PDA

View Full Version : les paul custom #2 flame top



bass blom
30 maart 2010, 12:55
zoiets moet je dan toch maar even de zelfopgelegde forumverkansie voor openbreken..

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8297.jpg

zag hem vrijdag op MP staan en hij schreeuwde me toe dat ie bij mij moest komen wonen.
was altijd al weg van deze kleur, en dan nu met zo een top.. uhmuppff, dan lig ik in katzwijm :mmmm:
laten we het maar niet over banale zaken als geld hebben ja?
zit nog te dubben, de P94's er in of de Prails.
dat ik een 100% P90 dude ben staat inmiddels vast.
zwart/gouden tophat knoppen als op oude zwarte reeds van ebay geplukt.

:cheerup:


Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
August 8th, 1990
Production Number: 69
:lp:

B0UDEWIJN
30 maart 2010, 12:59
zoiets moet je dan toch maar even de zelfopgelegde forumverkansie voor openbreken..

Helemaal mee eens, wat een prachtige gitaar! Gefeliciteerd met je aankoop!:ok:

bass blom
30 maart 2010, 13:02
Helemaal mee eens, wat een prachtige gitaar! Gefeliciteerd met je aankoop!:ok:

dank, ja, zo uber vet zie je ze niet vaak.
en voor mij het mooiste wat ik ooit zag.

:cheerup:

euroboy
30 maart 2010, 13:07
WOOOw bass blom! Ik heb er ook naar staan kijken... Eerder dromen want ik zou het nooit kunnen betalen. Erg mooie top inderdaad! en hoe speelt ie?

Dommedik
30 maart 2010, 13:07
Wat een plaatje:eek: Erg mooi! Gefeliciteerd

Orpheo
30 maart 2010, 13:09
prachtig ding, Bass, echt, supermooi.

bass blom
30 maart 2010, 13:14
WOOOw bass blom! Ik heb er ook naar staan kijken... Eerder dromen want ik zou het nooit kunnen betalen. Erg mooie top inderdaad! en hoe speelt ie?

hij speelt prima, zoals je van zo een gitaar mag verwachten.
de frets zijn iets smaller dan de idioot breden op mijn oude en nauwelijks ingesleten.
ik heb hem bij de verkoper voornamelijk droog getest, ook even op een kochje.
hij kletterde als een malle, brug ff snel iets omhoog, verbazend, nauwelijks ontstemd daarna.
toen keek ik langs de hals en zag ik waarom hij kletterde, de hals stond een heel klein beetje bol.
gisteravond dus de trussrod een kwartslagje losser gezet.
ook toen nauwelijks ontstemming, ook niet na hem ff flink over de knie nemen.
vanmorgen nog een klein klikje losser gedraaid.
gisteravond ff flink staan raggen op de delta blues, mijn huidige 'main' amp, roland BC60 staat in oefenhok.
zwager, gitaarverbouwert heeft hem ook royaal goedgekeurd.
:cooler:
humbuckers heb ik dus inmiddels helemaal nix meer mee, dezen schijnen PAF stickertjes onderop te hebben, maar waarschijnlijk vandaag nog gaan ze op de plank, of in de andere plank, als ik de prails er in zet.

bass blom
30 maart 2010, 13:16
prachtig ding, Bass, echt, supermooi.

ja dit is toch bizar? hoe vaak zie je zo iets?
weinig info te vinden verder, het zou misschien een custom plus kunnen zijn.
er heeft nooit een slagplaat op gezeten.
en ik zal degene in mijn sig ook maar niet shockeren door die van de TVyellow er op te zetten :D

AgileGhost
30 maart 2010, 15:06
Extreem mooie gitaar, gefeliciteerd man!

almarvk
30 maart 2010, 15:16
Goede keuze Bass! Tof dat je weer post!

Xtrme
30 maart 2010, 15:27
Lekker stukkie hout.
Hier zou ik best een avondje op vreemd kunnen gaan. :lp:

Congrats, Bass!

Orpheo
30 maart 2010, 15:44
ja dit is toch bizar? hoe vaak zie je zo iets?
weinig info te vinden verder, het zou misschien een custom plus kunnen zijn.
er heeft nooit een slagplaat op gezeten.
en ik zal degene in mijn sig ook maar niet shockeren door die van de TVyellow er op te zetten :D

een custom plus is goed mogelijk ja :)

macwilliams
30 maart 2010, 15:52
Zozo,
mac neemt zijn pet af en maakt een diepe respecterende buiging.

wietse
30 maart 2010, 15:54
mooie gitaar bass, en blijf posten, blij dat je weer terug bent.

bass blom
30 maart 2010, 15:57
ik ben zo een mazzelpikkie :D

bert k
30 maart 2010, 16:00
Supermooie gitaar, Bass, diepe buiging. En leuk om je hier weer tegen te komen.

Mr. Dynamite
30 maart 2010, 16:08
Echt een súper mooie gitaar! echt geweldig mooi :crazyhappy:

gorgasm
30 maart 2010, 16:51
mooierd!

Van wanneer is die zwarte custom?

bass blom
30 maart 2010, 16:52
mooierd!

Van wanneer is die zwarte custom?

de zwarte kocht ik april 1976 van niko 'stofjas' servaas en is waarschijnlijk van 1975, pots zeggen week 39 1975.

JeroenP
30 maart 2010, 17:18
Damn! Mooie les paul! Dat is een van de weinigen met wie ik mijn lp295 wel zou willen ruilen:P

Kakihara
30 maart 2010, 17:26
Betekent dit dat we weer übergeile foto's van LP Customs te zien gaan krijgen ?
Ik vind De Zwarte toch nog altijd het lekkerst ...
(desalniettemin, gefeliciteerd !)

bass blom
30 maart 2010, 17:26
Damn! Mooie les paul! Dat is een van de weinigen met wie ik mijn lp295 wel zou willen ruilen:P

precies, ik dacht, als de zwarte hier om weg zou moeten dan moet dat maar.
gelukkig is dat niet nodig :dontgeti:

macwilliams
30 maart 2010, 17:29
Ik vind hem prachtig. En je zwarte custom ook :)
Ga je er P-rails in zetten? En wat zet je dan in je yellow ?
Of koop je er een setje bij?

bass blom
30 maart 2010, 17:34
Ik vind hem prachtig. En je zwarte custom ook :)
Ga je er P-rails in zetten? En wat zet je dan in je yellow ?
Of koop je er een setje bij?

ik neig inderdaad meer en meer naar de prails in de nieuwe.
dan die er uit gaan in de gele.
ik heb de prails nu een tijdje en merk dat ik toch eigenlijk alleen de P90's gebruik.
maar het idee om met 1 wipje aan een switch hums bij de hand te hebben is wel vet.
als ik terugdenk aan dat oefenen in coevorden bij het spoor, met die SGP90..

aaaaaaaaaaaaaahhh

(voor wie dat verhaal niet kent, die gitaar gaf spontaan een hoge gil op crunch of lead van de TSL.
alleen clean was er op het spelen en dat was een meter of 30 van de spoorlijn)

kenx
30 maart 2010, 18:09
Prachtige gitaar! Super!

grayfink
30 maart 2010, 18:21
Wat een lelijk gedrocht, zet maar bij het grof vuil.



