stratocasters. Flame/Quilted Maple Top met ebben toets en een humbucker in de brug geloof ik. Niet echt helemaal een strat dus, maar wel een mooi ding. Kost ook ongeveer 1500 euro geloof ik.

oh god, kerel, ik zit je hier uit te lachen zoals Geert Wilders Agnes Kant uitlacht. Blijkbaar heb je nooit een warmoth in handen gehad. je hebt geen idee waar je over praat! Ik heb zelf 10 warmoths in mijn bezit, nog eens 10 anderen door mijn handen laten gaan. Ik bedoel maar; ik heb 20 gibsons verkocht, en 10 'bolt on lespaulstjes' gehouden. lijkt me genoeg te zeggen. Customshoppers, vintage, 'normale' gibsons... allemaal weg.

@t.s.: doe wat je zelf goed dunkt. Ik zeg je dat voor 1500E het lastig zoeken is. de gitaren die orgasmocaster post zijn te gek maar strattone? no way. kortzichtig vind ik 't ook dat je er perse op staat 'de gitaar in handen te hebben'. overrated.

Kakihara
1 april 2010, 10:44
Blade California Custom...

ANGC
1 april 2010, 12:34
@t.s.: doe wat je zelf goed dunkt. Ik zeg je dat voor 1500E het lastig zoeken is. de gitaren die orgasmocaster post zijn te gek maar strattone? no way. kortzichtig vind ik 't ook dat je er perse op staat 'de gitaar in handen te hebben'. overrated.

Nou, sowieso heb ik er geen ervaring mee. en de gitaar die ik dus wil gaan kopen moet een hele goeie zijn en kmoet em ook snel hebben eigenlijk. heb eigenlijk geen goeie 6snaar.. en jah ik geloof heel graag dat je met warmoth een super gitaar kan maken maar ik kan sowieso niet bouwen. wil ik wel doen, maar niet met de gitaar die nu gaat komen. ook heb ik niet genoeg verstand van gitaren om van zown afstand te kunnen zeggen of ik het goed vind of niet. dat zal wel komen met de tijd, je doet natuurljik steeds meer ervaring en kennis op. jij weet waarschijnlijk elke keer precies wat je wil, hoe dik een hals moet zijn en breed, welke pickups je precies wil ed. nou goed k hoop dat je me snapt.

Orpheo
1 april 2010, 12:39
Nou, sowieso heb ik er geen ervaring mee. en de gitaar die ik dus wil gaan kopen moet een hele goeie zijn en kmoet em ook snel hebben eigenlijk. heb eigenlijk geen goeie 6snaar.. en jah ik geloof heel graag dat je met warmoth een super gitaar kan maken maar ik kan sowieso niet bouwen. wil ik wel doen, maar niet met de gitaar die nu gaat komen. ook heb ik niet genoeg verstand van gitaren om van zown afstand te kunnen zeggen of ik het goed vind of niet. dat zal wel komen met de tijd, je doet natuurljik steeds meer ervaring en kennis op. jij weet waarschijnlijk elke keer precies wat je wil, hoe dik een hals moet zijn en breed, welke pickups je precies wil ed. nou goed k hoop dat je me snapt.

dat is juist het spannende eraan! uitzoeken wat je precies wilt! in de gitaarwinkel je favo halsprofiel opzoeken, bij warmoth dat profiel aangeven, lekkere pickups uitzoeken, houtsoorten kiezen, kleurtjes kiezen, juiste tremmodel pakken, etc etc.

en gitaar bouwen? dat is teveel eer; het meeste werk is al door warmoth gedaan. Als je een set tuners en pickups kan vervangen, is dit helemaal een eitje. maar goed, de eerste stap moet je wel (durven) zetten. Bij mij is het ook uit 'nood' geboren. Ik wilde de mark tremonti PRS, maar met rosewood hals, andere trem, 3 pups, en een dikker profiel. Warmoth was 't goedkoopst op dat moment, zij konden dat leveren voor (toendertijd) 570 euro.

ANGC
1 april 2010, 12:44
dat is juist het spannende eraan! uitzoeken wat je precies wilt! in de gitaarwinkel je favo halsprofiel opzoeken, bij warmoth dat profiel aangeven, lekkere pickups uitzoeken, houtsoorten kiezen, kleurtjes kiezen, juiste tremmodel pakken, etc etc.

en gitaar bouwen? dat is teveel eer; het meeste werk is al door warmoth gedaan. Als je een set tuners en pickups kan vervangen, is dit helemaal een eitje. maar goed, de eerste stap moet je wel (durven) zetten. Bij mij is het ook uit 'nood' geboren. Ik wilde de mark tremonti PRS, maar met rosewood hals, andere trem, 3 pups, en een dikker profiel. Warmoth was 't goedkoopst op dat moment, zij konden dat leveren voor (toendertijd) 570 euro.

