PDA

View Full Version : Hoe krijg ik mijn GCP open?!?!



Liquid_Metal
30 maart 2010, 16:09
Een half jaar geleden van een forumlid hier gekocht (ik weet niet meer wie het was, maar is een vrij bekend lid in dit subforum).
Het is een nieuw model (van Voodoolab) in een oud jasje (DMC) en aan de bovenkant zitten 4 imbussleuteltjes, aan de onderkant 6 popnagels. Die zijn dus niet los te krijgen.
De voetjes zitten vast met 4 grote imbussen, maar die draaien niet los als ik eraan draai (dus wss een moertje aan de binnenkant). Ik moet de pootjes er af hebben om de GCP in m'n bord te stoppen, dus hij moet open.

Please help me out!

Magic Bean
30 maart 2010, 18:34
Popnagels kan je loskrijgen door ze uit te boren. Simpel werkje. Snel gedaan.
Als je het ooit weer vast wil zetten pop je ze gewoon weer dicht.

Verder geen ervaring met je apparaat. Waarom laat je hem niet intact om in je case te zetten? Hoogte?

Liquid_Metal
30 maart 2010, 22:41
Ik wil de GCP vastzetten met klittenband, maar die voetjes zijn bijna een centimeter hoog. Dat past dus niet. Nou heb ik bedacht dat ik een paar reepjes hout op de case vastlijm waar ik dan de GCP op zet. Het zou sowieso fijner zijn als de GCP íets hoger komt en op deze manier kunnen er ook nog kabels onderdoor lopen. Dat doe ik ook met het expressiepedaal, de wah en de taptempo. Sommige mensen schijnen een hele plaat neer te leggen maar dit lijkt mij, ook ivm de kabels, efficienter. En ook lichter.
Ik ben nog aan het puzzelen :).

groovieguitarguus
1 april 2010, 00:38
Kan je niet de voetjes er af snijden? vaak van rubber, en dan ligt de schroef of popnagel verzonken... misschien voldoende om het klitteband het tapijt te kunnen laten raken...

Liquid_Metal
1 april 2010, 12:20
Dat zou vast kunnen, maar doet veel met de resale-waarde. Doe ik dus liever niet.
Ik denk dat ik kleine houten latjes op de bodem van de case lijm en de GCP met klittenband vastmaak. Dan staat ie waarschijnlijk ook precies op de goede hoogte. En kunnen er ook nog kabeltjes onderdoor lopen.

DeBôdy
2 april 2010, 12:07
Ik wil de GCP vastzetten met klittenband, maar die voetjes zijn bijna een centimeter hoog. Dat past dus niet. Nou heb ik bedacht dat ik een paar reepjes hout op de case vastlijm waar ik dan de GCP op zet. Het zou sowieso fijner zijn als de GCP íets hoger komt en op deze manier kunnen er ook nog kabels onderdoor lopen. Dat doe ik ook met het expressiepedaal, de wah en de taptempo. Sommige mensen schijnen een hele plaat neer te leggen maar dit lijkt mij, ook ivm de kabels, efficienter. En ook lichter.
Ik ben nog aan het puzzelen :).

Die voetjes kun je er af schroeven. Heb ik ook gedaan en heb hem ook vast staan met klittenband. Krijg ik er niet meer vanaf zo vast zit hij nou :D

Liquid_Metal
2 april 2010, 21:45
Die voetjes kun je er af schroeven. Heb ik ook gedaan en heb hem ook vast staan met klittenband. Krijg ik er niet meer vanaf zo vast zit hij nou :D

Heb je de moderne hull? De Voodoolab dus. Bij mij komen ze er écht niet af.

Jedeel
3 april 2010, 01:24
Dat zou vast kunnen, maar doet veel met de resale-waarde. Doe ik dus liever niet.
Ik denk dat ik kleine houten latjes op de bodem van de case lijm en de GCP met klittenband vastmaak. Dan staat ie waarschijnlijk ook precies op de goede hoogte. En kunnen er ook nog kabeltjes onderdoor lopen.

En als je voetjes laat verzinken in de plank?
Of kom je dan niet op de juiste hoogte?

Nocki
3 april 2010, 15:14
Zelf heb ik er ook latjes ondergedaan. Toevallig moest ik verhogen ivm de rand.
werkt super.