(Ok, ik ben jaloers. Mooi dat je er weer bent trouwens :D )

vulvasonic
30 maart 2010, 18:22
Gotverrr Bas, da's een smaakvol setje Les Pauls die je daar hebt staan. :D

En chique deze. Niet het soort gitaar waarmee je snel in de kofferbak van een Robin gaat liggen beuken tegen een stalen scharnier (hee, waar ken ik dat van?). Aan de andere kant, je gaat haar ook niet aan de muur hangen om jezelf er op te gaan zitten afmoppen, wel dan?

Deze schoonheid dient te worden bespeeld als een beest!!!
De Marshall staat er ook al klaar voor, ràààààwnggg!!! :D

GEFELICITEERD! :cheerup:

macwilliams
30 maart 2010, 18:23
ik neig inderdaad meer en meer naar de prails in de nieuwe.
dan die er uit gaan in de gele.
ik heb de prails nu een tijdje en merk dat ik toch eigenlijk alleen de P90's gebruik.
maar het idee om met 1 wipje aan een switch hums bij de hand te hebben is wel vet.
als ik terugdenk aan dat oefenen in coevorden bij het spoor, met die SGP90..

aaaaaaaaaaaaaahhh

(voor wie dat verhaal niet kent, die gitaar gaf spontaan een hoge gil op crunch of lead van de TSL.
alleen clean was er op het spelen en dat was een meter of 30 van de spoorlijn)
Ghehehe, dat zal me wat geweest zijn.
Ik heb m'n collectie inmiddels ook uitgebreid.
Zal je wat foto's per pm toe doen komen.

bass blom
30 maart 2010, 18:26
Gotverrr Bas, da's een smaakvol setje Les Pauls die je daar hebt staan. :D

En chique deze. Niet het soort gitaar waarmee je snel in de kofferbak van een Robin gaat liggen beuken tegen een stalen scharnier (hee, waar ken ik dat van?). Aan de andere kant, je gaat haar ook niet aan de muur hangen om jezelf er op te gaan zitten afmoppen, wel dan?

Deze schoonheid dient te worden bespeeld als een beest!!!
De Marshall staat er ook al klaar voor, ràààààwnggg!!! :D

GEFELICITEERD! :cheerup:

ja, die gele kwam omdat ik niet meer zo graag ruige kroegen in duik met die zwarte...
nu heb ik dan eigenlijk datzelfde probleem weer met die flame, maar WTF, zo een gitaar moet je mee in ranzige kroegen hangen :D

ik ben zo trots als een stadsgorilla :soul:

M@rtijnd
30 maart 2010, 19:26
zag hem vrijdag op MP staan en hij schreeuwde me toe dat ie bij mij moest komen wonen.

Volgens mij is het een 'zij' hoor. :soinnocent::sssh: En ik moet toegeven ze is wel echt botergeil.

Rinze
30 maart 2010, 19:34
Mooi gitaartje Bass, welkom terug ook. Ik vond deze Custom er op de plaatjes in de ad neppig uit zien (topje met name), zie nu dat ie toch echt mooi is.

bass blom
30 maart 2010, 20:00
Volgens mij is het een 'zij' hoor. :soinnocent::sssh: En ik moet toegeven ze is wel echt botergeil.

nah, dat truttige gedoe om een gitaar een zij te noemen is totaal kant & compleet aan mij voorbij gegaan :D

bass blom
30 maart 2010, 20:06
Mooi gitaartje Bass, welkom terug ook. Ik vond deze Custom er op de plaatjes in de ad neppig uit zien (topje met name), zie nu dat ie toch echt mooi is.

juist die top had mij meteen stevig bij de ballen :D
ik ging er heen met het idee dat ie er in het echt minder uitzag dan op de foto maar dat was dus niet zo.
wel leek hij op zijn foto's bijna meer een faded ofzo, geen enkele glim.
de nieuwe sjieke toppen vind ik veel teveel glimmen allemaal.
dit is perfect.

de hals is inmiddels mooi een beetje hol.
maar moet m wel ff in de smiezen blijven houden want er zat een set 012 op :crazyhappy:

Chocola
30 maart 2010, 21:33
Imma jaloers :(

crapton
30 maart 2010, 21:44
Volgens mij is het een 'zij' hoor. :soinnocent::sssh: En ik moet toegeven ze is wel echt botergeil.

Vind ik uebernichterig... gedver. Een gitaar is gewoon een rotding.

Evenzogoed leuke gitaar maar heb je misschien niet zo'n goede amp dat je er met de humbuckers geen goede sound uit krijgt?

Oja en leuk dat je er weer bent hoor!

Tupelo
30 maart 2010, 22:10
K vind 'm niet geel genoeg. :stop:

allochthomas
30 maart 2010, 22:29
Jammer van die top, breng hem maar snel langs bij macwilliams voor een behandeling:seriousf:geintje:cooler:

De tering wat een geile gitaar, ik krijg spontaan weer gas voor een les paul.

bass blom
30 maart 2010, 22:41
:D

nee ik hoef geen top amp.
in de roes van een live band hoor je dat nauwelijks.

het geel is perfect!

mcw komt voor behandeling op lokatie.

macwilliams
30 maart 2010, 22:49
AIAIAIAI bass, sinds je afwezigheid zijn er veel dingen gebeurd.
Die "top" opmerking gaat over de top van je gitaar....

het is een referentie naar topics als deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123408) en nog erger deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127646).

Wees niet bang, ik zal dit soort grapjes niet doen bij een gitaar als je jouwe al zou je me er heel veel geld voor bieden.

bass blom
30 maart 2010, 23:01
AIAIAIAI bass, sinds je afwezigheid zijn er veel dingen gebeurd.
Die "top" opmerking gaat over de top van je gitaar....


ja en de mijne over een amp
en ik heb af en toe wel geloerd en dus je flame:Dthrower axie gezien

macwilliams
31 maart 2010, 08:01
ja en de mijne over een amp
en ik heb af en toe wel geloerd en dus je flame:Dthrower axie gezien

Ghehehehe,
gelukkig maar :D

JeroenSchaaf
31 maart 2010, 08:11
Wow mooi ding man!

Gefeliciteerd ermee!, en goed dat je terug bent?!!

Fender75
31 maart 2010, 09:18
Allemachtig prachtig! Mhmm, toch maar eens gaan sparen voor een echte..:)

Riky
31 maart 2010, 10:26
Hey Bass! dat is lang geleden. En dan ook gelijk weer met zo´n post binnen vallen.

Prachtige gitaar! Erg mooi aanvulling. Kan je oude custom het ook even wat rustiger aan doen op zijn oude dag:D

bass blom
31 maart 2010, 19:50
Hey Bass! dat is lang geleden. En dan ook gelijk weer met zo´n post binnen vallen.

Prachtige gitaar! Erg mooi aanvulling. Kan je oude custom het ook even wat rustiger aan doen op zijn oude dag:D

precies, die was al soortvan met prepensioen.
de TVyellow kwam hem opvolgen.
maar toen ik dit zag.. :crazyhappy:

bass blom
1 april 2010, 11:29
help :chicken:

ik kom er niet uit..
de P94's uit de zwarte er in..
of de prails uit de TVyellow..

P94's.. killer looks!
Prails.. flexibiliteit!

of gewoon helemaal anders en bare nuckles mississippi queens gold?

help :chicken:

plaatje nog een keer:
http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8297.jpg

bert k
1 april 2010, 11:50
Help me out: P94 ken ik wel, maar wat is een Prails ook weer? En hoe zijn ze klankmatig?
Ik heb ooit iemands LP voorzien van P94 en dat vond ik wonderschoon klinken.