Het is ook wel verleidelijk. een tijdje geleden wilde ik nog een iceman kopen, nou ben ik daar van wel afgestapt. maar heb heel vaak de warmoth wizard ingevuld om gewoon te kijken wat de mogelijkheden waren. maar goed, eigelijk moet ik dus gewoon systematisch in de winkel gaan testen. en opschrijven welke pup en welke neck en welke body ik goed vond en dan bij warmoth bestellen..

Als het anders kan (dat ik het eerst zie en voel) dan doe ik dat toch echt liever. maar het lijkt er wel op dat ik mn gitaar moet laten bouwen..

Orpheo
1 april 2010, 13:00
Het is ook wel verleidelijk. een tijdje geleden wilde ik nog een iceman kopen, nou ben ik daar van wel afgestapt. maar heb heel vaak de warmoth wizard ingevuld om gewoon te kijken wat de mogelijkheden waren. maar goed, eigelijk moet ik dus gewoon systematisch in de winkel gaan testen. en opschrijven welke pup en welke neck en welke body ik goed vond en dan bij warmoth bestellen..

Als het anders kan (dat ik het eerst zie en voel) dan doe ik dat toch echt liever. maar het lijkt er wel op dat ik mn gitaar moet laten bouwen..

nou, ja, de blade california nogwat is wel wat jij wilt.

maar ik zal 't je eens voorrekenen bij warmoth:

strathalsje van uhm... bloodwood met een ebben toets: 274$.
stratbody van ash met flamed maple top, rear routed: 645$
setje duncan pickups: 180$
gotoh 2 point brug: 44
tuners, gotoh: 30$
extra hardware: 40$
shipping: 90$
totaal: 1303$, is ongeveer 970 euro ex belasting, word ongeveer 1200E all in.

en dan kies ik een duur body.

een goedkopere is dan 490, als je een swamp ash body neemt, flamed maple top, tobaccoburst, en geen binding. met clearcoat binding wordt het iets van 550 ofzo..

iWishmaster
1 april 2010, 13:24
oh god, kerel, ik zit je hier uit te lachen zoals Geert Wilders Agnes Kant uitlacht. Blijkbaar heb je nooit een warmoth in handen gehad. je hebt geen idee waar je over praat! Ik heb zelf 10 warmoths in mijn bezit, nog eens 10 anderen door mijn handen laten gaan. Ik bedoel maar; ik heb 20 gibsons verkocht, en 10 'bolt on lespaulstjes' gehouden. lijkt me genoeg te zeggen. Customshoppers, vintage, 'normale' gibsons... allemaal weg.

Ik zeg niet dat ze niet goed klinken, alleen niet zoals je eigenlijk wilt. Twee gitaren van hetzelfde hout kunnen nog steeds anders klinken.

ANGC
1 april 2010, 19:45
nou, ja, de blade california nogwat is wel wat jij wilt.

maar ik zal 't je eens voorrekenen bij warmoth:

strathalsje van uhm... bloodwood met een ebben toets: 274$.
stratbody van ash met flamed maple top, rear routed: 645$
setje duncan pickups: 180$
gotoh 2 point brug: 44
tuners, gotoh: 30$
extra hardware: 40$
shipping: 90$
totaal: 1303$, is ongeveer 970 euro ex belasting, word ongeveer 1200E all in.

en dan kies ik een duur body.

een goedkopere is dan 490, als je een swamp ash body neemt, flamed maple top, tobaccoburst, en geen binding. met clearcoat binding wordt het iets van 550 ofzo..

ok daar heb je een heel groot punt, alleen vanwege de prijs al dus.. ik wil graag zeggen dat geld geen rol speelt.. maar dat doet t dus wel. alleen nog ff een vraagje; is de gitaar al in elkaar gezet voor die prijs?

ik heb nu zat om over na te denken of om te testen. bedankt jongens, maar nog steeds is alle info welkom!

Orpheo
1 april 2010, 23:15
nee. maar het in elkaar zetten...


oh laat maar. Ik neem niet eens meer de moeite om 't uit te leggen; ik zet een LP in elkaar binnen 4 uur, maar je eerste duurt altijd langer. Sommigen pretenderen dat een goede bouw en afwerking dagen moet duren, maar ik ben 't daar niet mee eens.

