PDA

View Full Version : doorlussen amps



LaszloVersteeg
31 maart 2010, 13:19
klein vraagje:
Ik heb 2 amps, en die wil ik graag aan elkaar verbinden.
op m'n line 6 zit een line out-output op. Kan ik dan 'n kabel tussen de line out en de input van m'n laney zetten?

dus zegmaar dat de line 6 de pre amp wordt, en de laney de power amp

alvast bedankt!:noob:

jasses
31 maart 2010, 13:38
zou moeten gaan lijkt me, of het iets bruikbaars oplevert is een ander verhaal... ik heb indertijd toch een top via de direct out naar de input en naar de effects return gelust toen ik nog geen speakercab had. Maar zoals gezegd, het was niet optimaal maar het werkte.

LaszloVersteeg
31 maart 2010, 13:51
het voordeel van de laney is, is dat daar 'n buis in zit, die toch goed te horen is. dus ik wil ff kijken of 't wat leuks oplevert, maar ik wist niet of ik dan m'n versterks opblies ofzo ghehe

Bl44t44p
31 maart 2010, 20:30
Zou dat ook kunnen met de Pre Out van mijn ENGL Invader? In de handleiding staat dat dat signaal bijna gelijk is qua level en frequency als het binnenkomend signaal. Ik gebruik 'm nu voor mijn tuner, maar zou dat eventueel ook voor een tweede versterker werken?

Midwolda
31 maart 2010, 22:52
Ja.
45678910

LaszloVersteeg
1 april 2010, 01:09
voor mij werkte het niet, ook niet in de fx-loop:(
clean en overdrive doetie goed, hoor je de buis ook. maar metal en m'n solo kanaal is het net alsof het door 'n kleine radio komt, met heel veel mids. scoopen heeft ook geen zin.

MarkS
1 april 2010, 10:06
klein vraagje:
Ik heb 2 amps, en die wil ik graag aan elkaar verbinden.
op m'n line 6 zit een line out-output op. Kan ik dan 'n kabel tussen de line out en de input van m'n laney zetten?

dus zegmaar dat de line 6 de pre amp wordt, en de laney de power amp

alvast bedankt!:noob:

Een line in/out heeft een heel ander gevoeligheid dan een normale input. Not recommended dus, maar door de hoeveelheid van de output van je Line6 goed in te regelen wellicht nog wel te doen. Of het klinkt is een tweede. In feite gebruik je nu 2 pre-amps/ tonestacks achter elkaar.

iWishmaster
1 april 2010, 10:13
Als je laney een effects return (power amp input) heeft zou je dat kunnen proberen.

Line out naar instrument input: niet doen (punt).

LaszloVersteeg
4 april 2010, 22:47
Als je laney een effects return (power amp input) heeft zou je dat kunnen proberen.

Line out naar instrument input: niet doen (punt).

m'n laney heeft 'n effects send/return.

heb 2 dingen geprobeerd:

gitaar---line 6----line out---laney----cabinets = clean en overdrive gingen goed, klonk lekker, de metal en solo niet.

toen dit gedaan:

gitaar---laney---effect send---line 6---line out---effect return---cabinets = hoop geruis, dus geen optie.


andere opties zijn er dnek ik niet toch? outputs ga ik niet gebruiken,dan blaas ik de boel op toch?

LaszloVersteeg
4 april 2010, 23:41
nog een vraagje erbij:

zijn er ook signaal splitters te krijgen? geen a/b selector, maar echt 'n kastje waarbij je je signaal naar 2 amps kan zenden?

iWishmaster
5 april 2010, 11:51
gitaar---line 6---line out---effect return (laney)---cabinet
Dat zal het beste werken verwacht ik.

Zo's doosje is heet een A/B/Y box. Dan kun je kiezen tussen versterker A, B of beide (Y).