Midwolda
1 april 2010, 11:55
Gewoon. Niets. Aan. Veranderen. :sneaky:

macwilliams
1 april 2010, 11:56
Bass,

kun je je herrineren hoe mijn gt op de vol pots reageerde?
Misschien werkt dit ook bij de P94's als je m'n bedrading kopieerd?

Orpheo
1 april 2010, 11:59
Help me out: P94 ken ik wel, maar wat is een Prails ook weer? En hoe zijn ze klankmatig?
Ik heb ooit iemands LP voorzien van P94 en dat vond ik wonderschoon klinken.

prails: p90 spoel (letterlijk) met een railspoel van de vintage rail ernaast geplakt, zo geschaafd aan de casings dat 't precies in een humbucker-gat past. dus je krijgt een strakke, hotte humbuckersound in serie, parallel is 't een beetje als een paf, en dan heb je links je p90 sound, rechts je strat tone.

bass blom
1 april 2010, 12:03
Help me out: P94 ken ik wel, maar wat is een Prails ook weer? En hoe zijn ze klankmatig?
Ik heb ooit iemands LP voorzien van P94 en dat vond ik wonderschoon klinken.

ja nou kijk, luister, ik kocht toen 2 a 3 jaar geleden alweer? zomaar ineens die rode SG met P90's..
daardoor ontdekte ik dat, ik al had ik er nooit naar gezocht, ik dus eigenlijk mijn leven lang al op zoek was naar dat geluid.
de zwarte was toen nog mijn main plank, dus moesten daar P90's in.
heel even hebben er dream of mean P90 in humbuckerformaat van GFS in gezeten maar toen ik de SG weer hoorde vielen die GFS als blikken speelgoedjes door de mand.
en toen ik ik niet lang daarna die P94's besteld en die leven sindsdien in de zwarte. inderdaad wonderschoon klinken ze.
maar inmiddels had ik dus ook een keer met die SG op 30 meter van een spoorlijn staan oefenen en moest ik dus de hele avond clean spelen omdat met enige vervorming de elementen vanzelf een hoge gil gaven.

dan later kwam de TVyellow, figuurlijk en letterlijk een hoertje :D
en die kreeg die prails en een paar maanden later.. die switch rings.
prails zijn dus een soort P90 en een soort strat tele achtig element in 1.
en door die switch rings kun je de ene of de andere. of de beiden als humbucker (serieel/parallel) schakelen.
handig voor als je bij zo een trein of ander stroom iets terecht komt..
(hoorde ook eens een horror verhaal van een vriend met een PRS/soapbars die speelde ergens en daar bleek vlak achter het puodium een trafohuisje te staan.)
maar in de praktijk speel ik dus 99% van de tijd op de P90 stand met de gele gitaar.

Orpheo
1 april 2010, 12:27
Bas, ik kreeg een idee. Jij wilt heel graag die p90 sound. pak gewoon die p94's. die mississippi queen's klinken overigens ook ECHT meesterlijk. (de mountain pickup van dean, die ene van leslie west, klinkt als een p90, maar iets hotter, meer grind, maar is wel n humbucker; ik vind 'm meesterlijk tof, maar ok).

Maar goed, terug naar het onderwerp; je hebt die p90 in humbuckercasing. Je zet in de cavity, bijvoorbeeld geplakt tegen de backplate, een losse spoel, een kleintje. echt, HEEL klein. reverse wound, dat dan weer wel. dan kan je die gebruiken, parallel aan de pickup(signalen), om de ruis te onderdrukken. een dummycoil dus :) ik zou dan wel wat zoeken in de lijn van 3 tot maximaal 4.6k.

bass blom
1 april 2010, 12:38
Bas, ik kreeg een idee. Jij wilt heel graag die p90 sound. pak gewoon die p94's. die mississippi queen's klinken overigens ook ECHT meesterlijk. (de mountain pickup van dean, die ene van leslie west, klinkt als een p90, maar iets hotter, meer grind, maar is wel n humbucker; ik vind 'm meesterlijk tof, maar ok).

Maar goed, terug naar het onderwerp; je hebt die p90 in humbuckercasing. Je zet in de cavity, bijvoorbeeld geplakt tegen de backplate, een losse spoel, een kleintje. echt, HEEL klein. reverse wound, dat dan weer wel. dan kan je die gebruiken, parallel aan de pickup(signalen), om de ruis te onderdrukken. een dummycoil dus :) ik zou dan wel wat zoeken in de lijn van 3 tot maximaal 4.6k.

nah, elementen omzetten is geen probleem voor mij, maar dit soort geknutsel, nee, ik ben dan toch meer een out of the box type.

maar dus die mississippi queens heb jij wel eens gehoord?

kwa looks zou ik gaan voor de P94's maar dan is de zwarte ook al is ie met pensioen, die looks kwijt.
maar dan kwa storing drama weer beter de prails.
wat me daar een beetje stoort is dat de ringen niet echt mooi de carving volgen, op de gele hoer vond ik dat niet zo erg maar op deze uber mooie plank moet het wel perfect zijn.

nou schijnt, als ik de P94's toch doe het wel zo te zijn dat als je ze in tegenfase zet, je de middenstand beschikbaar hebt voor dergelijke stroomstoringhorrordrama's.

heb minder haast inmiddels, bandje oefenen vanavond gaat niet door, kan er dus nog ff over dubben.
maar wellicht ga ik toch vanmiddag aan de gang de P94's uit de zwarte slopen, kijken hoe dat klinkt.

de hals is inmiddels denk ik perfect kwa trussrod afstelling.

Orpheo
1 april 2010, 12:42
nah, elementen omzetten is geen probleem voor mij, maar dit soort geknutsel, nee, ik ben dan toch meer een out of the box type.

maar dus die mississippi queens heb jij wel eens gehoord?

kwa looks zou ik gaan voor de P94's maar dan is de zwarte ook al is ie met pensioen, die looks kwijt.
maar dan kwa storing drama weer beter de prails.
wat me daar een beetje stoort is dat de ringen niet echt mooi de carving volgen, op de gele hoer vond ik dat niet zo erg maar op deze uber mooie plank moet het wel perfect zijn.

nou schijnt, als ik de P94's toch doe het wel zo te zijn dat als je ze in tegenfase zet, je de middenstand beschikbaar hebt voor dergelijke stroomstoringhorrordrama's.

heb minder haast inmiddels, bandje oefenen vanavond gaat niet door, kan er dus nog ff over dubben.
maar wellicht ga ik toch vanmiddag aan de gang de P94's uit de zwarte slopen, kijken hoe dat klinkt.

de hals is inmiddels denk ik perfect kwa trussrod afstelling.
ook hier weer: je moet 't durven. even uit de band springen, even wat nieuws proberen.

ik heb die mississippi queens GEHAD. geweldige p90 tone. man, wat een sound :rockon: maar ja, ik ben geen p90-man. ik vind 't laag te flubberig, t hoog te bijtend, t mid te krasserig. Ik vind een 'gewone' humbucker lekkerder. ;)

lindstrom
1 april 2010, 12:46
zit nog te dubben, de P94's er in of de Prails.
dat ik een 100% P90 dude ben staat inmiddels vast.