Tuurlijk, het ene stuk essen is anders dan 't andere stuk essen, maar goed klinken doet 't bij warmoth altijd. het zal ook heel vaak dezelfde eigenschappen hebben in tone. mahonie kent onderling wel verschillen; bijvoorbeeld wat scheurender/helderder, of warmer, maar toch is dat laag en midlaag karakteristiek.

zolang je blijft ziften op dit soort details, en 'bang' bent om te experimenten, zeg ik, play it safe, and let the big(ger) boys play with their toys.

hezz
1 april 2010, 23:38
Niet zo pushen Orph ;) het lijkt me duidelijk dat 'ie geen ongeteste bouwpakket (klinkt negatief, maar ik bedoel het niet zo) wil maar liever iets in de hand wil nemen voor aankoop. Overigens heel begrijpelijk vind ik.

iWishmaster
2 april 2010, 10:03
Ik heb al tientallen keren een warmoth in elkaar geklikt, maar nooit durven bestellen aangezien ik bang ben 1200 euro uit te geven aan een gitaar die vervolgens alleen aan de muur hangt.

Overigens ook een strat-achtige, maar dan een VIP body. Mahony body, spalted maple top, pau ferro hals met ebben toets. Maar dan denk ik: speelt die hals wel zo lekker als die van mijn strat? Heeft die gitaar ook de brul/scream (minder als mijn LP maar meer als mijn strat) en goede bruikbare (semi-)cleans (die mijn strat zo perfect doet, maar mijn LP absoluut niet) zoals ik eigenlijk zou willen? Is de gitaar wel goed in balans (niet bottom heavy)? Staat dat wel met een strat headstock of is een CBS of zelfs Warmoth type toch mooier qua verhouding met de body size?

DeiDRagonas
2 april 2010, 10:32
Kortzichtig vind ik 't ook dat je er perse op staat 'de gitaar in handen te hebben'. overrated.

:crazyhappy:
NOT!


:stop:

Je moest eens weten hoe raar dat klinkt imho... Dat is mijn regel nummer 1: altijd (geen uitzonderingen) eerst een instrument bespelen voor aanschaf, anders weet je nooit of het is wat je zoekt. Stel je voor: Iemand beweerd stellig dat de aarde plat is.. Daar zul jij ook vrij raar tegenaan kijken toch? Zo voel ik me nu een beetje. Alsof jouw post van een andere planeet komt ofzo...

Grt, D.

hezz
2 april 2010, 12:26
Nja, dat gaat misschien wat ver. Ik hoef ook niet perse een gitaar altijd vastgehouden te hebben als ik er wat research in heb gestopt. Maar dat ben ik maar he, ik heb niet één bepaalde sound of set aan eisen waar elke gitaar aan moet voldoen. Ik ben de type die in elke gitaar wel een eigen uniek karakter en gebruik vindt en zou dus zonder problemen iets obscuurs bestellen.

ANGC
15 april 2010, 13:30
nogmaals bedankt voor de reacties. t heeft me allemaal aan t denken gezet. ik dacht om een iceman body (swamp ash?) en een neck (maple) te bestellen van warmoth, en dan hier in elkaar te laten zetten door iemand die dr verstand van heeft.

de bedoeling is dat t toch wel een beetje een strat geluid gaat krijgen. nu is mijn vraag naar jullie: is t mogelijk om het geluid van een strat in een iceman te stoppen?

natuurlijk moet ik nog ff alle stratjes af gaan om te kijken welke pickups enzo wil hebben. en ik weet dat t niet precies gaat lukken. maar hoe dichtbij kan ik komen?

tnx!

st.robot
15 april 2010, 13:51
een strat-geluid moet er wel uit te halen zijn als je een paar fundamentele dingen van een strat respecteerd: mensuur, houtsoorten (mapleneck, ash of alder body), pickups, type brug heeft er ook wel mee te maken.

je kan nog extreem gaan door te zeggen dat een strat de pickups op een slagplaat monteert, 6 in lijn tuners heeft, maar hoeveel dat invloed gaat hebben weet ik niet.

grtz

Johannes
15 april 2010, 14:57
soms hoef je niet ver te zoeken
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=124403

(niet mijn ad btw)

Rock Bottom
15 april 2010, 14:59
Indien de houtsoorten en mensuur het zelfde zijn zal je er een prima strat geluid mee krijgen als je er strat pups en een strat trem opzet.

Je kan bij warmoth ook vragen of ze hem willen routen als een standard sss strat met tremelo en control cavs.

Wel een cool idee een strat in een compleet andere vorm.

