PDA

View Full Version : Wie kent dit merk?



Rooker
30 maart 2010, 15:51
Dag allemaal,
Ik ben afgelopen zaterdag lekker op de gitaarbeurs in Veenendaal wezen kwijlen. En daar viel mij het Amsterdamse merk Rebelrelic op. Heeft iemand hier ooit van gehoord, ervaring mee of meer over te vertellen. Zaten namelijk op het zigt wel een paar hele mooie strats bij. Volgens mij is dat ook het enige wat ze maken. Fender copie's:hippie:

speedmusic
30 maart 2010, 16:18
Heb je al op hun website gekeken? Ze doen inderdaad in tele en strat modellen, maar ook relic onderdelen.
www.rebelrelic.com (http://www.rebelrelic.com/)

Sinner1980
30 maart 2010, 16:23
Mmmmm,smakelijk!!!
Kon het merk nog niet maar ziet er erg goed uit:ok:

Rooker
30 maart 2010, 16:57
Heb je al op hun website gekeken?

Ja, dat heb ik gedaan. En daar zag ik alleen maar Fender copies.
Ik heb de beste man ook kort gesproken. Ik stond met een maat over het vergelen van een slagplaat te discuseren. Ik zij tegen hem. Dat moet je gewoon in de thee laten liggen of in koffie.
waarop de beste man overeind sprong en on bruut interupperde met de woorden "FORUM GELUL". Toen moesten wij er natuurlijk het feine van weten. Het schijnd een proces van jaren te zijn om onderdelen zo te krijgen. Dat geloofte ik niet echt. Aangezien die gietaren rond de 1600euro kosten. Maar ik moet de man gelijk geven. Hij heeft het wel VETT gedaan. want ja, je moet er van houden maar de gitaren leken daadwerkelijk afgeleefd en daarna voor dood 40 jaar in een hooischuur te hebben gestaan, waarna ze vervolgens weer bespeelbaar gemaakt zijn.
Hij vertelde dat de visie van zijn bedrijf is om een goede gerelicte customshop schtige gitaar af te leveren maar dan voor 16oo,- euro ipv 6000,-.
Qua looks heeft hij op het vreselijke logo op de headstok ( waarvan ik zou zeggen"doe dat dan aan de achterkant en laat de voorkant blanco") na wel een punt.
Maar iets in me zegt dan. Dat kan niet voor die prijs. Er wordt hier ergens op bezuinigd.
Vandaar de vraag of iemand hier meer over kan vertellen. Niet omdat ik hem wil kopen, maar gewoon voor de weet:makeup:

Philippe
30 maart 2010, 17:03
Het spijt me echt, maar je spelling is om van te janken.

Indien je dyslectisch bent, mijn oprechte excuses.

SRV2000
30 maart 2010, 17:09
Het spijt me echt, maar je spelling is om van te janken.

Indien je dyslectisch bent, mijn oprechte excuses.

mmm let dat niet op die van mij
:seriousf: dus ik houd het maar kort.
Helaas kwam ik er te laat achter dat het Vintage gitaarbeurs zou plaats vinden:mad:
Maar ik hoorde van eem forrumer dat het een groot succes was en aangezien ik zelf ook een groot fan van reliccen ben kwam hij met monster relic aanzetten.
ik heb even gekeken maar serieus mooi spul hebbben ze. alleen niet echt goedkoop

Rooker
30 maart 2010, 18:13
Het spijt me echt, maar je spelling is om van te janken.

Indien je dyslectisch bent, mijn oprechte excuses.

Excuses aanvaard

M@rtijnd
30 maart 2010, 19:59
Qua looks heeft hij op het vreselijke logo op de headstok ( waarvan ik zou zeggen"doe dat dan aan de achterkant en laat de voorkant blanco") na wel een punt.