:

Kijk eens voor dimarzio blues buckers en monteer een gold covers op, dan heb je P90 sound zonder je looks te verprutsen.

hier de specs:

nd now for something completely different: the Bluesbucker™ looks like a standard humbucker, but sounds like a P90 and cancels 60-cycle hum as effectively as the average humbucker. This means any guitar with standard size humbuckers can now have the sound of P90s without altering the guitar in any way and without noise. Patented Virtual Vintage® and Airbucker™ technology let the Bluesbucker™ "see" a narrow string window like a true single-coil, making it extremely sensitive to playing dynamics. When a pair of these pickups are on together, they achieve the open, slightly hollow sound that two single-coils produce. Splitting the pickup produces a sound similar to that of a Strat® pickup, with very little drop in output.

Recommended For: All positions

Tech Talk: The coil with the 6 adjustable slotted poles is the "hot" coil. The coil with the solid poles is along for the ride to cancel hum and look cool. Since one coil is doing most of the work, the direction the Bluesbucker® is installed makes an obvious difference in the sound. When the hot coil is closest to the bridge, the sound is brighter; towards the neck is warmer. Even though the look is a little nontraditional, we like the sound of the bridge pickup "backwards" (with the screw coil towards the neck). With a Bluesbucker® in the neck position with the screw coil towards the bridge (also "backwards") the combined sound is Tele-like. With the neck pickup in the more traditional direction, the combination is like two P-90s. The Bluesbucker® comes with special wiring instructions.

Orpheo
1 april 2010, 12:50
oh nee, die bluesbuckers zijn 3 keer niks. de slugspoel is slappe hap. ik vind ook niet dat t de p90 tone levert, absoluut niet.

Ik vind de schroefspoel weer WEL lekker met een JB spoel ernaast!

E-J
1 april 2010, 12:59
Ik zou je oude Custom weer origineel maken (humbuckers er weer in) en dan de P94 in de nieuwe, kost je niets :sssh:

bass blom
1 april 2010, 13:03
voor de looks dan maar ff een bruut fotoshopje.

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8298.jpg

ja, welke wissel dan ook, kost me niets, dat staat me wel aan.

bass blom
1 april 2010, 13:14
nog iets bruter (het photoshoppen):

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8299.jpg

hmm, nu ik zo beiden zie vraag ik me af of deze gitaar zijn goud wel moet missen..
dus dat zou me dan toch naar de mississippi queens sturen :chicken:

lindstrom
1 april 2010, 14:13
oh nee, die bluesbuckers zijn 3 keer niks. de slugspoel is slappe hap. ik vind ook niet dat t de p90 tone levert, absoluut niet.
!

Ik vind hem JUIST lekker klinken!

smaken verschillen ;)

bass blom
5 april 2010, 23:26
:cheerup: clipje :cheerup:

http://www.youtube.com/watch?v=XqB9iYRdFec

Pepe
5 april 2010, 23:40
Blom, mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Je doet geen P90's in een Custom. Het is spijtig maar zo ligt dat nu eenmaal. De Special is okee. Sterker, daar gaan geen hummies of andere gekkigheid in.
Een zwarte Les Paul mag dogears hebben maar dat past niet dus de oude hummies gaan daar weer in terug. Zo.

Koop lekker een deluxe en gooi daar P90's in, dat kan de commissie nog net trekken.
Gekkenhuis.

bass blom
5 april 2010, 23:43
:seriousf:

hahaa

:cheerup:

hahahhaa

:soinnocent:

grrhmpff

macwilliams
5 april 2010, 23:58
Ik ga P94 in m'n custom zetten. De prails gaan er uit.
Waarom?

Omdat iemand zei dat het niet hoorde.

Custom mannen verzet u!

Sieg

bass blom
5 april 2010, 23:59
pepe, wel eens een flame custom overdwars anaal ingebracht gehad?

:sssh:

macwilliams
6 april 2010, 00:06
Hurrraaaahhhhh

E-J
6 april 2010, 00:06
Klinkt goed Bas! Al ik eerlijk mag zijn doet het me op een goede manier denken aan Steve Jones van de Sex Pistols... lekker crunchy Les Paul geluidje... ik zou hem zo laten... ik bedoel de humbuckers in je zwarte Custom zetten en in deze de P94's :sssh:




1 Gibson met humbuckers, 1 met Prails, 1 met P90s...niet verkeerd lijkt me zo

bass blom
6 april 2010, 00:08
Klinkt goed Bas! Al ik eerlijk mag zijn doet het me op een goede manier denken aan Steve Jones van de Sex Pistols... lekker crunchy Les Paul geluidje... ik zou hem zo laten... ik bedoel de humbuckers in je zwarte Custom zetten en in deze de P94's :sssh:




1 Gibson met humbuckers, 1 met Prails, 1 met P90s...niet verkeerd lijkt me zo

ja maar ziet dat er uit?

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8298.jpg

het was mijn gedachte. al voor ik hem kocht..

E-J
6 april 2010, 00:12
ja maar ziet dat er uit?

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8298.jpg

het was mijn gedachte. al voor ik hem kocht..

Je kan er geen gouden kapje op zetten? Of een zwarte slagplaat?

En anders... ach, is 'ie nog aparter :)

bass blom
6 april 2010, 00:17
tja, toen ik die photoshop test zag dacht ik, nee, die gitaar moe goud houden.
maar wellicht ga ik het toch proberen, dik 200 euro uitgeven aan een stel bare knuckles waarvan ik moet afwachten hoe ze klinken..

btw, hebben jullie deze gast wel eens gehoord? :P:P:P

http://www.youtube.com/watch?v=s1OYzH0Teo8

ik wil een JTM45, direct of onmiddelijk..

btw, dat is de preset van de RP350 die ik in mijn clipje gebruik, wel zelf flink verbouwd dat dan wel.. op het cleane kanaal van de TSL :D

Mitch
6 april 2010, 00:21
Blom, mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Je doet geen P90's in een Custom.
Duidelijk teveel Mart Smeets geluisterd :D
P90's in een Custom kunnen natuurlijk prima, maar dan in een R4:

http://www.pbase.com/harpozep/image/106046497.jpg

Maar dat zijn P90's die er standaard in horen, geen P90-wannabe's die in een humbuckergat moeten passen. Maar die zijn bij voorbaat kansloos. Om op het gebruikelijke niveau te communiceren: iets kleiner maken om in een gat passen dat te klein is... moet ik de vergelijking nog maken of kopt iemand anders 'm in? Dat doe je toch niet?

bass blom
6 april 2010, 00:23
dat zou ik maar zeggen, pepe moet zn vintage gitaarschoolgeld terugvragen :D

Mitch
6 april 2010, 00:29
btw, dat is de preset van de RP350 die ik in mijn clipje gebruik, wel zelf flink verbouwd dat dan wel.. op het cleane kanaal van de TSL :D
Dat verklaart wel dat snerpende hoog. Heb je ook T75's in je kast?


dat zou ik maar zeggen, pepe moet zn vintage gitaarschoolgeld terugvragen :D
Als je alleen de tekst boven het plaatje leest ja :listen:

E-J
6 april 2010, 00:34
tja, toen ik die photoshop test zag dacht ik, nee, die gitaar moe goud houden.
maar wellicht ga ik het toch proberen, dik 200 euro uitgeven aan een stel bare knuckles waarvan ik moet afwachten hoe ze klinken..

btw, hebben jullie deze gast wel eens gehoord? :P:P:P

http://www.youtube.com/watch?v=s1OYzH0Teo8

ik wil een JTM45, direct of onmiddelijk..

btw, dat is de preset van de RP350 die ik in mijn clipje gebruik, wel zelf flink verbouwd dat dan wel.. op het cleane kanaal van de TSL :D

Klinkt echt lekker hoor Bass! Ik zou zo zeggen dat het de oversturing van je Marshall zelf is...

