PDA

View Full Version : My little pedalboard: verhogen?



Liquid_Metal
30 maart 2010, 16:54
Ik denk dat ik binnenkort wel meer vragen ga stellen dus ik doe het in een eigen topic. Dan hoef ik andere topics niet te kapen/vervuilen.
Hier mijn eerste vraag, voor de mensen met pedalboards met een rand:

Hoe verhogen jullie pedalen en dergelijke op je pedalboard? Ik heb sinds een uur een Showmaster 48 case en de rand is vrij hoog. Dat betekent dat ik mijn taptempo switch niet kan indrukken en wah en vooral expressiepedaal lastig te bedienen zijn. Ik dacht aan een plankje hout, iemand anders had het over piepschuim omdat dat lichter is. Ik denk dat ik de pedalen vast ga maken met een klein stukje klittenband.

fuchs
30 maart 2010, 17:05
Leg er een bodemplaat in waarop je je pedalen bevestigt.

Veldonk
30 maart 2010, 17:13
Ofwel een volle plaat erin = vrij grote gewichtstoename
Beter: een aantal opvullatten erin lijmen en daarboven een dunne multiplex misschien (minder gewichtstoename)

Liquid_Metal
30 maart 2010, 17:24
Is het gebruikelijk om alles te verhogen? Dat hoeft toch niet? Waar geen pedalen staan hoef ik toch niet te verhogen?
Ik heb net even 3 kleine plankjes gezaagd: eentje voor mijn taptemposwitch, twee smalle voor m'n expressiepedaal (eentje achter en eentje voor. Er kan nu een kabel onderdoor lopen).

up-guitarman
30 maart 2010, 17:25
Ik heb er een volle plaat ingelegd, 9mm multiplex, omdat de bodem van zo'n showmaster op zich toch vrij licht is. Ik zou er anders al lang hebben doorgezeten... ;-)

HaroldA
30 maart 2010, 17:33
Ik heb de rand van mijn SM24 aan de deskel bevestigd! :ok:

http://img.sait.nl/gitaarnet/board/2009-08_2.jpg

Henri H
31 maart 2010, 09:35
Ofwel een volle plaat erin = vrij grote gewichtstoename
Beter: een aantal opvullatten erin lijmen en daarboven een dunne multiplex misschien (minder gewichtstoename)Zo heb ik het ook gedaan destijds, behalve dat lijmen, ik heb er van de onderkant wat schroefjes ingedraaid.
Tegenwoordig heb ik mijn board wat compacter en gebruik ik de SM48 alleen voor vervoer.
Ik haal m'n pedalboard, met 15 mm. multiplex-onderplaat, uit de case als ik hem ga gebruiken.
Op een (klein) podium vind ik het prettig om zoveel mogelijk ruimte te besparen.

the sure thing
31 maart 2010, 10:15
Ik heb er ook een bodemplaat van mutliplex (of MDF) in gelegd. Dat verstevigt de koffer een stuk beter, maar wordt idd wel een stuk zwaarder. Ik heb destijds mijn pedalen op de plaat vastgeschroefd met van die fietsketting dingetjes. Onverwoestbaar!

Liquid_Metal
31 maart 2010, 12:39
Ik heb bedacht dat ik het handig vind als er kleine houten 'latjes' onder de pedalen zitten. Ik gebruik niet veel pedalen: GCP, Boss FV500, Dunlop Wah en DIY taptempo, misschien komt er nog een tuner bij maar die kan laag blijven staan.
Het scheelt gewicht en ik kan kabels onder de pedalen door laten lopen. Dat lijkt me erg handig want de kabel naar mijn tap tempo is te kort. Ik vraag me wel een beetje af hoe stevig de boel is. Ik sta soms wel eens met m'n volle gewicht op de Wah (omdat ik dan tegelijk van patch kan wisselen op de GCP) en ik vraag me af of de onderkant dat aankan...

Veldonk
31 maart 2010, 13:14
Ik lees dat de bodemplaat van de showcase niet zo stevig is wat inderdaad het intrappen bemoeilijkt (meegeven van de onderplaat).
Heb ik vroeger ook voorgehad waardoor het aantrappen van mijn wah moeilijker was. Ik heb dit opgeslost door onderaan de bodemplaat t.h.v. de wah een rubberen stop te bevestigen dit om steun te creëren en de doorbuiging tot nul te herleiden..
Ik zou de opvulling zo licht mogelijk maken.
De opvullatten vastlijmen met tek7 (of zoiets) en een paar schroefjes (verzonken). De afstand van de latjes dient aangepast te worden aan de dikte van de multiplex en de grootte van uw pedalen.

Als blijkt dat de onderplaat te licht voor het aantrappen van de pedalen, kan je nog altijd een of twee rubberen stoppen er onder vijzen om de doorbuiging op die plaats tegen te gaan.

Ronny

the sure thing
31 maart 2010, 13:24
Heb ik vroeger ook voorgehad waardoor het aantrappen van mijn wah moeilijker was. Ik heb dit opgeslost door onderaan de bodemplaat t.h.v. de wah een rubberen stop te bevestigen dit om steun te creëren en de doorbuiging tot nul te herleiden..Ronny +1. Vergeten te vermelden, maar ik heb idd voetjes op strategische plekken onder de koffer gezet.

