PDA

View Full Version : Audix Fusion 7



SoloGoof
30 maart 2010, 21:31
Hey allemaal
Iemand ervaring met dit drummic packet (479 euro bij musicstore)
Kan het zijn dat Phill Rudd Ac/Dc met deze kit speelt
filmpje http://www.youtube.com/watch?v=aO7i_Y8Hp7M
:hippie:

Solidkick
31 maart 2010, 11:11
Hoewel Rudd de laatste tour met Audix mics werd uitversterkt kun je er van uitgaan dat dit niet met een budget setje gebeurde.

Ik zou me eerst eens afvragen of je al die mics wel nodig hebt.
Met 2 goed geplaatste overheads kom je al een heel end.
Doe er (voor extra power) een mic bij voor de kick en 1 voor de snare/hihatt combinatie en je bent ready to rock.

skanky
31 maart 2010, 14:07
Ik denk dat het een prima setje is. Ik ben zelf niet zo'n fan van audix maar vele technici zweren erbij.
Maar met 2 goed geplaatste overheads kom je inderdaad een heel eind. Doe bij die 2 goedgeplaatste overheads nog een kick mic, een snare mic en wat tom mics en je kan nog wat meer aan je drumsound sleutelen voor een moderne closemic drumsound.
Hey wat toevallig dat zijn precies de mics die in die set zitten. ;)

Solidkick
31 maart 2010, 15:47
Tuurlijk, maar met alleen de mics ben je er nog niet.

Je hebt ook statieven en/of rim klemmen nodig. Die zitten niet in het pakket.
Dus reken per mic op nog eens 25,- als je voor een budget statief gaat (Stagg ofzo).
Dan natuurlijk per mic nog een redelijke kabel. Reken ook 25,- per mic

Da's dus nog us 350,- pop bovenop die 479,-.
Dan worden die extra tom mics opeens toch wel prijzig en kun je je afvragen of je met datzelfde budget (829,-) niet iets beters kan krijgen in de less = more opzet.

Bijv Rode NT 5 setje (289,-) + Beta 52 (170,-) + SM57 (99,-) om maar wat te noemen.
Heb je 4 klassieke mics en ben je inclusief snoeren en budget statief rond de 700 eur kwijt.

Dan is voor mij de keus vrij makkelijk.