Keep in mind dat je echt een attenuator en leuke Greenback speakers nodig hebt voor dat geluid... ik heb de reissue van Marshall eens getest en dat gaat luid hoor voordat ie gaat oversturen... je hebt nu wel nog een reden om humbuckers in ten minste één gitaar te hebben :seriousf: Ik zou de Zvex Box Of Rock eens proberen, men zegt dat dat pedaaltje je versterker kan laten klinken als een cranked JTM45... vond deze net, kijk eens! http://www.youtube.com/watch?v=pAWfrRwjf9A

bass blom
6 april 2010, 00:38
Dat verklaart wel dat snerpende hoog. Heb je ook T75's in je kast?

nee, V30's.. el chepo harley benton thomann kast :D
wel kruislings 2 beamblockers er in.

bass blom
6 april 2010, 00:45
ja, die zvex kastjes zijn spannend, zeker!

moet eerst een ander luxe probleem tackelen, een 412 kast pas niet in de vintage benz :D

allochthomas
6 april 2010, 00:54
box of rock?

*kuch zie sig kuch*
schaamteloze spam:D

guitarkid
6 april 2010, 11:10
Gewoon. Niets. Aan. Veranderen. :sneaky:

Precies !!! Maar ja, da's niet zo gemakkelijk als het lijkt.... ;)
Heerlijke Les Paultjes hoor. Mjam.

Gr. C.

JeroenP
6 april 2010, 16:51
btw, hebben jullie deze gast wel eens gehoord? :P:P:P

http://www.youtube.com/watch?v=s1OYzH0Teo8

ik wil een JTM45, direct of onmiddelijk..



Haha, ik heb er een:P En met een gibson les paul door een King of Tone is hij geniaal!

bass blom
7 april 2010, 20:44
jeuhj.. eerste mod :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8324.jpg

wietse
7 april 2010, 21:05
ja, die zvex kastjes zijn spannend, zeker!

moet eerst een ander luxe probleem tackelen, een 412 kast pas niet in de vintage benz :D

imperiaal op het dak, moet je wel een stevige hebben :D.

macwilliams
7 april 2010, 21:32
jeuhj.. eerste mod :cheerup:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8324.jpg

:cheerup:whooohoooo snerpende pisj marmothics in gebelde übertonics.

bass blom
7 april 2010, 21:46
:D

jatoch?.. en zo begin ik misschien langzaam te wennen aan toch gewoon die zwartgouden P94's er in.

eerst beide planken morgen maar eens mee naar oefenavond :lp:

macwilliams
7 april 2010, 21:52
Geen piereelsz er in? Dus gewoon P94?

TimoSomers
7 april 2010, 22:51
Mooi ding.

Maar die zwarte erachter:mmmm:

bass blom
7 april 2010, 23:08
timo, :D

mac, ik dub nog, kan ook somaar klik, mississippi queens goud in mandje flikkeren gebeuren :chicken:

die P94's moeten eigenlijk in de zwarte blijven, extrasnobby voor de looks :lp:

macwilliams
7 april 2010, 23:51
Misschien heb ik nog een setje over uit de custom binnenkort.

groovieguitarguus
8 april 2010, 00:23
Zo Bas... echt een super mooie Custom.
Heel gaaf... ebby toets... heerlijk...

Maarrrr.... voor de Looks GEEN P90.
Sorry... je hebt al een gave special... nu heb je alle smaken.
Super mooie plank! Top!

bass blom
8 april 2010, 00:53
jawel, wel P90's!
ben er na nooit echt zoeken drie jaar geleden achtergekomen dat ik altijd al dat geluid zocht :chicken:

P90's :cheerup: RULE

Pepe
8 april 2010, 01:56
Maarrrr.... voor de Looks GEEN P90.

Kijk.
Ahum.

:ok:

P90's rule, sure... in een GOLDTOP.


Of junior... 330...

macwilliams
8 april 2010, 06:15
Kijk.
Ahum.

:ok:

P90's rule, sure... in een GOLDTOP.


Of junior... 330...

Goed....
Dat is dan jouw voorkeur, smaak of door waanzin ingegeven gedachte.
Maar ondanks dat het in jouw haast apatische gedachtengang zo hoort
en als een godelijk gebod uitgevoerd dient te worden, hoef je deze niet
als een of andere Jehova getuige die met z'n voet tussen de deur klem
zit aan ons op te dringen.
Wij geloven namelijk op onze wijze.

http://www.devotedfansnetwork.com/forum/images/smilies/(evil).gif

bass blom
8 april 2010, 12:43
pepe is gewoon een stikjaloerse ouwe mopperkont :D

Pepe
8 april 2010, 19:13
pepe is gewoon een stikjaloerse ouwe mopperkont :D

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gifbeetje stangen, bassie weet wel beter

bass blom
8 april 2010, 19:29
:seriousf::soinnocent:

macwilliams
8 april 2010, 19:31
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gifbeetje stangen, bassie weet wel beter

Oh ja???
"pakt de riek uit de hoek, mompelt iets van wij kriegen joe wel knoapien en rent naar Pepe"

bass blom
8 april 2010, 19:32
hij gaat nu voor het eerst mee op oefenavond :cheerup:
ja, met de humbuckers, voorlopig, nog even :cooler:

Pepe
8 april 2010, 19:42
Maar hoezo oefenen? Speel je weer in een bandje? Wie wat waar?

bass blom
9 april 2010, 00:13
Maar hoezo oefenen? Speel je weer in een bandje? Wie wat waar?

ja, sinds een jaar ongeveer weer.
wie? naam nnb.
wat? beetje ouwe blues meuk doen we, dead flowers van de stones, ik ben en blijf stones fan.. almost cut my hair.. enzetera.
waar? landgoed rheebruggen :satisfie:
op termijn wellicht hier.

we hadden wel een naam, roberto gianti band, maar die hoorde bij de zanger.
en die had het te druk, fisyotherapeut, bijlerend voor touringcarchauffeur en ook bezig als one man band.. en bezig een huwelijk overeind te houden.

toen vonden we een nieuwe zanger, een drummer die ook wel eens wilde gaan zingen, maar beetje een dergelijk verhaal.. en vanavond hebben we (ik en drummer en bassist) besloten op zoek te gaan naar een nieuw zangtalent.

meteen de zoon van de bassist erbij geroepen om een foto te maken voor op marktplaats enzo :D

http://www.hetgelegevaar.nl/bandzoektzangtalent.jpg

super waawaanzinnig heerlijk geramd op de nieuwe custom :cheerup:
wat een dijk van een gitaar.
en wieweet laat ik die hums voorlopig gewoon zitten :seriousf:

en.. want maar ook.. vanmiddag dus die vette egnater renegade getest..
vanavond op roland bluescube BC60 gespeeld..
en toen dacht ik.. :crazyhappy: moet ik wel een nieuwe dure amp hebben?
en alleen op het cleane kanaal gespeeld! op crunch 2 en later crunch 1!

never a dull moment

:D

Pepe
9 april 2010, 00:58
Leuk, beetje klooien met de manne. Die bluescube, daar hoor ik wel meer goeie verhalen over. Ik zag een tijdje geleden Seasick Steve op een kleine Roland tekeer kan, daar was helemaal niks mis mee.

stikel
9 april 2010, 01:57
Bass, moet je deze eens voor je BC 60 knopen. Net ff mooier dan de crunch op het cleane kanaal. (vind ik, en net even mooier regelbaar)

Seymour Duncan SFX-01 pick up booster

http://www.youtube.com/watch?v=3xIXw9JIqjk

Groet Jan

Op een tuner (Korg Pitchblack) en volumepedaal (Alesis) na de enige stompbox die ik gebruik op BC 60
O ja en nog een Boss FS-5L kanaalswitch.

bass blom
9 april 2010, 02:05
er gaat morgen een zvex box of rock onderweg hierheen :D

stikel
9 april 2010, 02:18
Dat filmpje heb ik net bekeken. Ook zeer OK.