HaroldA
31 maart 2010, 13:26
+1. Vergeten te vermelden, maar ik heb idd voetjes op strategische plekken onder de koffer gezet.

Same here, zeker omdat ik de voorste rand heb verplaatst.

Liquid_Metal
31 maart 2010, 14:27
Dus aan de buitenkant van de koffer, right? Dat lijkt me de ideale oplossing.

Veldonk
31 maart 2010, 17:37
Inderdaad (zwarte) rubberen voetjes aan de buitenkant onderaan de bodemplaat (wel zien voor de juiste dikte cf de reeds gemonteerde - als die er zijn)

jungletarzan
3 april 2010, 19:52
He Harold,
Hoe heb je dat opgelost met de sluiting en bevestiging aan de deksel?
Heb je misschien meer fotos?
Ik heb net mn showmaster 24 kist binnen.

Veldonk
3 april 2010, 21:01
Ik heb zojuist een flightcase van Thoman ontvangen.
Om de diepte van de onderkant op te vullen hebben ze gebruik gemaakt van een gladde hardschuimen plaat (weegt niks).
Deze plaat is gekleefd in de onderbak.
Hierop heb ik de zachte velcro gekleefd waarop ik met de haakvelcro mijn effecten heb bevestigd.
Dit is ook een oplossing.

Ronny

AronSlash
4 april 2010, 21:55
Ik lees dat de bodemplaat van de showcase niet zo stevig is wat inderdaad het intrappen bemoeilijkt (meegeven van de onderplaat).
Heb ik vroeger ook voorgehad waardoor het aantrappen van mijn wah moeilijker was. Ik heb dit opgeslost door onderaan de bodemplaat t.h.v. de wah een rubberen stop te bevestigen dit om steun te creëren en de doorbuiging tot nul te herleiden..
Ik zou de opvulling zo licht mogelijk maken.
De opvullatten vastlijmen met tek7 (of zoiets) en een paar schroefjes (verzonken). De afstand van de latjes dient aangepast te worden aan de dikte van de multiplex en de grootte van uw pedalen.

Als blijkt dat de onderplaat te licht voor het aantrappen van de pedalen, kan je nog altijd een of twee rubberen stoppen er onder vijzen om de doorbuiging op die plaats tegen te gaan.

Ronny




heb de case nu een week maar wel al vee gebruikt, hij buigt maar weinig door, tenminste bij mij....

Veldonk
5 april 2010, 11:26
heb de case nu een week maar wel al vee gebruikt, hij buigt maar weinig door, tenminste bij mij....

Leuk, succes ermee ;)

AronSlash
5 april 2010, 21:19
Ja zal wel lukken he, bedoelde het niet bot ofzo...

HaroldA
6 april 2010, 14:11
He Harold,
Hoe heb je dat opgelost met de sluiting en bevestiging aan de deksel?
Heb je misschien meer fotos?

Ho, helemaal gemist!

Als hier vanavond geen extra foto's staan moet je me ff via PM herinneren dat ik dat nog moet doen ;)

jungletarzan
7 april 2010, 22:12
He Harold,
Bedankt voor de pics!

Liquid_Metal
7 april 2010, 22:47
Zou je die foto's ook hier willen posten? Ik ben wel benieuwd

HaroldA
7 april 2010, 23:12
He Harold,
Bedankt voor de pics!


Zou je die foto's ook hier willen posten? Ik ben wel benieuwd

@jungletarzan: van mij mag je, ik heb ff geen tijd om ze te verkleinen...

jungletarzan
8 april 2010, 00:08
He Liquid metal,
Heb de link ook even naar jou gePMt.

Liquid_Metal
8 april 2010, 09:16
Jop, ik heb 'm gezien. Ziet er flink technisch uit Harold! Voorlopig hou ik 'm dus zoals 'ie is. Dan heb ik al genoeg te doen :P.
Ik denk dat ik overigens een 19" socketplaat haal met tenminste 4 sockets: audio in, audio out, power in en midi out. En er dan aan de achterkant een mooi plaatje overheen leg. Ik heb achter de GCP toch een mooi stuk ruimte over, dat moet goed kunnen en dan zijn de kabels enigzins weggewerkt.

AronSlash
8 april 2010, 11:29
He Liquid metal,
Heb de link ook even naar jou gePMt.

heey jungletarzan, zou je die foto's willen doorsturen?? thnx alvast

HaroldA
8 april 2010, 11:31
Foto's direct van mijn toestel dus lekker groot: http://img.sait.nl/sm24

In het echt ziet het er netter uit + ik heb alleen maar de spullen gebruikt die er af kwamen. Her en der had misschien beter een nieuw hoekje op gemogen ;)

Veldonk
8 april 2010, 12:26
Ja zal wel lukken he, bedoelde het niet bot ofzo...

Nee had ik ook ni zo begrepen hoor. Succes

Tankman
8 april 2010, 19:20
Indien deze nog niet is langs gekomen:

http://www.stagetrixproducts.com/products/modular-pedal-riser-with-cable-routing

Die kwamen laatst binnen. Heel leuke en nette manier van pedaaltjes verhogen en meteen kabels wegwerken. Kosten: 12,95. Het checken waard.