Ik zou op zich goed kunnen leven met dat logo. Vind het wel iets nostalgisch hebben en goed bij de stijl passen. Het lijkt op zo'n oude poststempel, vind ik.
Overigens, zie ik op de site ook modellen staan zonder logo. Nou lijkt het me onwaarschijnlijk dat het bedrijf gitaren aflevert zonder ergens een merknaam te hebben staan, maar misschien dat ze het bij die modellen inderdaad ergens anders geplaatst hebben.

hardus
30 maart 2010, 20:29
Maar iets in me zegt dan. Dat kan niet voor die prijs. Er wordt hier ergens op bezuinigd.

Zo goedkoop is dat toch niet, 1600 euro?
Waarom zou dat niet kunnen voor die prijs?

Rooker
31 maart 2010, 00:24
Zo goedkoop is dat toch niet, 1600 euro?
Waarom zou dat niet kunnen voor die prijs?

Nou, die man deed voorkomen of je dan echt een customshop kwalitijd gerelicte en spelende gitaar had maar dan voor 16oo euro. En als je van Fender een customshop gerelicte gitaar koopt praat je toch volgens mij al snel over gitaren van minimaal 3000 euro.
Aangezien het relicen van gitaren op die manier veel tijd in beslag neemt en veel handwerk is. Denk ik van dat moet dan toch veel meer kosten? Of worden ze toch stiekem in Vietnam gemaakt:???:

Wanneer de kwalitijd namelijk echt Fender customshop is dan denk ik dat zo'n mooi gerelicte gitaar voor veel mensen zeer het overwegen waard is, zeker voor 1600 euro. Is wel een hoop geld. Maar niet voor een customshop. Ze gebruiken trouwens ook gewoon Fender hardware. Mag dit zomaar??
IIg ik vraag me af of er een addertje onder het gras zit. Betreft de kwalitijt. En vraag me af of er hier mensen zijn die daar meer over weten.
Zo niet is het voor relicfans echt de moeite waard want het was heel mooi gedaan

barno
31 maart 2010, 00:33
het enige verkoopsargument dat zo'n reliccer van fender kopies heeft, is ze goedkoper maken en gaan roepen dat ze even goed, mss wel beter zijn dan custom shops ... Het is wel waar dat in de Fender prijs een groot stuk logo geld zit maar gitaren bouwen die even goed of beter zijn dan custom shops, kost ook een hoop geld, zeker als het allemaal handwerk zou zijn...

Rooker
31 maart 2010, 00:36
Kerkbank body en ook nog een koosjer brugelement, dan mag je op zaterdag én zondag spelen!

Zo een soort verhaal stond er ook op die site. Dat wekt toch ook wel wat argwaan bij me op. Dat is toch nooit controleerbaar. 200 jaar out pine houd uit een draag pilaar van het dak van een kerk "yeah right". En basketballers met schoenen van kangeroe leer springen hoger:???:. Ja, vind ik toch ook appart. Wat vinden jullie??

Orpheo
31 maart 2010, 01:34
Zo een soort verhaal stond er ook op die site. Dat wekt toch ook wel wat argwaan bij me op. Dat is toch nooit controleerbaar. 200 jaar out pine houd uit een draag pilaar van het dak van een kerk "yeah right". En basketballers met schoenen van kangeroe leer springen hoger:???:. Ja, vind ik toch ook appart. Wat vinden jullie??

dat soort dingen moet je gewoon met een korrel zout nemen.

en relic-en... ach. tis wat extra werk. maar zie 't maar zo: fender customshop kocht zijn bodies en halzen in bij warmoth, en verkocht ze, gelakt in poly met fullerplast onderlaag, voor 3000 dollar.

warmoth verkocht PRECIES die gitaar, voor nog geen 750 dollar.


De hele kurk waar fender en gibson en PRS en gretsch en jackson en ibanez en de hele reutemeteut op draaien, is NAAM.



PS: die bekende frankenstrat van EvH he? das ook een warmoth... al heette toen die toko nog boogie bodies, maar ok. een body van 150$, een hals van ook zoiets, en een tone die nog steeds, 30 jaar later, staat als een huis.