Let wel, het filmpje van de Seymour Duncan is met een single coil gitaar opgenomen. Echter met hummies werkt tie ook prima. Dan wordt de Epi Alleycat zelfs een erg kwaaie kat :D

Groet Jan

Ga morgen je ervaringen met de Renegade eens goed beluisteren. Ga nu eerst 13 treden omhoog. See ya.

bass blom
9 april 2010, 09:31
ja ik had al eens een poging gewaagd een SHO the bouwen maar das toch niet mijn ding.
een BOR is soortvan een SHO met een boost.

bass blom
9 april 2010, 19:16
maandagavond geloof ik..
ik, de nieuwe lester en wat whisky en iets om te roken :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=tG1qBTSTaOM

Pepe
9 april 2010, 19:30
Grooovie dude http://images.cafepress.com/image/7033820_125x125.jpg

bass blom
9 april 2010, 19:31
hahaa :seriousf:

allochthomas
10 april 2010, 01:34
Laat me even weten wanneer hij veilig is aangekomen:ok: Onthoud wel: sommige pots horen te kraken als je er aan draait als het pedaal aanstaat. Het staat zelfs op het pedaal zelf en nog eens duidelijk vermeld op de website.

bass blom
10 april 2010, 03:06
yep, will do.. I know..

bass blom
15 april 2010, 20:20
zag net zo'n dweezman momentje aankomen, kon het niet laten :satisfie:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8332.jpg

bass blom
20 mei 2010, 19:08
mod #2 :D

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8543.jpg

maar nog steeds geen P90 achtigen.
ding is zo vet zoals hij is. :cheerup:
wellicht een neck P90 misschien, maar geen haast mee.

freakout
20 mei 2010, 19:14
Hallo, ik heb je Custom nog zitten bekijken, maar volgens mij is het een premium plus zijn er niet veel van, de meeste hebben een plus top, mooi ding trouwens.

bass blom
20 mei 2010, 19:17
Hallo, ik heb je Custom nog zitten bekijken, maar volgens mij is het een premium plus zijn er niet veel van, de meeste hebben een plus top, mooi ding trouwens.

ah, ok, wat ik tot nu toe dacht is dat het een custom plus zou zijn.
die zijn gemaakt van 89 tot 96 geloof ik..
premium plus klinkt nog duurder :p
niet dat me dat iets uitmaakt, het geld is al over de balk en ik heb er nog geen seconde spijt van.

freakout
21 mei 2010, 18:48
Hallo Bas, niet super belangrijk maar het is een premium plus hier heb ik er nog een gevonden. http://i46.tinypic.com/2rzyptl.jpg

Orpheo
21 mei 2010, 18:53
@bas: door jou ben ik die knoppen steeds mooier gaan vinden :) toffe gitaar, werkelijk. die top is om te kwijlen. ik vind die top van jou LP mooier dan menig 'flametop' :P beetje tussen quilt en flame in. schitterend.

bass blom
21 mei 2010, 19:11
@bas: door jou ben ik die knoppen steeds mooier gaan vinden :) toffe gitaar, werkelijk. die top is om te kwijlen. ik vind die top van jou LP mooier dan menig 'flametop' :P beetje tussen quilt en flame in. schitterend.

ja, dat had ik nou in 1 klap toen ik m op marktplaats zag.
het is ook vet 3D als je vlakbij kijkt :p
ik dacht eerst komt het door de goeie wiet? :seriousf: maar nuchter zie ik het ook.

@freakout, hmm.. premium plus zie ik alleen standaards op google
en studio's.. geen custom.

maarja, maakt niet uit, die gitaar gaat toch nooit meer weg hier :D

TIMBER
26 mei 2010, 07:58
Beetje late reactie want had dit topic gemist.. maaruh toppie plank hoor..:ok:

En als je zo weg bent van die P90ters zet die der dan gewoon in. Zou alleen je zwarte weer in originele staat terugbrengen. Want wat heb je er aan als al je planken hetzelfde klinken. Niets toch..!?! Daarbij die zwarte verdient het..;)

.

bass blom
26 mei 2010, 08:02
hehe, nee, die zwarte ziet er top uit zo en blijft zo :D

de humbucker in de brug van de HCS bevalt me heel goed.
lekker bijtend fel geluid :p

wellicht komt er dus een P90 achtige voor de neck alleen.

TIMBER
26 mei 2010, 08:04
Qua uiterlijk nogal verschillend.. kun je dat even photoshoppen..;)

bass blom
26 mei 2010, 08:06
mwah, het moet dan wel een gouden kap zijn en het enige verschil is dan de rij schroefjes die in het midden zit.

of bedoel je de zwarte? :D

TIMBER
26 mei 2010, 08:11
Nee die zwarte wil je zo houden toch..?? (erg jammer hehe)

Maar als je die P90 met een goldshield kunt krijgen dan gewoon doen lijkt me. Vind ik persoonlijk een stuk mooier dan die zwarte zoals in je recente photoshops. Meende echter dat je ze alleen in zwart, crème en wit kon krijgen.

bass blom
26 mei 2010, 08:14
het zit er dik in dat het een bare knuckle mississippi queen gaat worden en die zijn gewoon goud.

maar eerst moet mijn 212 greenback kastje af zijn.

TIMBER
26 mei 2010, 08:21
Kende ze niet. Zijn die vergelijkbaar met de P90..?? of zijn ze zelfs hetzelfde alleen dan met metaalkleurig kapje..??

bass blom
26 mei 2010, 08:24
nou, van sommigen hier mag je ze niet P90 noemen, ook de P94's niet :seriousf:

het wordt een gokje, ik heb ze nog nooit live gehoord.

TIMBER
26 mei 2010, 08:33
Ach dat zeggen mijn twee zoons ook als men ze bij elkaars naam noemt.. neemt niet weg dat het een tweeling is..;)

Hoor het wel als je ze erin hebt.. ben benieuwd.. heb wellicht ook nog wel een stukje hout waar ik ze dan in wil.