ANGC
15 april 2010, 15:34
soms hoef je niet ver te zoeken
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=124403

(niet mijn ad btw)

Nou, dit is weer te ver gezocht =P tis geen iceman. maar bedankt!

ANGC
15 april 2010, 15:36
Indien de houtsoorten en mensuur het zelfde zijn zal je er een prima strat geluid mee krijgen als je er strat pups en een strat trem opzet.

Je kan bij warmoth ook vragen of ze hem willen routen als een standard sss strat met tremelo en control cavs.

Wel een cool idee een strat in een compleet andere vorm.

Houtsoorten, mensuur, pickups en andere hardware allemaal t zelfde idd. alleen de vorm en dus finish niet. Moet kunnen toch?

en jah ik kwam op t idee nadat ik allerlei gitaren had getest waaronder een aantal strats. Moet nog ff uitzoeken welke van de strats ik t mooiste geluid vond hebben maar ik wil iig wel dat geluid. ... alleen ze zijn zo lelijk!! :sssh:

Rock Bottom
15 april 2010, 15:40
houtsoorten, mensuur, pickups en andere hardware allemaal t zelfde idd. Alleen de vorm en dus finish niet. Moet kunnen toch?

En jah ik kwam op t idee nadat ik allerlei gitaren had getest waaronder een aantal strats. Moet nog ff uitzoeken welke van de strats ik t mooiste geluid vond hebben maar ik wil iig wel dat geluid. ... Alleen ze zijn zo lelijk!! :sssh:

je mag van mij schreeuwen dat ze lelijk zijn hoor!!!

Halion
15 april 2010, 15:42
Kerel weet je zeker dat je een goed idee hebt van wat je wilt?

Ik bedoel je gaat in 2 weken van een strat/tele naar een iceman. Je zegt daarbij dat je een stratsound wilt. Nu vraag ik jou wat vind jij een stratsound, aangezien iedereen bij een strat in dezelfde hoek zit te kijken vind de een de ene soort pups mooier klinken en de andere weer iets anders (zal dicht bij elkaar zitten maar zit toch effe een verschil tussen dat heel persoonlijk is en kan uitmaken of je het wel of niet vind klinken). En je kunt zeggen wat je wilt maar een iceman met gesplitte humbuckers klinkt in mijn oren toch even heel wat anders dan een strat.

Om een niet te grote zeverkont te lijken wil ik je alleen even aanraden om eens HEEL goed na te denken over wat je nou eigenlijk PRECIES wilt voordat je dadelijk een plank van 1200 euro bij Warmoth laat maken die misschien binnen 2 weken stof staat te verzamelen in zijn standaard.

ANGC
15 april 2010, 16:13
Kerel weet je zeker dat je een goed idee hebt van wat je wilt?

Ik bedoel je gaat in 2 weken van een strat/tele naar een iceman. Je zegt daarbij dat je een stratsound wilt. Nu vraag ik jou wat vind jij een stratsound, aangezien iedereen bij een strat in dezelfde hoek zit te kijken vind de een de ene soort pups mooier klinken en de andere weer iets anders (zal dicht bij elkaar zitten maar zit toch effe een verschil tussen dat heel persoonlijk is en kan uitmaken of je het wel of niet vind klinken). En je kunt zeggen wat je wilt maar een iceman met gesplitte humbuckers klinkt in mijn oren toch even heel wat anders dan een strat.

Om een niet te grote zeverkont te lijken wil ik je alleen even aanraden om eens HEEL goed na te denken over wat je nou eigenlijk PRECIES wilt voordat je dadelijk een plank van 1200 euro bij Warmoth laat maken die misschien binnen 2 weken stof staat te verzamelen in zijn standaard.

Nou om te beginnen wilde ik een tijdje geleden een iceman kopen maar ik kon nergens vinden wat k wilde want k vind t geluid van de iceman die ik heb geprobeert (de enige die ik kon vinden, een ibanez in dirk witte amsterdam) best vervelend. Toen ben ik verder gaan kijken en dacht ik eerst dat k het geluid van een tele wilde, maar later bleek t het geluid van een strat te zijn.

Welk stratgeluid ik wil moet ik nog bepalen. Maar ik ga ook niets kopen voordat ik t zeker weet hoor, ik begrijp je bezorgdheid.

Maar ik wil dus alleen de vorm van een iceman he, niet de humbuckers die dr in zitten. dat is waarom ik dus dacht; waarom niet bij warmoth een iceman body bestellen waar ik dan de strat hardware en pups enzo op zet. dan zou k toch ontzettend in de buurt moeten kopen. alles t zelfde behalve de vorm..

en ik ben nog altijd goed erover aan t nadenken!

sjaak1990
15 april 2010, 16:58
Blade California Custom...

