PDA

View Full Version : info JMP



euroboy
30 maart 2010, 21:09
Beste mensen,


Ik kan aan een JMP geraken. Nu ken ik eigenlijk bijna niets van versterkers. Wat is een correcte prijs voor deze JMP http://www.2dehands.be/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/marshall-jmp-2204-1978-71440384.html

Als ik de amp zou overnemen op wat moet ik dan allemaal zeker letten?


Alvast bedankt.

HaroldA
30 maart 2010, 21:46
Je weet dat er aan gesleuteld is toch? De extra potmeter aan de voorkant kan betekenen dat er nogal aan gesleuteld is.

Zonder te weten wat er gedaan is en door wie kun je niets over de waarde zeggen. Wie weet zit er een hele andere amp in! (onwaarschijnlijk, maar toch)

Het feit dat er een extra gat in de behuizing is geboord maakt 'm gelijk 100+ minder waard. Als hij perferct klinkt zou ik er max € 800,- voor over hebben maar dan moet hij voor de rest niet verminkt zijn!

Een originele in perfecte staat zou € 900,- op moeten kunnen leveren. Een 2203 haalt de € 1000,-

jerome
30 maart 2010, 21:56
Belangrijk is dat de originele oude trafo's er nog inzitten
Dat bepaalt voor een groot gedeelte de Marshall JMP sound...

VanMeekeren
30 maart 2010, 22:34
Die op 2ehands is niet helemaal meer je van het nee. Qua staat lijkt hij nog wel redelijk, maar die mod doet hem de das om.

De 2204-versie heeft overigens een Drake trafo derin, mocht je er toch heen gaan om te testen --> Let hierop!


Van Meekeren

Mr.Bluesbreaker
30 maart 2010, 22:54
Wat voor mod zit er op dan? PPIMV oid?
Wel een achterlijke plek om een extra potmeter in te zetten zeg.... pak dan de low input of tenminste nog de achterkant. Maar wellicht is dat cirquit technisch dan weer minder.

the sure thing
30 maart 2010, 23:02
EUR 800 vind ik al teveel voor zo'n onherstelbare mod. Tenzij Peter van Weelden m heeft gemaakt :)

EDIT: dit type amp is ook nog niet zo zeldzaam. Ik zou er max EUR 700 voor geven (als de rest origineel is) en anders voor een ander exemplaar gaan.

euroboy
31 maart 2010, 11:14
Ik zal vanavond eens een mail sturen om te vragen door wie dit gedaan is en wat er allemaal origineel is.

Chris Winsemius
31 maart 2010, 11:49
Wat voor mod zit er op dan? PPIMV oid?
Wel een achterlijke plek om een extra potmeter in te zetten zeg.... pak dan de low input of tenminste nog de achterkant. Maar wellicht is dat cirquit technisch dan weer minder.

Ik kom ze wel vaker zo tegen (zelf doe ik dat niet).

Natuurlijk is een extra MV leuk op de plek v/d lo-input maar technisch gezien (layout/oscillaties) niet altijd een goede oplossing.......

Mr.Bluesbreaker
31 maart 2010, 11:58
Dat vermoedde ik al dat het een technische reden had.
Ik ben overigens helemaal niet mod-huiverig, heb zelf ook een 2e master laten installeren
in mijn 2203, met een extra pot op de achterkant. Hoor je geen klankverschil in verder, maar er wordt al heel snel afgeschreven op zoiets merk ik.

euroboy
31 maart 2010, 12:04
De amp is vanbinnen volledig origineel. De knop is erbij gezet om wat meer bas te krijgen ofzo. Hij kan er zo weer uit.

HaroldA
31 maart 2010, 12:58
De amp is vanbinnen volledig origineel. De knop is erbij gezet om wat meer bas te krijgen ofzo. Hij kan er zo weer uit.

Als de knop 'extra bas' toevoegt is de amp niet meer origineel van binnen. En als je de knop verwijderd zit je met een enorm lelijk gat aan de voorkant.

€ 700-800, meer echt niet...

the sure thing
31 maart 2010, 20:24
Hij staat nu voor EUR 975,- op gitaarmarkt.

Vreemd overigens: ik heb nog nooit een mod met een knop voor meer bas gezien. Vreemd verhaal hoor...

jerome
1 april 2010, 08:53
De waarde van zo'n versterker wordt niet alleen bepaald door wel of geen extra gaatje aan de voorkant
De technische staat van de binnenkant is voor sommige potentiële kopers belangrijker dan de staat van de buitenkant
Zitten er wel of geen nieuwe elco's in, zitten er wel of geen nieuwe voor- en eindbuizen in, zitten er net NOS of gewone nieuwe buizen in...
Zitten er nog Drake trafo's in.
Dat kan bij elkaar zomaar een paar honderd Eurie schelen...

iWishmaster
1 april 2010, 09:24
Hij staat nu voor EUR 975,- op gitaarmarkt.

Vreemd overigens: ik heb nog nooit een mod met een knop voor meer bas gezien. Vreemd verhaal hoor...

Gezien de plaatsing vermoed ik dat het een resonance (depth) achtige knop is. Ofwel zelfde idee als presence, maar voor lage frequenties. Enige wat ik me er bij kan voorstellen is dat er wat meer punch op laag volume uitkomt, maar op volle toeren heeft zo'n amp geen extra bas nodig denk ik zo.

Voor een ~700 euro zou ik hem wel willen hebben (mits hij verder origineel is em goed klinkt), maar geen cent meer. De mod is wel ongedaan te maken en evt. die knop voor een PPIMV vervangen.

heavy-metal-thunder
1 april 2010, 22:42
Gezien de plaatsing vermoed ik dat het een resonance (depth) achtige knop is. Ofwel zelfde idee als presence, maar voor lage frequenties. Enige wat ik me er bij kan voorstellen is dat er wat meer punch op laag volume uitkomt, maar op volle toeren heeft zo'n amp geen extra bas nodig denk ik zo.

Voor een ~700 euro zou ik hem wel willen hebben (mits hij verder origineel is em goed klinkt), maar geen cent meer. De mod is wel ongedaan te maken en evt. die knop voor een PPIMV vervangen.

hij klinkt geweldig goed. Maar ik weet niet wat wel en origineel is.

Solidkick
2 april 2010, 12:14
hij klinkt geweldig goed.

Dat is wat telt, de rest is bijzaak.