.

bass blom
26 mei 2010, 08:42
tja, een heel verhaal in het kort:

een jaar of 2 a 3 geleden wilde ik ineens een gitaar met P90's.
ik had dat nog nooit gehad.

er kwam een SG en in een paar dagen kwam ik er achter dat dat ook al zocht ik niet, eigenlijk het geluid was wat ik al jaren zocht :D

en zo kwamen die P94's in de zwarte.

toen mocht de SG weer vertrekken en kwam er een gele special, een hoertje voor in de kroegen, want daar wil ik de zwarte eigenlijk niet meer in meeslepen.

in de gele kwamen toen SD prails met triple shot switch rings, maar in de praktijk speelde ik 96% van de tijd op de P90's.

en voordat de HCS kwam speelde ik met de gele alleen op de neck, wegens slecht soldeerwerk :D
dat deed ik anderes eigenlijk bijna nooit, hooguit een aparte instelling met beide pups. (toon van neck helemaal dicht, volume op 8 ongeveer)

maar dus nu.. de HCS.. zooooo vettttt :cheerup:
alleen de neck.. hmm.. daar moet dan toch de houten toon van een P90 in komen.

met vette gain maakt brug weinig uit heb ik onlangs in een raad het maar testje hier ontdekt :D
maar neck is ander verhaal.

TIMBER
26 mei 2010, 09:25
Toch wel grappig dat je, zonder precies te weten wat, per toeval datgene vindt wat je schijnbaar altijd hebt gemist.

In 1996 heb ik mijn Gibson LP Special gekocht met P90ers erin. Dat is idd een sound die zich wel onderscheid al ben ik zelf nog steeds meer gecharmeerd van de standaard humbuckers zoals bijvoorbeeld de 496R & 500T.

Wat die test aangaat daar weet ik niets van maar zelfs in het bandgebeuren hoor ik wel duidelijk onderling verschil tussen voornoemde pickups in de brug. De P90 heeft veel meer bite in het hoog waardoor ik me in de solo’s beter kan onderscheiden daar waar dit met de basic hummy’s juist minder is, terwijl daarmee de slagpartijen juist weer beter uit de verf komen. Veel humbuckers geprobeerd en in het bandlawaai is idd vaak het onderlinge verschil niet hoorbaar maar de P90 en P100 waren daar toch wel een uitzondering op. Ook de mini humbuckers vond ik er wel uitspringen maar die zijn wat meer geschikt voor rauwe blues inplaats van de stevige rock die wij spelen.

Nou zal eens voor wat brood op de plank zorgen.. al zet ik er liever snaren op..;)

.

bass blom
14 oktober 2010, 08:22
vandaag ga ik toch gewoon de P94's uit de oude custom plukken en in de nieuwe zetten.
heb nu na een tijd op de hums weer een dikke maand zowat op de oude gespeeld en die sound is gewoon helemaal top.
speelt de homebrew TAD JTM45 ook wel mee denk ik :seriousf:
en ik heb de afgelopen tijd ietswat erg veel munten over de balk gesmeten.
of het er wel of niet top uitziet zal me me reet roesten, geluid is belangrijker.
en ik kan zoveel meer 'spelen' met die pups, vooral met de volumepots.

ch ch ch changes :hippie:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8981.jpg

Fisherman
14 oktober 2010, 09:19
zoiets moet je dan toch maar even de zelfopgelegde forumverkansie voor openbreken..
http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8297.jpg


Ge-wel-dige kleurstelling. :ok:
En wat betreft die headstock met die lekkere vette gouden tuners, ik wou dat Gibson hier meer gebruik van maakte, gelukkig is het bij de Randy Rhoads signature wel weer gelukt met deze prachtige inlay en de wat steviger gouden tuners! :rockon:

bass blom
14 oktober 2010, 09:22
Ge-wel-dige kleurstelling. :ok:
En wat betreft die headstock met die lekkere vette gouden tuners, ik wou dat Gibson hier meer gebruik van maakte, gelukkig is het bij de Randy Rhoads signature wel weer gelukt met deze prachtige inlay en de wat steviger gouden tuners! :rockon:

ja ik viel levenslang al op die kleuren maar met kaal hout vond ik ze nooit boeiend genoeg om de poeplap te trekken.
bij deze was dat een kwestie van 3 seconden ofzo :crazyhappy:

Fisherman
14 oktober 2010, 09:27
ja ik viel levenslang al op die kleuren maar met kaal hout vond ik ze nooit boeiend genoeg om de poeplap te trekken.
bij deze was dat een kwestie van 3 seconden ofzo :crazyhappy:

Eens komt de dag, dan komt er wel zo'n vieze smerige dikke LP Custom Shop in huize Fisherman.....;) tot die tijd gluur ik af en toe naar die dikke knoepert die jij daar hebt staan....man man man, dat is écht de juiste keuze geweest! :ok:

bass blom
14 oktober 2010, 09:43
het is geen custom shop ding.
een custom plus als ik het goed heb.
en zo virtueel mag je er elke dag van genieten, geen punt :satisfie:

Fisherman
14 oktober 2010, 09:49
het is geen custom shop ding.
een custom plus als ik het goed heb.
en zo virtueel mag je er elke dag van genieten, geen punt :satisfie:

Dikke duim en nogmaals, dit is echt een genotje om naar te kijken.
Ik hoop alleen niet dat ie slijt van al dat gegluur van de Fisherman (de pervert!:mad: :seriousf:)
Well done! :ok::ok::ok:

macwilliams
14 oktober 2010, 09:54
Als het geluid van je zwarte je zo bevalt is het dan niet handig om er een setje P94's erbij te halen? Zo van if it ain't broken don't try to fix it?

Mitch
14 oktober 2010, 10:07
Hé, Heintje Davids! :zz:

bass blom
14 oktober 2010, 10:27
Als het geluid van je zwarte je zo bevalt is het dan niet handig om er een setje P94's erbij te halen? Zo van if it ain't broken don't try to fix it?

mwah, de zwarte is toch met prepensioen soortvan dus die krijgt gewoon zijn oude pups er weer in.
en zwart met gouden P94's moeilijk te vinden vandaag de dag.

macwilliams
14 oktober 2010, 11:01
Ja maar hoe moet het nu met m'n BB LP P-94 black signature??
Ik kan toch moeilijk de originele pups uit de la gaan trekken.

Tres ordinair! :(

bass blom
14 oktober 2010, 11:52
Ja maar hoe moet het nu met m'n BB LP P-94 black signature??
Ik kan toch moeilijk de originele pups uit de la gaan trekken.

Tres ordinair! :(

:chicken: :lp:

guitarkid
14 oktober 2010, 11:56
ch ch ch changes :hippie:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8981.jpg

Pure porno!!!! Die regenboog.... Mooi! :lovelove:
Ik ben 100% happy met m'n natural 78 Standard, maar als ik dit zie.
En wat betreft die pu's: je doet maar...
Wees maar een "rebel rebel" (om in stijl te blijven). ;)

Gr. C.

Dweezman
14 oktober 2010, 12:00
zag net zo'n dweezman momentje aankomen, kon het niet laten :satisfie:

http://www.hetgelegevaar.nl/IMG_8332.jpg

Dweezman momentje? Whahaah!

Dweezman
14 oktober 2010, 12:04
Ben meestal niet van de woelige tekeningen in tops, maar deze is echt zó mooi. Man, ik verval bijna in @vulvasonic-achtige omschrijvingen.

Fisherman
14 oktober 2010, 12:21
Ben meestal niet van de woelige tekeningen in tops, maar deze is echt zó mooi. Man, ik verval bijna in @vulvasonic-achtige omschrijvingen.