Ik had net die van mij af en dat was precies wat ik dacht! Wel een slagplaat maar hij is wel heel onopvallend en ik raak hem toch wel redelijk vaak met mn plectrum dus scheelt krassen.
Wel duurder dan 1500 euro trouwens...adviesprijs van 2400

sjaak1990
15 april 2010, 17:12
nou, ja, de blade california nogwat is wel wat jij wilt.

maar ik zal 't je eens voorrekenen bij warmoth:

strathalsje van uhm... bloodwood met een ebben toets: 274$.
stratbody van ash met flamed maple top, rear routed: 645$
setje duncan pickups: 180$
gotoh 2 point brug: 44
tuners, gotoh: 30$
extra hardware: 40$
shipping: 90$
totaal: 1303$, is ongeveer 970 euro ex belasting, word ongeveer 1200E all in.

en dan kies ik een duur body.

een goedkopere is dan 490, als je een swamp ash body neemt, flamed maple top, tobaccoburst, en geen binding. met clearcoat binding wordt het iets van 550 ofzo..

Dit is toch wel onzin!
Ik heb een blade cali custom zoals ik al gezegd heb. Als ik nou naar een RH2 kijk, ook een ash body en veel dezelfde specs maar die klinkt akoestisch VEEL minder. De RH2 is in korea gemaakt en de california custom is handgebouwd in zwitserland en dat is echt te horen! Dan test ik akoestisch dus sluit ik het verschil in geluid door elementen uit... Hoorde ook duidelijk verschil tussen de RH4 en de california custom, waarbij de winst duidelijk naar de california custom gaat.
Als ik dit dan weer vergelijk met een tom anderson drop top met vergelijkbare specificaties die ik getest heb is er weer veel verschil. Was ook een swamp ash body met maple top maar de gitaar klonk toch heel anders met meer hoog en juist minder laag. Ook een Suhr met dergelijke specificaties getest en dat was weer heel anders, die klonk juist weer wat warmer.

Maakt bijvoorbeeld de RH2 niet slecht maar zegt wel dat hout met dezelfde naam niet hetzelfde is en dat het ook heel erg op bouwkwaliteit aankomt.

Heb ook weleens een Fender customshop vastgehad die ik niet heel goed vond en een goedkopere Fender vond ik beter.

Ik zeg niet dat Warmoth slecht is, ik zit zelf ook nog serieus te denken er 1 te bestellen maar ik heb gewoon nog teveel ideeën maar Warmoth kan gewoon geen klank garanderen ook al is het goed hout, het ene stuk klinkt gewoon anders dan het andere waardoor je de uiteindelijke klank niet voor 100% kan voorspellen.

En als je toch een strat wilt; 2e hands Suhr, Tom anderson of Blade California custom (Vind ze alle drie geweldig)

Als je Custom wilt maar niet zelf wilt bouwen dan zeg ik:
http://www.carvinworld.com/isa/process/getGuitarsByModelID.php?model=bolt
http://www.carvinworld.com/catalog/guitars/index.php?model=bolt

http://www.carvinworld.com/catalog/guitars/index.php?model=dc135
http://www.carvinworld.com/isa/process/getGuitarsByModelID.php?model=dc135

Ik heb zelf een carvin dc model en vind hem heel erg goed. Heel erg resonant.

sjaak1990
15 april 2010, 17:30
Ik schrik me rot! Zat de laatste tijd serieus te kijken naar een Carvin, had ik vorige week een gitaar samengesteld en deze week dezelfde weer...alleen is hij nu 800 euro duurder, er zit wel verschepen en verzenden bij in maar dat de prijs dan van 1250 naar 2050 gaat begrijp ik niet :(

Johannes
15 april 2010, 19:40
Carvin kan ik je ook zeker aanraden, ik speel regelmatig op een Carvin DC van een maat van me. Hij wil m verkopen maar vindt dat zelf teveel moeite :P (vandaar mijn sig.)

ANGC
21 april 2010, 10:10
Bedankt voor de reacties.

Wat is jullie ervaring met van de Haar gitaren? Ik zit erover na te denken om t daar te laten bouwen

DeiDRagonas
21 april 2010, 10:35
Bedankt voor de reacties.

Wat is jullie ervaring met van de Haar gitaren? Ik zit erover na te denken om t daar te laten bouwen

OEI! :stop:

Zoek daar eerst maar eens wat info over hier op gitaarnet.. ;)

ANGC
21 april 2010, 23:25
Ok dat was inderdaad een beetje lui =P