Ik bedoel maar: goede tone hoeft geen 3000$ te kosten.

fred dons
31 maart 2010, 08:31
Luke (van Rebel Relic) is een goede vriend van me dus ik ben biased maar hij levert erg goed relic werk af, ik zat vorige week naar een 70 ties strat bij hem te kijken waarvan alleen de neck nog origineel was, ik kon gewoon niet het verschil zien met een echte 70ties.

In vergelijking met andere relicbouwers is Luke zoveel beter in bijvoorbeeld craqueleren en zeker in vergelijking met Fender is zijn werk zoveel authentieker (de laatste customshops relics op de Messe vorige week waren gewoon niveau roadworn maar dan met een EUR 4800 adviesprijs).

Verder wordt Luke niet echt rijk van dit merk, het is erg veel handwerk en goede onderdelen (bruggen, tuners, electronica) zijn niet goedkoop en met name in het lakken gaat erg veel tijd zitten.
hij heeft een goede deal kunnen sluiten met een distributeur waardoor hij het komende jaar een modaal inkomen heeft, gelukkig ligt zijn passie bij het bouwen van deze gitaren maar persoonlijk zou ik het er niet voor over hebben :D

Orbis
31 maart 2010, 09:36
Zo een soort verhaal stond er ook op die site. Dat wekt toch ook wel wat argwaan bij me op. Dat is toch nooit controleerbaar. 200 jaar out pine houd uit een draag pilaar van het dak van een kerk "yeah right". En basketballers met schoenen van kangeroe leer springen hoger:???:. Ja, vind ik toch ook appart. Wat vinden jullie??

Ach, het geeft een gitaar verhaal en mojo mee. Zeker als de mojo niet meer uit de merknaam (Fender Custom Shop) komt. En waarom zou het niet waar zijn? Neem nu de gesigneerde Gibson Jimmy Page Signature, hoe weet je dat het de handtekening van Jimmy is en niet gewoon van Trees de eenarmige schoonmaakster? Je geloof het, en dat maakt de gitaar awesome!

fred dons
31 maart 2010, 10:28
ter info, Luke was hiervoor aannemer en deed regelmatig restauratie klussen, hierdoor is hij dus aan een partij sloophout gekomen uit o/a een oude kerk en hierdoor was ook vast te stellen hoe oud het hout was

geert1976
31 maart 2010, 10:31
Ik heb de gitaren van Rebelrelic op de beurs bekeken en ik vond ze er erg goed uitzien en de veroudering was erg goed gedaan, vooral de krakelee van de lak is erg overtuigend.

In mijn ogen erg mooie overtuigende relic.

De prijs zou best wel terecht kunnen zijn, er zit in het verouderen best wel veel werk en bij deze gitaren was alles tot in de details verouderd

Rooker
31 maart 2010, 11:38
Ik vind de relic juist ook erg mooi gedaan! Ik ben echt een zeer grootte fan van Fender maar de Roadwoarns vind ik dramatisch gerelict:makeup:. Die kosten zo'n 1000 euro. Dan heb je volgens mij tot aan de 3000 geen relics meer. En idd. die relics boven de 3000 kun je ook je vraagtekens bij zetten qua echt lijkend.

Bij de Rebelrelic gitaren dacht ik in eerste instantie van jeetje wat een oude dingen. Dat zal wel een hoop geld kosten. Vond het eerst niet zo mooi, maar na een tijdje bewonderen begon ik het wel te waarderen. Vooral die lak ja, errug mooi gedaan. Maargoed toen zij die man dat zo'n gitaar 1600 euro kostte. En dat vind ik dus voor zo'n gitaar niet veel geld.

En al is je gitaar gemaakt van een houte pilaar uit de slaapkamer van de Paus zelf. Ik zou het gewoon niet op mijn site zetten. Dan wekt toch ( bij mij) argwaan op:makeup:

M@rtijnd
31 maart 2010, 12:01
Ik krijg juist argwaan als ik naar de prijzen van de echte customshop-gitaren van Fender kijk. Dan lijkt 1600 euro mij meer op z'n plaats.

M