:seriousf: Als Vulvje eenmaal op dreef is dat vliegen de vleeswaren (zowel mannelijk als vrouwelijk) je om de oren :seriousf:
Maar....het is dan ook een prachtig exemplaar, ben d'r smerig jaloers op!

bass blom
14 oktober 2010, 12:21
precies dweezman, ik viel als een blok.
zo als je ook voor een dame kan vallen.
laat me dat nou toevallig ook net overkomen zijn ook :crazyhappy:
het enige wat ik te klagen had heb ik nu ook niets meer over te klagen :seriousf:
en ze zingt ook nog in mijn bandje :mmmm:

:hippie:

Fisherman
14 oktober 2010, 12:23
precies dweezman, ik viel als een blok.
zo als je ook voor een dame kan vallen.
laat me dat nou toevallig ook net overkomen zijn ook :crazyhappy:
het enige wat ik te klagen had heb ik nu ook niets meer over te klagen :seriousf:
en ze zingt ook nog in mijn bandje :mmmm:

:hippie:

Heer Blom,

Dit is niet echt eerlijk verdeeld he? Én een beauty van een Gibby én nog een leuk vrouwmensch gescoord :lovelove:......de weegschaal leunt wel heeel erg jouw kant op ;)

Dweezman
14 oktober 2010, 12:36
Het is je gegund. Prachtig, al dat geluk.

bass blom
14 oktober 2010, 12:54
dank :soinnocent:

en wie vond het nou eigenlijk niet mooi staan? ik ook. :dontgeti:

maar ik vind het nu ik het in het echt zie heel niet lelijk.
wel vet wijs zelfs.
http://www.internut.nl/IMG_8990.jpg
macflame, je bent aan de beurt, hiers de nieuwe BB P94 sig! :seriousf:
nog ff solderen, nieuwe snaren erop en dan vanavond hier thuis oefenen.
indeed, some guys have all the luck :satisfie:
maar ik heb mijn portie shit ook ruimschoots gehad hoor. :sssh:

macwilliams
14 oktober 2010, 14:37
Zucht..........:mmmm:


Nou kan ik al veel bewerkstelligen met m'n lasbrander,dit is iets wat me echt niet gaat lukken. Ik denk dat ik het bij de BB1 sig houd en vanavond een blues ga spelen.


Maar heel mooi dat je een schone aan de haak heb geslagen. Je bent nu de eerste met een Mac'elicious sig. Congratuliteerd:ok:

bass blom
14 oktober 2010, 15:10
dank :D
ik ben de mazzelste pik.
:cheerup:

Dancing Lobster
14 oktober 2010, 15:31
dank

en wie vond het nou eigenlijk niet mooi staan? ik ook. :dontgeti:

maar ik vind het nu ik het in het echt zie heel niet lelijk.
wel vet wijs zelfs.
http://www.internut.nl/IMG_8990.jpg
macflame, je bent aan de beurt, hiers de nieuwe BB P94 sig! :seriousf:
nog ff solderen, nieuwe snaren erop en dan vanavond hier thuis oefenen.
indeed, some guys have all the luck :satisfie:
maar ik heb mijn portie shit ook ruimschoots gehad hoor. :sssh:

Help me God, I just fell in love :lovelove::hippie:
Wat een prachtig ding zeg :ok:

bass blom
14 oktober 2010, 15:39
Help me God, I just fell in love :lovelove::hippie:
Wat een prachtig ding zeg :ok:

pas op hoor, kost je een bak centen. als je er een kan vinden.
been there done that :soinnocent:

net ff op de JTM staan raggen, whaaaaaaaa, super :cheerup:

Dancing Lobster
14 oktober 2010, 19:45
pas op hoor, kost je een bak centen. als je er een kan vinden.
been there done that :soinnocent:

net ff op de JTM staan raggen, whaaaaaaaa, super :cheerup:

Haha, met mijn armzalig studentenloontje ga ik dat dus niet kunnen betalen :p

macwilliams
14 oktober 2010, 20:25
Haha, met mijn armzalig studentenloontje ga ik dat dus niet kunnen betalen :p

Als je nou een jaar ofzo niet eet en in een kartonnen doos gaat wonen, dan zou het na het afstaan van een nier zomaar kunnen zijn dat je bijna genoeg hebt.

Dancing Lobster
14 oktober 2010, 20:37
Als je nou een jaar ofzo niet eet en in een kartonnen doos gaat wonen, dan zou het na het afstaan van een nier zomaar kunnen zijn dat je bijna genoeg hebt.

:')
Dat wordt hem dus niet. Ik speel de komende jaren nog wel op men cheap ass plankje om fatsoenlijk te leren spelen, tegen dat ik een beetje kan spelen zal ik al wel een aantal jaren werken :seriousf:

macwilliams
14 oktober 2010, 21:07
Epiphone schijnt hele mooie alternatieven te maken, of vintage.
Niet iedereen kan vlak na z'n rijexamen een bently/benz/jaguar betalen.

(da's metaforisch gesproken dan hè)!

Dancing Lobster
14 oktober 2010, 22:55
Epiphone schijnt hele mooie alternatieven te maken, of vintage.
Niet iedereen kan vlak na z'n rijexamen een bently/benz/jaguar betalen.

(da's metaforisch gesproken dan hè)!

Off course, ik wil sowieso een goedkopere Les Paul kopen zodra ik het geld heb. Maar op lange termijn is een Gibson Les Paul toch wel mijn droomgitaar :mmmm:

bass blom
15 oktober 2010, 07:09
avondje oefenen was super!
het is harder werken zonder hums, maar zoveel meer dynamisch :speed:
en het was de 5e? keer met de nieuwe zangeres en de 1e keer nadat we echt lovers zijn, da's ook heeeeewl apart natuurlijk
:crazyhappy:

Duhsjaak
15 oktober 2010, 07:31
Hi Heer Blom
Wat ziet ie er fraai uit! En, nog belangrijker, wat zal ie prachtig klinken!!!
Leve de single coils!
Vriendelijke groet, Gus

The Unforgiven
15 oktober 2010, 08:03
Supergeile top heeft dat dametje.:lovelove:

bass blom
16 oktober 2010, 10:51
:cheerup::cheerup::cheerup:

http://www.internut.nl/IMG_9017.jpg

:cheerup::cheerup::cheerup:

macwilliams
16 oktober 2010, 12:49
Straks word de zwarte schone nog jaloers. ;)

grayfink
16 oktober 2010, 12:51
Ik vond hem mooier zoals hij was.

bass blom
16 oktober 2010, 12:54
Straks word de zwarte schone nog jaloers. ;)

dies in ieder geval niet blij met mij nu want die staat nu zonder tandjes in de hoek :crazyhappy:

enne grayfink.. ik dacht dat jij alleen nog maar met spuitpoep bezig was :seriousf:

macwilliams
16 oktober 2010, 12:59
Ik vond hem mooier zoals hij was.

Daarom zien jouw gitaren er ook "zoals ze zijn" uit.






ik heb geen idee wat ik bedoel maar het klonk zo leuk. Net zoals; ik bespeur enige jaloersheid in je ondertoon.

Ghehehe. :D

G.G.
16 oktober 2010, 13:24
Bass, Ziet er goed uit. Puike LP!

bass blom
16 oktober 2010, 13:25
heb ze er donderdag dus zomaar 'ingekwakt'..
ga nu ff op m'n gemak dit doen, is wellicht voor anderen ook interessant.
ik vind het een mooie benadering!
bloom.. plant your love and let it grow :lovelove:

http://www.lespaulforum.com/forum/showthread.php?t=154644

almarvk
17 oktober 2010, 21:07
Slowchat en andere onzin verwijderd.