PDA

View Full Version : Eerder tips of hints gevraagd...



Watte?
30 maart 2010, 19:52
....om de juiste snaar aan te slaan, ik ben nu al zover dat ik mijn akkoorden neem zonder te kijken ( nog niet voor 100%). Maar wat solowerk betreft, heb ik nog steeds last om de juiste snaar te nemen , ik zit vaak een snaar te hoog of te laag wanneer ik naar de hals kijk om een noot te nemen, zijn hier "truken" voor ? :lp:

Gearjunkie
30 maart 2010, 20:40
Jazeker!!!!



















oefenen, oefenen, oefenen, daarna nog wat oefenen en de volgende dag weer oefenen. Heel veel toonladders oefenen, steeds weer dezelfde tot je hem kan dromen op en neer heen en weer. Daarna weer wat oefenen en oefenen..........

Watte?
31 maart 2010, 10:53
ik zal dan maar :cheerup: zeker?
Nog een paar jaar dan (pessimist modus)

dankoewel ;)

FruscianteFan
31 maart 2010, 11:07
Is een stukje coördinatie, dat je eigenlijk alleen onder de knie krijgt door veel te spelen. Heel veel oefenen, dan lukt het vanzelf.

Watte?
31 maart 2010, 14:57
1 trukje heb ik alvast geleerd, namelijk het plectrum dicht bij de(het) punt nemen :lp:

Dommedik
2 april 2010, 00:02
Plectrum dicht bij de punt te nemen? Oooh kee??:dontgeti: Veel oefenen.... oefenen.... en oohjaa... oefenen:ok:

FruscianteFan
2 april 2010, 00:20
En mikken...

Het wordt wel makkelijker als je je pink en/of ringvinger ergens op de gitaar legt.

Diana
5 april 2010, 12:13
tja ik snap wat je bedoelt.
ik had er ook last van in het begin.;)
en het is dan ook best irritant maar het is eigelijk alleen maar oefenen.
zoals er al werk gezegt.
wees vooral heel soepel met je rechterhand(teminste als je niet links handig bent) haha

en ik ben veel gaan oefenen met tikkelen.
tja en dan komt het vanzelf!

succes :hippie:


groetjes diana,,

caliban
7 april 2010, 11:09
Opletten met je plectrum te dicht bij de punt vast te nemen dat je vingers de snaren niet raken :), anders krijg je ongewilde pinch harmonics.

Rutger
7 april 2010, 11:30
Zorg ervoor dat je pols zoveel mogelijk dezelfde positie t.o.v. de snaren behoudt, dus je arm beweeg je in principe nauwelijks. De positie van je pols is zeg maar je ijkpunt van waaruit je je hand en vingers beweegt, zo zijn je snaren makkelijker te vinden.

Tweede tip is je plectrum/vingers dicht bij de snaren blijven houden, ook na een aanslag. Beginnende gitaristen hebben de neiging na elke aanslag met hun plectrum/vingers de hoogte in te gaan en kunnen daardoor de snaren niet goed terugvinden, dat moet je dus minimaliseren.

k Hoop dat je daar wat aan hebt.

Watte?
9 april 2010, 19:38
bedankt voor jullie hints, dit geeft me wat meer :cheerup: :cheerup:
:)

dr1ez
14 april 2010, 21:34
hé, ik had ook dat probleem. Soms heb ik het nog wel, maar blijven oefenen. Soms is het wel enerverend ja als het niet wil lukken. Maar blijven doorzetten en je komt er wel.