PDA

View Full Version : Jackson RR 24 vs ESP SV



SloeGin
30 maart 2010, 19:29
Ik vroeg me af wie er van jullie al ervaring heeft met beide gitaren. Ik GAS enorm op een RR24 maar aangezien er geen Jackson versie is met 2 pups is de ESP SV ook een mogelijke kandidaat.
Nu vroeg ik me af: geeft die dubbele humbucker echt een groot sound verschil of wordt die neck pup toch maar ampergebruikt bij het shredden. Maw. is de ESP (1800 euro) echt de meerprijs waard of ga ik voor de (goedkopere) Jackson RR24?
Overigens: is er een groot verschil qua neck tussen beide merken/gitaren?

Alvast bedankt! ;)

Gothra
30 maart 2010, 20:42
Of je nek pu gebruikt ligt geheel aan jezelf, ik gebruik m soms wel bij solo's en soms niet, bij clean altijd en dat kan ik toch echt niet missen! Heb geen ervaring met de SV, maar t lijkt me een prima gitaar! Nek van ESPs lijkt wel op die van jacksons, lekker dun maar niet te dun.

Thiez
30 maart 2010, 21:57
Ik heb niet precies deze modellen gespeeld maar wel de ESP Alexi (kerel van COB) en Jackson RR3 of RR5 meen ik maar weet ik niet zeker.
Moet zeggen dat ik de hals van jackson net wat lekkerder vond spelen. Had het idee dat ESP nog iets dunner was dan jackson wat hem net iets te magertjes maakte. Maar dat is heel smaakgebonden. Misschien is dat juist wat je zoekt.

Neck pickup word in harde metal niet heel veel gebruikt. Hooguit voor een solo of wat sweep picking.

Sanderltd
30 maart 2010, 23:26
Ik heb al enige tijd een rr24 en heb al enkele keren zo'n esp-versie ervan uitgeprobeerd. Ik verkies al bij al zeker de Jackson, maar dat is puur smaak. Ik vind de nek van de esp érg fijn spelen, en hij is absoluut niet hinderlijk of zo, maar de nek van de Jackson heeft precies een iets 'platter' profiel wat ik nog fijner vindt spelen. De esp halzen zijn ietsje dikker en hebben precies meer "schouder".
Wat betreft die halspickup; de rr24 is een metalmachine en zal in mijn ogen ook enkel daarin uitblinken. Wil je meer diversiteit, dan is een extra halspickup misschien wel aangewezen. Maar je moet jezelf de vraag stellen of je wérkelijk die diversiteit nodig hebt en/of wilt. :)

Tho
30 maart 2010, 23:30
gezien de verhouding van de prijs zou ik sowieso blind met de Jackson gaan. Ik heb hem zelf en dat ding is ge-wel-dig. Als je die neck PU echt mist moet je het natuurlijk niet doen...

rozh
30 maart 2010, 23:41
pak de frees en zet er zelf een neck pickup in?

Braindead
31 maart 2010, 00:38
Ik speel absoluut graag metal maar heb nog nooit ook maar overwogen een gitaar met alleen een brugpickup te kopen. Je gebruikt de neckpickup vast niet heel vaak maar als je hem niet hebt ga je hem ineens missen, dat is bij mij wel iig. Verder moet je gewoon doen wat je zelf belangrijk vind. De feel van de gitaar is ook erg belangrijk dus als die verschilt moet je daar zeker ook naar kijken.

Ik neem aan dat je verder bekend bent met de beroerde zittende bespeelbaarheid van de Flying V?

pannekoek
31 maart 2010, 00:41
of je neemt een jackson demmelition king v, erg vergelijkbaar met de rr24, maar dan net iets vetter!

http://www.drumcityguitarland.com/drumcitygl/stores/1/images/Jackson/1-Jackson%202008%20PRO%20SERIES%20Demmelition%20Phil %20Demmel%20Signature%20King%20V%20White%20w%20Bla ck%20Bevels%206-String%20Guitar.jpg

http://www.gear-vault.com/wp-content/uploads/2008/11/jackson-demmelition-king-v.jpg

Thiez
31 maart 2010, 10:38
Ik neem aan dat je verder bekend bent met de beroerde zittende bespeelbaarheid van de Flying V?

Die discussie is hier al vaker aan bod gekomen op het forum en ik vind een flying V prima spelen zittend. Klassieke houding, de gitaar tussen je benen zetten ipv op je rechter been.
Maar buiten dat is een flying v natuurlijk niet gemaakt om zittend te spelen maar om keihard te rocken en nog breder te gaan staan dan dat je eerst al deed ;)

Braindead
31 maart 2010, 13:16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braindead

Ik neem aan dat je verder bekend bent met de beroerde zittende bespeelbaarheid van de Flying V?


Okay, kleine edit dan:
Ik neem aan dat je verder bekend bent met de (door velen doch niet allen) beoordeeld als beroerd zittende bespeelbaarheid van de Flying V? :D

ps: ik weet dat de discussie al vaak gevoerd is maar beter er nog eens op wijzen terwijl iemand het al weet dan dat iemand een miskoop begaat uit onwetendheid. Trouwens. ik vind de Flying V wel erg vet hoor! Vooral die jackson demmelition king v hierboven! Maar qua model alleen leuk om erbij te hebben voor mij. Ik wil zittend wel lekker chill kunnen spelen namelijk.

SloeGin
1 april 2010, 06:36
Probleem is wel: waar kan je beide gitaren testen in België?